Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verboden foto's te maken...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verboden foto's te maken...

100% mee eens!

(in andere woorden heb ik dit een paar dagen geleden hier ook gepost, ... 't doet me denken aan zo vele zaken in 't leven, ipv te klagen kan men beter eens de situatie "trachten" te bespreken, en lukt het niet, dan kan het inderdaad nog altijd vriendjespolitiek ofzo zijn)
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
      It's pretty tiring to hear over and over what we as professional photographers have to charge!
      If it's too cheap, it can't be any good, if it's expensive, it's robbery.

There are not many Photographers driving around in big flash cars, there are more bakers, butchers with those, do they get told what they can charge?

We live in a democracy, I think. Choices. Buy / do not buy.

Jeez, all this fuss for a photo of a kid in a church!
      Omne simile claudicat.
      Baker or butchers don't have monopolies (as the photographers in this story seem to have). And certainly in a communal place such as a church. And even more so for photo of a kid doing his/her first Communion as it's a sentimental issue. I understand leyton's point of view very well and sympathise with him.

And no, I do not have any children.
      equipment: camera's, lenses & some imagination

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
        It's pretty tiring to hear over and over what we as professional photographers have to charge!
        If it's too cheap, it can't be any good, if it's expensive, it's robbery.

There are not many Photographers driving around in big flash cars, there are more bakers, butchers with those, do they get told what they can charge?

We live in a democracy, I think. Choices. Buy / do not buy.

Jeez, all this fuss for a photo of a kid in a church!
        If my baker charges his bread tenfold people get their bread at the one around the corner and he goes out of business.
        This guy here does nothing but roll out the red carpet for nonkel Jos and his prosumer next year and spoil it for the rest of us (..photographers in shabby cars..).

Another slight difference - choices: people can choose another baker's bread but I doubt if they'll be happy getting pictures of another kid in another church..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
          Man, man, man, wat een mentaliteit!
          ...
          En wat de opmerking bij kerk kerkasiel betreft; meent ge nu echt dat het recht dat jij denkt te kunnen opeisen om uw hobby te kunnen uitoefenen,
          Hoe kunt ge nu zo kinderlijk redeneren?
          Hier heeft het niets met een hobby te maken, het is gewoon papa en mama van een kleine dat een fotoke wil maken ... van geen kanten iets te maken met hobby. Als ge dat niet snapt kunt ge beter terug slapen gaan in plaats van commentaar te geven op andermans "mentaliteit".
          Uw mening is anders dan de mijne en sommige anderen en dat is uw recht maar hou het een beetje beleefd hé. Net als met alles dient niet iedereen dezelfde mening te delen.
          Ik vraag me toch wel af waarom sommigen hun kinderen hun 1ste of plechtige communie laten doen ... voor de show
          Het is inderdaad voor "alle" ouders een echte show ... de uitleg dat je hier kan vinden kon niet beter zijn : http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_communie
          Vooral in het zuiden van Nederland en in België wordt naar aanleiding van de eerste communie een familiefeest gevierd. Niet zelden spreekt men daarom wel eens van een 'communiebruiloft' (grote cadeaus, veel eten, veel drank en wel ooit tot gehuurde partytenten en ingehuurde muziek aan toe). Er bestaat hierbij de mogelijkheid dat er (te) veel aandacht gaat naar het bijkomstige, ten koste van het essentiële: de eerste maal Christus ontvangen in de gedaante van brood.

Het is de bedoeling dat het kind beseft waarmee het bezig is maar in de meeste gevallen beseffen de kinderen niet eens waarom ze daar vooraan in de kerk staan op die dag, het is een verplichting dat hen opgelegd wordt door de ouders en de gemeenschap ... hun kind moet zijn communie doen.
          Eenmaal buiten de kerk wordt er in de meeste gevallen niet eens meer van geloof gesproken en gaat het alleen over drank, eten, politiek en 's anderendaags over hoofdpijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Nogmaals, een kerk is een gebouw voor een bijeenkomst van gelovigen, niet voor commerciële doeleinden
            Hoe verklaar je dan de verkoop van aflaten in de Middeleeuwen, de verkoop van talrijke mariabeeldjes, kaarsen, houten figurinetjes, wassen armen en benen etc. in diverser kerken? Dit is de kerk zelf die een commerce opzet. Nogal ironisch dat een kerk dan niet voor commerciële doeleinden dient...

