Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit de nieuwe generatie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: is dit de nieuwe generatie?

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Mijn Hasselblad kostte waarschijnlijk minder dan jouw 2dehands Mamiya.

Wel interessant dat je nooit antwoord op mijn concrete voorbeelden van moeilijk situaties in de grijze zone.

De wereld werkt zit minder zwart/wint in elkaar dan je denkt.
    Normen kan je buigen naar het voordeel van zwakkere. Of heb je zelf geen waarden meer? We hebben het wel over een een multinational met honderdduizenden exemplaren die verkocht geraken versus in verhouding een handvol studenten.

Je vind waarschijnlijk dat alle horeca-zaken ook crimineel zijn, omdat ze niet al het personeel inschrijven? Als café's van dag op dag iedereen inschrijven, gaat de helft failliet.

etc...

etc..

Niet concreet. Lees eens goed.
    Aan studeren zit een kost, vind je het teveel? doe er iets aan, maar er zijn andere wegen dan stelen.
    Zijn er ook geen kleine zelfstandige winkels die de software verkopen en zo een stukje van hun overleven realiseren?(of ken je er zelf geen, en zijn dus te verwaarlozen...)

Dagelijks kan je hier en elders klachten horen van dingen die toch wel erg zijn, snelheidovertredingen, verkwisting door de overheid, ontsnappingen, normvervaging enz.
    Allemaal toestanden waar de anderen het fout doen enz.,...
    Maar als het op onze eigen wereldje aankomt zijn het maar "grijze zones", niet echt erg,...
    Is het systeem mis, doe er iets aan, je lost geen enkel probleem op door de normen aan te passen op eigen maat.

(over de horeca, toch arme sloebers he, zo in het zwart moeten werken...)
    En diegenen die wel willen zorgen voor deftige toestanden voor hun personeel, hun ziektverzekering enz... tja da zijn ezels en moeten ook maar in't zwart werken.
    Maar dat is weeral een andere discutie.

(Wat jij je Hasselblad betaald hebt heb ik nooit naar verwezen, had zelf niet gezien dat deze in je handtekening stond)

Comment

Jouw gedraai is wel helemaal anders dan het mijne. Artistiek auteursrecht is iets helemaal anders. Iedereen kan foto's maken, niet iedereen kan photoshop kopen. Probeer de situatie eens te zien niet door je eigen ogen - die elke maand dat mooi rond bedrag zien gestort worden - maar door mensen die het met een pak minder moeten stellen.

Studenten gaan geen TV gaan stelen in de Makro omdat ze daarover cursus hebben op school maar geen TV kunnen kopen. Bij Photoshop ligt dat anders.

Diefstal is in mijn ogen de maker van een goed schade berokkenen, hetzij financieel of materieel. Denk dat je toch niet goed gelezen hebt.
      Dat gebeurt dus niét bij een 16jarige die ergens een Photoshop versie van 4 jaar geleden download en installeert. Die berokkent Adobe geen enkele schade toe.
      Die 16jarige redeneert niét "ik kan kiezen tussen 800 euro neertellen en het gratis the Gimp gebruiken", nee, de keuze is "geen photoshop of iets anders, zoals het gratis Gimp." Maar de situatie is nu dat diezelfde 16jarige met 2 muisklikken een oude versie van Photoshop kan installeren, ipv Gimp. Zou jij in zijn plaats kiezen voor Gimp ipv Photoshop - het programma waarover hij een cursus heeft op school?

Nog een voorbeeld. Ik ken studenten die in hun laatste jaar een opdracht hadden iets in elkaar te steken in Indesign. Vind jij dan dat zijn dan maar dat softwarepakket moeten aanschaffen? Voor de ene opdracht? Ok, op school zijn er medialokalen. Maar niet iedere student zit op kot. En zij dan?

Als ik jouw redenering volg, dan zijn secundaire en tertiaire lezers van een krant, mensen die nooit zelf de krant kopen, ook criminelen. Want ze kopen geen eigen krant, dus ze stelen.

