Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik wil een Mac.... help !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ik wil een Mac.... help !

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Het schijnt (ben geen ervaringsdeskundige ... al een leven lang Mac-gebruiker gebruiker) dat je wat tijd nodig hebt om je "slechte" manieren af te leren. Meestal zoeken switchers de oplossing veel te ver!
    Voor al uw problemen één adres: interMactivity!
    Als je Engels OK is, dan raad ik ook een Mac forum site aan als http://forum.macformat.co.uk/

Ik werk ook al sinds 1987 met Macintosh thuis. Van 1987 tot 1993 eveneens op het werk, waarna men besloot om over te schakelen. Dus beroepshalve ben ik nog 15 jaar met Windows geconfronteerd geweest, maar ik wil geen PC in huis.

Heb trouwens even Franciskine's error code -43 opgezocht en je vindt er meer over HIER, nogmaals: als je Engels OK is...

(en anders vraag je het maar...)
    Last edited by LesC; 5 december 2008, 12:40. Reden: foute link hersteld!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Bedankt Les , dat ga ik zeker eens bekijken want Engels is zeker geen probleem .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Vandaag de eerste keer met een Mac gewerkt .......pffffttttt....... hard overroepen vind ik, zeker en vast geen intuïtief systeem, gebruiksvriendelijk?? Ook niet vind ik, integendeel maar tijd zal wel raad brengen, ik denk nog "PC" en dat zal ik eerst moeten afleren wanneer ik op mijn Macbook werk. Tot nu toe heb ik er nog niets "logisch" in gevonden.
        Heb ooit in een ver verleden (een jaar of 5-6) ook een 13 maanden zitten "brielen" op Mac (gewoon omdat ze die dingen hadden op het werk). Toen was OS X al uit, maar daar gebruikten ze system 9 omdat hun veel te oude software niet werkte onder OS X.

Ik had hetzelfde gevoel als Franciskine... Je zal het wel gewoon worden (hoop ik toch), maar Windows 2000 vond ik een heel pak gebruiksvriendelijker dan die System 9. OS X zal uiteraard wel een pak beter zijn, maar blijkbaar niet voor iedereen...

Nu : een fotografie forum is niet echt de goeie plek om te "zagen" op Apple PC's. Je zit hier in zowat de enige branche waar ze wel sterk in zijn (drukwerk (en dus ook foto's)...).
        Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          Je zit hier in zowat de enige branche waar ze wel sterk in zijn (drukwerk (en dus ook foto's)...).
          Mijn kinderen doen nochtans geen drukwerk of zo en nochtans vinden ze hun MacBookskes supercool tov peceekes, natuurlijk zijn hun hersenen nog soepel en niet misvormd hé .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            Mijn kinderen doen nochtans geen drukwerk of zo en nochtans vinden ze hun MacBookskes supercool tov peceekes, natuurlijk zijn hun hersenen nog soepel en niet misvormd hé .
            ... en een kinderhand is rap gevuld he Hans
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              ... en een kinderhand is rap gevuld he Hans
              't Ging hem over poep & simpel .

Comment

Ik heb toch al een paar irritante kantjes ontdekt ( maar ook al goede ) onder andere het ontbreken van een delete toets en de vierkante haakjes. Twee zaken die ik dagelijks gebruik.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Ik heb toch al een paar irritante kantjes ontdekt ( maar ook al goede ) onder andere het ontbreken van een delete toets en de vierkante haakjes. Twee zaken die ik dagelijks gebruik.
                  Bekend

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

Comment

Vierkante haakjes: Alt+shift+ronde haakjes
                    Misschien ben je hier iets mee: KLIK
                    Mvg Tim

Comment

Ik mis de insert knop.

Mvg.
                      Robert
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Wat (voor zover ik weet, maar ik weet heus niet alles) bij de Mac niet werkt, is ctrl-alt-delete!
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Vierkante haakjes: Alt+shift+ronde haakjes
                          Misschien ben je hier iets mee: KLIK
                          Maar wat ik echt onbegrijpelijk vind is dat op mijn Mac toetsenbord geen Delete toets te vinden is???????????? Moet je dan iedere keer slepen of rechtermuisknop gebruiken? Dat kan toch echt niet??????

Comment

Maar wat ik echt onbegrijpelijk vind is dat op mijn Mac toetsenbord geen Delete toets te vinden is???????????? Moet je dan iedere keer slepen of rechtermuisknop gebruiken? Dat kan toch echt niet??????
                            Ik weet niet Ik heb nog geen Macbook.
                            Op het 'Mac-klavier' van mijn iMac staat wel een delete toets.

Btw, wat vind je van het trackpad'?
                            Bevalt dat een beetje?
                            Mvg Tim

Comment

Hier vind ik er meer over:

'Op de Mac laptops zit geen delete-toets. Met Backspace kom je dan best een eind, maar met de toetsencombinatie fn+backspace heb je toch een forward delete-functie (fn is een extra toets op Apple laptops - helemaal links onderaan).

Maak je eigen delete-knop op je laptop
                              Wil je toch graag een echte delete-knop op je laptop? Met het programmaatje DoubleCommand kun je zelf functies toekennen aan alle knoppen van je toetsenbord. Maak bijvoorbeeld van de 'backslash' (\) een delete-knop.'

Bron: http://www.macswitch.nl/typisch/handig/handig.html
                              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Ik weet niet Ik heb nog geen Macbook.
                                Op het 'Mac-klavier' van mijn iMac staat wel een delete toets.

Btw, wat vind je van het trackpad'?
                                Bevalt dat een beetje?
                                DAT moet ik nog leren, ik werk steeds met een muis, misschien is een Mac wel gebruiksvriendlijk qua software, het toetsenbord is het zeker niet.

Comment

Working...
                                X