Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dieven op bezoek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Dieven op bezoek

misschien ook ns wat voorzichtiger zijn sommigen met uw gear te etaleren?
    Foto's plaatsen op oa facebook en het net , van hoe uw living eruit ziet of wat ge net aangeschaft hebt aan de grote klok hangen, denk ns na , je weet nooit wie meekijkt en luistert? Ene hoeveel mensen wonen niet in een 'opendeurdag' huis zonder gordijnen, lijkt me toch een 'kom ns men prachtige inboedel keuren en buitmaken' soms?
    smile ! ...it confuses people ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
      misschien ook ns wat voorzichtiger zijn sommigen met uw gear te etaleren?
      Foto's plaatsen op oa facebook en het net , van hoe uw living eruit ziet of wat ge net aangeschaft hebt aan de grote klok hangen, denk ns na , je weet nooit wie meekijkt en luistert? Ene hoeveel mensen wonen niet in een 'opendeurdag' huis zonder gordijnen, lijkt me toch een 'kom ns men prachtige inboedel keuren en buitmaken' soms?
      'k denk niet dat de meeste dieven hier om het hoekje wonen... Dat zijn vaak bendes die uit oost europa komen, een paar nachten door west europa trekken en dan weer weg... Als ik enkele jaren terug in roemeenie was; een huis gewoon in de ruwbouw, met 1 kamertje afgemaakt met plastic voor de ramen, waar een heel gezin in woont, en voor de deur de nieuwste mercedes... Als je dan de uitleg hoort van de hongaren uit de grensstreek (zijn niet de beste vrienden met de roemenen)... Dan weet je ook dat die daar niet gekomen is door de tomaten uit de tuin op de markt te verkopen...
      't is helaas zoals hier boven gezegd; je kan daar niet veel tegen beginnen, en als je je actief gaat verdedigen, is de kans groot dat je zelf 'den uil' bent...
      En als je te veel beveiliging plaatst, dan maken ze alleen maar meer schade. Onze achterbuur had automatische verlichting hoog op zijn hevel hangen; kapot. Raam van de veranda; gat in gesneden, gesloten deur van de veranda naar de living; in getrapt... De hond verdoofd... Resultaat: €500 buit aan juwelen en €2000 herstelkosten aan het huis...
      Bij ons stonden er veiligheidscilinders op de deuren, met antidiefstal stalen slotplaten op tegen het afbreken en doorboren van de cilinders: resultaat: zware beschadiging aan de achterdeur om die slotplaat er af te wringen...

mvg
      Twee Olympus bakjes; Enkele Olympus en Sigma bokalen variërend van 14 tot 200mm; Wat lichtjes en een zakje bijhorend speelgoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
        Jij hebt blijkbaar nog geen inbrekers gehad..
        bij mij is er vroeger 3 x ingebroken... naar de politie... fotokes bekijken .... ikke : ik koop een geweer en vlam hem van het muurke af : en de politie ? wat zei die ( stilletjes ) ? Als ge schiet ziet dat hij dood is, en leg een mes in zijn handen, want als ge hem raakt en.. dan betaald ge uw leven lang
        My home is my castle, en ze moeten er niet binnenkomen zonder dat... ze de tegenreactie niet kunnen verdragen ( ik heb een bel aan de voordeuren dat ze maar op dat knopke duwen. Inbreken is de gevolgen dragen.. DAT ZE BUITENBLIJVEN en zelf hun geld verdienen. Want als het zo verder gaat .. ga ik niets meer werken en stelen .. ge krijgt toch geen straf, en als iemand mij "zeer "doet , dan betaald die zijn leven lang , dus altijd kassa kassa.
        de laatste keer hebben ze mijnen auto leeggepikt, stom natuurlijk, maar ik was effe weg, en ...
        2 dagen congé moeten nemen om : naar de politie : een papierke voor uwe pas, naar het gemeentehuis, voor een kopie van mijn rijbewijs, naar de bank , om de rekening te blokkeren, naar de garage , slot laten maken..... EN!!!! het onveiligheidsgevoel dat er iemand binnen is geweest!!!
        Zal die mannen worst wezen. "gratis" pikken, en grote zier uithangen met nen andere zijn zweet. Awel : ik ben voorstander van een oog om een ..

