Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

supertrucks....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: supertrucks....

Oorspronkelijk geplaatst door davege Bekijk bericht
    Ik ben - als het kan, ik ga er geen ongelukken voor veroorzaken - zo goed als altijd hoffelijk. Ik maak plaats voor zowel vrachtwagens, als camionnetjes, wagens, moto's, ... (Als zij tenminste ook aangeven dat ze een maneuver willen doen). Ik doe ook teken naar vrachtwagenbestuurders om hen te bedanken als ze mij er tussen laten (er zijn er zelfs die op de oprit van de autostrade effe op de pechstrook gaan rijden om een aantal auto's door te laten - die krijgen steevast een L/R-pinker van mij als ik er voorbij ben). En nee, ik heb geen eigen wagen!!!!
    Toch maar effe om te zeggen dat ook bij de firmawagen-rijders niet iedereen over dezelfde kam geschoren moet worden.
    Voilà ... ben van dezelfde mening.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Toevoeging ...
      Als een vrachtwagen op de snelweg rijdt en een collega wil invoegen, dan gaat die inderdaad naar de tweede rijstrook om hem door te laten ... alleen vergeten ze op dat moment de andere weggebruikers en doen ze dit maneuver in 99% van de gevallen zelfs als er een wagen naast hen rijdt. Als autobestuurder kunt ge dan maar uw plan trekken om u uit de voeten te maken of ge steekt er onder. Het is mooi een collega door te laten maar het is duvels de andere zwakkere daarvoor weg te rammen. En dit gaat niet om 1% cowboys maar om de 99% overschot.
      Ik geef toe dat dit dikwijls gebeurt maar waarom.
      Als er een vrachtwagen zijn linkerpinker uitsteekt om een vak op te schuiven is er geen één wagen die even zal inhouden om je op je gemak te laten opschuiven , wat gebeurt er in 99% van de gevallen, ze geven nog wat gas bij, om er zeker van te zijn dat ze niet achter die trage vrachtwagen moeten rijden, want oooo weee, ze zullen een eindje aan 90 moeten bollen en 10 sec later op hun bestemming zijn, dus als er iemand opkomt op de autostrade en het word wat krap omdat er ook geen één is die zal stoppen aan het eind van zijn oprit moeten we er ons wel eens tussen wringen op dat tweede vak

ps: ook als er 3 vakken zijn vertikken veel automobilisten het om even op het derde (vrije) vak te gaan rijden en op te schuiven als er een vrachtwagen naar het tweede vak wil komen.

ps 2 : ik weet het , het is triestig om te zeggen , maar het is gewoon zo, in het verkeer is iedereen een beetje egoïstisch, En soms moet een mens zich eens zo gedragen om in het drukke verkeer van vandaag nog ergens te raken.

ps 3: voor je me bestempeld als één van de cowboys, ... je kent mij niet he...
      Mvg. Renzowoef
      Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht
        Als er een vrachtwagen zijn linkerpinker uitsteekt om een vak op te schuiven is er geen één wagen die even zal inhouden om je op je gemak te laten opschuiven , wat gebeurt er in 99% van de gevallen, ze geven nog wat gas bij, om er zeker van te zijn dat ze niet achter die trage vrachtwagen moeten rijden
        En volgens het verkeersreglement begaat de autobestuurder geen fout en moet die dat zelfs helemaal niet doen maar maakt de vrachtwagenbestuurder dan een zware fout.
        Je mag niet van rijstrook veranderen als iemand u al aan het inhalen is, ge moogt geen gas bijgeven en ge moet u zo ver mogelijk naar rechts begeven.
        Jaja, ik weet het, dat is theorie. In geval van ongeval zal de vrachtwagenbestuurder in fout zijn, zal de autobestuurder zwaar gewond of dood zijn en zal in de krant (volgens info van de vrachtwagenbestuurder) staan dat de autobestuurder niet opgemerkt heeft dat de vrachtwagen uitweek. (recent voorbeeld)
        ps 3: voor je me bestempeld als één van de cowboys, ... je kent mij niet he...
        Doe ik dat dan? Ik bestempel niemand als cowboy zolang ik zelf niet zie dat iemand zich zo gedraagt ... al is het nu met een auto, moto of vrachtwagen.
        Zelf heb ik een rijbewijs A + B + C + E, dus al enige ervaring met vanalles. In alle categoriën heb je extremisten, slaapkoppen, dromers, racers en gekken.

Ik ben niet van het princiepe "ik heb voorrang en ik neem die" en zal al snel eens iemand doorlaten waar hij eigenlijk geen voorrang heeft (ook vrachtwagens). Geen enkel probleem voor mensen die normaal doen, niet wringen en gewoon op een kalme manier te kennen geven dat ze er tussen willen, hoffelijk in twee richtingen dus. Maar je hebt van die gekken dat denken dat ze alleen zijn, dat ze de doorgang moeten afdwingen en naar niks kijken, daar heb ik het zeer moeilijk mee en die kunnen zich wel eens dik misrekenen als ze er vanuit gaan dat ik op hun goeddunken "moet" toegeven.

Invoegen op een snelweg (of elders) kan op veel manieren ...
        • De eerste meter al over de verkeersgeleider zonder de oprit te benutten => gekken
        • Gewoon te kennen geven in te willen voegen en voorzichtig na te kijken veranderen van rijstrook => normaal gedrag
        • Tot de laatste cm alles voorbij schieten en wringen om er tussen te komen => wringers

Het komt er eigenlijk op neer dat als ge uw gezond verstand gebruikt en niet denkt dat ge alleen op de baan bent dan heb je bijna geen verkeersreglement nodig.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...