Een 35 jarige halve professionele fotograaf die nog met een illegale PS versie werkt, dat is een heel andere kwestie.
      Het is in dit geval kopen of niet kopen....
      Het maakt geen verschil uit of de versie oud en versleten is, het blijft eigendom.
      Ook al werken die firma's met miljoenen en miljoenen, dat is wat dit betreft
      niet ter zake en geeft jouw geen rechten.

En scholen maken maar kopijen en kopieën van één cursus...
      Is geen diefstal zeker?
      Er als er iemand voor die rechten opkomt dan is het kot weeral te klein.

Als de school wil dat er gewerkt wordt met Photoshop of Indesign dan moet die school
      maar alles voorzien zodat iedere student aan zijn trekken komt.
      Al de rest is niet redelijk.
      Ik zou niet "lossen" alvorens het opgelost was.

Elke opleiding kost geld, de een is al duurder dan de ander.
      Ik denk bijv. aan huisdokters of vee-artsen...
      Piloten in opleiding hangen meestal vast aan een zeer zware lening.

Weet je wat het ook is?
      Een kwestie van willen.
      Ik heb wel in mijn tijd dagen gehad met morgenpost, middagpost en avondpost en dit
      gedurende vier jaren.
      NA die vier jaren viel die avondpost weg.
      Al die "posten" zijn lessen volgen he. En dan moest er nog gestudeerd worden

Afijn, wil maar aantonen dat als je iets wilt, er voor moet gewerkt worden.
      Je moet er iets voor doen zeggen ze thuis
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
        Zijn er ook geen kleine zelfstandige winkels die de software verkopen en zo een stukje van hun overleven realiseren?(of ken je er zelf geen, en zijn dus te verwaarlozen...)
        Voila het bewijs dat je mij dus nog niet snapt. Ik zei het al 2x hierboven. Het is niet zo dat voor elk illegaal verkregen stukje software, er eentje minder gekocht is in de winkel. Dat ís helemaal niet zo en is al honderd keer aangetoond. Dus die kleine zelfstandige winkel die software verkoopt, hebben zero, nientes, noppes, 0,0% verlies want, voor de 3de keer, de mensen waren toch nooit van plan zoveel geld neer te leggen.
        Een copy maken van een reeds gekochte PS, omdat je zelf PS niet kan/wil aanschaffen, is niét hetzelfde als zo'n winkel binnenstormen en een PS-doos meepakken.

Om het voorbeeld van photoshop verder te gebruiken. Waarom moet dat 800-900 euro kosten? Kijk naar een OS, dat kost vaak maar rond de 150 euro en vergt 100x meer programmering, manuren en ondersteuning. De enige reden waarom photoshop zo duur is, is omdat het, net zoals AUTOCAD e.d. gebruikt worden voor commerciële doeleinden. Voor een bedrijf is PS een investering, dan is zo'n prijs te verantwoorden, zij krijgen er omzet en winst uit.

Maar is dat het geval bij een student of een tiener? Neen, dus die prijzen zijn helemaal niet correct, korting of geen korting.

Hetzelfde met mp3. Gelukkig werkt het systeem van betaal-per-nummer nu eindelijk iets meer en heeft de conservatieve muziekdistributie sector zich éindelijk aangepast. Maar in de overgangsfase vind ik het doodnormaal dat ik, vooraleer ik een cd koop, die nummers kan voorbeluisteren. Op mijn eigen pc. En eigenlijk zou ik ook een nummer apart moeten kunnen kopen, zonder daar de hele cd voor te moeten betalen. Gelukkig hebben ze éindelijk geluisterd naar de publieke opinie. Het jonge deel dan.