Steken de foto's van de pro's in de kerk tegen, dan koop je ze gewoon niet. Een prachtfoto van uw kind is in mijn ogen wel 25 euro waard...
            https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Bashen op de kerk, nogal gemakkelijk he
              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                Hoe verklaar je dan de verkoop van aflaten in de Middeleeuwen, de verkoop van talrijke mariabeeldjes, kaarsen, houten figurinetjes, wassen armen en benen etc. in diverser kerken? Dit is de kerk zelf die een commerce opzet. Nogal ironisch dat een kerk dan niet voor commerciële doeleinden dient...
                Er wordt uit alles commerciële doeleinden geslagen en spijtig genoeg ook uit de Kerk/kerk. Scherpenheuvel is er een mooi voorbeeld van.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Er wordt uit alles commerciële doeleinden geslagen en spijtig genoeg ook uit de Kerk/kerk. Scherpenheuvel is er een mooi voorbeeld van.
                  En West-Vleteren is een mooi tegenvoorbeeld.
                  flickr

Comment

Eigenlijk stel ik mij nog één vraag ...

Als jij beslist om je kind te laten fotograferen door een professionele fotograaf, als jij daar veel geld aan wil geven en als jij daar tevreden mee bent ... waar is dan het probleem dat een ander zijn kind liever zelf fotografeert als hij daar gelukkig mee is?
                    Wat stoort het u dat nu die flits van de fotograaf afgaat of deze van het wegwerptoestelletje van je buurman als ZIJN kind bij de pastoor staat?
                    Ben jij dan zo egoïstisch om te zeggen, als ik dit zo doe moet een ander dat ook maar zo doen?
                    Dat een ander zijn foto nu mooi is of op niks trekt, daar heb jij toch geen last van?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                      Is de kerk wat anders dan dan jullie regering, Microsoft, de EU of Konijnenburg?

Comment

Een prachtfoto van uw kind is in mijn ogen wel 25 euro waard...
                        Dat valt nog te bezien hé... ook niet altijd zo. En bovendien bandwerk voor de pro. Die staat zijn brood te verdienen (23 keer na elkaar in dit geval). De vader of opa die zich even op 1tje concentreert en die weet waarmee hij bezig is, die overstijgt mss. wel eens het bandwerk hé. Zeker als het een BD'er is...
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Hoe kunt ge nu zo kinderlijk redeneren?
                          Hier heeft het niets met een hobby te maken, het is gewoon papa en mama van een kleine dat een fotoke wil maken ... van geen kanten iets te maken met hobby. Als ge dat niet snapt kunt ge beter terug slapen gaan in plaats van commentaar te geven op andermans "mentaliteit".
                          ...
                          Het is de bedoeling dat het kind beseft waarmee het bezig is maar in de meeste gevallen beseffen de kinderen niet eens waarom ze daar vooraan in de kerk staan op die dag, het is een verplichting dat hen opgelegd wordt door de ouders en de gemeenschap ... hun kind moet zijn communie doen.
                          Eenmaal buiten de kerk wordt er in de meeste gevallen niet eens meer van geloof gesproken en gaat het alleen over drank, eten, politiek en 's anderendaags over hoofdpijn.
                          Voor veel ouders is het show, maar de kinderen weten heus waar ze mee bezig zijn. Ik heb er geen idee van of je recent nog een communiekant hebt gehad, en ik weet niet hoe het er in andere gemeentes aan toe gaat, maar in voorbereiding op de communie is er naast de tweewekelijkse catechese hier ook nog een tweewekelijkse activiteit, waarvan men er maandelijks één verplicht. Er zijn er ook enkele verplicht voor de ouders. Nu is 't wel zo... ik vermoed dat als je kind niet deelneemt, hij net zo vrolijk zijn communie zal mogen doen, maar ik twijfel toch.
                          Natuurlijk rekenen de kinderen op een feest en bijhorende cadeautjes of een reisje naar Eurodisney of zo... Het hoort ook een feest te zijn, net zo zeer als het doopsel en het huwelijk enz...

Er zit dan m.i. ook tegenspraak in de beide uitspraken die je hier doet... Een overhoop aan storende fotografen bij de misviering, kan m.i. het gebeuren niet ten goede komen. Het is allemaal afleiding van waar het werkelijk over gaat. Ik kan er perfect inkomen dat de pastoor iemand aanduidt om foto's te maken en niet wil dat er 80 mensen rondlopen om het ceremonie te storen. Zo kan je als ouder ook het gebeuren beter volgen, i.p.v. dat je je moet bekommeren om op het juiste moment op de juiste plaats te staan om je foto te nemen, met bovendien als risico dat hij mislukt.

