Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
    verseg je vergelijkt een 125cc van 15 jaar geleden met een hedendaagse 125cc
    Helemaal niet hoor.
    Ik rij gemiddeld 500 km per week ,in een vrachtwagen dus denk wel te weten hoe elkeen met zijn voertuig omgaat op de autostrade .
    Ja ... met iets meer dan het dubbele kan ik ook wat meespreken.
    Maar zeg nu zelf als motorrijder ben je niet gevaarlijker bezig als je boven de 120 km kan .
    Als je met een moto iets sneller rijdt dan het andere verkeer ben je inderdaad iets veiliger dan dat je iets trager rijdt dan al het andere verkeer. Maar met sneller zijn bedoel ik niet harder rijden dan 120, met sneller zijn bedoelde ik dat je met een moto een vrachtwagen kan inhalen op 1 à 2 seconden, als die vrachtwagen dus plots van rijstrook verandert terwijl je er naast bent heb je nog een kans. Met de meeste 125 cc's heb je niet dit vermogen om je snel uit de voeten te maken. En er zijn niet alleen vrachtwagens dat je wil inhalen natuurlijk, ook bestelwagens, bussen, auto's ...
    Buiten vermogen zijn er nog andere zaken, bekijk even de bandenmaat en diameter van de wielen eens bij die scooterkes of denk je dat er geen verschil is tussen een 17" en 12" in baanvastheid en rijgedrag? Rij anders eens met beiden door een put of over een bult.
    Nu alles heeft zijn voordelen maar voor hetgeen ik hem dagelijks gebruik ben ik veel veiliger bezig op mijn scooters dan menig autobestuurder .
    Niemand beweert dat een scooter niet goed kan zijn voor je behoeften hé ... da's een eigen keuze.
    Last edited by VerSeg; 12 augustus 2009, 04:30.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
      Ow en ABS is inderdaad voor mietjes, (en werkt niet zo super op circuit)

Je volgt beter een rijvaardigheidscursus
      Voor mietjes dat alleen op circuit rijden misschien wel ja, maar daar heb je ook geen kruispunten, tegenliggers, gladde weggedeelten, oversteekplaatsen, voetgangers, ... circuitrijden kan je helemaal niet vergelijken met rijden op de baan. Op circuit ga je berekend tot het uiterste, op de baan kom je regelmatig onverwacht voor noodsituaties te staan waarbij je hersenen niet eens de kans krijgen te denken aan de geleerde technieken ... alles dichtgooien en dan pas nadenken is een bewezen menselijke reactie dat je niet kan tegenwerken.
      Met een goede cursus kan je sneller leren herpakken en ingrijpen volgens je kunsten maar héél dikwijls is het daar dan al lang te laat voor. Lees de kranten en forums maar ... bijna allemaal uitgeschoven door een blokkerend voorwiel en dan niets meer kunnen doen, ja ook mensen die regelmatig op circuit bollen.
      Die cursus is zeker goed maar nooit gooien ze een vrachtwagen voor uw neus of ne kleine dat achter een hoek voor uw wiel springt of een tegenligger dat recht op u afkomt bij het inhalen ... je leert "verwachte" trucjes op (meestal) een gesloten omloop maar geen reële "onverwachte" feiten zoals ze echt gebeuren. Nu ja, iedereen kan iets voor hebben natuurlijk en hoe meer ervaring hoe beter maar elk hulpmiddeltje dat kan helpen ... ABS geeft u dikwijls nog de kans te doen wat je op een cursus geleerd hebt door die twee seconden paniekreactie van u over te nemen.
      Last edited by VerSeg; 12 augustus 2009, 04:41.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Mooie ook het nieuw model ziet er goed uit,ik had er nognooit van gehoord.
        Proficiat met je aankoop.

mir
        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Proficiat met je aankoop.
        bedankt gasten maar ik heb hem nog niet effectief gekocht Eerst de auto de deur uit en die heb ik gisteren meteen te koop gezet op kapaza/autozone/vlanauto...

Hopelijk gaat het allemaal snel nu zodat ik nog kan beginnen rijden met min of meer "goed" weer (voor belgische normen )...

Ik kende het merk ook nog niet maar de verkoper van Erckens was vol lof over dit merk Ben benieuwd
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Hoi Hans

Hoop dat je ook zoveel plezier mag beleven aan je motor ,net zoals ikzelf en je zal nu ook wat bescherm kledij nodig hebben voor op de motor ,als je graag voor een goede prijs wilt gesteld zijn kan je best naar http://www.louis.de gaan in duitsland (aken),scheelt meer als de helft hier in prijzen en steeds van gekende merken kledij .

Of hans je kan ook ietsjes dichter tegen je deur gaan link http://www.rad.eu ,is in tienen en heeft ook altijd goede prijzen voor beschermkledij en helmen .

