Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    blijkbaar is electrisch hier geen optie
    -4-takt = vervuiling
    -2-takt = (nog meer)vervuiling + lawaai
    + geen onderhoud
    + niet tanken ( wel aan de kabel , indien nachttarief nog goedkoper)
    Wel daar heb je een punt...
    Maar hoeveel kost het om aan de kabel te hangen??? (dit zowel aan de kostprijs voor dag- en of nachttarief)
    Vindt het verschrikkelijk duur in aankoop...
    De autonomie van zo'n ding.... (als je al eens wil gaan trippen...)

Mochten ze het betaalbaar maken voor iedereen (zo ook voor de arme arbeider) zou ik het wel eens willen overwegen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
      Wel daar heb je een punt...
      Maar hoeveel kost het om aan de kabel te hangen??? (dit zowel aan de kostprijs voor dag- en of nachttarief)
      Vindt het verschrikkelijk duur in aankoop...
      De autonomie van zo'n ding.... (als je al eens wil gaan trippen...)

Mochten ze het betaalbaar maken voor iedereen (zo ook voor de arme arbeider) zou ik het wel eens willen overwegen...
      wel, dat is iets wat je zelf moet afwegen, aankoop idd, en autonomie ( tenzij reserve batt.), maar daar komt dan benzine, die toch duurder is dan dat je op nachttarief oplaadt, en de motor geen onderhoud vraagt, wat verzekering en zo kost weet ik niet, misschien ook dat je een goed gevoel hebt dat je iets voor het milieu doet
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

Comment

Ik heb nog een tijd gewerkt als scooter/motor mechanieker, en laat ik u 1 ding zeggen, elektriciteit is TROEP dikke dikke TROEP.

Die elektriciteit motor zal ook onderhoudt nodig hebben, en zal ZEKER kapot lopen, en dan beginnen de kosten pas. Voor het milieu hoeft ge het ook al niet te doen, ge kunt 15 jaar rondrijden met een scooter op benzine, dan hebt ge net evenveel milieu vervuilt, als het productieproces voor die batterijen van de zogenaamde milieuvriendelijke elektriciteitscooters.

IK ga ervanuit dat ge een stille, goedkope en zuinige scooter wil, dan denk ik altijd aan 1 scooter;
        keeway, namelijk dit model:

Voordeel aan die keeway is, dat ALLE onderdelen te vinden zijn, er genoeg distributeurs van zijn, en het in onderhoudt ook goedkoop is.

Deze is dan ook nog eens 4 takt, dus stil en zuinig. Met de nodige onderhoudt altijd hebt ge hier nog LANG plezier mee.

indien ge zou opteren voor een 50cc, zou ik een piaggio zip kopen, in 4 takt. Verreweg het beste 4 takt scooterke nu verkrijgbaar.

Comment

Binnen onafzienbare tijd zal het aantal voertuigen die op elektriciteit rijden gestaag toenemen, de olie is niet voor eeuwig weet je wel
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

Comment

Er is nog genoeg olie, maak u daar maar niet druk over.

Ik denk eerder dat we op waterstof gaan rijden, dan op elektriciteit.
            Die batterijen in die auto's deugen niet, een BMW M3, die achter een toyota prius aanrijdt, verbruikt minder, dan de prius. Zit ge daar, met u Sportwagen die zuiniger is dan uwe Hybride.

Comment

affijn, ik heb hier mijn bijdrage geleverd op dit topic, TS doet zijn zin natuurlijk
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Binnen onafzienbare tijd zal het aantal voertuigen die op elektriciteit rijden gestaag toenemen, de olie is niet voor eeuwig weet je wel
                En die elektriciteit komt (wordt gemaakt met..... ) van :
                1: Kernenergie !!!!!
                2: Fossiele brandstoffen. o.a. OLIE !!!
                3: Hernieuwbare energie. o.a. windmolens. Maar die windmolens zijn nog niet genoeg om al die airco's te doen draaien deze dagen......

SandOr heeft wel een GOED ( )punt :

Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                Ik heb nog een tijd gewerkt als scooter/motor mechanieker, en laat ik u 1 ding zeggen, elektriciteit is TROEP dikke dikke TROEP.