Studies wijzen trouwens uit dat "illegale downloaders" nog het meest muziek kopen van al. Wat maar logisch is, als je daar eens 5sec over nadenkt. En toch zwaait de muziekindustrie met grote bedragen, miljarden dollars die ze ontlopen aan niet-gekochte, maar gedownloade cd's... en klagen ze een moeder van 50 die zonder weten een nummer downloade aan voor 50.000 dollar tja

(over de horeca, toch arme sloebers he, zo in het zwart moeten werken...)
        En diegenen die wel willen zorgen voor deftige toestanden voor hun personeel, hun ziektverzekering enz... tja da zijn ezels en moeten ook maar in't zwart werken.
        Maar dat is weeral een andere discutie.
        Ohja, want horeca uitbaters en een zwartwerker zijn allemaal profiteurs en geldscheppers Ook al eens bij stilgestaan dat een student tijdens het jaar max 23 dagen mag werken aan verlaagd RSZ tarief en zonder impact op kindergeld en andere zaken? Dan is de stap naar zwart-werk zeer klein. En een win-win situatie. VLD had belooft daar iets aan te doen, aan die onhoudbare beperking voor studenten - niets van gekomen.

Comment

Behoeft geen verdere uitleg denk ik
          Tussen haakjes >> het is hier chitchat

Hans
          Last edited by CH Photography; 6 augustus 2009, 00:28.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Hey juppekes

Ohja, want horeca uitbaters en een zwartwerker zijn allemaal profiteurs en geldscheppers Ook al eens bij stilgestaan dat een student tijdens het jaar max 23 dagen mag werken aan verlaagd RSZ tarief en zonder impact op kindergeld en andere zaken? Dan is de stap naar zwart-werk zeer klein. En een win-win situatie. VLD had belooft daar iets aan te doen, aan die onhoudbare beperking voor studenten - niets van gekomen.

Wees gelukkig dat ze nog 23 dagen willen werken
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
              http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...kauwgom-2.aspx

Behoeft geen verdere uitleg denk ik
              Tussen haakjes >> het is hier chitchat

Hans

Ook goed.... iets meer dan die 29 van ons Hans
              Die van "ons" mochten niet en die van ginds moeten
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ik dacht dat dit de eerste keer was dat ik volledig akkoord ga met VerSeg....
                Maar toen kwam de laaste zin.

wil er alleen nog aan toevoegen dat veel ouders tegenwoordig van de school verwachten dat zij de opvoeding ter harte nemen. "Het weekend is voor leuke activiteiten. Dan gaan we niet beginnen opvoeden. "

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ze krijgen het goede voorbeeld van de ouders.

De meeste kinderen worden niet meer opgevoed ... hoe wil je?
                Straf op school, papa gaat de leraar even op zijn smoel kloppen.
                Kleine krijgt onder zijn vijs van een buur, papa zal even vragen of die slaag wil.
                Papa rijdt als een gek met de wagen, iemand toetert eens en papa steekt de middenvinger uit.
                Papa moet even parkeren, voor de deur van de bakker op het fietspad of voetpad.

Waar denk je dat de jeugd zijn opvoeding nog krijgt?
                Ik wil zeker niet veralgemenen maar het is een trend dat meer en meer uitbreidt!

Als bij mij de leraar of een buur iets zei en mijn vader vernam het, ik kreeg nog een pak rammel erbij ... manieren zou je gewoon leren!
                Maar neen, opvoeding is nu mishandeling.
                Jeroen

Comment

Voila het bewijs dat je mij dus nog niet snapt. Ik zei het al 2x hierboven. Het is niet zo dat voor elk illegaal verkregen stukje software, er eentje minder gekocht is in de winkel. Dat ís helemaal niet zo en is al honderd keer aangetoond. Dus die kleine zelfstandige winkel die software verkoopt, hebben zero, nientes, noppes, 0,0% verlies want, voor de 3de keer, de mensen waren toch nooit van plan zoveel geld neer te leggen.
                  Een copy maken van een reeds gekochte PS, omdat je zelf PS niet kan/wil aanschaffen, is niét hetzelfde als zo'n winkel binnenstormen en een PS-doos meepakken.

Om het voorbeeld van photoshop verder te gebruiken. Waarom moet dat 800-900 euro kosten? Kijk naar een OS, dat kost vaak maar rond de 150 euro en vergt 100x meer programmering, manuren en ondersteuning. De enige reden waarom photoshop zo duur is, is omdat het, net zoals AUTOCAD e.d. gebruikt worden voor commerciële doeleinden. Voor een bedrijf is PS een investering, dan is zo'n prijs te verantwoorden, zij krijgen er omzet en winst uit.

