Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pendragon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pendragon

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Onder de gordel man, diep onder de gordel. Stank voor dank, dat krijg je dus om misbruiken te melden .

Goed, ik zal daar mijn besluiten uit moeten trekken.
    Als we zo door gaan blijven hier enkel nog startende fotografen over...
    Dit haalt het peil drastisch naar omlaag!
    Ik heb het reeds aangehaald dat je als bestuur niet alles kan zien en weten.
    Is er dan een foutje gebeurd geef het dan tenminste toe en de zaak is gesloten...punt uit!
    Anderen zullen het in de toekomst zéker niet beter doen. Als bestuur ken je ondertussen wel een aantal van je leden en dus kan je ervan uitgaan als iemand die het forum al jaren steunt het beste met BD voorheeft.
    Dat een opmerking van zo iemand dan geen opvolging kent vind ik echt niet goed te praten....
    Maar nogmaals, blijkbaar is het nu opgelost en moeten we er niet blijven over zeuren....
    'k Hoop dat Hans en Jan daar ook vrede kunnen mee nemen en dat we gewoon kunnen doorgaan.
    In elke echtelijke verhouding is er soms wel eens gedonder, maar achter dat onweer komt toch dat vertrouwen terug of niet?
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
      Dat een opmerking van zo iemand dan geen opvolging kent vind ik echt niet goed te praten....
      Dat is het discussiepunt nu net, die opvolging is er de eerste keer wel geweest, maar blijkbaar niet voldoende of streng genoeg volgens sommigen. Nogmaals, een ban uitspreken wordt niet snel gedaan, toen de eerste klacht er kwam was er sprake van 3 accounts, we hebben daar toen een redelijke verklaring voor gekregen, 3 familieleden, en het is niet abnormaal dat die elkaar al eens schouderklopje geven, wat toen het geval was . . . maar zeker in mindere mate als nu de laatste tijd gebeurde, nu liep het de spuitgaten uit . . . maar dan nog moeten we de nodige voorzichtigheid aan boord leggen wat onze beslissingen betreft.
      Weet je dat ik ondertussen al verschillende pm's heb gekregen van mensen met een dubbelaccount die schrik hebben om gebanned te worden? Die dubbelaccounts zijn dus meestal de echtgenote of de kinderen die ook op BD zitten.
      Meerdere accounts in één gezin kan dus zonder probleem zolang ze maar niet misbruikt worden, wat nu dus wel het geval was. Deze mensen hebben een fout gemaakt, moeten ze nu levenslang gebanned worden op BD? Of mogen ze na een periode weer terug als ze beloven dit in de toekomst niet meer te doen?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

moeten ze nu levenslang gebanned worden op BD? Of mogen ze na een periode weer terug als ze beloven dit in de toekomst niet meer te doen?
        levenslang misschien niet, maar toch een flinke tijd. laat ze het maar eens voelen dat ze met heel de forumgemeenschap z'n voeten hebben gespeeld.

Comment

Hoe lang een "ban" moet duren laat ik in het midden. Ik vind het veel erger dat steengoede fotografen zoals Pendragon hierdoor het forum, al dan niet tijdelijk, verlaten door deze ganse situatie. Was, en ben nog steeds een grote fan van z'n foto's.

Spijtige zaak !
          My site : http://www.photografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            Al een eeuwigheid geleden heb ik gemeld dat dit topic vol met foto's staat die niet door de TS genomen zijn.
            Ik zie dat er inmiddels actie is ondernomen.

Wat ik me dan wel weer afvraag: waarom is de post van Lut in diezelfde thread ineens verdwenen? Om te verbloemen dat ze niet goed heeft opgelet? Van die dingen, ja, hup onder de pet.

