Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: is dit de nieuwe generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    LMAO .. ja die terug opgepakte gevangenen zaten ook in zo'n overgangsfase .. banken beroven als overgang naar het vinden van "vast werk" in Marokko ... misschien zal ik uw auto of uw lief "komen lenen" als overgangsfase tot ik zelf mijn gerief heb of totdat de maatschappij verandert LOVL!
    Hoe lang denkt ge dat die overgangsfase nog gaat duren? ze is al een tijdje bezig hoor !
    Ik zou toch eerst eens lezen wat er gepost is geweest op de vorige pagina's, dan is er misschien iéts minder gezichtsverlies door zo kortzichtig te reageren.

Mezelf citeren doe ik niet aan mee.

Comment

Verbaas u ! ik heb dat oeverloos gezwam in de ruimte gelezen, ik lig in een deuk, de pontificatie van het eigen egoistische zelfrecht als norm, djeezes! .. het enige wat ik er aan over houd is de smaak van een latente goedkeuring van een fundamenteel illegale houding en de promotie ervan als genormaliseerd sociaal gedrag, doe mij niet lachen! de drogredenen om het te verrechtvaardigen en er toch maar mee weg te komen druipen van de muren! raving BS!... als ge niet verder kunt zien dan de tekst in mijn vorige post is mijn antwoord trouwens aan u niet besteed .. like it or not verder heb ik absoluut geen tijd voor dit soort gebral ..
      Last edited by Guest41; 10 augustus 2009, 17:00.

Comment

Verbaas u ! ik heb dat oeverloos gezwam in de ruimte gelezen, ik lig in een deuk, de pontificatie van het eigen egoistische zelfrecht als norm, djeezes! .. het enige wat ik er aan over houdt is de smaak van een latente goedkeuring van een fundamenteel illegale houding en de promotie ervan als genormaliseerd sociaal gedrag, doe mij niet lachen! de drogredenen om het te verrechtvaardigen en er toch maar mee weg te komen druipen van de muren! raving BS!... als ge niet verder kunt zien dan de tekst in mijn vorige post is mijn antwoord trouwens aan u niet besteed .. like it or not verder heb ik absoluut geen tijd voor dit soort gebral ..
        Wel jammer, zulke zware woorden gebruiken om dan de mist in te gaan met een dt-er.
        Last edited by Destn; 10 augustus 2009, 17:16.
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Verbaas u ! ik heb dat oeverloos gezwam in de ruimte gelezen, ik lig in een deuk, de pontificatie van het eigen egoistische zelfrecht als norm, djeezes! .. het enige wat ik er aan over houd is de smaak van een latente goedkeuring van een fundamenteel illegale houding en de promotie ervan als genormaliseerd sociaal gedrag, doe mij niet lachen! de drogredenen om het te verrechtvaardigen en er toch maar mee weg te komen druipen van de muren! raving BS!... als ge niet verder kunt zien dan de tekst in mijn vorige post is mijn antwoord trouwens aan u niet besteed .. like it or not verder heb ik absoluut geen tijd voor dit soort gebral ..
          ...maar absoluut wel tijd om al het gebral te lezen en nog rap een dt-fout te corrigeren (te laat! vereeuwigd in een citaat eronder!)

Mijn voorkeur gaat uit naar genuanceerd gebral, ipv een koppige zwart/wit opinie. Anders is er geen discussie.
          Als jij probeert een pluim te verdienen door daar latente, fundamentele en genormaliseerde dingen in te zien, jouw recht.

Comment

ja als je het niet grof stelt snappen de meesten het toch niet (en zelfs dan nog) en je demonstreert perfect dat de vorm belangrijker is dan de inhoud .. maar ongeacht de context .. WTF .. een literaire prijs krijg ik er hier toch niet voor, enkel nog meer gezwam .. so who cares indien er een -dt fout blijft staan na een herwerkte zin? .. maar omdat ge aandringt en alhoewel ik daar zelf nooit op reageer: de meesten hier schrijven een stuk schabouwelijker NL dan ik ...

Comment

ja als je het niet grof stelt snappen de meesten het toch niet (en zelfs dan nog) en je demonstreert perfect dat de vorm belangrijker is dan de inhoud .. maar ongeacht de context .. WTF .. een literaire prijs krijg ik er hier toch niet voor, enkel nog meer gezwam .. so who cares indien er een -dt fout blijft staan na een herwerkte zin? .. maar omdat ge aandringt en alhoewel ik daar zelf nooit op reageer: de meesten hier schrijven een stuk schabouwelijker NL dan ik ...
              True, maar ik vond het wel een leuke tegenstelling...
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                ...maar absoluut wel tijd om al het gebral te lezen en nog rap een dt-fout te corrigeren (te laat! vereeuwigd in een citaat eronder!)
                Inderdaad .. gewoon omdat slecht taalgebruik mij persoonlijk stoort maat het karakteriseert wel het ongenuanceerd "mijn recht is heilig recht" principe dat door dit draadje loopt ..