Maar is dat het geval bij een student of een tiener? Neen, dus die prijzen zijn helemaal niet correct, korting of geen korting.

Hetzelfde met mp3. Gelukkig werkt het systeem van betaal-per-nummer nu eindelijk iets meer en heeft de conservatieve muziekdistributie sector zich éindelijk aangepast. Maar in de overgangsfase vind ik het doodnormaal dat ik, vooraleer ik een cd koop, die nummers kan voorbeluisteren. Op mijn eigen pc. En eigenlijk zou ik ook een nummer apart moeten kunnen kopen, zonder daar de hele cd voor te moeten betalen. Gelukkig hebben ze éindelijk geluisterd naar de publieke opinie. Het jonge deel dan.

Studies wijzen trouwens uit dat "illegale downloaders" nog het meest muziek kopen van al. Wat maar logisch is, als je daar eens 5sec over nadenkt. En toch zwaait de muziekindustrie met grote bedragen, miljarden dollars die ze ontlopen aan niet-gekochte, maar gedownloade cd's... en klagen ze een moeder van 50 die zonder weten een nummer downloade aan voor 50.000 dollar tja

Ik snap het wel, jij hebt niet door dat je met jouw redeneringen enkel dienen om je elastieken regel-interpretatie goedte praten.
                  Wat doe jij verlies als ik je foto pik en er zelf geld mee verdien? Waarschijnlijk zou jij nooit dezelfde mogelijkheid krijgen die foto in die omstandigheden te gebruiken. Ik kan dus mijn zakken vullen zolang jij er niet bewijsbaar aan verliest (eigenlijk is het lanceren van een vaag gerucht dat jij dat niet doet genoeg) is er niks mis mee
                  Als iedereen jouw manier van werken volgt kunen de kleinere winkels inderdaad hun deuren sluiten.
                  Je komt steeds met hetzelfde aan, eenvoudig gezegd "als jij vindt (omdat het handig is voor jouw) dat iets geen diefstal is is het geen diefstal." Dat er een andere kant aan de zaak kan zitten trek je je niks van aan. (handig he dat je die miljoenen verdienende multinationals kan gebruiken, hebben de meeste zeker geen medelijden mee)

Je mag nog afkomen met alle bedrijfstakken maar het is steeds hetzelfde liedje.
                  Regels en wetten zijn er voor anderen maar voor jouw is er je eigen invulling.

Ik heb er niks tegen dat systemen aangepast worden, dat houdt de boel draaiende,ik koop al een hele tijd geen cd's meer maar enkel losse nummers in Itunes.

Een maatschapij is georganizeerd met regels en overeenkomsten. Zijn deze niet goed, zorg er dan voor dat ze aangepast worden, maar ze naar eigen goesting en verlangen uitrekken heeft altijd ergens slachtoffers.(en meestal is dat bij de zwaksten)
                  Wanneer dien je je voorstel in om die domme en overbodige regel van het forum hier aangaande verwijzingen e.d. van ilegale downloads te schrappen?

BTW Jij laat uitschijnen dat de ganse horeca zwartwerkers zijn(zie je vorige reactie), ik heb dat nergens beweerd.

Comment

Jouw gedraai is wel helemaal anders dan het mijne. Artistiek auteursrecht is iets helemaal anders. Iedereen kan foto's maken, niet iedereen kan photoshop kopen. Probeer de situatie eens te zien niet door je eigen ogen - die elke maand dat mooi rond bedrag zien gestort worden - maar door mensen die het met een pak minder moeten stellen.

Studenten gaan geen TV gaan stelen in de Makro omdat ze daarover cursus hebben op school maar geen TV kunnen kopen. Bij Photoshop ligt dat anders.

