Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verboden foto's te maken...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verboden foto's te maken...

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
    Hangt er al vanaf... 80 communiekanten (bij de eerste communie vorig jaar), 80 fotografen... 't Lijkt me toch een beetje van 't goede teveel. Er zijn gemeentes waar er maar 15 of 20 zijn, en dan kan 'k er nog inkomen.
    Bij deze communie zijn er slechts 23 comm. kantjes.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Wie wou der naar de kerk, wie wou der een communie doen ...
      ik blijf bij men standpunt aanvaarden of wegblijven.

MVG, Jeff

Wat heeft dat er nu mee te maken, jong toch.....

Indien ze beslissen dat er geen foto's mogen worden genomen in de kerk..oke, maar dat ze er dan ook nog eens misbruik van maken door deze prijzen te vragen is voor velen net iets teveel van het goede.

btw ik vind uw handtekening toch goed van pas komen hier...
      Last edited by leyton; 24 maart 2008, 16:52.
      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
        Wat heeft dat er nu mee te maken, jong toch.....
        ben met Digipics357 akkoord ....
        oftewel doe je mee aan die afzetterij, ofwel pas je gewoon....
        wat heb je nu aan die ene foto die in de kerk is getrokken...? ze moeten er dan nog mooi opstaan...
        mij vragen ze al 'n week op voorhand om ergens foto's te maken op 'n mooie locatie en dan kan je tenminste de mooiste eruithalen wanneer dat het licht mij het beste bevalt...
        uiteindelijk gaat die foto in 'n kadertje belanden of naar de grootouders en niet die ene in de kerk, waarover zo'n drukte gemaakt word...
        kijk maar 'ns goed rond, de foto's van communie's of trouwen die je ziet ophangen of ergens staan zijn meestal achterna getrokken in 'n studio of geschikte lokatie ....

en btw als je kinderen eenmaal groot zijn interreseren die foto's hun geen bal meer ....ik kan het weten want ik heb albums vol in 't containerpark gegooid.... en dat was voor het digitale tijdperk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          ben met Digipics357 akkoord ....
          oftewel doe je mee aan die afzetterij, ofwel pas je gewoon....
          wat heb je nu aan die ene foto die in de kerk is getrokken...? ze moeten er dan nog mooi opstaan...
          mij vragen ze al 'n week op voorhand om ergens foto's te maken op 'n mooie locatie en dan kan je tenminste de mooiste eruithalen wanneer dat het licht mij het beste bevalt...
          uiteindelijk gaat die foto in 'n kadertje belanden of naar de grootouders en niet die ene in de kerk, waarover zo'n drukte gemaakt word...
          kijk maar 'ns goed rond, de foto's van communie's of trouwen die je ziet ophangen of ergens staan zijn meestal achterna getrokken in 'n studio of geschikte lokatie ....

en btw als je kinderen eenmaal groot zijn interreseren die foto's hun geen bal meer ....ik kan het weten want ik heb albums vol in 't containerpark gegooid.... en dat was voor het digitale tijdperk.

Ik vraag mij af of er hier eigenlijk wordt gelezen wat er geschreven word......

IK heb hier toch niet zitten zeveren of ik naar de kerk zou gaan ja of nee,
          of die kleine al dan niet zijn communie moet doen ja of nee....

Het gaat hem hier om het misbruik van de fotografen. THAT'S IT........
          En als ze later hun foto's niet meer moeten hebben, daar zal ik echt niet van wakker liggen... Nogmaals, het gaat hem hier om het principe.... OEF....

Comment

Hey juppekes

Bij ons valt dat hier nog mee

Er mogen wel foto's genomen worden van op de stoel (niet rechtstaan dus) of eventueel van op een speciaal voorziene plaats

Toch zie je hier en daar iemand rechtstaan als zijn kind juist bij de priester is, maar ook dit word oogluikend toegelaten
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
              Ik vraag mij af of er hier eigenlijk wordt gelezen wat er geschreven word......

Nogmaals, het gaat hem hier om het principe.... OEF....
              mijn antwoord is nogtans simpel...
              jij hebt het over principe's en idd schandalige prijzen....OK

maar je hebt toch 'n keuze in "principe":
              ofwel koop je ze ofwel trek je ze achteraf zelf...

Comment

Toch typisch he hoe een belg het moeilijk heeft met regels en wetten.

mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                  denk nu nog eens na over deze stelling?
                  hoeveel flitsende fotografen stonden er in de kerk bij jouw communie?
                  bij mij was het maximaal 4 of 5, plus een pro die ingehuurd was door de kerk.
                  als ik nu de foto's terug zie van toen, genomen door deze mens, zie ik dat hij de naam "pro" waardig was.
                  Met mijn communie waren we met 15 om dit samen te doen in dezelfde dienst, elk om beurt gingen we eens bij de pastoor staan en om beurt ging een familielid van het betrokken kind een foto nemen ... niemand had er last van want iedereen neemt enkel van zijn eigen kind een foto. Net als een pro dan ook van elk kind een paar foto's zal maken.
                  In een kerk zijn de mensen meestal toch nog iets gediciplineerd en doen ze dit op een menselijke manier.
                  Het voordeel t.o.v. de pro is dat ook de mensen die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben een fotoke kunnen maken, al is het met een wegwerptoestelleke uit de Delhaize.
                  Niet voor iedereen geldt topkwaliteit op de eerste plaats maar gewoon het leuke aandenken. En een leuk aandenken is voor een kind niet altijd de foto maar soms ook diegene dat hem gemaakt heeft.
                  Mijn vader is al meer dan 20 jaar dood en als ik foto's zie van mijn jeugd, dan kan ik nog eens fier denken "mijn vader heeft deze foto's gemaakt".

