Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet - goldshake

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet - goldshake

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
    ondertussen in de installatie achter de rug, echt heel gemakkelijk...
    Kan je de ethernetverbinding niet draadloos maken ? ervaringen ? (niet op het stroomnet...)

vb:
    Experience fast, reliable, secure and easy to use WiFi when you level up with connectivity solutions made for home, business, and enterprise from Linksys.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Dat zou geweldig zijn moest dat werken!

Comment

Kan je de ethernetverbinding niet draadloos maken ? ervaringen ? (niet op het stroomnet...)

vb:
      http://www-nl.linksys.com/servlet/Sa...=4818873642B48

dat zijn die powerlines van 25 € stuk, werd heel goed

(als ze beiden op een apart stopcontact zitten maw niet op een verdeelstekker)
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

vb:
        http://www-nl.linksys.com/servlet/Sa...=4818873642B48

De wireless hype ten top.....

Uitgenomen de notebook waarop ik dit typ ga ik de rest met kabel of powerline adapters verbinden.
        Denk je nu echt dat een draadloze verbinding beter kan zijn dan een kabel of via het stroomnet ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Denk je nu echt dat een draadloze verbinding beter kan zijn dan een kabel of via het stroomnet ?
          Dan een kabel: nee, absoluut niet.
          Dan via het stroomnet: naar het schijnt (!) zou dat kunnen tegenslagen, maar niet overal/bij iedereen.

Probleem is dat er aan mijn TV geen utp-aansluiting voorzien is, en ik
          1) geen zin heb om een kabel op de plinten te laten leggen
          2) geen zin heb om gaten te gaan boren in mijn nieuwe vloer
          (I know: bij de verbouwingen vergeten om tot daar utp te leggen)

Eerlijk gezegd zou ik ook liever kabel gebruiken (al dan niet stroom-), maar dan zou ik liever eerst eens proberen of dat werkt voor ik iets aankoop.

Comment

Toch een klein beetje een draadloos fobie he gij

Powerline adapters zijn even grote of nog grotere sh*t dan draadloos + draadloos is gewoon universeler. Het is maar voor een tv aanluitingske, wat voor trafic gaat daar nu over ? Mijn digibox staat zelfs niet aangesloten, en 'k merk het verschil zelfs niet

'k zou voor die wireless bridge gaan, maar ook zorgen dat je dan een draadloos routerke van linksys in huis hebt, dat bridgen tussen verschillende merken, en verschillende versies van firmware loopt af en toe eens mank (let op, om die reden gaan er hier lopen vertellen dat draadloos zuigt ).
            To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

1) Toch een klein beetje een draadloos fobie he gij

2) Powerline adapters zijn even grote of nog grotere sh*t dan draadloos
              1) ik gebruik wireless waar het me comfortwinst oplevert. Ik zit hier zelfs wireless te werken, straf hé ?

2) wat een bekentenis

Wat kan nu het voordeel zijn om een digicorder draadloos te gaan verbinden ? Nog wat straling bij in huis, en nog een stroomadapter die constant stroom verbruikt.

Comment

Wat kan nu het voordeel zijn om een digicorder draadloos te gaan verbinden ? Nog wat straling bij in huis, en nog een stroomadapter die constant stroom verbruikt.

Neen, gewoon voorzien voor future growth . Als hij morgen nog een wii plaatst, moet hij geen extra stukken meer kopen, kan hij direct mee op zijn draadloos netwerk . Als hij voor nieuwjaar een smartphone krijgt, kan hij direct mee zijn draadloze netwerk.... Met die powerline's moet hij bij die wii nog een extra adapter en nog een powerline adaptor bijkopen, of een switch beginnen zetten (dat verbruikt ook) . En die powerline adapters, of een wireless bridge, 't zal van het merk en type afhangen, maar beide zullen rond de 5 watt zitten, daarvoor moet je het niet laten

Comment

Neen, gewoon voorzien voor future growth . Als hij morgen nog een wii plaatst, moet hij geen extra stukken meer kopen, kan hij direct mee op zijn draadloos netwerk . Als hij voor nieuwjaar een smartphone krijgt, kan hij direct mee zijn draadloze netwerk.... Met die powerline's moet hij bij die wii nog een extra adapter en nog een powerline adaptor bijkopen, of een switch beginnen zetten (dat verbruikt ook) . En die powerline adapters, of een wireless bridge, 't zal van het merk en type afhangen, maar beide zullen rond de 5 watt zitten, daarvoor moet je het niet laten
                  En de draadloze router staat er toch al voor de laptop... over net verbruikt ook stroom en komt op +- 150euro.... de digicorder draadloos maken komt op +- 70 euro...
                  Last edited by Dirk007; 6 december 2008, 13:43.

