Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Ik zou hier willen zeggen "kies voor een echte japanner", maar tegenwoordig werken deze mannen ook samen met franse en italjaanse merken, zodat je het eigenlijk niet meer weet.

Off topic, maar ik heb een voorkeur voor een echte japanner, vanuit mijn ervaring met auto's, ik heb namelijk méér dan 20 jaar met Subaru's gereden, om de vier jaar een nieuwe, en steeds meer dan 150.000 Km. zonder ooit kosten te hebben, qua wegligging ongeevenaard, steeds permanent 4X4 aangedreven, ook de gewone klasieke wagens, tegenwoordig kan je bij Subaru zelfs geen tweewielaandrijving meer kopen.
    Vanwege het niet voorhanden zijn van dieselwagens ben ik twee jaar geleden overgeschakeld naar Mercedes, eerst had ik een nieuwe B klasse, daar was ik absoluut niet tevreden van, dan zes maand geleden maar een nieuwe C klasse gekocht, is beter dan die B, maar ik ben nu laatst terug de nieuwe Subaru boxer diesel eens gaan uitproberen, ja mannekes, daar kan die Mercedes nog niet aan tippen.

Comment

En waarom zou je die paar kilometertjes niet met een ligfiets doen? Lekker comfortabel en nog goed voor de gezondheid en het mileu ook
      Zo kan je 's morgens nog even blijven "liggen".
      http://www.myricreaties.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
        En waarom zou je die paar kilometertjes niet met een ligfiets doen? Lekker comfortabel en nog goed voor de gezondheid en het mileu ook
        Zo kan je 's morgens nog even blijven "liggen".
        omdat ik een vrij zware laptoptas elke ochtend moet meesleuren

bovendien zou ik de brommer ook buiten woon-werk nog willen gebruiken voor bv relax naar mijn ouders te rijden (en da's iets verder dan 10km )
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          bovendien zou ik de brommer ook buiten woon-werk nog willen gebruiken voor bv relax naar mijn ouders te rijden (en da's iets verder dan 10km )
          Geen enkel probleem, ik rij regelmatig 150+ km met de ligfiets. Heel relax.

Comment

Geen enkel probleem, ik rij regelmatig 150+ km met de ligfiets. Heel relax.
            zo ver wonen ze wel niet maar toch no thanks Heb al hobbies genoeg
            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              zo ver wonen ze wel niet maar toch no thanks Heb al hobbies genoeg
              't Was een poging waard om je proberen te overhalen, hé.

Comment

't Was een poging waard om je proberen te overhalen, hé.
                natuurlijk wie niet waagt, heeft goud in de mond (of zo iets)
                Nieuwe site

Comment

Hiersi de oplossing, goedkoop in aankoop en onderhoud, mechanische rem. KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hiersi de oplossing, goedkoop in aankoop en onderhoud, mechanische rem. KLIK
                    zalig waar zijn deze te koop????
                    ziet er de max uit
                    nikon stuff

Comment

Bij ons in Brugge liggen er nog bij de krantenwinkel.
                      Hier kan je alle gangbare merken vergelijken, met de prijzen.

Groetjes
                      Skitch
                      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Honda CBR 125 is betrouwbaar en goedkoop, maar het geluid is redelijk belachelijk

Honda mini Varadero 125 is betrouwbaar en stijlvol en nog steeds betaalbaar, deze kan al 120-130 aanhouden op de snelweg. Motergeluid is al ok, zonder te luid te zijn

voor circa 600 euro heb je een rijbewijs op 2 weken tijd, en een echte moto kost niet veel meer dan die mini varadero, maar is zoveel meer rijplezier

of je nu met een 125 of met nen echte moto rijd, beschermende kledij is altijd nodzakelijk, reken voor een volledige outfit op een kleine 1000 euro

een cordura broek vanaf 140 tot 250
                        een cordura jas vanaf 150-250 tot 500
                        een paar laarzen vana 150 tot 250
                        een paar handschoenen vanaf 40 tot 65
                        een windstopper voor 10 tot 25
                        een helm voor 200 (er zijn goedkopere helmen, maar 't is je eigen veiligheid en comfort)

warm of niet warm .. kledij beschermt je tegen de wind, de regen en een crash, zonder een goed pak krijg je immers "asfalt-exeem". Denk niet dat een gewone jeans je gaat beschermen, bij ene val is het direct door je regenpak, door je jeans, en door je vel, draag je een goed pak, sta je op, en rij je verder, als de moto niet defect is.

in circa 70% van de ongevallen is de moterrijder in recht, maar dat helpt niet tegen "asfalt-exeem"

je kan uiteraard een jeans in kevlar kopen, die niet scheurt bij een val, en dan kom je er met die jeans vanaf met de blauwe plekken, maar zo een jeans in kevlar kost al snel 100 euro, en is nog steeds niet waterdicht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                          Honda mini Varadero 125 is betrouwbaar en stijlvol en nog steeds betaalbaar, deze kan al 120-130 aanhouden op de snelweg. Motergeluid is al ok, zonder te luid te zijn
                          Van de snelheid moet ik dit even ontkrachten ... hou het maar op 110 km/uur en dit is al realistisch (heb er zelf eentje)

Comment

Hans het kan zijn dat het je helemaal niets zegt hoor maar laatst kwam er een man langs die met een quad reed, zo'n 600cc yamaha ding.
                            Heb je ook geen rijbewijs voor nodig en geeft een machtig geluid !

Maar ik denk niet dat het zoveel rijkwaliteiten heeft, heel zuinig zal het misschien ook niet zijn.

Ik zou misschien toch ook een moto rijbewijs overwegen.

Comment

Honda ... als het op betrouwbaarheid aankomt en ene dat ook in de winter wil starten.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

blijkbaar is electrisch hier geen optie
                                -4-takt = vervuiling
                                -2-takt = (nog meer)vervuiling + lawaai
                                + geen onderhoud
                                + niet tanken ( wel aan de kabel , indien nachttarief nog goedkoper)
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X