Diefstal is in mijn ogen de maker van een goed schade berokkenen, hetzij financieel of materieel. Denk dat je toch niet goed gelezen hebt.
                    Dat gebeurt dus niét bij een 16jarige die ergens een Photoshop versie van 4 jaar geleden download en installeert. Die berokkent Adobe geen enkele schade toe.
                    Die 16jarige redeneert niét "ik kan kiezen tussen 800 euro neertellen en het gratis the Gimp gebruiken", nee, de keuze is "geen photoshop of iets anders, zoals het gratis Gimp." Maar de situatie is nu dat diezelfde 16jarige met 2 muisklikken een oude versie van Photoshop kan installeren, ipv Gimp. Zou jij in zijn plaats kiezen voor Gimp ipv Photoshop - het programma waarover hij een cursus heeft op school?

Nog een voorbeeld. Ik ken studenten die in hun laatste jaar een opdracht hadden iets in elkaar te steken in Indesign. Vind jij dan dat zijn dan maar dat softwarepakket moeten aanschaffen? Voor de ene opdracht? Ok, op school zijn er medialokalen. Maar niet iedere student zit op kot. En zij dan?

Als ik jouw redenering volg, dan zijn secundaire en tertiaire lezers van een krant, mensen die nooit zelf de krant kopen, ook criminelen. Want ze kopen geen eigen krant, dus ze stelen.

Een 35 jarige halve professionele fotograaf die nog met een illegale PS versie werkt, dat is een heel andere kwestie.
                    Waarom PS CS4 ? Er bestaat nog zoiets als Photoshop Elements, waar je makkelijk 95% van alle courante bewerkingen kan gebruiken. Voor een groot aantal gebruikers op dit forum volstaat Photoshop Elements ruimschoots. Kostprijs 99 euro.

En die opmerking van die 35 jarige is totaal irrelevant; leeftijd, noch beroep hebben hier iets mee te maken. Illegale software is diefstal.
                    Om uw voorbeeld van de krantlezers te gebruiken; je verwart kopiëren met gebruiken. Legale software mag bijvoorbeeld wel door verschillende mensen op één en dezelfde computer gebruikt worden, het mag alleen niet gekopïeerd worden naar andere computers. Dit is evenzo met kranten: lezen mag, kopiëren om te verspreiden niet.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Waarom PS CS4 ? Er bestaat nog zoiets als Photoshop Elements, waar je makkelijk 95% van alle courante bewerkingen kan gebruiken. Voor een groot aantal gebruikers op dit forum volstaat Photoshop Elements ruimschoots. Kostprijs 99 euro.

En die opmerking van die 35 jarige is totaal irrelevant; leeftijd, noch beroep hebben hier iets mee te maken. Illegale software is diefstal.
                      Om uw voorbeeld van de krantlezers te gebruiken; je verwart kopiëren met gebruiken. Legale software mag bijvoorbeeld wel door verschillende mensen op één en dezelfde computer gebruikt worden, het mag alleen niet gekopïeerd worden naar andere computers. Dit is evenzo met kranten: lezen mag, kopiëren om te verspreiden niet.
                      Oef, eindelijk en nog kort en bondig ook.
                      PSE is ook een knap stukje software maar misschien iets te melig voor sommigen.
                      Nu, uiteindelijk telt het resultaat.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        Wees gelukkig dat ze nog 23 dagen willen werken
                        Wat voor bekrompen redenering is dat nu weer? Als je beetje de realiteit zou volgen zou je weten dat job-en werkstudenten een gigantische groep van werknemers zijn.

Ik snap het wel, jij hebt niet door dat je met jouw redeneringen enkel dienen om je elastieken regel-interpretatie goedte praten.
                        (...)
                        Als iedereen jouw manier van werken volgt kunen de kleinere winkels inderdaad hun deuren sluiten.
                        Je weigert het te snappen hé? Ik zei het, nu al 4x, dat mensen die het software pakket legaal willen/kunnen kopen, die kopen het sowieoso. Mensen die het niét van plan waren te kopen, kopen het niet. Die stappen die winkel niet binnen. Of die mensen dan een alternatief of een op internet aangeboden versie gebruiken, maakt die winkel niets uit qua omzet.
                        Het gaat niet om het intensief verspreiden en er grof geld aan verdienen, neen dat is een andere groep, we hebben het hier over de mensen die moeten kiezen tussen al dan niet klikken op een eenvoudige link op een website of de software niét gebruiken. Het exemplaar dat ze dan zouden ontvangen, is NIET een exemplaar dat uit een winkel is gestolen of uit de fabriek, neen het is een copy van een door iemand legaal gekocht exemplaar. Dat jij nu gebruikt, want je ging toch nooit een exemplaar nieuw kopen.
                        Vandaar mijn vergelijking met krantenlezers.

