Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Eigenlijk vind ik het vreemd dat men nog altijd geen virussen "op de markt" heeft gebracht die geen root rechten nodig hebben.

Wat zou je denken van een "anti-virus"-programma dat tijdens het "scannen", je documenten en .jpg files wist ? Daar heb je helemaal geen root-rechten voor nodig (trouwens ook geen skills om het ding te maken)...

De maker van zoiets zal daar wel geen "applaus" mee oogsten natuurlijk...
    Neen, maar je moet wel eigenaar van die files zijn, om ze te kunnen wissen of er schrijf rechten op toegekend hebben, en dat heb je nu eenmaal niet automatisch, zonder root rechten kun je in linux of bsd niks naar de ****** helpen, of je moet het hardware matig kapot helpen.
    To make your dreams come true, wake up

Comment

De kogel is door de kerk, er is inderdaad een speciale aanbieding op de Apple site, de Macbooks worden vandaag aan 101€ minder verkocht.
      Ik heb gekozen voor de Macbook 2.0, met 4 GB ram, 250 GB HD + Filemaker Bento 2 voor een prijs van 1,367.95€
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        De kogel is door de kerk, er is inderdaad een speciale aanbieding op de Apple site, de Macbooks worden vandaag aan 101€ minder verkocht.
        Ik heb gekozen voor de Macbook 2.0, met 4 GB ram, 250 GB HD + Filemaker Bento 2 voor een prijs van 1,367.95€
        Ah voila ze 'k heb er van geprofiteerd om call of duty 4 en een wat betere in ear headset voor mijn iphone aan te kopen.

Have fun met die macbook

Comment

Wat een strijd tussen Mac en PC altijd.
          Als 2 honden vechten om een been, loopt de derde ermee heen, is Linux niet die derde hond?
          Linux draait op PC, is gratis,...

Zijn er hier Linux gebruikers?
          Ik ben aan het overwegen om over te stappen op Linux en Pardus te installeren.
          Ik heb horen zeggen dat Linux ook zeer gebruiksvriendelijk is geworden de laatste jaren en je vindt er veel gratis software voor.

Comment

Ik ben zowel linux gebruiker, als mac gebruiker als pc gebruiker. Alles heeft zijn voordelen. Voor linux moet je weten waarmee je bezig bent, je steekt veel tijd in je os te begrijpen, er zijn wel gebruiks vriendelijke distro's maar toch, je steekt veel van je tijd die je in productiviteit zou kunnen steken in onderhoud en configuratie linux.
            Pc ja daar moet ik me niet over uitspreken zeker, zal iedereen zijn menig wel over hebben of dit echt een productief systeem is. Hoeveel tijd is een mens niet bezig met updates achterna te hollen om alles werkende te krijgen.
            En ja mac is echt een luxe systeem, updates gebeuren automatisch programma's installeer je door ze gewoon te slepen naar je apllicaties folder, op een mac kun je werken zonder dat je iets van computers moet kennen. Hier kun je gewoon productief op zijn, ideeën uitwerken, zonder naar iets om te kijken, zonder tijd in in het os of de hardware te moeten steken.... dit is gewoon echt ontspannen computeren

Ik geef toe, ik kan niet zonder linux of zonder windows.... alles heeft zijn voordelen, maar mac is gewoon ja, bekijk het als op vakantie zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              Neen, maar je moet wel eigenaar van die files zijn, om ze te kunnen wissen of er schrijf rechten op toegekend hebben, en dat heb je nu eenmaal niet automatisch, zonder root rechten kun je in linux of bsd niks naar de ****** helpen, of je moet het hardware matig kapot helpen.
              Hugh : als je bv. foto's kan bewerken als gebruiker, dan heb je toch alle rechten op die bestanden (ook om ze te verwijderen). Dus kan een gewoon programma'tje dat draait met gebruikersrechten die zonder problemen verwijderen zonder root-rechten.

En daar heeft linux, OS X of windows niets mee te maken...
              Je kan dus niet de software of het OS naar de "***" helpen, wel de gegevens die op de schijf staan... En wat is voor een gebruiker het ergste : z'n besturingssysteem naar de felistijnen, of z'n data ???
              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Hugh : als je bv. foto's kan bewerken als gebruiker, dan heb je toch alle rechten op die bestanden (ook om ze te verwijderen). Dus kan een gewoon programma'tje dat draait met gebruikersrechten die zonder problemen verwijderen zonder root-rechten.