Die elektriciteit motor zal ook onderhoudt nodig hebben, en zal ZEKER kapot lopen, en dan beginnen de kosten pas. Voor het milieu hoeft ge het ook al niet te doen, ge kunt 15 jaar rondrijden met een scooter op benzine, dan hebt ge net evenveel milieu vervuilt, als het productieproces voor die batterijen van de zogenaamde milieuvriendelijke elektriciteitscooters.

IK ga ervanuit dat ge een stille, goedkope en zuinige scooter wil, dan denk ik altijd aan 1 scooter;
                keeway, namelijk dit model:

Voordeel aan die keeway is, dat ALLE onderdelen te vinden zijn, er genoeg distributeurs van zijn, en het in onderhoudt ook goedkoop is.

Deze is dan ook nog eens 4 takt, dus stil en zuinig. Met de nodige onderhoudt altijd hebt ge hier nog LANG plezier mee.

indien ge zou opteren voor een 50cc, zou ik een piaggio zip kopen, in 4 takt. Verreweg het beste 4 takt scooterke nu verkrijgbaar.

Groetjes
                Skitch
                "In een tijd van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad." ~ George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
                  Honda mini Varadero 125 is betrouwbaar en stijlvol en nog steeds betaalbaar, deze kan al 120-130 aanhouden op de snelweg.
                  Geen enkele 125cc en eigenlijk ook 250cc zouden ze op de snelweg mogen laten rijden, het is een gevaar op zichzelf omdat deze onvoldoende reserve hebben om vlot tussen het ander verkeer te wringen (ja wringen want dat is hoe ze heden rijden). Dat ge daarmee wettelijk op een snelweg mag rijden is wel een feit maar het is en blijft een gevaar voor uzelf.
                  voor circa 600 euro heb je een rijbewijs op 2 weken tijd, en een echte moto kost niet veel meer dan die mini varadero, maar is zoveel meer rijplezier
                  Op 2 weken een rijbewijs halen is niet echt dikwijls mogelijk, veel kans dat je al minstens evenveel maanden moet wachten voor je in een rijschool terecht kan. Nu ja, ge kunt 6 uur rijles volgen en dan tot een jaar met een L rijden ... zo kunt ge uw rijbewijs doen wanneer je wil. Maar ook voor deze 6 uur kan je soms op een lange wachtlijst staan.
                  of je nu met een 125 of met nen echte moto rijd, beschermende kledij is altijd nodzakelijk, reken voor een volledige outfit op een kleine 1000 euro
                  Inderdaad, de meesten vergeten dit ... vooral als het zonneke schijnt lijkt een short en t-shirt voor velen plots voldoende.
                  in circa 70% van de ongevallen is de moterrijder in recht, maar dat helpt niet tegen "asfalt-exeem"
                  Klopt volledig, het is volgens de laatste gegevens zelfs 80% maar van alle ongevallen met moto's kan meer dan de helft van de letsels en zware schade vermeden worden met een ABS. In de meeste gevallen gooit de motard alles dicht, voorwiel blokkeert en hij ligt er ... spijtig genoeg verergert deze val de schade en letsel met 500%. Met ABS zou hij kunnen uitwijken, deels of volledig met als gevolg dat een groot deel van de ongevallen vermeden kan worden en bij de rest alle schade en letsels verminderd. Natuurlijk zijn er ook gevallen waar ABS niet helpt, als je frontaal op een vrachtwagen knalt, de gek uithangt en uw wheelie mislukt of ge rijdt onder een trein.
                  Maar spijtig genoeg vindt het merendeel van de motards ABS voor mietjes en denken ze dat ze Superman zijn en alles zelf onder controle kunnen houden. De waarheid is dat ze geen centjes willen geven aan ABS.
                  Gelukkig moeit Europa er zich mee en wordt ABS verplicht voor alle motoren, toch één ding dat Europa goed kan doen.
                  En voor de rest ligt veel in uw handen, als ge uw verstand wat gebruikt komt ge al veel verder.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

rijbewijs voor moto gaan halen is niet direct een optie omdat een "echte" moto niet veel uitsparing biedt tov een kleine auto die we nu nog hebben en het is voornamelijk daar om te doen...

