Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
    Maar # 16GB (4x4GB) [+ 3.890,00 €] dat is pas
    Je koopt je ram toch niet bij Apple zelf, dat is idd te gek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
      In Vista (XP weet ik niet, heb geen goesting om naar beneden nar mijn bureau te lopen om op mijn xp desktop te proberen) zit dat toch ook? <Windows> + <Tab> ipv <alt>+<tab> om door de lopende programma's te lopen.

Bij de soft van MS muizen (intellipoint) zit ook iets gelijkaardig.kan je dan aan een van de andere buttons van je muis toekennen (wiel klik of linker of rechter zij button van de muis als die er zijn)

Jo.
      Zoals ik al zei, is die combinatie ook op een Mac mogelijk, maar aangezien ik een 'muisverslaafde' ben en alleen aan het toetsenbord kom om tekst te typen, is exposé veel handiger

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      En dan toch nog Exposé gebruiken

Ik zal bij een volgende gelegenheid beter opletten i.v.m. de "bollekes".
      Misschien reeds op 5 of 6 december
      Ben je dan zooooo braaf geweest
      Mvg Tim

Comment

En dan toch nog Exposé gebruiken

Ik zal bij een volgende gelegenheid beter opletten i.v.m. de "bollekes".
        Misschien reeds op 5 of 6 december
        Er is feitelijk een verschil. Je kan een programma verbergen zodat het wel actief blijft maar geen open venster meer is, dat zie je dan niet in exposé maar wél aan dat bolletje. Een vb met Mail : in de Dock zie je dan met een rood cijfer hoeveel mails er in je inbox zitten zonder dat je mailprogramma openstaat. Mijn MacBook start zo op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
          Ne Mac Pro voor 2499 € met slechts 320 GB aan hd ok ok, daar valt wel een mouw aan te passen. Maar # 16GB (4x4GB) [+ 3.890,00 €] dat is pas
          Wel "dubbel gebufferd" he.
          Ik heb die vraag al eens gesteld hier: nog geen antwoord gehad.
          Dus wat het voordeel is van dubbel gebufferd.

De kwaliteit van geheugen en harde schijf is steeds een prioriteit.
          Ik zie dat thuis ook...
          Mijn schijven zijn te langzaam (7200 toeren is niet bijzonder).
          Ofwel zijn mijn overige componenten te snel....

Dus bijkomende vraag: welke is een goede harde schijf?
          (Raptor zeker?)

En hoe gaat en Mac daar mee om?
          Lezen en schrijven dus bij een harde schijf.
          Mac heeft toch ook niet standaard Raptors die op 10.000 toeren draaien.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Zoals ik al zei, is die combinatie ook op een Mac mogelijk, maar aangezien ik een 'muisverslaafde' ben en alleen aan het toetsenbord kom om tekst te typen, is exposé veel handiger

Ben je dan zooooo braaf geweest
            Tja, hoe ga ik dat bewijzen?
            Ik zie weinig mensen maar die weinigen die ik zie, zie ik wel dikwijls

Zelf werk ik ook wel graag met toetsen-combinaties: gaat ook snel.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
              Er is feitelijk een verschil. Je kan een programma verbergen zodat het wel actief blijft maar geen open venster meer is, dat zie je dan niet in exposé maar wél aan dat bolletje. Een vb met Mail : in de Dock zie je dan met een rood cijfer hoeveel mails er in je inbox zitten zonder dat je mailprogramma openstaat. Mijn MacBook start zo op.
              Ah, das wel handig he Hans.
              Weet je, met Windows zit ik al jaaaren met het proberen om zo weinig mogelijk resources te
              gebruiken dan alleen die die nodig zijn.
              En als ik dan dit lees (goed bedoeld he Hans) dan wordt er bij Mac mee gesmeten
              Maar vermits je dit meer-verbuik niet voelt....denk ik toch, gaat die OS toch beter om met zijn bronnen.
              Of ben ik mis.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Kijk, wat is te duur? Is een Audi of BMW te duur? Wél als je ze vergelijkt met een KIA of een Hyundai. Mijn muziek installatie is ook te duur ('k durf niet eens zeggen wat die wel kost) en zo zijn ook Canon en Nikon lenzen pakken duurder dan deze van Sigma of Tokina. Alles is relatief hé.
                Je hebt een deel van de prijs dat gelinkt is aan kwaliteit en een deel dat gelinkt is aan andere zaken. Reclamebudget, PR, winkelruimte, ... Je kan niet ontkennen dat een deel van de meerprijs dikwijls ook gelinkt is met exclusiviteit, cachet, ... Het verhaal van het witte product dat van net dezelfde band komt als het merkproduct is welbekend.

En ik heb zo'n sterk vermoeden dat Apple niet alleen duurder is omwille van kwaliteitsverschillen. Neen, ik kan dat niet bewijzen (maar wie het omgekeerde beweert zal ook moeite hebben om dat aan te tonen denk ik).

ps: Ik hoop dat je oren nog heeel lang in perfecte conditie blijven, zodat die muziekinvestering nog lang kand renderen.