Mijn voorkeur gaat uit naar genuanceerd gebral, ipv een koppige zwart/wit opinie. Anders is er geen discussie.
                Als jij probeert een pluim te verdienen door daar latente, fundamentele en genormaliseerde dingen in te zien, jouw recht.
                ROTFL ! man man de tijd van pluimen verdienen is voor mij al lang achter de rug .. see if I care ! en deze draad "een discussie" noemen is een kompleet van de pot gerukte interpretatie ... je snapt nog steeds niet dat het illegaal gebruik van andermans "geestelijk eigendom" allesbehalve "fundamenteel" is en het is zeker geen "normalisatie" en dat is alles behalve zwart/wit denken .. elke andere interpretatie is gewoon een lamme uitleg om het een zweem van "legaliteit" te geven opdat het in uw kraam zou passen, maar dat snapt ge waarschijnlijk ook niet .. misschien moet ge de wettelijkheid van uw eigen persoonlijke vrijheden maar uitbreiden tot het "op hoogste snelheid door het rode licht rijden" principe .. wel zien dat ge de maatschappij daarbij geen schade berokkend, dus liefst dode voorwerpen raken .. djeezes .. enfin genoeg gezeverd ..

Comment

Inderdaad .. gewoon omdat slecht taalgebruik mij persoonlijk stoort maat het karakteriseert wel het ongenuanceerd "mijn recht is heilig recht" principe dat door dit draadje loopt ...
                  Nu ben ik de ongenuanceerde? Ik gaf constant situaties waar het deviant gedraag begrijpelijk is. Zonder té klef te klinken, ik vraag niet meer dan beetje inleven in contexten en achtergronden (cf. vergezocht voorbeeld van asielbeleid), terwijl de reactie van de andere kant "diefstal!" "diefstal!" blijft. Zeer genuanceerd, inderdaad. Als je het zo bekijkt is het geen discussie, true.

ROTFL ! man man de tijd van pluimen verdienen is voor mij al lang achter de rug .. see if I care ! en deze draad "een discussie" noemen is een kompleet van de pot gerukte interpretatie ... je snapt nog steeds niet dat het illegaal gebruik van andermans "geestelijk eigendom" allesbehalve "fundamenteel" is en het is zeker geen "normalisatie" en dat is alles behalve zwart/wit denken .. elke andere interpretatie is gewoon een lamme uitleg om het een zweem van "legaliteit" te geven opdat het in uw kraam zou passen, maar dat snapt ge waarschijnlijk ook niet .. misschien moet ge de wettelijkheid van uw eigen persoonlijke vrijheden maar uitbreiden tot het "op hoogste snelheid door het rode licht rijden" principe .. wel zien dat ge de maatschappij daarbij geen schade berokkend, dus liefst dode voorwerpen raken .. djeezes .. enfin genoeg gezeverd ..
                  Mooi mooi. Jammer wel, één probleem. Ik verdedig mijn recht niet en het is mijn kraam niet.

Ik reageerde gewoon op de onderliggende "jeugd die niet werkt en alleen maar profiteert" toon die aan de oppervlakte kwam.
                  Last edited by caleido; 10 augustus 2009, 17:45.

Comment

Ik reageerde gewoon op de onderliggende "jeugd die niet werkt en alleen maar profiteert" toon die aan de oppervlakte kwam.
                    je moet nu toch nog eens een en ander herlezen.
                    Jij hebt er in dat opzicht de jeugd bijgesleept.
                    Ik blijf gewoon bij volgens jouw hokjesdenken omdat ik vind dat jouw denken van het doel heiligt de middelen net de oorzaak is dat er niks wezenlijk veranderd, je bestendigd een systeem waar de door jouw zogenaamd getroffen of benadeelde jeugd in het verweer gedrukt wordt. Waarom zou een systeem aangepast worden als ze toch hun plan trekken.
                    Je gaat zelf zover zonder ook maar enig benul te (willen) hebben van de reeele mogelijkheden of reeele prijzen simpel omdat dat ik jouw hokje niet past.