Comment

Ik heb mijn telefoon nog bij Belgacom (heb een 3-tal toestellen en een fax-telefoon eraan hangen).
                    Ook heb ik al jaren Internet Expressnet bij Telenet. En uiteraard de televisie is ook via kabel ... gewoon analoog

Mocht ik nu overschakelen naar een Golden Shake bijTelenet en mijn "vaste" telefonie overzetten dan betaal ik 52 € per maand. Is een serieuze besparing want tot nu betaal ik 61,31€ per maand. Scheelt per jaar zo'n 111 € voor hetzelfde...

Ik betaal dus flink xwat minder en mijn Internet wordt bovendien 25% sneller: van 15 mBit naar 20 mBit/sec.
                    Klopt toch hé? Geen addertjes... ?

Is het nog correct dat ik dan ook nieuwe telefoontoestellen moet aanschaffen? Ik dacht dat dit vroeger tenminste zo was bij Telenet?

En wat moet er precies gebeuren tijdens een "installatie" ?

Comment

• Re: Telenet - goldshake

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht

Is het nog correct dat ik dan ook nieuwe telefoontoestellen moet aanschaffen? Ik dacht dat dit vroeger tenminste zo was bij Telenet?
                      Zal wel een Belgacom fabeltje geweest zijn om mogelijke "overstappers" af te schrikken.

En als je 57 euro betaalt dan kan je alle Belgische gesprekskosten 24u/24, die je hebt naar gewone vaste lijnen, aftrekken. Dat voordeel hangt natuurlijk af van wat je opbelt met je vaste lijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
                        Ik heb mijn telefoon nog bij Belgacom (heb een 3-tal toestellen en een fax-telefoon eraan hangen).
                        Ook heb ik al jaren Internet Expressnet bij Telenet. En uiteraard de televisie is ook via kabel ... gewoon analoog

Mocht ik nu overschakelen naar een Golden Shake bijTelenet en mijn "vaste" telefonie overzetten dan betaal ik 52 € per maand. Is een serieuze besparing want tot nu betaal ik 61,31€ per maand. Scheelt per jaar zo'n 111 € voor hetzelfde...

Ik betaal dus flink xwat minder en mijn Internet wordt bovendien 25% sneller: van 15 mBit naar 20 mBit/sec.
                        Klopt toch hé? Geen addertjes... ?

En wat moet er precies gebeuren tijdens een "installatie" ?
                        En als je Comfornet XL in je shake stopt, kan het nog 8€ per maand goedkoper bij telenet.
                        Dan ligt je snelheid op 12 Mb/s, maar dat vind ik nog ruim voldoende voor 5 PC's bij mijn thuis.

Comment

Eens de zenders op een zelfgekozen volgorde staan, heb je de ethernet-verbinding dan nog nodig ? maw.: waar staat de volgorde opgeslagen ?
                          Ik ben er nog niet toegkomen om de verbinding draardloos te maken.

Comment

Eens de zenders op een zelfgekozen volgorde staan, heb je de ethernet-verbinding dan nog nodig ? maw.: waar staat de volgorde opgeslagen ?
                            Ik ben er nog niet toegkomen om de verbinding draardloos te maken.
                            Begint daar niet aan, van die zenders op volgorde te zetten. Van het minste dat ze een firmware update doen (en neen, daarvoor heb je de netwerk connectie niet nodig, die heb je alleen nodig om info terug te sturen, zoals een film aan te vragen e.d.), ben je dat weer kwijt.

Leer gewon de kanalen zoals telenet ze levert, je leven gaat veel minder frustrerend zijn

Comment

Begint daar niet aan, van die zenders op volgorde te zetten. Van het minste dat ze een firmware update doen (en neen, daarvoor heb je de netwerk connectie niet nodig, die heb je alleen nodig om info terug te sturen, zoals een film aan te vragen e.d.), ben je dat weer kwijt.

Leer gewon de kanalen zoals telenet ze levert, je leven gaat veel minder frustrerend zijn
                              Tiens, ik heb al een paar updates achter de rug en nog geen kanalen moeten terugzetten.
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik zou mij ook graag zo'n GoldShake aanschaffen maar kan ik dan nog in de keuken en op de slaapkamer analoog blijven kijken of moet ik nog 2 digiboxen bijkopen?

Comment

Working...
                                X