Wil wel iedereen alvast bedanken voor zijn/haar bijdrage want ik ben al wel wat slimmer geworden

Quad vind ik ne "janetten-moto" is heel niks voor mij... Ik weet wel dat je op een kleine scooter ook degelijke kleding nodig hebt en die zal ik me ook wel aanschaffen.

Ik heb deze week verlof en ga waarschijnlijk eens enkele verkooppunten raadplegen en eens zien wat ze daar zeggen. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Geen enkele 125cc en eigenlijk ook 250cc zouden ze op de snelweg mogen laten rijden, het is een gevaar op zichzelf omdat deze onvoldoende reserve hebben om vlot tussen het ander verkeer te wringen (ja wringen want dat is hoe ze heden rijden). Dat ge daarmee wettelijk op een snelweg mag rijden is wel een feit maar het is en blijft een gevaar voor uzelf.
                      Ik vind uw stelling een klein beetje overdreven, sorry. Ik rij met m'n 125cc zo ook op de autosnelweg en ik moet me niet overal tussen gaan wringen. Dit is een typische uitleg van iemand die the king of te road wil spelen en de andere al dan niet tragere gebruikers van de autosnelweg wil bannen.

Welke is de minimum snelheid op de autosnelweg? Ik dacht nog altijd 70km/uur... en ik rij er steeds een constante van tussen de 100 en 110km/uur.

Comment

Ik zelf rij met een s-wing van Honda waar ik tevreden over ben ,maar kocht bijna tegelijke tijd een SYM gt125cc en ben al even tevreden ,ik leg dagelijks 51 km af en heb nog geen enkele breuk gehad ,al moet ik zeggen dat indien je er niet dagelijks mee rijd de batterij van de sym het geen jaar zou uithouden (iemand uit de familie kring had dat reeds voor) dus indien je een scooter koopt koop er dan direct maar een deftige druppellader bij .
                        VerSeg ik moet je ongelijk geven met je stelling , ben met mijn scooter veel sneller op mijn bestemming ,zonder enig overtreding , dan met de wagen .Ook op de snelweg.
                        Ps. Een scooter s-wing rijd 115 /u zonder enige motormoeite
                        SYm rijd 100 /u zonder enige motormoeite .
                        En dat wringen lijkt mij eerder een frustratie want volgens mij rijd een camion 90 dus heb ik voldoende over om te passeeren .

Comment

Die batterijen in die auto's deugen niet, een BMW M3, die achter een toyota prius aanrijdt, verbruikt minder, dan de prius. Zit ge daar, met u Sportwagen die zuiniger is dan uwe Hybride.
                          Euh... Ge moogt dat niet zeggen! Is tegen het politiek correct denken en - wat erger is - ge zult Al Goor tegen u in het harnas jagen...

Comment

Zo milieubewust is onze Al Gore ook niet, hij zag de centen gewoon...

Comment

Ik zou er toch wel bij zeggen dat er in die test geracet werd met de Prius, op een gesloten circuit, die auto werd tot het uiterste gedreven, verbruikte toen 10L ofzo. Die M3 kon natuurlijk eenvoudig volgen, zonder veel nood aan gas te geven, ja dan verbruikt die ook "maar" 10L.

Maar laat ze beide rijden in het stad of op de autosnelweg... dan zie je hoe een Prius een M3 verplettert qua zuinigheid.

Dus best het hele verhaal vertellen.

Het is TopGear - sarcastisch entertainment, geen wetenschapppelijk programma.

Comment

ik heb dit topic ook al gevolgd met enige intresse,
                                wij zijn ook op zoek naar een 125cc scooter, wij dachten eerst een 2 de autootje aan te schaffen. Maar met ons budget heb je daar een wrak voor maar wel een degelijke scooter. en scooter is financieel veel voordeliger.
                                morgen gaan we eens rondkijken om offertes
                                11-300mm
                                jeff heylen

Comment

Working...
                                X