Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dieven op bezoek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dieven op bezoek

Hey juppekes

Vannacht hebben we dieven op bezoek gehad

Het bleef beperkt tot de livingkasten.

Wel hebben ze onze 3 gsm's mee, €600 aan kleingeld uit een spaarpot en mijn fototoestel

Het doet toch raar dat er iemand in je huis is geweest terwijl je ligt te slapen
    Bootjes

Re: Dieven op bezoek

Hola....
    En hoe zijn die binnen geraakt?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Hola....
      En hoe zijn die binnen geraakt?
      Dat is het rare eraan, nergens sporen van inbraak.

Wel stond de voordeur open (deze was natuurlijk niet op dubbel slot )

Volgens de agent is deze gemakkelijk open te prutsen zonder schade.

Al de de rest zoals PC, Wii, gamecube en massa's spellen daarvoor staan er nog
      Bootjes

Comment

Spijtige zaak, het zal er niet op beteren .... Wat ik wel niet snap is hoe men binnenraakt zonder enige schade ? Standaard cilindersloten ? Nu weet ik ineens weer waarom we in een goed alarmsysteem geinvesteerd hebben
        Last edited by RDB; 10 juni 2009, 07:57.
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Ferm klote...

Dat is dan toch het voordeel van een hond te hebben, me dunkt.

Bij ons ligt er eerst 50 kg vlees voor ze aan de kasten geraken
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Wat ik wel niet snap is hoe men binnenraakt zonder enige schade ? Standaard cilindersloten ?
            Een paar jaar geleden is er bij ons en de buurman tegelijkertijd ingebroken. We zaten met serieus wat schade en hadden zelfs een slotenmaker nodig om de deuren weer gesloten te krijgen. Die heeft mij toen getoond hoe gemakkellijk het is om een deur die niet op slot is (dus gewoon ingeklikt toe) te openen. Toen de buurman 's avonds thuis kwam, geraakte hij niet binnen en heb ik de theorie aan de praktijk getoetst en zijn deur geopend met.... mijn busabonnement.

@Mriya: het doet idd raar hé te weten dat er wildvreemden in je huis hebben rondgelopen. Wij waren dan wel niet thuis, maar ze hebben zich oa. bediend in de frigo.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

mijn medeleven
              wij hebben hier zo'n deur met pinnen in de muur.....
              en aan de raamkant zie je dat ze geprobeerd hebben om het slot te forceren
              wij zetten ook altijd stoelen voor de deur,zodat we kunnen horen als iemand probeert binnen te komen
              ik vind het gevoel van onveiligheid het ergste, het gevoel dat je altijd op je hoede moet zijn
              toen ik een kind was, stond de deur zelfs 's nachts regelmatig in de ketting....nooit iemand over de vloer gehad.
              nu ja, er is daar geen oplossing voor denk ik, malafide personen zullen er altijd wel zijn
              sterkte
              groetjes aline
              groetjes aline

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                Die heeft mij toen getoond hoe gemakkellijk het is om een deur die niet op slot is (dus gewoon ingeklikt toe) te openen. Toen de buurman 's avonds thuis kwam, geraakte hij niet binnen en heb ik de theorie aan de praktijk getoetst en zijn deur geopend met.... mijn busabonnement.

@Mriya: het doet idd raar hé te weten dat er wildvreemden in je huis hebben rondgelopen. Wij waren dan wel niet thuis, maar ze hebben zich oa. bediend in de frigo.
                Die agent heeft dat ook uitgelegd dat dit zeer gemakkelijk gaat wanneer de deur niet gesloten is op dubbel slot

Bij ons lag er een fles Bacardi in de zetel en die was normaal nog nieuw, maar nu niet meer

Deze hebben ze meegenomen voor vingerafdrukken
                Bootjes

Comment

Mijn medeleven!Dus je bent toe aan een nieuwe camera?

Walter
                  D850

Comment

Vorige week heb ik ook een alarmsysteem laten installeren door een prof firma (Benoit electronics uit Waregem) van Bosch. Het is niet goedkoop maar het heeft je toch een beetje meer zekerheid alhoewel het gezegde gaat: als ze willen binnen zijn stopt ze niks.

Ook ben ik aangesloten op een meldkamer (Alert Services) om mensen te contacteren bij alarm ed. Voor een kleine meerprijs werden ook 2 brandmelders geplaatst .

