Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik wil een Mac.... help !

Misschien had je toch beter eerst eens gaan kijken en werken op een macbook voor er een aan te schaffen ...
    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

FreeBSD daarentegen heeft een software ports-collection met tussen de 16000 en oneindig veel ports!
      met 1 commando wordt alles automatisch geinstalleerd.

FreeBSD draait op een gewone pc, maar ook op een mac. Durf de stap te zetten: www.freebsd.org
      Last edited by gerb; 6 december 2008, 11:10. Reden: link erbij plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
        Ik mis de insert knop.

Mvg.
        Robert
        In de 21jaar dat ik met Mac werk, heb ik nog nooit een insert knop nodig gehad. Ik vraag me af of ik die ooit op de PC gebruikt heb, jawel... om in de "Overtype" modus in Word te werken.
        Alleszins, de INS toets op Mac zou DEZE zijn. Sorry dat het weer een Engelse referentie is, maar ik ben vooral op engelstalige (zowel Britse als Amerikaanse) forums actief, al dan niet onder pseudoniem.
        Onlangs vroeg iemand op het Britse forum MacFormat achter die INS toets, en toen ben ik er achteraan gegaan. Ik heb dezelfde link gepost als hier. Het zou, op de Mac, om de HOME key gaan...
        Hopelijk helpt dit!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          DAT moet ik nog leren, ik werk steeds met een muis, misschien is een Mac wel gebruiksvriendlijk qua software, het toetsenbord is het zeker niet.

Het verbaast me eerlijk gezegd dat het Mac toetsenbord zoveel zou verschillen van een PC toetsenbord... Is het toevallig zo dat je van een QUERTY klavier naar een AZERTY overstapt?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Het verbaast me eerlijk gezegd dat het Mac toetsenbord zoveel zou verschillen van een PC toetsenbord... Is het toevallig zo dat je van een QUERTY klavier naar een AZERTY overstapt?
            Les, nee hoor, ik heb zowel een azerty toetsenbord op de Macbook als op mijn HP Dragon.
            Ik vind wel dat toetsen zoals een delete - de vierkante haakjes - het euro symbool - de backslash aanwezig zouden moeten zijn op een keyboard, ook < en > vind ik nergens terug en die gebruik ik ook regelmatig.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

- het euro symbool - ook < en > vind ik nergens terug
              Die staan toch op een MacBook??? Toch op de onze.

PS : bij je landinstellingen kan je ook "toon toetsenbordweergave" aanvinken. Als je dan bovenaan op je belgisch vlaggetje klikt kan je dat selecteren en krijg je een miniatuurtje van je toetsenbord met alle mogelijke combinaties.
              Last edited by hvr_oosterzele; 6 december 2008, 12:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht

.
                Mijn excuses , inderdaad, nu ook gezien, ik heb last om de toetsen goed te herkennen bij mijn Macbook, eigenlijk heb ik spijt dat ik niet de 2.4 versie gekocht heb want die heeft keyboard verlichting.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Mijn excuses , inderdaad, nu ook gezien, ik heb last om de toetsen goed te herkennen bij mijn Macbook, eigenlijk heb ik spijt dat ik niet de 2.4 versie gekocht heb want die heeft keyboard verlichting.
                  Je ziet Francis: een pc is echt saai
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

PS : bij je landinstellingen kan je ook "toon toetsenbordweergave" aanvinken. Als je dan bovenaan op je belgisch vlaggetje klikt kan je dat selecteren en krijg je een miniatuurtje van je toetsenbord met alle mogelijke combinaties.
                    FreeBSD! www.freebsd.org

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gerb Bekijk bericht
                      Gij met uw BSD, gij zijt precies een klein duivelke gij .

Comment

Heb al sedert anderhalf jaar een MAC. En na 30 jaar windows ( ja ik ben pensioengerechtigd) zeg ik duidelijk "nooit meer windows". De overstop van MAC naar windows is een fluitje van een cent, de apple programma's zijn alle op elkaar afgestemd. Alles loopt als een trein en dan spreek ik nog niet van het estetische. En ... ik woon in Brugge

Groeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chris_brugge Bekijk bericht
                          De overstop van MAC naar windows is een fluitje van een cent
                          Je bedoelt het goed maar je zegt het verkeerd .

Comment

Je bedoelt het goed maar je zegt het verkeerd .
                            Totaal niet, hij heeft het héél correct geformuleerd . . .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              In de 21jaar dat ik met Mac werk, heb ik nog nooit een insert knop nodig gehad. Ik vraag me af of ik die ooit op de PC gebruikt heb, jawel... om in de "Overtype" modus in Word te werken.
                              Alleszins, de INS toets op Mac zou DEZE zijn. Sorry dat het weer een Engelse referentie is, maar ik ben vooral op engelstalige (zowel Britse als Amerikaanse) forums actief, al dan niet onder pseudoniem.
                              Onlangs vroeg iemand op het Britse forum MacFormat achter die INS toets, en toen ben ik er achteraan gegaan. Ik heb dezelfde link gepost als hier. Het zou, op de Mac, om de HOME key gaan...
                              Hopelijk helpt dit!
                              Beste Les,

Als ik op mij MAC werk, heb ik inderdaad de insert niet nodig. Een andere hobby van mij is genealogie en hiervoor gebruik ik het programma Pro-Gen. Werkt wel enkel op PC, maar als je ook windows draait op een MAC zou je dat programma ook kunnen gebruiken. Het grote nadeel is dat je bij het invoeren van gegevens in Pro-Gen, de insert toets nodig hebt, heb je die niet, dan lukt het niet. Hier dient de insert toets niet om te overschrijven of toe voegen. Insert is hier een functie toets in het Pro-Gen programma.

Mvg.
                              Robert
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

gij met uw bsd, gij zijt precies een klein duivelke gij .
                                ........

Comment

Working...
                                X