Comment

Aan een Mac kan je ook niet "prutsen"... mocht dat een hobby zijn.
                  Het is misschien net daarom dat deze systemen stabieler zijn
                  En waarom zou je daar niet kunnen aan prutsen?
                  Terminal open en een ganse speeltuin staat voor je klaar.
                  Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                  http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

Op je tweede opmerking . . . eigenlijk heb je gelijk, 't zal de Nikkon 105 VR worden denk ik.
                    Ik zie dat het toch geen 105 VR gaat worden

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/f95/...it-239468.html
                      Hmmmm, hier gaat niets ongemerkt voorbij Maar toch, ik heb ondertussen ook mijn 15" laptop verkocht dus daar komen ook nog wat extra eurootjes van bij . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/f95/...it-239468.html
                        Schandalig wat ne mens hier allemaal meemaakt!

Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Ik denk dat er een zeer simpele verklaring is waarom de Mac amper wordt bedreigd door virussen en Trojans, de personen die dergelijke programma's schrijven willen zoveel mogelijk eer van hun werk . . . lees " zoveel mogelijk gebruikers en computers aantasten"
                          Wat is dan de logische doelgroep : de pc gebruikers natuurlijk omdat er voor elke Mac gebruiker misschien 10.000 of 100.000 pc gebruikers zijn.
                          Er is momentel voor hun weinig eer te halen om virussen en trojans voor een Mac te schrijven, ze bereiken enkel een zeer kleine minieme doelgroep. Als binnen enkele jaren de Mac gebruikers het aantal van de pc gebruikers zou kunnen evenaren . . . mag je zeker zijn dat er dan tussen Mac en PC besmettingen geen verschillen meer zullen zijn. Eigenlijk heeft het niks te maken met het platform want voor ieder platvorm kunnen virus programma's en trojans geschreven worden, wel met het resultaat van de besmetting en de gevolgen ervan, dat geeft die virusmakers een kick.
                          Je pakt me de woorden uit mijn mond. Het wordt te vaak verkeerd gezegd/verstaan dat het OS van een MAC imuun is tegen virussen. Ja en Neen. Ja op alles wat Windows aanvalt, neen wanneer er een slimme slechterik is die eindelijk besluit om de MC-community aan te pakken.

Voorlopig zitten we nog safe maar moeten we wel degelijk rekening houden met het feit dat de MAC meer en meer aan populariteit wint (dank u Vista) en dan zal de tijd wel aanbreken dat we ons moeten bewapenen. Voorlopig slaap ik tenminste nog op mijn twee oortjes.

Grtzz,

Alex_W
                          [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wyca Bekijk bericht
                            Je pakt me de woorden uit mijn mond. Het wordt te vaak verkeerd gezegd/verstaan dat het OS van een MAC imuun is tegen virussen. Ja en Neen. Ja op alles wat Windows aanvalt, neen wanneer er een slimme slechterik is die eindelijk besluit om de MC-community aan te pakken.

Voorlopig zitten we nog safe maar moeten we wel degelijk rekening houden met het feit dat de MAC meer en meer aan populariteit wint (dank u Vista) en dan zal de tijd wel aanbreken dat we ons moeten bewapenen. Voorlopig slaap ik tenminste nog op mijn twee oortjes.

Grtzz,

Alex_W

Het systeem van mac is anders gebouwd niet alle programma's zitten daar met root rechten te werken, het is pakken moeilijker om een virus op een mac te installeren en zijn gang te laten gaan, dan bvb op een xp. Ok het voornaamste probleem is nog altijd de gebruiker, en dat zal het wel altijd blijven. Maar vista hebben ze een pak veiliger proberen maken (ze waren daar eindelijk op de goeie weg), en dan zetten alle gebruikers die uac uit, dat weer ieder virus vrij spel krijgt.

De gebruiker is het voornaamste probleem bij virussen, op gelijk welk operating systeem, maar het is op bsd of linux systemen een pak moeilijker om de juiste rechten te pakken te krijgen, om iets aan het systeem te kunnen misdoen, dan wat dit op xp of 2000 het geval was. Windows is/was gewoon in ontwerp vatbaarder om misbruikt te worden.
                            To make your dreams come true, wake up

Comment

Eigenlijk vind ik het vreemd dat men nog altijd geen virussen "op de markt" heeft gebracht die geen root rechten nodig hebben.

Wat zou je denken van een "anti-virus"-programma dat tijdens het "scannen", je documenten en .jpg files wist ? Daar heb je helemaal geen root-rechten voor nodig (trouwens ook geen skills om het ding te maken)...

De maker van zoiets zal daar wel geen "applaus" mee oogsten natuurlijk...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Morgen, vrijdag 28 nov is er een éénmalige actiedag op de Apple site met speciale aanbiedingen, ik ga toch eens een kijkje nemen of ik de Macbook dan niet goedkoper kan aanschaffen.
                                Last edited by Franciskine; 27 november 2008, 22:37.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                                X