Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Ik wil een Mac.... help !

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik denk dat er een zeer simpele verklaring is waarom de Mac amper wordt bedreigd door virussen en Trojans, de personen die dergelijke programma's schrijven willen zoveel mogelijk eer van hun werk . . . lees " zoveel mogelijk gebruikers en computers aantasten"
    Wat is dan de logische doelgroep : de pc gebruikers natuurlijk omdat er voor elke Mac gebruiker misschien 10.000 of 100.000 pc gebruikers zijn.
    Er is momentel voor hun weinig eer te halen om virussen en trojans voor een Mac te schrijven, ze bereiken enkel een zeer kleine minieme doelgroep. Als binnen enkele jaren de Mac gebruikers het aantal van de pc gebruikers zou kunnen evenaren . . . mag je zeker zijn dat er dan tussen Mac en PC besmettingen geen verschillen meer zullen zijn. Eigenlijk heeft het niks te maken met het platform want voor ieder platvorm kunnen virus programma's en trojans geschreven worden, wel met het resultaat van de besmetting en de gevolgen ervan, dat geeft die virusmakers een kick.
    Dat denk ik ook, dus eigenlijk.... blijven jullie toch maar beter bij PC. Mac, bah neen, niet doen, vies, afblijven, veeel te duur .

    Comment


    • #77
      Re: Ik wil een Mac.... help !

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Dat denk ik ook, dus eigenlijk.... blijven jullie toch maar beter bij PC. Mac, bah neen, niet doen, vies, afblijven, veeel te duur .
      Dat is totaal naast de kwestie he Mac is duur, kan niemand ontkennen, qua design een klasse hoger dan de pc laptops, kan ook niemand ontkennen, en ik beweer nergens dat ze minder waard zijn dan windows, integendeel, pure klasse zijn die Macbooks en de Macbook air . Moet wel plezant zijn een laptop die nooit een Blue screen of Death vertoont Of kan een Mac toch ook eens vastlopen???? Op den duur, aan de vele commentaren die je hoort, zou je denken dat er NOOIT iets kan misgaan met een Mac?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #78
        Re: Ik wil een Mac.... help !

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Dat is totaal naast de kwestie he
        Da was een graptjen hé Pol.

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Of kan een Mac toch ook eens vastlopen????
        't Zou onzin zijn dat te ontkennen. Ja, ook een Mac kan eens vastlopen.

        Comment


        • #79
          Re: Ik wil een Mac.... help !

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Da was een graptjen hé Pol.



          't Zou onzin zijn dat te ontkennen. Ja, ook een Mac kan eens vastlopen.
          En elke zes uur een update van jouw OS....hahaha
          Let op: niet van mij deze flauwe grap hoor.
          Gister nog gehoord van een student....

          Het probleem is dat een Mac goed is en altijd werkt maar dat de componenten te duur
          worden aangeboden, of beter de ganse computer is duur.
          Mac heeft een beperkt aantal componenten in gebruik.
          Die kunnen ze goedkoop aankopen en dan duur verkopen in een mooi jasje.
          (Mag he)

          Zelf kan ik niet echt vergelijken dus tussen een pc en een Mac.
          Ik zou zo'n Mac eens veertien dagen op proef willen.
          (Desktop Mac Pro)

          Heb wel 2 vrienden die een Mac hebben maar die gebruiken de software
          niet waar ik graag mee bezig ben....
          Ik weet dus wel wat Mac betekent
          Last edited by theokus; 24 november 2008, 22:13.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #80
            Re: Ik wil een Mac.... help !

            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Dat is totaal naast de kwestie he Mac is duur, kan niemand ontkennen, qua design een klasse hoger dan de pc laptops, kan ook niemand ontkennen, en ik beweer nergens dat ze minder waard zijn dan windows, integendeel, pure klasse zijn die Macbooks en de Macbook air . Moet wel plezant zijn een laptop die nooit een Blue screen of Death vertoont Of kan een Mac toch ook eens vastlopen???? Op den duur, aan de vele commentaren die je hoort, zou je denken dat er NOOIT iets kan misgaan met een Mac?
            Zeg eens eerlijk.
            Wanneer was de laatste keer dat je dat blauwe scherm zag? Ik denk niet dat ik dat deze eeuw nog ben tegengekomen.

