Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

supertrucks....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: supertrucks....

Bij vrachtwagens gaat het om de 'ASDRUK'.

Een gewone vrachtwagen kan 13 ton op een achteras hebben en 6 ton op een vooras ...

Bij die supertrucks is het gewicht verdeeld. Over 6 of 7 assen ...

Zolang ze de snelweg en het onmiddellijk bijgelegen industrieterrein gebruiken zie ik geen probleem ...

Hopelijk verzeilen ze niet in een stad of dorp ...

Geert
    Nikon D80

Comment

werkt bij ons al jaren hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk bericht
        Hopelijk verzeilen ze niet in een stad of dorp ...

Geert
        Als ze bij die wagens bespaard hebben op het gps systeem, dan is dat risico wel reëel
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          werkt bij ons al jaren hoor.
          grt,bouk.
          Oei dat wil veel zeggen, 'k heb de indruk dat men in nederland nog vaster in de file staat, dan in belgië
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
            Oei dat wil veel zeggen, 'k heb de indruk dat men in nederland nog vaster in de file staat, dan in belgië
            Inderdaad, 22 jaar geleden stond ik ginder 's morgens meer in de file richting Zwolle of Leeuwarden dan nu hier richting Brussel.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Leesvoer over de supertrucks (ook wel gekend als de LZV's).
              Ik wil best wel eentje besturen.

Comment

Hier bij de Aussi's .
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Of de Nederlanse wegen.
                  Ze kunnen daar tenminste autowegen bouwen in Nederland.
                  Maar dat mag geen excuus zijn.

In Duitsland wordt alles beter gecontroleerd door de wegenpolitie.
                  En hier hebben onze mensen geen tijd omdat er om de vijf minuten
                  ergens een accident is gebeurd met 9 op 10 een vrachtwagen.
                  Groot gelijk Theo.

Enkele weken geleden nog... mijn aanhangwagen perte totale.
                  Feiten: Lekker gezellig aan het rijden met vrachtwagen en aanhangwagen, achterliggende wagen is niet bereid achter me te blijven rijden en besluit in te halen. Tijdens deze handeling blijkt dat de inhaler het niet haalt om mij voorbij te rijden omdat er van de tegenovergestelde richting ook een wagen komt. Inhaler wijkt niet uit, tegenovergesteld voertuig ziet zich genoodzaakt de berm in te rijden, wat ook een misrekening was want de wagen werd vanuit de berm naar de overzijde van de weg gekatapulteerd... onder mijn aanhangwagen. Resultaat: één aanhangwagen en één personenwagen voor de schroothoop. De ongeduldige... is er vandoor (vluchtmisdrijf).

Ik kan zo nog dingetjes opnoemen, maar heb daar niet meteen behoefte aan, echter ééntje zou ik wel graag meegeven. Doe dat aub niet van zo kort voor een vrachtwagen in te voegen, bij wijle is dat echt moordend van sommige bestuurders. Neem een ruimte van om en bij de 50 meter voor de vrachtwagen, lukt dat niet, voeg dan in achter de vrachtwagen aub. Zo waardeloos kan je leven toch niet zijn dat je niet even dat beetje geduld wil opbrengen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                    Kan de ravage weer eens wat groter zijn wanneer ze achterin de file knallen!
                    Mochten het aantal auto-ongevallen vrachtwagenongevallen worden en omgekeerd, dan pas zou ik niet meer de weg op durven...
                    Maar ja, een vrachtwagenongeval in 't nieuws brengen is natuurlijk veel spectaculairder en beter voor de kijkcijfers...

Mvg,
                    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                      Mochten het aantal auto-ongevallen vrachtwagenongevallen worden en omgekeerd, dan pas zou ik niet meer de weg op durven...
                      Maar ja, een vrachtwagenongeval in 't nieuws brengen is natuurlijk veel spectaculairder en beter voor de kijkcijfers...

Mvg,
                      Frederic
                      Klopt, ik was het tijdens mijn vorige reply nog aan het denken. Het is mediagericht heel goed om dergelijke spectaculaire dingen naar voren te brengen. Luisteraars en kijkers verzekerd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                        Zo waardeloos kan je leven toch niet zijn dat je niet even dat beetje geduld wil opbrengen?
                        Geduld... daar noem je iets. Nog iets dat zo zelfzaam is.
                        Hoe vaak ik het al niet voor heb gehad. Met m'n vrachtwagen achteruit binnen moeten rijden bij een klant, 4 richtingsaanwijzers aan, klaar om m'n manoeuvre uit te voeren. En toch... toch moeten er nog fietsers en andere weggebruikers -gehaast zoals ze blijkbaar allemaal zijn...- toch nog achter de vrachtwagen door passeren. En dan maar moord en brand roepen als er eentje onder plakt...
                        En 't is gemakkelijk zeggen dat je je inrijmanoeuvre maar moet doen als er geen voorbijgangers meer zijn, want op heel veel wegen kan je zo blijven staan wachten tot 's avonds...