Dat had trouwens niet gehoeven hoor, want haar post was van voordat de TS in #10 toegaf dat het vooral niet zijn eigen foto's waren. Ok, hij had het in de openingspost volgens hemzelf ook geschreven maar dat was zo cryptisch dat ik er ook overheen gelezen had. Maar het feit dat het blijkbaar nodig gevonden wordt om snel sporen uit te wissen spreekt alweer boekdelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Dat is het discussiepunt nu net, die opvolging is er de eerste keer wel geweest, maar blijkbaar niet voldoende of streng genoeg volgens sommigen. Nogmaals, een ban uitspreken wordt niet snel gedaan, toen de eerste klacht er kwam was er sprake van 3 accounts, we hebben daar toen een redelijke verklaring voor gekregen, 3 familieleden, en het is niet abnormaal dat die elkaar al eens schouderklopje geven, wat toen het geval was . . . maar zeker in mindere mate als nu de laatste tijd gebeurde, nu liep het de spuitgaten uit . . . maar dan nog moeten we de nodige voorzichtigheid aan boord leggen wat onze beslissingen betreft.
              Weet je dat ik ondertussen al verschillende pm's heb gekregen van mensen met een dubbelaccount die schrik hebben om gebanned te worden? Die dubbelaccounts zijn dus meestal de echtgenote of de kinderen die ook op BD zitten.
              Meerdere accounts in één gezin kan dus zonder probleem zolang ze maar niet misbruikt worden, wat nu dus wel het geval was. Deze mensen hebben een fout gemaakt, moeten ze nu levenslang gebanned worden op BD? Of mogen ze na een periode weer terug als ze beloven dit in de toekomst niet meer te doen?
              Francis,
              je staat er ook niet alleen voor om en politieagent én rechter te spelen.
              Je bent hier toch ook al lang genoeg om te weten dat dit niet het eerste en het laatste geval zal zijn!
              Je hebt misschien een inschattingsfout gemaakt maar wie niet?
              Dus ik denk als je uw job ernstig neemt er geen vuiltje aan de lucht is....
              Iedereen maakt wel eens fouten maar dit kunnen toegeven is aardsmoeilijk, ook voor mij
              Laat je niet uit je lood slaan door die "rotte appels" die hier af en toe opduiken!
              De meesten vinden BD nog altijd een "geweldige site"...zie maar naar het succes van de voorbije jaren!!!
              Laten we liever denken aan het "feest" dat straks nog moet gaan starten
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

Comment

Ongeoorloofd gedrag moet gesanctioneerd worden.
                Op een fotoforum is het bewieroken van jezelf door zelf steeds je topic omhoog te brengen of anderen dat te laten doen, not done.

Het feit dat velen (waarschijnlijk goedmenend) kritiekloos de waws en oohs volgen, heeft ook een nefaste invloed op beginners die dan menen dat matige foto's de norm zijn, en dus na te streven.

Goede fotografen geraken gedemoraliseerd en verlaten BD waardoor een schat aan informatie en tips verloren gaat.

Een tijdelijke ban lijkt me dan ook aangewezen en bij herhaling van de feiten een definitieve ban.

Comment

My 2 cents

Dat een mod het niet allemaal ziet en beslissingen moet nemen die anderen soms niet goed begrijpen is een minder leuke kant van zijn taak.
                  Moet er openheid zijn? Zeker, ook weer hier tot op zekere hoogte. Een directie van een bedrijf hoeft ook niet al hun beslissingen te verantwoorden naar hun werknemers toe of een regering. We hebben gekozen voor aanwezig te zijn op dit forum net zoals we gekozen hebben ergens te werken of om op bepaalde mensen te stellen bij verkiezingen.
                  Zijn we plots helemaal niet akkoord met de manier hoe je behandeld wordt, hoe mensen je plots in de steek laten met valse beloften dan kan je steeds naar een ander forum gaan, ander werk zoeken of voor een andere partij stemmen maar weet dat het gras aan der andere kant altijd groener ziet dan dat het in werkelijkheid is.
                  Ik BEtwijfel de integriteit van de mods NIET evenals de vele bezoekers van dit forum waar ik niet ga aan twijfelen maar dat er rotte appels in de mand liggen mag duidelijk zijn.

Iemand die 5 account heeft om zichzelf in de picture te zetten is niet alleen verwerpelijk maar ook zielig voor deze persoon. Hoe laag moet je vallen om op die manier jezelf in the picture te zetten en dan ook nog eens gerespecteerde waarden aan te vallen? Nee, dat deze elementen hier niet thuis horen is zeker. De mods hadden Duinenstel uitleg gevraagd bij 3 accounts en kon antwoord geven. Dat moest voor die kerel een signaal geweest zijn dat hij verkeerd zat en toch maakte hij nog 2 accounts aan. Iemand heeft een verwittiging gekregen en gaat er dan nog een schepje bovenop doen? Dan mag je deze een levenslange ban geven. Je gaat een dief die na zijn veroordeling werk geven, hij steelt weer, weer een veroordeling en dan zou je die een job in de bank aanbieden? Nee, hij heeft zijn kans gehad hier en er zijn genoeg andere plaatsen waar hij zijn "meesterwerken" tentoon kan spreiden en het de hemel inprijzen.