Groetjes

Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
            Of hans je kan ook ietsjes dichter tegen je deur gaan link http://www.rad.eu ,is in tienen en heeft ook altijd goede prijzen voor beschermkledij en helmen .
            bedankt voor de raad Albert RAD in Tienen kende ik al maar ik ga zeker ook eens bij Erckens zelf kijken omdat ik daar bij de aankoop van de motorfiets 10% korting krijg op alle kleren/helmen/...
            Nieuwe site

Comment

bij rad moet je wel op de kwalitiet letten, er zit toch veel spul tussen dat je wel beschermt tegen het weer, maar waar ik ernstige twijfels heb wat crash-protectie betreft.

als je naar Aken zou rijden om Louis te bezoeken, in de zelfde straat, 20 meter verder is er FC MOTO, een andere Moto speciaal zaak

Als je uit de buurt van Overijse bent, moet je beslist de Motohouse eens binnenlopen, dat is een Moto discount die jaarrond overstock's van andere motozaken opkoopt en tegen sterk verminderde prijzen verkoopt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                Of hans je kan ook ietsjes dichter tegen je deur gaan link http://www.rad.eu ,is in tienen en heeft ook altijd goede prijzen voor beschermkledij en helmen.
                Ik vind RAD anders niet echt een van de goedkope winkels, bijna alles is er redelijk duur. Service is er wel OK en toffe gasten in Tienen.
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                bedankt voor de raad Albert RAD in Tienen kende ik al maar ik ga zeker ook eens bij Erckens zelf kijken omdat ik daar bij de aankoop van de motorfiets 10% korting krijg op alle kleren/helmen/...
                Vergelijk toch maar eens alvorens te kopen, de meeste dealers geven wel 10% na aankoop van een moto maar dikwijls zijn ze dan nog steeds duurder dan elders.

Voorbeeld Alpine Motosafe oordopjes :
                RAD : 24,95€
                Hein Gericke : 22,95€
                Motordealer : 29,99€
                Point2 : 24,95€
                Last edited by VerSeg; 13 augustus 2009, 03:38.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Al mijn spullen komen van Hein Gericke (wel in Gent)
                  Vind het prijs kwaliteit toch zeer behoorlijk als ik ze dan vergelijkt met bv Rad.
                  Last edited by Blue Point; 13 augustus 2009, 11:59.

Comment

Hans rij met dat model en ben er tevreden over .Hopelijk staat hij s'nachts binnen want hij roest nogal gemakkelijk .
                    De opzetstukjes van uitlaat en de pekkel .
                    Anders niets dan lovende woorden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                      Vind het prijs kwaliteit toch zeer behoorlijk als ik ze dan vergelijkt met bv Rad.
                      In Hasselt is ook een Hein Gericke winkel en zoals je stelt, prijs-kwaliteit prima. Plus je vindt daar regelmatig koopjes.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                        Hans rij met dat model en ben er tevreden over .Hopelijk staat hij s'nachts binnen want hij roest nogal gemakkelijk .
                        De opzetstukjes van uitlaat en de pekkel .
                        Anders niets dan lovende woorden .
                        Normaal gezien kan hij binnenstaan ja (naast de Honda Pan & Bandit van respectievelijk schoonpa & schoonbroer )...

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        In Hasselt is ook een Hein Gericke winkel en zoals je stelt, prijs-kwaliteit prima. Plus je vindt daar regelmatig koopjes.

Mvg.
                        Robert
                        Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                        Gent is wat ver maar Hasselt is uiteraard vlakbij Zeker eens kijken daar dan... Bedankt voor de tip beiden
                        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                          Mijn vrouw heeft een Yamaha cygnus x
                          Aangezien ze op haar werk meer dan 120 euro vragen om te mogen parkeren in de ondergrondse garage rijdt ze met de scooter naar het werk.
                          Maximum snelheid is 100km/h ze heeft hem 2e hands bij een handelaar gekocht en is er toch best tevreden over.Verbruikt ongeveer 3 L op 100 km je moet geen rijtaks betalen enkel verzekering.

mir

Bij Lammens gekocht zeker ?
                          Nikon D80

Comment

nadeel van de 125cc scooters in de winter is dat die geen noodstopsysteem hebben, en je geen ontkoppeling hebt. In de winter kan er door bevroren condensvocht binnen in de gaskabel, die gaskabel blokkeren. Je kan dan enkel hopen dat je er tijdig aan denkt je moter uit te zetten als die gas blijft haperen. Ik ken iemand die met zijn scooter zo ten val is gekomen door een haperende gas door vriesweer. Alsje scooter in de winter binnen staat, heb je uiteraard minder risico dan wanneer je die buiten laat staan, en die scooter helemaal bevroren is als je vertrekt.

vanaf 250cc zijn scooters doorgaans uitgerust met een noodstopsysteem, de 125 cc scooters mogen blijkbaar niet gebruikt worden in de winter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                              wij zijn van plan om een van onze auto's te verkopen en een scooter in de plaats te kopen...

Bedoeling is dat ik daar mee naar het station rijdt om de trein te nemen naar werk (enkel +- 10km).

Ik dacht eerst aan een Vespa omdat die toch zo hun charmes hebben maar wel aan de prijzige kant zijn langs de andere kant...

Nu ben ik via Auto 5 bij de Gowinn GT 125cc terechtgekomen maar vind hier zo goed als geen info over qua tevredenheid van gebruikers of zo of zelfs specificaties...

Kan iemand hier mij helpen?

Zal vermoedelijk ook wel eens naar Auto 5 bellen...
                              qsfddgfg
                              Last edited by Franky L; 6 maart 2013, 17:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franky L Bekijk bericht
                                Vermoedelijk niet actueel antwood: koop GEEN Gowinn bij Auto5 wegens te veel redenen om op te noemen. Bij deze zoek ik ook mede-gedupeerden om te kijken wat we, via wettelijke weg, kunnen doen. email: franky_leyssens@hotmail.com

Klinkt goed hè.

speciaal geregistreerd voor een topic van 3 jaar oud omhoog te kicken??
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X