Stel, op 100 pc-gebruikers zijn er 30 die photoshop gebruiken en mooi aankopen. De rest zal dat nooit doen, om verschillende redenen. Of die rest nu Gimp gebruikt, een versie download of van een brug springt... het blijven er 30 mensen op de 100 die photoshop wel kopen en gebruiken. Waarschijnlijk worden het er 35 of 40, omdat ze al ervaring hebben met PS (legaal of illegaal)
                        Jij gaat ervan uit dat Adobe 70 exemplaren mist aan verkopen.

De personen die de originele software kopieren en op het net plaatsen, die zijn fout bezig.
                        Uiteindelijk zal dit wel overgenomen worden door officiële distributeurs, aan redelijker prijzen, kijk naar de overname van The Pirate Bay. Zou misschien betalend worden.

Ik heb er niks tegen dat systemen aangepast worden, dat houdt de boel draaiende,ik koop al een hele tijd geen cd's meer maar enkel losse nummers in Itunes.
                        Wel, nu wordt een systeem aangepast. Nu.
                        Denk je dat dat zo geëvolueerd zou zijn moest er eerst geen scheve toestand zijn geweest met illegale P2P mp3 sharing? Dat is daaruit voort gevloeid.

Al wie 20-30 jaar geleden géén zelfgemaakte cassettjes doorgaf aan anderen of muziek opnam van de radio mag nu zijn vinger opsteken. Al de rest zijn dus criminelen

Ik zie hetzelfde gebeuren met software. Microsoft en Google zijn nu reeds bezig met software (zoals Office) online aan te bieden, het worden dus websites waar je je teksten en dat bewerkt en geen software die op pc staat. Die online-software kan dan gratis zijn - met af & toe een kleine advertentie in een balk of met een kleine vergoeding betalend zijn, net als de individuele mp3's nu.
                        De markt past zich aan, we zitten nu in een overgangsfase, daarover is iedereen eens.

BTW Jij laat uitschijnen dat de ganse horeca zwartwerkers zijn(zie je vorige reactie), ik heb dat nergens beweerd.
                        Probeer mij wéér geen woorden in de mond te leggen. Vooral uw woordje "ganse".
                        Als je béétje buitenkomt en beetje praatjes slaat met mensen, wist je dat al. België heeft een van de zwaarste belastingen op arbeid, de bierprijzen en energieprijzenn blijven maar stijgen. Iedereen in de sector weet dit. Kleine café's of kleine frituren hebben het al lastig genoeg. Ze pakken ook alleen de zaken die aan die véél te weinig aangeven.

Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                        We hebben het hier niet over mensen die verspreiden, maar wel gebruiken. Ja een gezin bijvoorbeeld, kan een software pakket kopen voor de pc thuis, iedereen gebruikt dat. Maar stel, de oudste gaat op kot en gebruikt dus zijn eigen laptop of pc. Denk je nu echt dat de meeste dan een heel nieuw pakket gaan aanschaffen, met de huidige prijzen?

Als die student dan gewoon het gezinsexemplaar ook op zijn laptop installeert en de beveiliging ervan omzeilt, is dat dan diefstal? Omdat hij op kot zit? Moet hij dan maar heen & weer pendelen? Want het is een legaal stukje software dat, net als een krant, wordt doorgegeven. Heel het gezin heeft er misschien voor samengelegd.
                        Of als dat niet lukt, de beveiliging zelf omzeilen, dan dezelfde versie ergens downloaden. Zulke situaties zijn schering en inslag.

De beperkingen van een materiële drager op CD/DVD en de beperking ervan (je mag hem maar in één pc steken). Officiëel internet gebruik & distributie is de oplossing.