Nu toch even een praktische tip. Als je (zoals ik) bij Telenet bent voor telefonie is het nadeel dat er geen telefoon is bij stroomuitval. Om dit te vermijden kan je bellen naar Telenet met de melding een alarmsysteem te hebben en een modem te willen heben met een backup batterij. Dit wordt gratis vervangen muv de batterij waarvoor men €20 vraagt. Deze zal trouwens bij defect automatisch een signaal geven aan Telenet dat deze vervangen dient te worden. Zo behoudt men de telefoon bij een alarm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes

Die agent heeft dat ook uitgelegd dat dit zeer gemakkelijk gaat wanneer de deur niet gesloten is op dubbel slot

Bij ons lag er een fles Bacardi in de zetel en die was normaal nog nieuw, maar nu niet meer

Deze hebben ze meegenomen voor vingerafdrukken
                      Je kan een auto opendoen met een tennisbal (zelf geprobeerd) laat staan dat je geen deur kan opendoen met een abonnement...
                      Het is van alles zo, als je weet hoe het werkt, is het simel om het te forceren...
                      een fietsslot met 3 cijfers? geef me 15 seconden, en boem open...
                      ik ben zeker geen dief, ik wil gewoon aantonen hoe alles gemakkelijk te forceren is gewoon als je weet hoe het werkt...
                      Slotjes aan de binnenkant van de deuren kunnen dieven niet tegen, binnen deuren die gesloten zijn laten ze ook met rust... Een hond? Ze gooien een biefstuk met vergif naar de hond, wachten 10 minuten... Ik meen dit nog gehoord te hebben Het is wreed allemaal, maar het is gewoon lotto, hopen dat je er niet bij bent... men ford focus staat ook elke nacht alleen buiten, er ligt een allarm aan, maar toch als je het weet hoe het werkt knip en het is gedaan...
                      Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Ferm klote...

Dat is dan toch het voordeel van een hond te hebben, me dunkt.

Bij ons ligt er eerst 50 kg vlees voor ze aan de kasten geraken
                        Mijn buren hebben drie honden van het knoken-kraak formaat. Ze zitten in een hondenren achter het huis. Vooral als ze van huis zijn is 't soms een blafconcert. Vorig jaar hebben ze ongewenst bezoek gehad - ook via de voordeur binnengekomen. Ik was thuis en heb niets gehoord of gezien, niet van de inbrekers en niet van de honden...
                        De meerderheid van de huizen hier zijn nu ook met een alarm uitgerust, daardoor ben je toch weer geruster.
                        Maar door wat ik hier lees zal ik in 't vervolg mijn voordeur wel op dubbel slot doen, wat ik voordien nooit deed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Manutje Bekijk bericht
                          Je kan een auto opendoen met een tennisbal (zelf geprobeerd)
                          hoe dit bij jou gelukt is weet ik niet, maar de mythbusters hebben dit geprobeerd en blijkt toch niet te werken hoor (gelukkig maar)

I can't make any lock picking videos at the moment, so I ripped a clip from mythbusters.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                            Mijn buren hebben drie honden van het knoken-kraak formaat. Ze zitten in een hondenren achter het huis. Vooral als ze van huis zijn is 't soms een blafconcert. Vorig jaar hebben ze ongewenst bezoek gehad - ook via de voordeur binnengekomen. Ik was thuis en heb niets gehoord of gezien, niet van de inbrekers en niet van de honden...
                            De meerderheid van de huizen hier zijn nu ook met een alarm uitgerust, daardoor ben je toch weer geruster.
                            Maar door wat ik hier lees zal ik in 't vervolg mijn voordeur wel op dubbel slot doen, wat ik voordien nooit deed.
                            De hond slaapt 's nachts in de woonkamer, volgens mij gaan we sowieso wel iets horen.
                            Denk je niet dat dieven eerder de gemakkelijkere woningen er zullen uitnemen (die zonder hond, alarm, etc?).
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Hier ook "Enkele" Hondjes ter beveiliging van ons bezit..

Deze liggen overdag en s'nachts gewoon in de huiskamer,
                              geen poespas met kennels en buitenrennen e.d.

Ongeveer 1,5 jaar geleden ook bezoek gehad van "nachtelijk bezoek"..

Maar die had dus vette pech.. Onze BullMastiff (teefje van 68 Kilo) werkte hem tegen de grond,
                              (Bullterrier 23 kilo) beet zich "VAST" in zijn kuit, en liet niet meer los!!!

Tegen de tijd dat ik uit bed, naar beneden kwam ging onze ( Eng. Staff.25 kilo) er op af, en ik was net op tijd om dit te voorkomen, anders was ie letterlijk opgevreten door de honden..

Dus ik ga voor het "levend" alarmsysteem...!!!

Overigens heeft ie geen aangifte gedaan bij de politie voor mishandeling, hij was tenslotten op verboden terrein..(heb er ook niets meer van gehoord)

Achter op de poort staat een duidelijk bord , Verboden toegang. Hier waken wij...

Niets beter dan een paar "GOEDE HONDEN"!!!!
                              >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

Working...
                              X