Ik snap zelfs perfect de keuze voor één aangeduide professionele fotograaf. Dit geeft een bepaalde zekerheid naar de ouders van de kinderen toe dat ze een goede foto gaan hebben van het grote moment.

Door woekerprijzen voor de foto's te hanteren, doet m.i. de fotograaf zichzelf de das om... 't is een keuze tussen een grote hoeveelheid verkopen aan een schappelijke prijs of direct incalculeren dat de grote meerderheid geen foto gaat nemen. Ik weet dus niet wie het meest winst gaat doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                            Het is toch niet omda ik enkele feiten aanhaal dat dat bashen op de kerk is? Ik vind het gewoon nogal hypocriet om te stellen dat de kerk niet dient voor commerciële activiteiten als ze er zelf ook wel degelijk uitvoert, hoe kleinschalig ze ook mogen zijn. En verder zal het mij worst wezen of er nu mensen zijn die zulke dingen kopen in de kerk of niet. Ik heb daar niets op tegen.

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            Dat valt nog te bezien hé... ook niet altijd zo. En bovendien bandwerk voor de pro. Die staat zijn brood te verdienen (23 keer na elkaar in dit geval). De vader of opa die zich even op 1tje concentreert en die weet waarmee hij bezig is, die overstijgt mss. wel eens het bandwerk hé. Zeker als het een BD'er is...
                            Ik heb het dan ook over een prachtfoto e. Als ik op een foto van mijn kind zou zien dat het bandwerk is, dan koop ik die foto gewoon niet want dan is dat voor mij geen prachtfoto. En voor een prachtfoto zou ik dus wel 25 euro geven. Niet elke week, maar voor die ene keer zou ik het wel doen.
                            Wat niet wil zeggen dat ik niet snap dat sommige mensen deze prijzen overdreven vinden. Maar die mensen hebben dan nog altijd de keuze om zelf achteraf foto's te nemen. Uiteindelijk valt of staat een communiefeest IMHO niet met een foto van de communiekant in de kerk.

groeten,
                            Andries
                            https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

NIEUWE MEEDEDELING:

Gisteren heeft één van de fotografen afgehaakt voor de foto's van de communie.

Door meerder klachten van de ouders omtrend de prijzen heeft hij besloten de diensten aan iemand anders over te laten.

Deze getse rond de prijzen van de foto's komt zijn zaak niet ten goede en hij wil ook het vertrouwen naar en van zijn klanten niet schaden.

Ik kan daar maar één ding uit afleiden, en dat is dat er degelijk sprake is van een opgelegde prijs voor de foto's.

De fotograaf kon ook gezegd hebben dat er een prijsaanpassing zou gebeuren, maar blijkbaar is het niet deze fotograaf die deze beslissing kan of mag nemen.

Dat zegt meer dan genoeg vind ik...

Wordt vervolgd.................
                              Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                              De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Wel, op 1 mei heb ik een communieshoot in de plaatselijke parochie. De foto's gaan aan 5€ voor een A4, en dat is niet overdreven.

Bekijk het zo: de dag daarvoor nemen een collega en ik deel aan de algemene repetitie: twee uur om alles voor te bereiden. De dag daarop de eigenlijke shoot. Daarna de nabewerking met -officiële - Photoshop en afdrukken (eigen hand, geen fotolabo). Alles bij elkaar zowat 10 uur werk voor 40 communicanten. Brengt dus hopelijk 200€ op, te delen door 2. Op factuur.

Bijbestellingen mag je nauwelijks verwachten. En de kans dat iedereen een foto wil is ook niet groot. Het moet dus van de groepsfoto komen.

Dan is er de investering: ik werk met een 1DsMkIII met een L 85mm 1.2 lens (geen flits!). En als al die ouders intussen maar raak willen schieten met hun compactje, gaan we ons daar niet tegen verzetten...

Je kan het dus ook eens van de andere kant proberen te zien.
                                Last edited by Fullator; 28 maart 2008, 00:02.
                                Fullator
                                Fotostudio Candela Zone
                                website: http://www.chronax.be
                                website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Working...
                                X