            Comment


            • #81
              Re: Ik wil een Mac.... help !

              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Zeg eens eerlijk.
              Wanneer was de laatste keer dat je dat blauwe scherm zag? Ik denk niet dat ik dat deze eeuw nog ben tegengekomen.
              Ik heb 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan.
              En het meeste werk was dus werk op een pc met Windows 3.11
              Nooit problemen gehad....
              Zelfs een nieuwe Brother-printer werd zonder poespas geïnstalleerd.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #82
                Re: Ik wil een Mac.... help !

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Het probleem is dat een Mac goed is en altijd werkt maar dat de componenten te duur
                worden aangeboden, of beter de ganse computer is duur.
                Kijk, wat is te duur? Is een Audi of BMW te duur? Wél als je ze vergelijkt met een KIA of een Hyundai. Mijn muziek installatie is ook te duur ('k durf niet eens zeggen wat die wel kost) en zo zijn ook Canon en Nikon lenzen pakken duurder dan deze van Sigma of Tokina. Alles is relatief hé.

                Componenten in de officiële Mac winkels zijn idd te duur maar deze kan je ook ergens anders kopen. De interne schijven en de ram in mijn MacPro zijn niét van Mac, mijn scherm is ook niet van Mac (erger zelfs, 't is een Eizo en die kost twee keer zoveel als een cinema display - zo zie je maar). Wat hebben ze nog in een Switch winkel? Apple muizen? Ook andere muizen werken er op, bij mij is dat een Microsoft (!) muis én een Wacom Intuos 3. Welke componenten zijn er nog die eventueel te duur kunnen verkocht worden?

                Comment


                • #83
                  Re: Ik wil een Mac.... help !

                  Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                  Zeg eens eerlijk.
                  Wanneer was de laatste keer dat je dat blauwe scherm zag? Ik denk niet dat ik dat deze eeuw nog ben tegengekomen.
                  Hmmm . . . . 1 keer per week lijkt me een goed gemiddelde, maar ik geef dan ook toe dat ik een software tester ben en heel veel uitprobeer..... met de nodige gevolgen natuurlijk, de bluts met de buil dus
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Ik wil een Mac.... help !

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Ik zou zo'n Mac eens veertien dagen op proef willen.
                    Daar droom ik ook al lang eens van Theo. Snel een Macbook aankopen en tot de vaststelling komen dat het toch niet echt mijn ding is, is een dure test he
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: Ik wil een Mac.... help !

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Kijk, wat is te duur? Is een Audi of BMW te duur? Wél als je ze vergelijkt met een KIA of een Hyundai. Mijn muziek installatie is ook te duur ('k durf niet eens zeggen wat die wel kost) en zo zijn ook Canon en Nikon lenzen pakken duurder dan deze van Sigma of Tokina. Alles is relatief hé.

                      Componenten in de officiële Mac winkels zijn idd te duur maar deze kan je ook ergens anders kopen. De interne schijven en de ram in mijn MacPro zijn niét van Mac, mijn scherm is ook niet van Mac (erger zelfs, 't is een Eizo en die kost twee keer zoveel als een cinema display - zo zie je maar). Wat hebben ze nog in een Switch winkel? Apple muizen? Ook andere muizen werken er op, bij mij is dat een Microsoft (!) muis én een Wacom Intuos 3. Welke componenten zijn er nog die eventueel te duur kunnen verkocht worden?
                      Hans, het komt er op neer wat het resultaat moet zijn.....
                      Is dat via een pc of Mac of Linux of weet ik veel, maakt niet uit.
                      Met een Toyota geraak ik ook in Brussel

                      Wat jij doet of gedaan hebt door bijv. zelf te bepalen welke componenten je wilt, dat doet ook niet iedereen Hans.
                      De meesten kijken en kopen
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #86
                        Re: Ik wil een Mac.... help !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Daar droom ik ook al lang eens van Theo. Snel een Macbook aankopen en tot de vaststelling komen dat het toch niet echt mijn ding is, is een dure test he
                        Ja, haha.