Oorspronkelijk geplaatst door Theokus
                        Oef, eindelijk en nog kort en bondig ook
                        Hier valt gewoon niet in een zin van 3 woorden over te discussieren, het is zeer genuanceerd allemaal. Maar voor sommigen is het allemaal zwart/wit, wat het eenvoudiger maakt. Maar zo werkt het niet.

Comment

Je weigert het te snappen hé? Ik zei het, nu al 4x, dat mensen die het software pakket legaal willen/kunnen kopen, die kopen het sowieoso. Mensen die het niét van plan waren te kopen, kopen het niet. Die stappen die winkel niet binnen. Of die mensen dan een alternatief of een op internet aangeboden versie gebruiken, maakt die winkel niets uit qua omzet.
                          Het gaat niet om het intensief verspreiden en er grof geld aan verdienen, neen dat is een andere groep, we hebben het hier over de mensen die moeten kiezen tussen al dan niet klikken op een eenvoudige link op een website of de software niét gebruiken. Het exemplaar dat ze dan zouden ontvangen, is NIET een exemplaar dat uit een winkel is gestolen of uit de fabriek, neen het is een copy van een door iemand legaal gekocht exemplaar. Dat jij nu gebruikt, want je ging toch nooit een exemplaar nieuw kopen.

Stel, op 100 pc-gebruikers zijn er 30 die photoshop gebruiken en mooi aankopen. De rest zal dat nooit doen, om verschillende redenen. Of die rest nu Gimp gebruikt, een versie download of van een brug springt... het blijven er 30 mensen op de 100 die photoshop wel kopen en gebruiken. Waarschijnlijk worden het er 35 of 40, omdat ze al ervaring hebben met PS (legaal of illegaal)

De personen die de originele software kopieren en op het net plaatsen, die zijn fout bezig.
                          Uiteindelijk zal dit wel overgenomen worden door officiële distributeurs, aan redelijker prijzen, kijk naar de overname van The Pirate Bay. Zou misschien betalend worden.

Je weigert het te snappen hé? Om te beginnen is er wel inkomstenverlies. Adobe bied namelijk ook een commercieel product aan voor de mensen die photoshop cs niet kunnen of willen betalen of gewoon iets minder uitgebreid nodig hebben: phototshop elements. De moment dat het grote broertje niet meer illegaal zou te verkrijgen zijn ben ik zo goed als zeker dat de verkoopscijfers van ps elements verhonderdvoudigen.

Verder zijn er nog een hoop morele redenen zoals respect voor de makers en onze wetten, maar ik vermoed dat jij daar niet veel last van hebt...
                          http://www.mimoza.be/

Comment

Vroeger was er ook een jeugd van tegenwoordig...

Ga eens wat minder op de kap van die jongeren zitten verdomme...
                            Hebben jullie wel enig idee hoeveel moeilijker, sneller en ingewikkelder het leven geworden is ? Dat is ook de reden waarom de jeugd nu sneller 'volwassen' is/moet zijn.

Eenoudergezinnen, vierde wereld, consumptiemaatschappij, sleutelkinderen, ...
                            denken jullie dat wij onze jeugd vooruithelpen ?
                            Om nog maar te zwijgen van alle miserie die wij nu lekker doorschuiven naar de huidige 20 en 30jarigen.

IK vind het CRIMINEEL dat sommige bejaarden als koppel meer dan 2500 tot 5000 euro pensioen trekken per maand, zonder de inkomsten van grondenverkoop en verhuur... Delen (muv de kinderen) heeft nooit in de woordenboek van de oorlogskinderen gestaan, eigenbezit staat centraal...

Terwijl 'de jeugd van tegenwoordig' geen werkzekerheid meer heeft, zich blauw betaald aan belastingen en een eigen huis stilaan op z'n buik kan schrijven...en toch nog eens de rekening mag gaan betalen die nu wordt doorgeschoven (milieu, energie, vergrijzing, gezondheidszorg, huidige crisis, ...)

Niet alle jongeren zitten aan de drank, de drugs of aan mekaar...al wil de media ons dat wel doen geloven. En de mama's en papa's slikken daarom maar elke avond die slaappil, om de nachtrust toch te verzekeren (hoezo drugs ?)

