Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
    En dan maar beweren dat chitchat cool is
    Inderdaad anders zou het zoveel commotie niet veroorzaken.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Ik heb voor mijzelf uitgemaakt dat ik ook zonder ChitChat kan (RIP).
      Ik zal dan maar wat meer moeten Googelen om bepaalde zaken te weten te komen. Uiteindelijk is fotografie hier toch het belangrijkste.

De RVB neemt een beslissing en die respecteer ik. Een VZW hoeft niet noodzakelijk een democratie te zijn, het moet alleen nog leefbaar zijn voor eenieder. Een poll vond ik dan ook lachwekkend. En van een groene bol lig ik eerlijk gezegd evenmin wakker. Rest my case.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
        Forumsoftware logt je IP dus het is vrij makkelijk om te achterhalen of er een regelmaat in zit van waar je inlogt... er zijn in het verleden al veel accounts gedelete op deze manier, dan in het bijzonder van gebande leden die onder een andere naam probeerden te registreren.
        Dit is blabla ...
        Zowel ik als mijn vrouw loggen in en we hebben steeds hetzelfde IP-adres.
        Dat systematisch accounts met hetzelfde IP gedelete worden is niet verantwoord en gebeurt ook niet zomaar.
        Dat ze gebande personen checken volgens IP kan ik geloven maar dat ze een betalende account deleten heel moeilijk.
        Last edited by VerSeg; 6 december 2007, 09:57.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Klonen
          Het is niet toegestaan om meerdere accounts aan te vragen op het Belgiumdigital-Forum. Ook is het niet de bedoeling om één account met meerdere mensen te gebruiken. Indien je om wat voor reden ook niet meer in staat bent om je account te gebruiken, breng dan de forumadministrator daarvan op de hoogte. Die kunnen je wachtwoord opnieuw aanvragen of wellicht eventuele andere problemen oplossen. Indien je geregistreerd bent maar toch niet tevreden bent over je naam op het forum, dan is het mogelijk een éénmalige nicknamechange door te laten voeren (aanvragen aan de Administrator). Forumleden die meedere accounts aanmaken met de bedoeling onrust op het forum te brengen, kunnen hiervoor tijdelijk of definitief verbannen worden van de Belgiumdigital forums.
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

[QUOTE=jdm;1663852]Verseg, dit is een klote antwoord. Nadien klagen, we hebben nooit kunnen klagen op de moment dat het erop aan kwam./QUOTE]Het werd anders ook wel vooraf aangekondigd dat er zoiets op komst was.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
              Forumleden die meedere accounts aanmaken met de bedoeling onrust op het forum te brengen, kunnen hiervoor tijdelijk of definitief verbannen worden van de Belgiumdigital forums.
              Heel normaal maar zou jij betalende accounts verwijderen?
              En daarbij ... er zijn 2 personen die klagen over die bol (die het laten merken) ... echt spectaculair veel.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Persoonlijk vind ik dit een spijtige zaak.

Chit chat is (was?) een ideale plaats om een grote groep mensen te bereiken met vragen of problemen waar men dagelijks mee geconfronteerd wordt, en niet onmiddelijk raad mee weet.

Helaas - een zwarte dag voor deze community!
                Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                  En dan maar beweren dat chitchat cool is
                  Chitchat is ook cool ... als je het zelf cool bekijkt.
                  Ook dit topic kun je op twee manieren bekijken ... een antwoord formuleren om goedbedoeld uw mening te laten kennen of net een beetje meer komen stoken en alles slecht opvatten.

Het enige is dat ik zie is :
                  Er mensen zijn die een topic aanmaken om een probleem op te lossen
                  Er zijn anderen die een topic starten om een probleem te creëren
                  Er zijn er die een antwoord posten om mee te helpen een probleem op te lossen
                  Er zijn anderen die een probleem nog groter proberen te maken

PS Ook bij beoordelingen van foto's of in de challenge houden sommigen zich graag bezig met gerichte kritiek.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                    Wat kan jij toch de woorden weer verdraaien naar hetgene wat JIJ er WIL uit verstaan. Ik heb nooit gezegd dat chitchat nonsens is. Daarenboven, heb ik ook nooit gezegd dat ik chitchat weg wil... Wat ik gezegd heb is: als het voor zowel niet leden als leden zou worden afgeschaft (wat tenslotte het eerlijkste zou zijn voor iedereen), dan heb ik daar geen problemen mee. Ik kan gerust zonder, maar dat wil nu niet zeggen dat ik er geen gebruik van maak als het er is. Als chitchat zou verdwijnen heb IK daar geen moeite mee. Intussen begrijp ik wel waarom mensen het belangrijk vinden te chitchatten, dus daar ga ik ook niet meer over in discussie.

Maar stop ermee om uitspraken van groene bollen te verdraaien naar wat jij er wil uit opmaken, en te projecteren naar iedereen met een groene bol die geen last heeft van die groene bol. Zoals je zelf zegt, fotofora genoeg
                    Moet jij juist dit melden ....
                    Waar heb ik in hemelsnaam je naam vermeld, genoemd.
                    Ik doel duidelijk op diegene die reageren en zeggen dat een fotoforum geen chitchat nodig heeft want dat is overbodig. Op een fotoforum babbel je over foto's.