Ah ja, 't is zoals overal. In de winkel zouden ze je ook overeind lopen of uit de weg duwen... geduld en respect... 2 waarden die met uitsterven bedreigd zijn!

Mvg,
                        Frederic

Comment

Mvg,
                          Frederic
                          Mij zou interesseren hoe de cijfers zijn:
                          - ongevallen op de autostrades tegen ongevallen op secundaire wegen.
                          Kijk dan eens hoe dat zit met vrachtwagens.
                          En haal daaruit nog eens de Belgische vrachtwagens tegen de rest.

En onthoud goed dat ik voor onze vrachtwagenchauffeurs ben.
                          (de meesten hebben geen leven bij wijze van spreken)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                            ...

Ik kan zo nog dingetjes opnoemen, maar heb daar niet meteen behoefte aan, echter ééntje zou ik wel graag meegeven. Doe dat aub niet van zo kort voor een vrachtwagen in te voegen, bij wijle is dat echt moordend van sommige bestuurders. Neem een ruimte van om en bij de 50 meter voor de vrachtwagen, lukt dat niet, voeg dan in achter de vrachtwagen aub. Zo waardeloos kan je leven toch niet zijn dat je niet even dat beetje geduld wil opbrengen?
                            Idem voor bepaalde vrachtwagenchauffeurs die vaak de neiging hebben om hun richtingaanwijzers op te zetten en (bijna) zonder te kijken van rijvak veranderen.

Hetzelfde geldt ook voor autobestuurders....

Oh ja, ik heb ook niets tegen vrachtwagenchauffeurs...in mijn nabije familie is er ook iemand die het beroep uitoefent. En ik heb veel respect voor die mensen. Zolang iedereen er een beetje zijn verstand bijhoudt zouden er veel problemen kunnen vermeden worden.

Spijtig genoeg zijn er in elke beroepstak prutsers die de boel voor iedereen verzieken.
                            Mvg Tim

Comment

Ah ja, 't is zoals overal. In de winkel zouden ze je ook overeind lopen of uit de weg duwen... geduld en respect... 2 waarden die met uitsterven bedreigd zijn!

Mvg,
                              Frederic
                              Dat klopt inderdaad.
                              Alles voor de centen.
                              Mvg Tim

Comment

Geduld... daar noem je iets. Nog iets dat zo zelfzaam is.
                                Hoe vaak ik het al niet voor heb gehad. Met m'n vrachtwagen achteruit binnen moeten rijden bij een klant, 4 richtingsaanwijzers aan, klaar om m'n manoeuvre uit te voeren. En toch... toch moeten er nog fietsers en andere weggebruikers -gehaast zoals ze blijkbaar allemaal zijn...- toch nog achter de vrachtwagen door passeren. En dan maar moord en brand roepen als er eentje onder plakt...
                                En 't is gemakkelijk zeggen dat je je inrijmanoeuvre maar moet doen als er geen voorbijgangers meer zijn, want op heel veel wegen kan je zo blijven staan wachten tot 's avonds...

Mvg,
                                Frederic
                                Haha, ja, zo ken ik er ook nog een leuke. Ik parkeer mij op de Havenlaan in Brussel, zet mijn aanhangwagen zo dat er achter mijn aanhangwagen geen parkeerzone meer is (laatste in de rij, parkeerzone enkel voor vrachtwagens), rij het centrum in, plaats mijn eerste container, kom terug om mijn tweede container van de aanhangwagen te halen (hetgeen gebeurd langs de achterzijde van de aanhangwagen) en wat blijkt, dichtgeparkeerd achter de aanhangwagen... en ook ervoor! Geen probleem hoor, mijn uurtjes lopen, de belastingbetaler zijn geld wordt goed besteed aan alweer een oproep naar de politie voor een tussenkomst en de economie draait, in dit geval: de depannagebedrijven.

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Idem voor bepaalde vrachtwagenchauffeurs die vaak de neiging hebben om hun richtingaanwijzers op te zetten en (bijna) zonder te kijken van rijvak veranderen.

Hetzelfde geldt ook voor autobestuurders....

Oh ja, ik heb ook niets tegen vrachtwagenchauffeurs...in mijn nabije familie is er ook iemand die het beroep uitoefent. En ik heb veel respect voor die mensen. Zolang iedereen er een beetje zijn verstand bijhoudt zouden er veel problemen kunnen vermeden worden.

Spijtig genoeg zijn er in elke beroepstak prutsers die de boel voor iedereen verzieken.
                                Daar heb je gelijk in Tim, het is zeker niet correct dat iemand dergelijks uitvoert, het gebeurd ook terwijl vrachtwagens een inhaalmaneuvre uitvoeren dat er nog net eentje besluit om voor je in te voegen. Ik kan daarvan rotten!

Comment

Working...
                                X