Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Vanaf 18 dec zal ik ook goldshake hebben. Na jullie ongerust kommentaar hierboven heb ik eens naar telenet gebeld: ik moet alleen 50€ activatiekost betalen voor het hele pakket.
Wat dat draadloos gedoe betreft: ze plaatsen gewoon twee "stekkers" in uw stopkontakten en verbinden de ene met de modem en de andere met je pc. Het 'draadloze' net werk werkt dan via je elektriciteitsnet. Die dingen kosten iets van een 45 à 50€, als je dus meer pc's wilt aansluiten vertel je niks aan telenet en plaats je die dingen zelf bij. Ze zijn al eens te koop geweest bij Lidl dacht ik voor de prijs van 82€ voor de beginset (2 stuks) en ik heb ze eens zien staan in een Nederlandse folder van een werkshop (iets zoals Brico maar ik herinner me de naam niet meer - ouwe dag) voor de prijs van 45€ per stuk. Binnenkort zullen ze wel overal te koop zijn.
Voor zover ik weet moet ge niks anders doen dan in het stopcontact steken en de bijbehorende (usb?) kabel in de pc.
Oorspronkelijk geplaatst door Schrooten LouisBekijk bericht
Vanaf 18 dec zal ik ook goldshake hebben. Na jullie ongerust kommentaar hierboven heb ik eens naar telenet gebeld: ik moet alleen 50€ activatiekost betalen voor het hele pakket.
Wat dat draadloos gedoe betreft: ze plaatsen gewoon twee "stekkers" in uw stopkontakten en verbinden de ene met de modem en de andere met je pc. Het 'draadloze' net werk werkt dan via je elektriciteitsnet. Die dingen kosten iets van een 45 à 50€, als je dus meer pc's wilt aansluiten vertel je niks aan telenet en plaats je die dingen zelf bij. Ze zijn al eens te koop geweest bij Lidl dacht ik voor de prijs van 82€ voor de beginset (2 stuks) en ik heb ze eens zien staan in een Nederlandse folder van een werkshop (iets zoals Brico maar ik herinner me de naam niet meer - ouwe dag) voor de prijs van 45€ per stuk. Binnenkort zullen ze wel overal te koop zijn.
Voor zover ik weet moet ge niks anders doen dan in het stopcontact steken en de bijbehorende (usb?) kabel in de pc.
Groetjes
Louis
waar je het over hebt is je verbinding voor je interactieve digitale televisie als je het niet ziet zitten om een bijkomende kabel vanje modem aan je tv te trekken.
je draadloos internet is een router gekoppeld aan je modem je je draadloos internet biedt in je huis.
die stopkontact doosjes kun je gebruiken ook gebruiken voor wie internet wil in een andere woonkamer en absoluut geen draadloos gedoe wil (schrik voor straling ) maar je snelheid gaat er serieus op achteruit en je blijft zeulen met een kabel uit je stopkontact doos naar je pc/laptop.
Groetjes
Louis
Is dat niet enkel voor diegenen die een "Powerline" verbinding hebben/krijgen ? Mij is gezegd bij Telenet dat ik daadwerkelijk een "echt" wireless access point erbij kreeg ...
Is dat niet enkel voor diegenen die een "Powerline" verbinding hebben/krijgen ? Mij is gezegd bij Telenet dat ik daadwerkelijk een "echt" wireless access point erbij kreeg ...
ja , zoals hierboven :
powerline voor interactieve digitale tv
draadloze wifi router: internet
voor 50€ (nu 58 euro vo internet en freephone 24. en bellen amper)
Internet: ExpressNet XLSuuupersnel internet voor wie het écht wil beleven
Internet Speed Down: 20 Mbps
Internet Speed Up: 512 Kbps
Internet Volume: 30 GB
Online met 4 computers of spelconsoles
4 mailboxen gratis beveiligd tegen virussen en spam
50 MB webruimte voor je eigen website
Gratis opleiding
Mogelijkheid tot uitbreiding van internet volume, mailboxen, webruimte, subdomeinnamen
Digitale TV Inclusief huur HD Digicorder
High Definition beeldkwaliteit. Zo krijg je tot vijf keer meer detail
Uitgebreid zenderaanbod: 50 digitale zenders en 4 HD kanalen
Programma’s en films op aanvraag
Favoriete films & tv-uitzendingen opnemen of pauzeren
Harde schijf van 320 GB
TV-gids
Gratis comfortinstallatie
Eenmalige activeringskost van €50
voor 50€ (nu 58 euro vo internet en freephone 24. en bellen amper)
snip...
Gratis comfortinstallatie
Eenmalige activeringskost van €50
Schiet al maar direct wakker ... .. daar komt nog €152 en centiemen bij voor de digitaal kabel abo .. aka 12,50 per maand .. zoals al gezegd, voor niets schijnt de zon ..
Dat dacht ik niet want ik heb de "doe het zelf" handleiding gedownload en daar wordt de WiFi internet modem duidelijk verbonden via een RJ45 kabel met de "inkomdoos" en de telefoon via een RJ11? ..
Groetjes
Louis
Bij Telenet kosten die dingen 25€ in de winkel zelf halen kosten die inderdaad 45-50€.
OPGELET, die dingen zijn geëncrypteerd (zie het als je beveiligde WiFi verbinding) later zomaar 2 bijhalen gaat dus niet werken aangezien ze dezelfde code nodig hebben als de eerder, door Telenet geïnstalleerde, stekkers.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Dat dacht ik niet want ik heb de "doe het zelf" handleiding gedownload en daar wordt de WiFi internet modem duidelijk verbonden via een RJ45 kabel met de "inkomdoos" en de telefoon via een RJ11? ..
Inderdaad, maar alles gaat over uwen COAX.
Die wordt binnenshuis gesplit naar TV-, Internet- en telefoniesignalen.
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Schiet al maar direct wakker ... .. daar komt nog €152 en centiemen bij voor de digitaal kabel abo .. aka 12,50 per maand .. zoals al gezegd, voor niets schijnt de zon ..
wth!!! ok waarom dan digitale tv als die crap ernog bijkomt
gut ... ik had niet door dat ze het digitaal TV signaal over het ele net stuurden ... hopelijk loopt dat goed af
Het digitale TV-signaal sturen ze niet over het electriciteits net. Digitale TV komt binnen langs de Coax.
Je hebt wel het internet nodig om interactieve televisie te hebben, vandaar dat je HD-box ook op de ethernetaansluiting (eventueel via zo'n powerline) wordt aangesloten...
Comment