En ik verdraai geen uitspraken over de groene bol.
                    Laat duidelijk zijn dat ik goed weet wat aan de bol vast hangt.
                    Mij werd gezegd dat het technisch heel moeilijk is om die los te koppelen.
                    Het enige wat ik schrijf is een mogelijke koppeling aan profielen. Niet meer niet min.
                    Maar ja, ik zal het weer niet gesnapt hebben ...leg het me dan eens duidelijk uit dan moet ik er misschien niet steeds op terug komen. Nu, dit probleem zal binnenkort zichzelf wel oplossen
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

Comment

belgiumdigital= eigen bol eerst

Comment

Ik ging normaal nooit meer reageren op BD maar als er leugens of fouten staan wil ik ze rechtgezet zien.

De "nieuwe forumstructuur" (waaronder de sluiting van chit-chat) is NIET unaniem goedgekeurd (zoals hier werd gezegd), wel BIJNA unaniem. 't Is een nuance, maar ik zou niet willen dat men dacht dat ook ik vóór gestemd had.

Contrarie, ik heb er mijn gedacht over proberen zeggen op de AV, maar de groene bollen vonden dat ik maar moest stoppen met zagen, naar het verleden kijken, en denken aan wat er te gebeuren stond "als" dit of "als" dat. Nièt de RvB, wèl de leden wilden dat ik zweeg. "Laat ons foto's gaan pakken".

De nieuwe forumstructuur is ruimschoots op tijd aangekondigd in het vzw-forum, daar is er een beetje discussie over geweest, dus de vzw-leden konden allemaal weten wat er ging gebeuren dus "ich hab es nicht gewüsst" telt niet, àl diegenen die op de AV waren (minus een man of 4) hebben vóór gestemd.

Volgende punt: volgens de statuten hebben de leden daarover zelfs niks te zeggen. De AV moet stemmen over de dingen die verplicht zijn in de vzw-wetgeving, al de rest is facultatief.

En geloof maar niet dat er op die beslissing teruggekomen wordt. En inderdaad, ondanks tegengestelde beweringen, wat is het volgende? Want de sluiting is omdat er threads in chit-chat kwamen die wel eens voor een hoog woord zorgden of de vzw (rvb) beschadigden. Maar kopen/verkopen is zo ook een probleemkind. En bepaalde threads die voor problemen zorgden stonden meestal niet in chit-chat maar in Algemeen dacht ik. Of in "bd-aankondigingen". Of in "modellen".

En geld is idd nodig om een forum als dit te laten draaien. Je kan - als vzw-lid - op de AV een 'begroting' zien, of die rekeningen inkijken om te zien wat het kost. Maar pas op, ik denk niet dat ze je daarvan een kopietje bezorgen of per mail iets meedelen, je moet ze wel gaan inkijken op de zetel. Ik vermoed, in een beveiligde kamer met branddeur en camerabewaking. Daar liggen ook de aanwezigheidslijsten van AV's.

Maar diegenen die kwaad zijn over de sluiting van de chit-chat mogen hun pijlen richten op diegenen die het goedgekeurd hebben. Zij zijn zéér gemakkelijk te herkennen aan hun groene bol. En hun egoïstische houding.
                        "Chit-chat interesseert mij niet, dus een ander moet er ook niet van kunnen genieten".
                        "Ik geef 30€ ik moèt daar wat voor terug hebben!"
                        "Diegenen die niet betalen moeten hun mond houden want 't zijn profiteurs."

Enfin, 'k heb er al veel te veel woorden aan vuilgemaakt. Er zijn nog Nederlandstalige fotoforums met chit-chat. Als ze hier deze discussie sluiten kan ze daar nog (gratis) verdergezet worden.

"Het einde van BD" is dit zeker niet, dat wordt nl om het half jaar aangekondigd maar dankzij de mensen aan het roer staat het er nog steeds, met 15000 leden.

Comment

Ik heb hier diagonaal doorgelezen. Wat me opviel is veel deze zinsnede: "BD = fotografie". Akkoord, maar waar mensen samenkomen moet er een plaatsje zijn om te keuvelen over andere dingen. Chit-chat is (was?) de mortel tussen de BD-stenen. En nu gaat die mortel er tussenuit. Geen goede zaak IMHO. De bezoekers hebben BD groot gemaakt, en dit is toch wel een slag in hun gezicht. Gewoon het aantal reacties hier bewijst dat.

Maar; jullie doen maar. Ik heb elders plaatsen genoeg om te keuvelen.

Dat is trouwens mijn boodschap aan de huidige bezoekers hier: ook jullie zijn "niet goed bezig" als je hier van je oren blijft maken omdat je denkt dat er maar één plaatsje is waar je fotografische en non-fotografische bijdrage gewaardeerd wordt. Enough said...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                            Zij zijn zéér gemakkelijk te herkennen aan hun groene bol. En hun egoïstische houding.
                            't gras op een ander is altijd groener.
                            zou dat met de bollen hetzelfde zijn?

Comment

Ja het is een fotografie forum waar je vooral met reply's als 'knappe foto' 'mooi' 'schitterend' enz...op geposte foto's iets opsteekt
                              Chit-chat kon je soms toch eens nuttige info vinden.

mir
                              De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                                't gras op een ander is altijd groener.
                                zou dat met de bollen hetzelfde zijn?

2-den Bol bijgekregen zie ik.
                                Mooi gedaan. Proficiat

Henri
                                lidnummer: BD0435BE

Comment

Working...
                                X