Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pendragon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Pendragon

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Wat zijn we weer goed bezig om enkele goede medewerkers in de grond te boren.
    Wat zijn we weer goed bezig om alle schuld op enkele leden te schuiven

Het verwijt aan het adres van de aliassen was ook dat ze elkaar teveel ophemelden en de topics omhoog schopten. Terecht, je moet als familielid toch enige afstand kunnen bewaren. Maar dit staat ook niet echt ergens te lezen in één of ander forumreglement, men rekent hier op een dosis goede wil en fair-play. Net zo goed zijn deze familieleden zich niet bewust van hun ongepaste gedrag.
    Op een niet nader-genoemde fotosite heb ik een tijdje geleden een foto geplaatst om kritiek op te krijgen. Ik was de foto na het krijgen van wat commentaar uit het oog verloren, en kreeg een tijdje later een opmerking van een moderator dat het geappreciëerd wordt als je mensen die je kritiek geven bedankt. Nochthans stond dit daar ook niet in het reglement.

Had het team van moderatoren hier écht niets op kunnen zeggen? Er kan toch corrigerend opgetreden worden?

Ook handig zijn de steeds weer terugkomende beschuldigingen over verdwenen topic en verdwenen reacties. Geen enkel forumlid kan dit controleren dus kan je zeggen wat je wil hé.
    Iedereen die dat zegt doet dat omwille van hun verborgen agenda (wat die dan ook moge wezen) natuurlijk.

Het zal ook niet alleen in deze topic zijn dat er PM's uitgewisseld worden om "vrienden" attent te maken op hun post.
    Ik ben alvast een van de kritikasters die nog NOOIT een dergelijke PM heeft ontvangen of gestuurd. Je mag dat gerust controleren.

Om één of andere reden wordt nestfotografie nu de stok om de hond te slaan. Vreemd, bij de aliassen zou zonder afdoende bewijs iedereen maar van het forum moeten gegooid worden terwijl er een klaar en duidelijke wet is in België die stelt dat nestfotografie verboden is. De laatste keer dat ik gechecked heb was BD een Belgische vzw met een server op Belgisch grondgebied. Toch zou men hier een uitzondering eisen?
    Overigens staat Nestfotografie ook in het forumreglement van BD onder "wat is niet toegestaan op BD" (recente aanvulling btw).
    Goh, er had inderdaad gerust een nieuwe topic over kunnen gestart worden. Dialoog tussen experts terzake en het modererend team zou waarschijnlijk alle partijen ten goede komen. No offense, maar nu slaan jullie met je ingrepen terzake gewoon een mal figuur. 't Is makkelijk je achter het reglement te verschuilen terwijl het overduidelijk is dat het reglement hier de mist in gaat.

Maar weer wel koren op de molen van onze trolls.
    Dus kritiek geven op moderatoren = trollen? Dat is écht constructief

Ik heb de boodschap in ieder geval begrepen, van mijn kritiek zul je alvast geen last meer hebben
    Last edited by ThierryM; 2 juni 2009, 19:11.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

• Re: Pendragon

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
      Om één of andere reden wordt nestfotografie nu de stok om de hond te slaan. Vreemd, bij de aliassen zou zonder afdoende bewijs iedereen maar van het forum moeten gegooid worden terwijl er een klaar en duidelijke wet is in België die stelt dat nestfotografie verboden is. De laatste keer dat ik gechecked heb was BD een Belgische vzw met een server op Belgisch grondgebied. Toch zou men hier een uitzondering eisen?
      Overigens staat Nestfotografie ook in het forumreglement van BD onder "wat is niet toegestaan op BD" (recente aanvulling btw).

Goh, er had inderdaad gerust een nieuwe topic over kunnen gestart worden. Dialoog tussen experts terzake en het modererend team zou waarschijnlijk alle partijen ten goede komen. No offense, maar nu slaan jullie met je ingrepen terzake gewoon een mal figuur. 't Is makkelijk je achter het reglement te verschuilen terwijl het overduidelijk is dat het reglement hier de mist in gaat.
      Er is al jaren door de groep gedreven natuurfotografen binnen BD op gewezen dat nestfotografie niet kan, of het nu bij wet verboden is of niet. Doe maar eens een zoekactie onder "nestfotografie". Er zijn de afgelopen jaren al tientallen foto's door moderatoren verwijderd omdat het nestfotografie betreft. Meer dan twee jaar geleden is er zelfs nog een hele discussie binnen het vzw-forum opgestart specifiek rond nestfotografie. Nestfotografie kan niet voor het welzijn van de dieren en is verboden bij wet. Hoeveel duidelijker moet het nog worden? Wel vreemd (nou, ja...) dat de afgelopen jaren er nooit een zware reactie is geweest op het verwijderen van nestfoto's en vandaag is het volle bak. Toeval zeker?
      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht

Maar weer wel koren op de molen van onze trolls.
      Dus kritiek geven op moderatoren = trollen? Dat is écht constructief
      Mooi voorbeeld van selectief quoten.
      BD neemt Edwin Kats helemaal niets kwalijk, maar de foto moet natuurlijk wel weg. That's it. Niet meer of niet minder. De reactie van Edwin om dan maar meteen van BD weg te blijven is dan ook behoorlijk overdreven, imho. Maar weer wel koren op de molen van onze trolls.
      Zoals ik al schreef: de spreekwoordelijke stok om de hond te slaan. Het is een beslissing van Edwin op op te stappen die helemaal niet nodig was, integendeel! Maar het wordt hier weer wel aangegrepen om het grotere doel te bereiken.
      Kritiek geven kan zonder problemen zolang de bedoelingen eerlijk zijn. Of is het de bedoeling dat iedere actie van een moderator moet bediscussieerd worden, ook al bestaan er al lang afspraken/regels/wetten voor.

Willy
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
      X