Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

supertrucks....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: supertrucks....

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    't Is meer dan dat he. Verbindingen trekken ook op niets, te weinig capaciteit, vertragingen...

Dat de werkgevers al eens beginnen met geleidende werktijden in te voeren en/of thuiswerk indien mogelijk.
    Lol, ze zijn tegen vertragingen (vaak minder dan 10min), maar dat ze dagelijks meer dan een uur in de file staan... Liever dàt dan die paar minuten NMBS-vertraging...
    Knoop daar maar een eind aan vast

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
      Lol, ze zijn tegen vertragingen (vaak minder dan 10min), maar dat ze dagelijks meer dan een uur in de file staan... Liever dàt dan die paar minuten NMBS-vertraging...

Mvg,
      Frederic
      Die vertragingen zijn maar één van die zaken die de populariteit van het openbaar vervoer doet afnemen. Die vertragingen zijn wel ergelijk als je een verbinding moet hebben...weg verbinding en weer wachten...Hoe lang?

Ik heb het getest hoor. Ik werkte vroeger in Brussel. Elke dag ritje Gent-Brussel. Met de auto files (Aalst, Ternat...) zat en toch sneller op het werk dan met de trein. Waar is de logica dan?

Oh ja, er passeerde hier net een boot door de sluis met het opschrift...hier vaart een file van 59 vrachtwagens
      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht

Mvg,
        Frederic
        Denk er ook even aan dat niet iedereen vlak naast een station woont (of een autosnelweg) maar de meesten, in tegenstelling tot jijzelf die chauffeur bent, niet worden betaald om in de file te staan, maar voor de (vaste) uren die ze presteren op de werkplaats.

En als je met het openbaar vervoer 3 uur enkel onderweg bent en met de eigen auto maar twee, waarvan 1 uur in de file, heb je tijd gewonnen die je nuttig kan besteden met je gezin en kinderen.

Bedenk ook dat wanneer die mensen een halve dag verlof (moeten) nemen hen dat nog altijd een werkdag van 4 uur en 6 uur verplaatsing kost. Oftewel een hele dag verlof. Ik spreek uit ervaring.

En o ja. Geloof je echt dat wanneer de helft van de filerijders naar het openbaar vervoer overstappen, het openbaar vervoer dat kan slikken? Niet tijdens de uren dat iedereen zich verplaatst. De bus en de trein zit dan ook (over)vol.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          En o ja. Geloof je echt dat wanneer de helft van de filerijders naar het openbaar vervoer overstappen, het openbaar vervoer dat kan slikken? Niet tijdens de uren dat iedereen zich verplaatst. De bus en de trein zit dan ook (over)vol.
          Klopt... Ik neem soms eens de trein van Berchem naar Brussel... En da's rechtstaan tot Mechelen...

De oplossing zal van een combinatie van verschillende faktoren zijn : wat thuiswerken, wat openbaar vervoer gebruiken, meer flexibiliteit van werknemer - en -gever, stimulatie van motorgebruik, stimulatie van carpooling, vestiging van hoofdkantoren van bedrijven in minder grote steden, minder verschillende merken potjes yoghurt in de winkel leidt tot minder vrachtwagens op de weg etc... Tevens afbouwen van firmawagens voor managers en secretaressen die alleen maar van thuis naar kantoor rijden etc...
          Nikon D90

Comment

Discussie nog altijd aan de gang

@ Frederic De Smet : geef het op , ben zelf ook vrachtwagen chauffeur, en als er een iets is dat ik geleerd heb:
            GA NOOIT IN DISCUSSIE OVER "HET VERKEER" MET EEN NIET VRACHTWAGENCHAUFFEUR !!
            Het heeft geen zin...
            Mvg. Renzowoef
            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

Ik heb niks gezegd (maar denk wel iets)
              Last edited by Ticor; 11 februari 2008, 21:04.
              Mvg Tim

Comment

Ik nodig graag iemand uit om eens een dagje mee te rijden zodat mensen die geen voeling hebben met het vrachtwagengebeuren eens aan den lijve ondervinden wat vrachtwagenrijden allemaal inhoud. (maar 't zal niet mogen, mijn baasje staat niet toe dat derden meerijden omwille van verzekerbaarheid)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht

..............[knip]...................
                  Het heeft geen zin...
                  Haha. Gij zijt een van die gasten die altijd in mijn weg rijdt terwijl ge mijn eten naar den Aldi brengt.