Je bent gewoon zonder goed het begin van de draad te lezen ergens opgesprongen en hebt je dan in allelei bochten moeten wringen om je zogenaamde ruimdenkende stelling te verdedigen, of het al dan niet hout snijdt is dan natuurlijk niet je eerste zorg.
                    En ja om je plezier te doen, diefstal blijft diefstal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                      je moet nu toch nog eens een en ander herlezen.
                      Jij hebt er in dat opzicht de jeugd bijgesleept.
                      Ik blijf gewoon bij volgens jouw hokjesdenken omdat ik vind dat jouw denken van het doel heiligt de middelen net de oorzaak is dat er niks wezenlijk veranderd, je bestendigd een systeem waar de door jouw zogenaamd getroffen of benadeelde jeugd in het verweer gedrukt wordt. Waarom zou een systeem aangepast worden als ze toch hun plan trekken.
                      Kijk naar de mp3 verkoop.
                      Kon je evengoed 5 à 10jaar geleden gezegd hebben: wat is het nut van iTunes en andere onlineverkooppunten? En kijk nu.

Nee, de industrie past zich aan - zeer traag - maar ze zal het uiteindelijk doen. De consument volgt.

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                      Je gaat zelf zover zonder ook maar enig benul te (willen) hebben van de reeele mogelijkheden of reeele prijzen simpel omdat dat ik jouw hokje niet past.
                      Komaan, ik heb verschillende keren verwezen naar de toekomst en hoe alles aan het evolueren is. De Photoshop prijs voor studenten (alleen hogere studies!) is tussen de 200 & 300 euro, heb ik misschien ergens gezegd dat ie 2400 euro is voor studenten??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                        De oplossing om de jeugd opnieuw respect en eerbied te leren kennen: terug de legerdienst invoeren !
                        Daar gaan 12 tot 16 jarige veel aan hebben ...
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Nu ben ik de ongenuanceerde? Ik gaf constant situaties waar het deviant gedraag begrijpelijk is. Zonder té klef te klinken, ik vraag niet meer dan beetje inleven in contexten en achtergronden (cf. vergezocht voorbeeld van asielbeleid), terwijl de reactie van de andere kant "diefstal!" "diefstal!" blijft. Zeer genuanceerd, inderdaad. Als je het zo bekijkt is het geen discussie, true.
                          .
                          Get a reality check dude .. diefstal blijft inderdaad diefstal, ondanks uw salon-rebelisme, dat ligt vast bij wet of wat dacht je ? btw, wetten gemaakt door lui die gij verkozen hebt nota bene! dat die mannen van sabam zoveel misbaar maken over die youtube filmpjes is je waarschijnlijk ook ontgaan zeker ? waarom zouden ze dat nu toch doen ?

Misschien moeten ze de BSA toch maar wat meer politiebevoegdheden geven ongeacht het big brother syndroom !

Comment

dat die mannen van sabam zoveel misbaar maken over die youtube filmpjes is je waarschijnlijk ook ontgaan zeker ? waarom zouden ze dat nu toch doen ?
                            Vroeg mij al af wanneer iemand dat ging ophalen.

Het was wel pijnlijk dat SABAM toegeeft dat ze eigenlijk zelf beetje overdrijven en dat de artiesten zelf protesteren over acties van SABAM, maar dat ze zo moesten reageren tov Youtube "omdat het deel is van het algemeen beleid".

Dus hier weer een overduidelijk voorbeeld van een instantie, vastgeroest in eigen regeltjes, zonder rekening te houden met wie bevoor- of benadeeld wordt of zich aan te passen aan de huidige media.

Die amateurfilmpjes op Youtube zijn een onschatbare bron van gratis reclame - gratis, youtube vraagt er geen geld voor en de makers vragen er geen geld voor. Ze worden wel bekeken door duizenden fans.

Sabam zag weer iets om geld uit te slaan - beetje dom, want iedereen weet dat Google nooit geld uitbetaalt als vergoeding om de filmpjes te mogen afspelen en dat Google alleen maar kon reageren zoals nu: de filmpjes verwijderen.

Wie verliest er? De artiesten en de fans.
                            Wie wint er? Niemand.

En dan begin ik nog niet over de laatste geldklopperij van Sabam... ten nadele van DJ's.
                            Kort komt het hier op neer: koopt een DJ een mp3 online - volledig legaal, en wilt hij dat vervolgens afspelen op een fuif - waarvoor hij als DJ al bijdrage moet betalen, dan moet hij - als hij de mp3 op cd zet om af te spelen en te mixen in zijn set - een bijkomende vergoeding geven. Op iets waarvoor hij reeds betaald heeft..
                            Als hij echter zijn laptop meesleurt, waarop de mp3 direct is gedownload bij aanschaf, en via kabeltjes vanop die laptop plaatjes draait - moet hij géén extra geld afdokken.