                        Ik kan oefenen hoor zowel bij onze Eddy als den Freddy.
                        (bestaan echt hoor)
                        Dus op een dure Mac laptop of een desktopmodel Mac Pro.

                        Die laptop was een kwestie van VIJF minuten om die aan te kopen.
                        En dat is gebeurd hier thuis in onze living
                        Dik 2000 euro.
                        Mooi machine, echt waar maar ja, ik heb die echt niet nodig.
                        Heb nog een Compaq hier liggen en die is goed genoeg voor hetgeen ik die nodig heb.
                        Het verschil in snelheid is dag tegen nacht.

                        Verder is het een "lust" voor het oog als ik die gast daarmee bezig zie.
                        Die is een volslagen leek op computergebied maar met zijn Mac is dat echt toppie
                        Hij is meestal bezig met foto's, teksten en administratie, beetje video.
                        (en een beetje muziek samen met zijn iPhone nu)
                        Nog iets, nu we toch over foto's bezig zijn, hahaha.
                        Die heeft een Canon Ixus...een cameraatje eigenlijk van niks in vergelijking met....
                        Die foto's die die man maakt zijn echt goed.
                        Hij heeft er gemaakt in Oostenrijk in volle sneeuw... je moet die zien om het te geloven.
                        Die heeft nog NOOIT gehoord van witbalans en weet-ik-veel.
                        Die "trekt" gewoon wat hij wil en de foto's mogen gezien worden.

                        Dan die desktop....
                        Heb dat altijd wat gek gevonden dat die vensters zo door elkaar stonden op het scherm.
                        En geen gebruik kunnen maken van rechtermuisknop.
                        Zal wel op te lossen zijn en aan alles kan men zich aanpassen.
                        Feit was dat ik rap terug wilde naar mijn pc-ke thuis
                        Die desktop wordt in hoofdzaak gebruikt voor bewerking van foto's.
                        (ook teksten en administratie)
                        Deze gast heeft op 20 jaar tijd zijn 2de Mac.
                        Zijn 1ste kostte destijds > 120.000 frank.
                        (ben de naam kwijt van het type > was ook een plat desktopmodel)

                        Ik zei het al in een vorige post: het resultaat dat je moet hebben, daar komt het op aan.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #87
                          Re: Ik wil een Mac.... help !

                          Theo, weeral bedankt voor je wijze raad en je dito uiteenzetting
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Ik wil een Mac.... help !

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            ...
                            En geen gebruik kunnen maken van rechtermuisknop.
                            Zal wel op te lossen zijn en aan alles kan men zich aanpassen.
                            ...
                            Inderdaad, ik heb het zo ingesteld dat ik 'rechtermuisknop' kan gebruiken op de Mighty Mouse

                            Eén ding dat ik gewoon héél hard mis op de PC hier op het werk is 'Exposé'...heerlijk vind ik dat

                            Ach, het is allemaal wat je wil of gewoon bent.
                            Mvg Tim

                            Comment


                            • #89
                              Re: Ik wil een Mac.... help !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                              Eén ding dat ik gewoon héél hard mis op de PC hier op het werk is 'Exposé'...heerlijk vind ik dat
                              En wat mag dat dan wel zijn?
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #90
                                Re: Ik wil een Mac.... help !

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                En wat mag dat dan wel zijn?
                                Exposé laat je toe om in één beweging een overzicht te krijgen van al je openstaande vensters.
                                Bij mij is het zo ingesteld dat wanneer ik met de muis in de rechterbovenhoek van het scherm ga staan, dat het overzicht 'opengaat'.

                                Zo kan ik snel switchen tussen Lightroom, PS, browser...

                                http://support.apple.com/kb/HT2503?v...L&locale=nl_NL
                                Mvg Tim

                                Comment

                                Working...
                                X