man, wat een misselijk makende vergelijking ...
                  Maar pure realiteit.
                  En waar denk jij aan dat je dit misselijk makend moet vinden? Ik heb niets slecht bedoeld op die illegalen, ik vind het ook een goede tijdelijke oplossing dat ze tenminste ergens terecht kunnen. Ik vind het anders niet kunnen dat ze dreigen u uit de kerk te zetten als je een foto neemt. Versta wat je verstaan moet.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                    Toch typisch he hoe een belg het moeilijk heeft met regels en wetten.
                    Het heeft hier niets maar dan ook helemaal niets met regels en wetten te maken maar puur met financieel voordeel.
                    In een kerk bestaat de wet van God en ik heb nooit in de Bijbel gelezen dat er een elfde gebod stond van "Gij zult geen foto's maken".
                    Een pastoor heeft helemaal geen wetten te stellen want noch de Kerk, noch de kerk is van hem ... hij staat er om het woord van God te verkondigen.
                    Last edited by VerSeg; 24 maart 2008, 23:52.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                      Wie wou der naar de kerk, wie wou der een communie doen ...
                      De fotograaf ... om zijn zakken te vullen of was het voor het offerblok?
                      Last edited by VerSeg; 24 maart 2008, 23:48.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Idd... vind ik dus ook.
                        En als ze dan verbieden van te fotograferen, dat ze dan aan deftige prijs aanbieden. En als die fotograaf meent dat hij geschoren is voor 23 kindjes aan prijs x en met afschrijving materiaal, dan moet je mss; maar een andere fotograaf of een goede amateur overwegen. Da's ook commerce: als het niet rendeert voor de pro's komen ze anders ook niet af, dus verliezen ze niks ook. En dan kan de discussie beginnen over broodroof...
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

It's pretty tiring to hear over and over what we as professional photographers have to charge!
                          If it's too cheap, it can't be any good, if it's expensive, it's robbery.

There are not many Photographers driving around in big flash cars, there are more bakers, butchers with those, do they get told what they can charge?

We live in a democracy, I think. Choices. Buy / do not buy.

Jeez, all this fuss for a photo of a kid in a church!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                            It's pretty tiring to hear over and over what we as professional photographers have to charge!
                            If it's too cheap, it can't be any good, if it's expensive, it's robbery.
                            Nogmaals, een kerk is een gebouw voor een bijeenkomst van gelovigen, niet voor commerciële doeleinden ... daar hebben ze shopping centers voor uitgevonden. Het gaat niet om het geld maar om de commerciële uitbuiting van kerkelijke diensten. Als ze snel veel geld willen verdienen, dan moeten ze maar als anderen aan de inkom van Walibi gaan staan en van elke bezoeker een fotoke pakken ... sta er stom van dat ze dit nog niet op het autosalon, Batibouw of dergelijke doen, alhoewel ...
                            Last edited by VerSeg; 25 maart 2008, 00:04.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het heeft hier niets maar dan ook helemaal niets met regels en wetten te maken maar puur met financieel voordeel.
                              In een kerk bestaat de wet van God en ik heb nooit in de Bijbel gelezen dat er een elfde gebod stond van "Gij zult geen foto's maken".
                              Een pastoor heeft helemaal geen wetten te stellen want noch de Kerk, noch de kerk is van hem ... hij staat er om het woord van God te verkondigen.
                              Man, man, man, wat een mentaliteit!
                              Voor alle duidelijkheid: tot op vandaag bepaald de pastoor wél nog altijd hoe de eredienst in zijn kerk verloopt. Staat het U niet aan gaat ge elders of maakt ge uw beklag bij het bisdom (het zal dan wel met straffere argumenten als hierboven moeten zijn).

Ik vraag me toch wel af waarom sommigen hun kinderen hun 1ste of plechtige communie laten doen ... voor de show (de foto, het feestje en de cadeau's)? De meeste ouders weten niet eens de diepere betekenis van de viering ... want dan zouden ze zich zelfs kunnen afvragen of daar überhaupt fotocamera's bij aanwezig moeten zijn!

En wat de opmerking bij kerk kerkasiel betreft; meent ge nu echt dat het recht dat jij denkt te kunnen opeisen om uw hobby te kunnen uitoefenen, vergelijkbaar is met een diepgeworteld humanitair gebruik wat teruggaat tot de middeleeuwen ? (eigenlijk gaat het zelfs terug tot de Grieken!)
                              Last edited by Carola; 25 maart 2008, 04:55.

Comment

In plaats van blinde beschuldigingen te uiten ivm "zakkenvullerij", kan je net zo goed eens iemand van de kerkfabriek aanspreken en aankaarten dat deze prijzen abnormaal hoog zijn. Want wat het verhaal ook is, uiteindelijk zijn er in de huidige situatie alleen maar verliezers: de ouders voelen zich afgezet, de fotograaf zal al héél goed moeten zijn indien hij zijn foto's wil kwijtgeraken en de kerk wordt afgeschilderd als zakkenvullers.

Nu is het te laat, maar stel voor dat ze volgend jaar voor een dergelijke opdracht drie offertes opvragen (een soort van aanbesteding), dat kan dit soort uitwassen voorkomen.

Comment

Working...
                                X