Het is wel spijtig als ik lees dat er een paar topmensen BD de rug toekeren met elk hun eigen persoonlijkheid maar vertrouw nog steeds de mensen die dit forum onbaatzuchtig onderhouden er alles aan zullen doen om niet enkel de nieuwelingen op te vangen maar ook de anciens een aangenaam forum te bieden (maar misschien een klein beetje meer openheid of motivatie naar klokkenluiders zou een hulp kunnen zijn?)
                  Last edited by Sultana; 31 mei 2009, 20:08. Reden: Enkele letters (in hoofdletters) toegevoegd voro meer duidelijkheid ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Wat ik me dan wel weer afvraag: waarom is de post van Lut in diezelfde thread ineens verdwenen? Om te verbloemen dat ze niet goed heeft opgelet? Van die dingen, ja, hup onder de pet.
                    Ik heb geen post van Lut gezien? Stond die in een apart gedeelte of ergens tussen de andere tekst van de TS?
                    Last edited by Franciskine; 31 mei 2009, 19:07.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                      Ongeoorloofd gedrag moet gesanctioneerd worden.
                      Nee, juist niet. http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...d=sanctioneren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Ik heb geen post van Lut gezien? Stond die in een apart gedelte of ergens tussen de andere tekst van de TS?
                        Nee, het was een normale post, ergens tussen #1 en #10 dus. Ik wil niet zeggen dat jij 'm verwijderd hebt, he, misschien is het al wel gebeurd na mijn melding. Het enige dat ik kan constateren is dat-ie weg is en ik weet 100% dat ze in die thread gereageerd heeft.

Comment

Het feit dat velen (waarschijnlijk goedmenend) kritiekloos de waws en oohs volgen, heeft ook een nefaste invloed op beginners die dan menen dat matige foto's de norm zijn, en dus na te streven.
                          Inderdaad, maar als je dan al eens wat hardere, gefundeerde kritiek geeft, noemen ze je elitair.
                          Heb dat hier ook al meegemaakt.
                          Sommigen willen precies liever niets bijleren of vooruit komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                            Inderdaad, maar als je dan al eens wat hardere, gefundeerde kritiek geeft, noemen ze je elitair.
                            Heb dat hier ook al meegemaakt.
                            Sommigen willen precies liever niets bijleren of vooruit komen.
                            We dwalen af maar je hebt gelijk.Jammer dat er voor Fotobeoordeling zo weinig interesse is.Is natuurlijk moeilijker dan een paar smiley's te typen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                              We dwalen af maar je hebt gelijk.Jammer dat er voor Fotobeoordeling zo weinig interesse is.Is natuurlijk moeilijker dan een paar smiley's te typen.
                              O, ik heb geen problemen met die smiley's.
                              Het is me al ooit verweten via een private pm.

En om eerlijk te zijn wat betreft foto-beoordelingen durf ik niet eerlijk te zijn.
                              Ik bedoel daarmee dat die beoordelingen soms niet veel betekenen en niet veel
                              betekenis hebben, als ik die al eens lees.
                              En om duidelijk te zijn bedoel ik het in het algemeen.

Toch durf ik toegeven dat ik te lui ben om me daar mee bezig te houden plus ik kan
                              alleen maar iets bijdragen op puur technisch gebied.

Voilà en zonder smiley's.
                              Last edited by theokus; 31 mei 2009, 21:15.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Van één ding ben ik er al achter gekomen, zoals op ELK forum zitten ook hier een paar na-apers en met zo'n mensen ga ik geen discussie aan, ze zijn het niet waard.
                                Ik antwoord één keer en dan is het afgelopen, dan stopt de hele rimram vanzelf.
                                Mij krijgen ze hier zo gemakkelijk niet weg van het forum, daarom is het veel te goed.
                                Hoop dat ik niet tegen één of ander been hebt gestampt in al mijn onwetendheid.

Grtz, RF
                                Last edited by Red Falcon; 31 mei 2009, 22:18. Reden: foutje rechtgeSet

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
                                X