Dito, groot gelijk

Gij gaat er voor werken en een nietsnut gaat er anders mee lopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Wat men hier toch allemaal te lezen krijgt
          Als je van andere mensen hun eigendom blijft stelt dit probleem zich hoegenaamd niet...
          Moet je ze misschien een tas koffie aanbieden en je excuseren dat de hond zich misdragen heeft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Als je van andere mensen hun eigendom blijft stelt dit probleem zich hoegenaamd niet...
            Moet je ze misschien een tas koffie aanbieden en je excuseren dat de hond zich misdragen heeft
            het probleem is dat niet iedereen die op uw eigendom komt zonder uw toestemming een zware crimineel is. als kind ging ik ook okkernoten 'stelen' in den tuin van de buren, en als er nen bal over de heg vloog durfde ik dien ook al eens gaan halen zonder den gansen omweg te maken naar hun voordeur. Of wie weet komt den buurman even binnen om te zeggen dat uw voordeur nog openstond...
            http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
              het probleem is dat niet iedereen die op uw eigendom komt zonder uw toestemming een zware crimineel is. als kind ging ik ook okkernoten 'stelen' in den tuin van de buren, en als er nen bal over de heg vloog durfde ik dien ook al eens gaan halen zonder den gansen omweg te maken naar hun voordeur. Of wie weet komt den buurman even binnen om te zeggen dat uw voordeur nog openstond...
              Daar gaat het hier duidelijk niet over ...

Comment

Een spijtig voorval als ze binnen zitten in je woonst.

Drie jaar geleden zijn ze hier ook eens op bezoek geweest. Wakker geworden om naar 't toilet te gaan en toen hoorde ik iets op de kiezels buiten. Ik gewoon balkonraam gaan kijken en zag mensen weglopen en op het kruispunt (twee huizen verder) hadden ze een wagen geparkeerd. Een lange Ford Mondeo (model van rond '99). Direct iedereen in huis wakker gemaakt en naar onder gegaan.

Gelukkige waren we net begonnen met de binnendeuren te sluiten daar ze al enkele dagen aan 't inbreken waren hier bij ons in de gemeente. Ze zijn enkel in de hal achter, de voorraadkamer (met eten en diepvries) en de wasplaats (wasmachine, schoenen, douche..) geraakt. Wel was er 20€, zat in de tas van het werk, weg en twee bankkaarten.

In die nacht waren er hier in een straal van 3km nog verschillende inbraken waar ze steeds op dezelfde manier te werk gingen. Het slot van de deur uitboren en hup, ze zijn binnen. Buiten staan er ook op wacht om te kijken of er geen licht aangaat. Dit kwam de politie te weten omdat ze op verschillende inbraakplaatsen voetstappen in de beplanting achter hadden gelaten. En OP de mat aan de achter deur had zelfs iemand zijn behoefte gedaan. Maarja, we hebben er nooit wat van gehoord.

De politie had hier een tijdje gezeten en waren meer van hun koffie aan 't genieten dan te luisteren naar ons. Ok, het is steeds elke dag hetzelfde verhaal want er waren meer dan 20 inbraken die week en ze gingen steeds hetzelfde te werk, maarja.

Nu alles goed beveiligd met klemmen op de voor- en achterdeur, op de garagepoort. Ook is 't schuifraam beveiligd en hebben we binnen twee verklikkers weggewerkt in de balken van het plafond. ALS we deze aanzetten dan gaat er een heel hard gepiep door het huis. Veel goedkoper als een alarm systeem!
                Nikon member..

Nikon stuff met het nodige Nikkor en Sigma glas en klein grut..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomaske_GLPK Bekijk bericht
                  ... En OP de mat aan de achter deur had zelfs iemand zijn behoefte gedaan. ...
                  Een heel bekend fenomeen bij de politie (echt waar). Het is een soort van ontlading (ontlasting ) na de inbraak want die zitten onder de zenuwen en dat slaat bij velen op de darmen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Een heel bekend fenomeen bij de politie (echt waar). Het is een soort van ontlading (ontlasting ) na de inbraak want die zitten onder de zenuwen en dat slaat bij velen op de darmen.
                    Da's dan écht stank voor dank.
                    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Hey juppekes

Gisteren heb ik nu toevallig ontdekt dat ze mijn jas uit gang ook hebben meegenomen

Wie weet wat ze nog hebben meegenomen maar dat we er nog niet op gelet hebben
                      Bootjes

Comment

bij mij is er vroeger 3 x ingebroken... naar de politie... fotokes bekijken .... ikke : ik koop een geweer en vlam hem van het muurke af : en de politie ? wat zei die ( stilletjes ) ? Als ge schiet ziet dat hij dood is, en leg een mes in zijn handen, want als ge hem raakt en.. dan betaald ge uw leven lang
                        My home is my castle, en ze moeten er niet binnenkomen zonder dat... ze de tegenreactie niet kunnen verdragen ( ik heb een bel aan de voordeuren dat ze maar op dat knopke duwen. Inbreken is de gevolgen dragen.. DAT ZE BUITENBLIJVEN en zelf hun geld verdienen. Want als het zo verder gaat .. ga ik niets meer werken en stelen .. ge krijgt toch geen straf, en als iemand mij "zeer "doet , dan betaald die zijn leven lang , dus altijd kassa kassa.
                        de laatste keer hebben ze mijnen auto leeggepikt, stom natuurlijk, maar ik was effe weg, en ...
                        2 dagen congé moeten nemen om : naar de politie : een papierke voor uwe pas, naar het gemeentehuis, voor een kopie van mijn rijbewijs, naar de bank , om de rekening te blokkeren, naar de garage , slot laten maken..... EN!!!! het onveiligheidsgevoel dat er iemand binnen is geweest!!!
                        Zal die mannen worst wezen. "gratis" pikken, en grote zier uithangen met nen andere zijn zweet. Awel : ik ben voorstander van een oog om een ..