En daar heeft linux, OS X of windows niets mee te maken...
                Je kan dus niet de software of het OS naar de "***" helpen, wel de gegevens die op de schijf staan... En wat is voor een gebruiker het ergste : z'n besturingssysteem naar de felistijnen, of z'n data ???
                Denk toch de data polleke
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Bij mij is ook de kogel door de kerk.
                  Ik heb me een macbook pro 2.53GHz
                  Intel Core 2 Duo-processor
                  15-inch breedbeeld
                  4 GB Geheugen
                  320-GB harde schijf1
                  NVIDIA GeForce 9400M + 9600M GT met 512MB
                  aangeschaft.
                  En nu efkes wachten tot hij in de winkel is.
                  En nu uitzoeken welke fotosoftware ik er kan opzetten.
                  Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
                  www.dewolfmarc.be

Comment

Heb net twee nieuwe software aanraders 'ontdekt' op de blog van een vriend : http://blog.rogercavanagh.com/blog/_...9/3983870.html

Comment

Vandaag de eerste keer met een Mac gewerkt .......pffffttttt....... hard overroepen vind ik, zeker en vast geen intuïtief systeem, gebruiksvriendelijk?? Ook niet vind ik, integendeel maar tijd zal wel raad brengen, ik denk nog "PC" en dat zal ik eerst moeten afleren wanneer ik op mijn Macbook werk. Tot nu toe heb ik er nog niets "logisch" in gevonden.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Dat is het grote probleem dat we door pc miskweekt zijn, al die jaren pc ervaring zijn er niet op 2 dagen uit, mocht je nog nooit met pc gewerkt hebben zou dit een intuitief systeem zijn. Nu ga je gewooon veel simpelder moeten denken, gewoon verstand op 0 zetten.

Programma's installeren, en op next next next klikken is normaal voorbij, gewoon slepen naar de applicatie folder, en het programma staat geinstalleerd. Maja dat ben je als windows gebruiker nu eenmaal niet gewoon

Ik heb hier vorig jaar ook zitten denken voor mijn kerstkaarten, waar zit die import knop hier, om een foto in pages in te brengen. Gewoon slepen van het bureau blad naar het programma, en de foto stond in het programma.... De volgende 14 dagen ga je het gewoon te ver gaan zoeken, dat is een feit dat zeker is

Comment

Ik heb vandaag een PC en de Mac voorgelegd aan iemand die nog nooit met zoiets heeft gewerkt, als je denkt dat hij met de Mac uit de voeten kon en met de PC niet, heb je het absoluut mis, binnen de 10 min had hij de belangrijkste zaken van een PC onder de knie, de Mac had hij na 5 min al opzij gezet omdat hij het niet zag zitten ( en ja, ik had hem eerst de Mac gegeven en daarna pas de PC laptop ) Toen ik de Mac opgestart voor zijn neus had gezet wist hij gewoon niet waar te beginnen bij de windows PC was de eerste reactie : ah, een startknop, daar kan ik beginnen. . . . . die ene zin zei voor mij meer dan genoeg.
                          Tot daar gebruiksvriendelijkheid, aan de andere kant, een Mac werkt als het ware foutloos in vergelijking met een PC.

Comment

" binnen de 10 min had hij de belangrijkste zaken van een PC onder de knie"
                            Sorry, daar kunnen Mac-dummy's natuurlijk niet tegen op!
                            Alle gekheid op een stokje ... wat zijn "de belangrijkste zaken van een PC"?

(PS. Na de eerste reactie "ah, een startknop", is ie nu wellicht nog steeds aan het zoeken achter de uit-knop ... ?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                              Sorry, daar kunnen Mac-dummy's natuurlijk niet tegen op!
                              Alle gekheid op een stokje ... wat zijn "de belangrijkste zaken van een PC"?

(PS. Na de eerste reactie "ah, een startknop", is ie nu wellicht nog steeds aan het zoeken achter de uit-knop ... ?)
                              Ik bedoel maar dat het verhaaltje dat een Mac poepsimpel is om te gebruiken echt overdreven is.
                              Wel, net mijn Macbook weer opgestart, time machine leek me iets interessant, dus ik probeer dat op te starten . . . . melding : er heeft zich ee onbekende fout voorgedaan ( foutcode -43 ) Vooruit, 't begint al goed moet ik zeggen . . . Geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen . . .

Comment

Ik bedoel maar dat het verhaaltje dat een Mac poepsimpel is om te gebruiken echt overdreven is.
                                Wel, net mijn Macbook weer opgestart, time machine leek me iets interessant, dus ik probeer dat op te starten . . . . melding : er heeft zich ee onbekende fout voorgedaan ( foutcode -43 ) Vooruit, 't begint al goed moet ik zeggen . . . Geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen . . .
                                Het schijnt (ben geen ervaringsdeskundige ... al een leven lang Mac-gebruiker gebruiker) dat je wat tijd nodig hebt om je "slechte" manieren af te leren. Meestal zoeken switchers de oplossing veel te ver!
                                Voor al uw problemen één adres: interMactivity!

Comment

Working...
                                X