Doordenkertje.....

Groetjes
                  Skitch
                  "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                  Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                    Haha. Gij zijt een van die gasten die altijd in mijn weg rijdt terwijl ge mijn eten naar den Aldi brengt.

Doordenkertje.....

Groetjes
                    Skitch
                    Ik hoop voor jou dat hij je eten niet naar den Aldi brengt... aangezien Renzo (als ik me niet vergis) kipper-opligger rijdt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                      Ik hoop voor jou dat hij je eten niet naar den Aldi brengt... aangezien Renzo (als ik me niet vergis) kipper-opligger rijdt!
                      Oeps. Dat is niet zo smakelijk. 'k Ben geen aardvarken hoor.....

't Was maar om te zeggen dat al die vrachtwagens uiteindelijk toch rijden met "de gewone man" als eindverbruiker. Voor ons dus.
                      Behalve als ze een zeiljacht vervoeren.......

Groetjes
                      Skitch
                      "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
                      Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renzowoef Bekijk bericht

@ Frederic De Smet : geef het op , ben zelf ook vrachtwagen chauffeur, en als er een iets is dat ik geleerd heb:
                        Het heeft geen zin...
                        Of ga gewoon nooit in discussie over "het verkeer" met een ander weggebruiker. Iedereen denkt toch dat hij(zij) zelf gelijk heeft. Nietwaar?

Terzijde: ik heb zelf ook in een héél ver verleden met een vrachtwagen rond gereden door o.a. Belgie en Duitsland.

Comment

Ik nodig graag iemand uit om eens een dagje mee te rijden zodat mensen die geen voeling hebben met het vrachtwagengebeuren eens aan den lijve ondervinden wat vrachtwagenrijden allemaal inhoud. (maar 't zal niet mogen, mijn baasje staat niet toe dat derden meerijden omwille van verzekerbaarheid)
                          Hoe, mag dat niet?
                          Ik ben vroeger, als kind, nog vaak meegereden met de nonkel.
                          Met de vrachtwagen (Van Dievel) naar Duitsland. Een heel avontuur
                          En als ik moekes was, hupsakee 't bedje in
                          Waar zijn de tijden...zucht...
                          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Hoe, mag dat niet?
                            Ik ben vroeger, als kind, nog vaak meegereden met de nonkel.
                            Met de vrachtwagen (Van Dievel) naar Duitsland. Een heel avontuur
                            En als ik moekes was, hupsakee 't bedje in
                            Waar zijn de tijden...zucht...
                            Hier en daar zal dat wel toegestaan zijn, bij mijn werkgever niet meer sinds vorig jaar omdat de inzittende niet verzekerd is. Enne... ik rij enkel maar "rond de kerk" zoals men pleegt te zeggen.

Comment

Hier en daar zal dat wel toegestaan zijn, bij mijn werkgever niet meer sinds vorig jaar omdat de inzittende niet verzekerd is. Enne... ik rij enkel maar "rond de kerk" zoals men pleegt te zeggen.
                              We hebben de laatse katholiek gevonden
                              Draaide linksom af rechtsom?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Nu, ik ken de situatie in jullie regio niet, maar waar ik woon (Grimbergen, Vl-Brabant) is het zo dat er rond de kanaalzone (waar nota bene ook de spoorweg loopt, en grote verbindingswegen en de Brusselse ring) vroeger een groot industrieterrein lag (Vilvoorde, Haren,...) en dat dat er nu grotendeels als een spooterrrein uitziet.
                                En de omgekeerde evolutie zie je de laatste twintig jaar in elke kleine gemeente: daar dient persé een nieuw indistrieterrein aangelegd te worden, weg van spoorweg en openbaar vervoer, waardoor je al dat verkeer (goederen en personeel) langs secundaire wegen doorheen dorpskernen jaagt...
                                Mooi principe hoor: carpoolen en openbaar vervoer, maar welke idioot heeft het ooit in zijn hoofd gehaald om in al die kleine gemeentes nieuwe industrieparken op te richten ?
                                Misschien is niet decentraliseren - zoals hierboven gesteld - een oplossing, maar net eerder het omgekeerde ?

Vriendelijke groeten, Kris

Comment

Working...
                                X