Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gowinn GT 125cc

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Spijtig dat ze deze niet meer maken,heb er zo 4 versleten op 2 jaar tijd,tussen mijn 16 en 18.

Walter
    Ja jong, ik heb ook nog een Yamaha 50cc FS1 gehad, waar is de tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      Ik ben verliefd

Denk alleen dat vrouwlief zo iets niet ziet zitten Is al direct wat anders dan een Vespa LX 125cc 4t

Je hebt al heel wat motor vind ik op 125cc...

effe topictitel aanpassen want die Gowinn wordt het toch zeker niet...

Ik zou gewoon mijn motorijbewijs halen en dan een moto kopen. Je zal er veel meer plezier aan beleven.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Re: Welke brommer voor woon-werk? max 125cc

Ik heb jaren geleden een Suzuki 125cc scooter gehad.
        Het ding had drie automatische versnellingen maar reed maar max. 90 km/h. wind in de rug.
        Tegenwind haalde ik een max. van slechts 70 km/h. wat veel te traag is op de openbare weg.
        Je moet meekunnen met het gewoon verkeer en zelfs wat reserve hebben.
        Die Suzuki had veel te kleine wielen waardoor de wegligging alles behalve was.

Waar je moet op letten bij aankoop:
        - 4-takt motor (2-takt verbruikt te veel).
        - zo groot mogelijke wielen.
        - schijfremmen.
        - plaatsing van de motor.
        Kies zeker een scooter met het meeste gewicht van de motor in het midden anders 'hang' je schuin op de baan. Vespa is daarvoor gekend!
        Ik zou zeker een scooter kopen bij een van de grote Japanse merken.
        Honda zou daarbij mijn voorkeur wegdragen.
        Nog een goede raad, draag aangepaste kleding (het moet geen leder zijn), en kies voor een helm met goede verluchting (van kapitaal belang bij regenweer).

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          http://www.aprilia.nl/aprilia?waxtra...zpHsHePpMdKcCA

Kijk naar de scooters en hun specificaties.

Vroeger heb ik zelf gereden op de DKW van mijn pa.
          Hij en mijn oom hadden dus dezelfde en hadden die samen aangekocht.
          zie > http://nl.wikipedia.org/wiki/BestandKW_Hummel.JPG
          En ik op zo eentje. Later heb ik nog een Kawa 250 of-road en een Yamaha Deversion 600 gehad. Maar het mooiste blijft toch mijn Royal-Nord. Had ik die nog maar.

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Nog een goede raad, draag aangepaste kleding (het moet geen leder zijn), en kies voor een helm met goede verluchting (van kapitaal belang bij regenweer).
            Fogcity of pinlock werkt super bij regenweer.

Kijk ook eens naar Cagiva Raptor 125

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Vorig jaar stond er in de MAKRO een elektrische scooter te koop voor 1000 euro, heb ik spijt dat ik daar niet ben op ingegaan, nul uitstoot , bijna geen onderhoud

dus: misschien een elektrische overwegen?

motor.startpagina.be : motorclubs, motormerken, oldtimers, motorreizen, motorwinkels,...
              Last edited by toerist; 6 augustus 2009, 17:57.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Elke helm heeft goede verluchting, het is voldoende uw visier open te doen.
                Beter een helm dat goed afsluit waar geen regen binnen komt. Natuurlijk is het goed toch een verluchting te hebben maar dan niet specifiek tegen aandampen.
                Tegen aandampen is er natuurlijk pinlock ... het enige dat altijd helpt (indien goed geplaatst). Fogcity is ook zoiets maar is niet altijd even goed aan te brengen en even effectief.

