Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet - goldshake

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telenet - goldshake

ik heb nu twee powerlines (logisch want met 1 kun je niets doorverbinden) maar nu heb ik een tweede digibox maar momenteel zonder interactieve verbinding, nu stel ik mij de vraag:
    heb ik terug twee of slechts 1 bijkomende powerline nodig voor ook die twee digibox interactief te kunnen maken
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
      ik heb nu twee powerlines (logisch want met 1 kun je niets doorverbinden) maar nu heb ik een tweede digibox maar momenteel zonder interactieve verbinding, nu stel ik mij de vraag:
      heb ik terug twee of slechts 1 bijkomende powerline nodig voor ook die twee digibox interactief te kunnen maken
      1 bijkomende powerline.... of anders een switchke tussen zetten, naar je powerline adapter, aan de kant van je tv
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Het digitale TV-signaal sturen ze niet over het electriciteits net. Digitale TV komt binnen langs de Coax.
        Je hebt wel het internet nodig om interactieve televisie te hebben, vandaar dat je HD-box ook op de ethernetaansluiting (eventueel via zo'n powerline) wordt aangesloten...
        Als ik het goed begrijp is een ethernet-kabel naar de hd digicorder niet nodig, als je de interactieve diensten niet wil gebruiken ? (zou je de box met wifi kunnen uitrusten ?)
        Dus gewoon de bestaande coax die nu bij de tv ligt aansluiten op de box ? (eventueel opsplitsen zodat je digtaal kan kijken en eventueel analoog kan opnemen op bestaande dvd-schrijver, hd, video...)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
          Als ik het goed begrijp is een ethernet-kabel naar de hd digicorder niet nodig, als je de interactieve diensten niet wil gebruiken ? (zou je de box met wifi kunnen uitrusten ?)
          Dus gewoon de bestaande coax die nu bij de tv ligt aansluiten op de box ? (eventueel opsplitsen zodat je digtaal kan kijken en eventueel analoog kan opnemen op bestaande dvd-schrijver, hd, video...)
          In principe kun je perfect kijken zonder ethernet verbinding, maar je kan digicorder kan dan wel geen nieuwe firmware updates afhalen.
          Je analoge DVD recorder kan je via scart op je HD digicorder aansluiten, en dan via scart naar je TV. De coax splitsen is dus niet nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Amby Bekijk bericht
            In principe kun je perfect kijken zonder ethernet verbinding, maar je kan digicorder kan dan wel geen nieuwe firmware updates afhalen.
            Je analoge DVD recorder kan je via scart op je HD digicorder aansluiten, en dan via scart naar je TV. De coax splitsen is dus niet nodig.
            Kan je dan ook kijken op1 zender en opnemen op een andere ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
              Kan je dan ook kijken op1 zender en opnemen op een andere ?
              Ja, je kan zelfs 2 programma's tegelijk opnemen, maar dan kan je (buiten diezelfde 2 zenders) naar niets anders meer kijken...

Zonder ethernetkabel kan je je zenders na installatie niet manueel schikken, 't is te zeggen de digicorder bewaart de posities niet...

Films uit de telenet-vidiotheek kan je ook niet oproepen zonder de ethernet-kabel...

Comment

Je kan , als je een aparte DVD recorder aansluit, digitaal kijken op je TV en een andere
                zender analoog opnemen. Dit dus met een digibox en een aparte dvd recorder via scart ex
                digibox.
                Heb je een een digicorder van telenet kan je digitaal kijken en een andere zender digitaal
                opnemen vermoed ik, want in die digicorder zitten twee tuners.
                lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lanthon Bekijk bericht
                  Je kan , als je een aparte DVD recorder aansluit, digitaal kijken op je TV en een andere
                  zender analoog opnemen. Dit dus met een digibox en een aparte dvd recorder via scart ex
                  digibox.
                  Heb je een een digicorder van telenet kan je digitaal kijken en een andere zender digitaal
                  opnemen vermoed ik, want in die digicorder zitten twee tuners.
                  Bedankt voor het snelle antwoord, ik dacht dat er maar 1 tuner in zat !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                    Ja, je kan zelfs 2 programma's tegelijk opnemen, maar dan kan je (buiten diezelfde 2 zenders) naar niets anders meer kijken...
                    Dat is niet helemaal juist.
                    Je kan naar geen ander uitgezonden programma 'live' kijken.
                    Maar je kan wel een ander opgenomen programma van je digicorder bekijken.

Bijvoorbeeld (zeer fictief wellicht): je wil het Journaal en het VTM-nieuws van 7 uur opnemen. Tegelijk dus.
                    Je kan dan niet naar VT4 kijken. Maar wel naar iets van om het even welke zender dat je reeds eerder hebt opgenomen. Want daarvoor heb je die 2 tuners niet nodig.

Om 5 na 7 kan je ook bijvoorbeeld naar het begin van het Journaal kijken, dat dan al 5 minuten geleden is opgenomen. En je kan met die vertraging het ganse Journaal uitzien, hoewel je begon te kijken als het grootste deel nog moest opgenomen worden.

Comment

Software updates voor de digibox(corder) gaan niet via ethernet,die gaan via de coax.

mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Software updates voor de digibox(corder) gaan niet via ethernet,die gaan via de coax.

mir
                        Oops, dat wist ik niet.
                        Weet iemand of je met een DVD recorder iets kan opnemen die op de harde schijf van de digicorder staan ?

Comment

Oops, dat wist ik niet.
                          Weet iemand of je met een DVD recorder iets kan opnemen die op de harde schijf van de digicorder staan ?
                          Ja behalve alles wat je besteld hebt (films op aanvraag).

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht

mir
                            als je de hd digirecorder niet aansluit via een hub ofzo op internet dan zit die constant te zagen en meldingen te geven dat hij niet verbonden is met internet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                              als je de hd digirecorder niet aansluit via een hub ofzo op internet dan zit die constant te zagen en meldingen te geven dat hij niet verbonden is met internet
                              Op een digicorder krijg je die melding niet,een HD heb ik nog niet.
                              Als hij niet via UTP is verbonden zal hij wel noog nieuwe sofware binnenkrijgen maar kan je uiteraard niks interactief gaan doen.

mir

Comment

ondertussen in de installatie achter de rug, echt heel gemakkelijk...
                                Kan je de ethernetverbinding niet draadloos maken ? ervaringen ? (niet op het stroomnet...)

vb:
                                http://www-nl.linksys.com/servlet/Sa...=4818873642B48

Heeft iemand hier ervaring mee ?

Comment

Working...
                                X