I rest my case
                            Last edited by Thomacetti; 6 augustus 2009, 17:04.

Comment

Wat voor bekrompen redenering is dat nu weer? Als je beetje de realiteit zou volgen zou je weten dat job-en werkstudenten een gigantische groep van werknemers zijn.

Lees er eens dit artikel er eens op na:ttp://www.zdnet.be/news/106072/terugval%2dinternetverkeer%2din%2dzweden%2dhoudt%2 daan/.

Ik heb nooit een cassettespeler gehad.....

over de horeca dit zijn jouw woorden:
                              <<Je vind waarschijnlijk dat alle horeca-zaken ook crimineel zijn, omdat ze niet al het personeel inschrijven? Als café's van dag op dag iedereen inschrijven, gaat de helft failliet.>>
                              Deze zijn de mijne.
                              <<(over de horeca, toch arme sloebers he, zo in het zwart moeten werken...)
                              En diegenen die wel willen zorgen voor deftige toestanden voor hun personeel, hun ziektverzekering enz... tja da zijn ezels en moeten ook maar in't zwart werken.>>

Je mooie verhaal van de student op kot klopt ook niet helemaal.
                              Een student op kot valt nog onder de familievoorwaarden van de softwareovereenkomst, tenzij hij zijn officieelresidentie adres op zijn kot heeft laten zetten.(om ocmwtoelagen te ontvangen??)

Vooraleer je het over zwart/wit hebt, zou je toch eens moeten beter kijken wat dat zwart wit is. Ik heb niks tegen grijs, d'r zijn altijd randgevallen in alle regeltjes. Mijn ganse standpunt is enkel tegen het feit dat de grijze zone bewust wordt uitgespreid onder het mom van allerlei drogredenen.

Comment

Deze discussie is al alle kanten opgegaan en zal nog vele kanten opgaan denk ik. Maar als juf moet er mij toch iets van het hart.

Mag ik vragen om niet alle jongeren over eenzelfde boeg te gooien? Er zijn gerust nog wel toffe, vriendelijke jongeren/kinderen.
                                Ook ouders moeten niet op eenzelfde hoop gegooid worden. Ik kom dagelijks in contact met ouders die het beste voor hebben met hun kinderen en er ook hun best voor doen. Ook hebben die ouders nog steeds een eindeloos respect voor de leraars en hun werk. En ja, worden vaak nog op handen gedragen.

Ja, de jeugd is mondiger geworden, ze zijn misschien vlugger volwassen. Maar ze zien en horen en weten veel meer en andere dingen op jongere leeftijd dan jongeren pakweg 100 jaar geleden. De omgeving, media,... zijn veranderd, de jeugd en ook de "ouderen" veranderen mee. Ze hebben/krijgen meer verantwoordelijkheid op jongere leeftijd. En met die verantwoordelijkheid komt druk, druk om te presteren, het goed te doen.
                                Kinderen/jongeren mogen verantwoordelijkheid krijgen, maar mogen er niet onderdoor gaan.
                                Kinderen/jongeren kennen nog niet alle grenzen en moeten die mogen aftasten, hun identiteit zoeken. Onder begeleiding, al dan niet zichtbaar voor die jongere.

Laat een kind nog kind zijn en spelen en ravotten. Met een gescheurde broek en kapotte knieën thuis komen.
                                Laat een kind nog in de modder spelen zonder dat je hierover uit de bol gaat.
                                Ze moeten niet in de porseleinkast staan, ze kunnen tegen een stootje
                                Geef een kind structuur. Als je dit aan een kind kan geven, dan bereik je veel. Dat is wat kinderen onbewust vragen: help ons onszelf en de wereld te leren kennen, help ons grenzen aftasten en alles te ontdekken op een veilige manier.

Over die commerciële programma's die studenten nodig hebben. Die kunnen ze tegen een studentenprijs kopen. Ze moeten niet de volle pot betalen zoals een bedrijf dat er winst van maakt.
                                Last edited by Sannepoes; 6 augustus 2009, 18:39. Reden: Spelling :o

Comment

Working...
                                X