Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet - goldshake

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Telenet - goldshake

Oorspronkelijk geplaatst door wilburke Bekijk bericht
    Ik zou mij ook graag zo'n GoldShake aanschaffen maar kan ik dan nog in de keuken en op de slaapkamer analoog blijven kijken of moet ik nog 2 digiboxen bijkopen?
    Je kan gewoon analoog blijven kijken.
    (Ik meen wel ergens gelezen te hebben dat ze het analoge signaal gaan afschaffen in 2011)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Tiens, ik heb al een paar updates achter de rug en nog geen kanalen moeten terugzetten.
      Dat ze het ondertussen opgelost hebben, 'k heb het nog niet geverifieerd, 'k ben ze nu gewoon hun posten . Maar in het begin was het wel degelijk zo.
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Even om te zeggen dat ik (TS van dit item) ondertussen Goldshake heb, en dat ik er tot nu toe zeer tevreden van ben : snel internet, zeer gebruiksvriendelijke digicorder en digitale tv, telefoon ok.
        Behalve dat we nog een desktop hebben die sporadisch verbinding moet maken met internet (draadloos) maar dat lukt op die computer niet of nauwelijks. Maar dat ligt niet aan Telenet maar aan de draadloze instellingen vermoed ik (misschien eens een ander kanaal kiezen ?).

Comment

'k zit dus ook te twijfelen om zo'n shake te nemen...
          Momenteel heb ik internet bij Telenet (Expressnet)
          Maar 'k had graag ook vaste telefoon gehad. Voor die amper 6 euro verschil (Diamondshake) heb ik er ook nog digitale televisie bij. Maar nu vraag ik mij het volgende af: betaal je dan ook nog distributie als je zo'n shake hebt...? Allee, 't is misschien een domme vraag hé...

Mvg,
          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
            ' Maar nu vraag ik mij het volgende af: betaal je dan ook nog distributie als je zo'n shake hebt...?
            Spijtig genoeg wel ja...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
              Spijtig genoeg wel ja...
              'k vraag mij dan echt af als dat zo maar kan. Je betaalt voor de verdeling van TV-beeld via de distributiekabel, terwijl je langs die distributiekabel toch geen beeld meer krijgt...? Alles gaat toch via je breedband-internetverbinding? Of haal ik hier alles door elkaar...?
              Wat als ik m'n distributie dan toch opzeg...? Of ontvang ik dan sowieso niks meer?
              Lijkt me toch geen makkelijke materie meer. Het ouder worden zal er ook wel voor iets tussen zitten

Mvg,
              Frederic

Comment

'k vraag mij dan echt af als dat zo maar kan. Je betaalt voor de verdeling van TV-beeld via de distributiekabel, terwijl je langs die distributiekabel toch geen beeld meer krijgt...?
                Je krijgt wel beeld hoor, zowel analoog als digitaal, maar voor het laatste heb je wel de decoder + kaart nodig...

Maar in principe kan je dus gewoon analoog tv kijken (zonder digibox dus) met een jaarlijks abonnement van +-150 euro...

Maar dat zal niet blijven duren, er zal steeds meer bandbreedte voorzien worden voor het dgitaal gedeelte, en vervolgens zullen er meer "analoge" zenders verdwijnen als ik het goed voorheb...

Comment

'k vraag mij dan echt af als dat zo maar kan. Je betaalt voor de verdeling van TV-beeld via de distributiekabel, terwijl je langs die distributiekabel toch geen beeld meer krijgt...? Alles gaat toch via je breedband-internetverbinding? Of haal ik hier alles door elkaar...?
                  Wat als ik m'n distributie dan toch opzeg...? Of ontvang ik dan sowieso niks meer?
                  Lijkt me toch geen makkelijke materie meer. Het ouder worden zal er ook wel voor iets tussen zitten

Mvg,
                  Frederic
                  Het gaat niet echt via je breedbandinternetverbinding. Het analoge en digitale signaal gaan door je COAX kabel.
                  Digitale signaal worden door je kabelmodem gesplitst in telefoon (pstn), internet (ethernet) en digitale tv (coax)/analoge tv(coax).

Dus ik vrees dat als je je distributie opzegt, je niks meer gaat binnenkrijgen (al zou het technisch perfect mogelijk moeten zijn).

Distributie is vooral een licentiekost denk ik, is dit geen koppelverkoop eigenlijk?
                  Breedbandinternet en Digitale TV aankopen, maar je moet er sowieso analoog bijkopen ook.

't Fijne weet ik er eerlijkgezegd ook niet van.
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Het gaat niet echt via je breedbandinternetverbinding. Het analoge en digitale signaal gaan door je COAX kabel.
                    Digitale signaal worden door je kabelmodem gesplitst in telefoon (pstn), internet (ethernet) en digitale tv (coax)/analoge tv(coax).

Dus ik vrees dat als je je distributie opzegt, je niks meer gaat binnenkrijgen (al zou het technisch perfect mogelijk moeten zijn).

Distributie is vooral een licentiekost denk ik, is dit geen koppelverkoop eigenlijk?
                    Breedbandinternet en Digitale TV aankopen, maar je moet er sowieso analoog bijkopen ook.

't Fijne weet ik er eerlijkgezegd ook niet van.
                    Bedankt voor de info. Al bij al is 't dus bljikbaar toch geen zo'n domme vraag
                    Maar ja, als ze dat niet meer kunnen aanrekenen zal er wel voor iets anders gespijsd moeten worden...

Mvg,
                    Frederic

Comment

Je moet het zo zien:

Digitale TV zit inbegrepen in je kabel abonnement.
                      Die digitale TV signalen hebben niks met je modem te maken.
                      Geen abonnement op de kabel TV = geen digitale TV mogelijk.
                      Het is enkel bij telefoon & internet dat je geen kabel abonnement nodig hebt.

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Working...
                      X