Nu wat die scooter betreft ... koop toch eerder een gekend merk, niet zoiets uit de Carrefour of Makro.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomacetti Bekijk bericht
                  Je heb ook 2 types van motorfietsen: tot 125 ccm en max 11 KW (autorijbewijs is voldoende, wel min 2 jaar) en de rest (specifiek motorrijbewijs)
                  Je vergeet er nog eentje ... tot 25kW (jonger dan 21 en minder dan 2 jaar rijbewijs A).
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

honda Silverwing of yamaha Tmax....
                    beide goede machienes en hebben "stijl"
                    voor een meer dan schapellijke prijs, mijn keuze zou snel gemaakt zijn!
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      honda Silverwing of yamaha Tmax....
                      beide goede machienes en hebben "stijl"
                      voor een meer dan schapellijke prijs, mijn keuze zou snel gemaakt zijn!
                      heb ze bekeken maar voor die prijs koop ik me toch liever een Vespa... Is meer mijn ding...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

Comment

Mijn vrouw heeft een Yamaha cygnus x
                        Aangezien ze op haar werk meer dan 120 euro vragen om te mogen parkeren in de ondergrondse garage rijdt ze met de scooter naar het werk.
                        Maximum snelheid is 100km/h ze heeft hem 2e hands bij een handelaar gekocht en is er toch best tevreden over.Verbruikt ongeveer 3 L op 100 km je moet geen rijtaks betalen enkel verzekering.

mir
                        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                          Ik ben verliefd

Denk alleen dat vrouwlief zo iets niet ziet zitten Is al direct wat anders dan een Vespa LX 125cc 4t

Je hebt al heel wat motor vind ik op 125cc...

effe topictitel aanpassen want die Gowinn wordt het toch zeker niet...
                          Hetgene waarop je zou verliefd zijn (cbr 125 r), zou ik echt niet aanschaffen.
                          Heb een collega die zo ook dit speeltje kocht en hij vond die toch van gewicht en rijvaardigheid en wegligging te licht van bouw .
                          Zelf heb ik ook een 125 cc'er staan voor dagelijks gebruik, maar das al de mini varadero en zal al direct buiten je budget liggen.
                          Dezelfde collega reed er eens even mee en was toch ferm onder de indruk van de rijvaardigheid en wegligging en bouw (zo wel mogen ook voor dat prijskaartje) dan waar hij mee reed.

Comment

Vergeet de LML-reeks ook niet te bekijken indien je geïnteresseerd bent in een Vespa:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                              Hetgene waarop je zou verliefd zijn (cbr 125 r), zou ik echt niet aanschaffen.
                              Heb een collega die zo ook dit speeltje kocht en hij vond die toch van gewicht en rijvaardigheid en wegligging te licht van bouw .
                              heb gisteren nogal gehoord dat ik vermoedelijk teveel verwacht van dat model en zoals verwacht is het vrouwtje (die er ook mee moet rijden) niet voor te vinden
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Ik rij al een goede 2 jaar met een Yamaha YBR125.. elke dag een 20km woon-werkverkeer (Deurne - Wilrijk).
                                Kan enkel beamen wat de meeste hier zeggen.
                                Voordeel van een 125cc (tov een moto) is goedkope tax en inschrijving, laag verbruik.
                                Maar enkel op gewone wegen geschikt, moet je regelmatig op autosnelweg dan koop je best iets krachtiger.

Best van de chinese dingen afblijven, ze zijn goedkoop in aankoop maar als ze kapot zijn dan mag je ze weggooien want je vindt bijna geen wisselstukken.. electronica en chroom is naar 't schijnt bij de meeste chinese merken ook van lage kwaliteit.

Yamaha, Honda, Aprilia, .. maken allemaal 125cc modellen. Keuze genoeg, zie wat je budget is en welk type je wil: brommer (zoals die CBR) of scooter. Als je vrouw ermee gaat rijden is een scooter handiger. (de vraag is natuurlijk hoeveel ze er effectief mee gaat rijden..)
                                In slecht weer is een scooter ook iets comfortabeler, moet je niet perse laarzen/broek aan.
                                Ik doe een motobroek over mijn gewone broek en heb motolaarzen die ik op kantoor voor gewone schoenen wissel. Als je nog de trein moet nemen is zo'n kledingwissel minder vanzelfsprekend. Zo'n Vespa/Yamaha Cygnus is dan een betere keuze dan een cbr. (maar zo'n cbr is ook een leuk ding hoor)
                                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Working...
                                X