gelukkig !!!! eindelijk een medestander ....
                        >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

Schiet maar, volgens mij zal je meer dan 2 dagen verlof moeten nemen
                          Flickr

Comment

Niet echt overtuigt door een alarmsysteem ,hij is er maar echt op rekenen doe ik niet .
                            Als je weet met welke snelheid de meeste inbraken gepaart gaan dan weet je dat een alarmsysteem log is .
                            Reken daarbij dat een sluitend systeem handen vol geld kost en een gemiddelde diefstal dat niet opbrengt dan is het overwegen ervan eerder een last dan een baat ware het niet dat voor vele het een gevoel van veiligheid is die onbetaalbaar lijkt.
                            Een hond daarintegen is effectiever qua afschrikmiddel maar de band tussen jezelf en de hond weerhoud je ervan zijn leven op ht spel te zetten .
                            Een wapen is een veiligheidsgevoelsquestie maar heb je er al eens bij stilgestaan hoe moeilijk het is een bewegend voorwerp te raken vanop een voor jou veilige afstand ?
                            Conclusie is dat een inbraak moeilijk te verhinderen is ,een consequente houding ten opzichte van de buitenwereld is volgens mijn het meest aangeraden .
                            Ps wat weg is van materie is niks in vergelijking met de psychische druk van onbeschermdheid ,om te zwijgen van het gedrag van politie bij een aangifte.
                            Dus rikske_007 je treft zelf geen schuld maar het is belangrijk geen onnodige stappen te zetten om het gezin te beschermen .Het uitbabbellen met het gezin is dat des te meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                              Niet echt overtuigt door een alarmsysteem ,hij is er maar echt op rekenen doe ik niet .
                              Als je weet met welke snelheid de meeste inbraken gepaart gaan dan weet je dat een alarmsysteem log is .
                              Reken daarbij dat een sluitend systeem handen vol geld kost en een gemiddelde diefstal dat niet opbrengt dan is het overwegen ervan eerder een last dan een baat ware het niet dat voor vele het een gevoel van veiligheid is die onbetaalbaar lijkt.
                              Een hond daarintegen is effectiever qua afschrikmiddel maar de band tussen jezelf en de hond weerhoud je ervan zijn leven op ht spel te zetten .
                              Een wapen is een veiligheidsgevoelsquestie maar heb je er al eens bij stilgestaan hoe moeilijk het is een bewegend voorwerp te raken vanop een voor jou veilige afstand ?
                              Conclusie is dat een inbraak moeilijk te verhinderen is ,een consequente houding ten opzichte van de buitenwereld is volgens mijn het meest aangeraden .
                              Ps wat weg is van materie is niks in vergelijking met de psychische druk van onbeschermdheid ,om te zwijgen van het gedrag van politie bij een aangifte.
                              Dus rikske_007 je treft zelf geen schuld maar het is belangrijk geen onnodige stappen te zetten om het gezin te beschermen .Het uitbabbellen met het gezin is dat des te meer.
                              Ale, toch een die nadenkt hier
                              Honden erop loslaten, mensen doodschieten Teveel hollywood gekeken?

Zo snel mogelijk iedereen in één kamer, deur op slot, politie bellen en eventueel daar met een wapen wachten. Als ze je komen opzoeken kun je nog schieten/blaffen/bijten/..
                              De inbreker zelf gaan 'tussenpakken' is imo dom. Trouwens, wat als ze zelf een geweer/mes/.. meehebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                                Je hebt gelijk hoor maar volgens mij is een alarm systeem meer voor jezelf "veilig" te voelen, geen kat dat daar nog naar uitkijkt wanneer een afgaat.
                                Ik schreef dit gewoon omdat die Rambo verhalen een beetje te zijn in mijn ogen.
                                Wat zeggen ze ook alweer over blaffende honden
                                Ik blijf erbij een Pro hou je niet buiten als hij binnen wil en dan mag je nog een hond, alarm of Rambo in huis hebben.
                                Plus de Pro's zullen eerst een screening doen en niet zomaar elk huis nemen hoor.
                                Flickr

Comment

Working...
                                X