Een dj krijgt dus een boete als hij zijn aangekochte mp3 op een ander medium zet, puur om zijn beroep uit te oefenen. Stel, je draait al 10 jaar platen - legaal aangekocht. Maar je wilt ze digitaliseren omdat je nu met cd of laptop wilt mixen. Dan ben je verplicht te betalen. Je verkoopt geen kopies of deelt ze niet uit, nee, gewoon om je muziek te draaien en je job te doen.

De maatregel is kort even in de media geweest, maar weet je van niets als DJ, dan kunnen ze hun euro's alsnog opeisen, met terugwerkende kracht (de laatste 12 maand ofzo)

Maar de meeste DJ's weten ofwel van niets, ofwel weigeren ze die bijdrage te geven omdat ze weigeren twee keer te betalen voor hetzelfde nummer.
                            Last edited by caleido; 11 augustus 2009, 12:37.

Comment

gosh .. simpele naieve ziel die ik ben door te geloven dat sabam een organisatie is die de belangen inzake auteursrechten, ivm geestelijke eigendom van auteurs, zou moeten behartigen .. gosh (2x) hoe kan ik toch zo on-annecdotisch dom zijn zucht ...

PS .. uw laatste redenering is even idioot als de andere .. omdat een DJ te stom is of te lui of te onnozel om de wetten op kopijrecht te kennen verrechtvaardigt dat zijn onnozelheid ? en omdat bepaalde regels niet altijd even strikt toegepast (kunnen) worden vervalt dat tot gewoonterecht ? OMG .. dit is hoe langer hoe meer van de pot gerukt! lees de draad even die hier ergens gepost werd door de mods ivm met kopijrecht jong .. misschien zie je dan een beetje licht ..
                              Last edited by Guest41; 11 augustus 2009, 13:05.

Comment

gosh .. simpele naieve ziel die ik ben door te geloven dat sabam een organisatie is die de belangen inzake auteursrechten, ivm geestelijke eigendom van auteurs, zou moeten behartigen .. gosh (2x) hoe kan ik toch zo on-annecdotisch dom zijn zucht ...
                                Ik veronderstel dat ik sarcasme ruik? Tot nu toe had ik niet de neiging om het etiket "naiëf" op jou te plakken.

Zoniet, iedereen heeft ooit negatieve ervaringen met Sabam of kent mensen. De verhalen zijn er niet voor niets. Een deel van de activiteiten is wel rechtvaardig de belangen van artiesten beschermen, een ander deel is minder transparant, willekeurig, absurd en zeer dubieus.

PS .. uw laatste redenering is even idioot als de andere .. omdat een DJ te stom is of te lui of te onnozel om de wetten op kopijrecht te kennen verrechtvaardigt dat zijn onnozelheid ? en omdat bepaalde regels niet altijd even strikt toegepast (kunnen) worden vervalt dat tot gewoonterecht ? OMG .. dit is hoe langer hoe meer van de pot gerukt! lees de draad even die hier ergens gepost werd door de mods ivm met kopijrecht jong .. misschien zie je dan een beetje licht ..
                                Mijn redenering is idioot??
                                Die regel van Sabam valt NIET onder het kopijrecht. Volgens de wet mag iedereen een kopie maken voor eigen gebruik. En in dit geval is het geen kopie, maar het verplaatsen van het ene medium naar het andere - om praktische redenen.
                                Die regel komt puur van Sabam.

Denk dat je het niet goed snapt. Als ik DJ zou zijn en ik koop een mp3 legaal. Om mijn muziek (= mijn werk) mee te nemen naar de plaatsen waar ik gevraagd ben als DJ, moet ik mijn muziek eerst kunnen meenemen. Dus ik zet ze op USB-stick. Of ik brand ze op CD.
                                En jij vind dat doodnormaal dat ik dan nog een keer moet betalen voor dat nummer? Dus als ik dat nummer van mijn interne schijf versleep naar mijn externe schijf, dan vind jij dat doodnormaal en van mij salon-rebels en idioot, dat ik dat absurd vind dat ik dan nog eens moet betalen voor hetzelfde nummer?

Wie wordt hiermee beschermd? Van wat? Tegen wie?

Als ik naar de GB ga en ik koop een appel, maar ik haal die uit het standaard GB zakske en steek die bij mijn andere boodschappen in mijn grote boodschappentas, heb ik dan een tweede appel gestolen? Mag GB mij dan een extra vergoeding vragen?
                                Last edited by caleido; 11 augustus 2009, 13:15.

Comment

Working...
                                X