Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
    aub, niet overdrijven zeg!

Als je als forumlid meer belang hecht aan een gratis chitchat dan aan een gratis bron van informatie rond wat - ik veronderstel - toch wel uw passie is, dan klinkt het misschien cru, maar zit je volgens mij op het verkeerde forum. Zo simpel als dat. En enkel en alleen lid worden om te kunnen chitchatten, laat me niet lachen. Als je lid wordt, dan doe je dat toch voor méér dan alleen chitchat.

Ja, ik ben lid, ja ik zal nog kunnen en mogen chitchatten, maar voor mij maakt het weinig verschil...
    Laat het ons zo stellen: ik kan gerust zonder.

Voor zij die graag chitchatten, er zijn nog altijd regelmatig de SD's...
    Daar kan het live met tal van voordelen, je hebt er bijvoorbeeld geen emoticons nodig.

Ik heb een paar maanden zitten vloeken op de groene bol, ik wil die trouwens nog altijd niet, maar, als betalend lid die geen groene bol wou en kon ik echter ook het verslag van de AV niet volgen ... Vandaar, give back that uggly thing
    Nu, ik ga daadwerkelijk doen wat me indertijd werd voorgesteld indien je die groene bol niet wil. Ik betaal niet meer. Voor een AV en een chitchat heb ik er dat niet voor over, meer voor over...

En neen, ook ik kan zonder chitchat, zoals iedereen die dat zegt en hier op reageert. Contradictie heet zoiets.

Nu, voor je bijdrage krijg je:
    1) een groen dingens wat ik niet wil
    2) in het nieuwe forum een portfolio (heb ik op mijn fotosite)
    3) deelnamerechten aan AV en bijhorende SD
    4) Vrijstelling van verzekeringskosten bij door BD erkende SD's. Nu, ik heb hier een vraag over aan het adres van RvB. Is de deelnemer verplicht een bijdrage te doen in door BD erkende SD's ? Wat indien ik deelneem en niet wil betalen ?
    De SD in Ieper was voor enkel-betalende leden. Wat met de huisgenoten die mee waren ? Waren die verzekerd ?
    5) mogelijkhied om een professionele flitsstand te huren
    6) kortingen op diverse dingen
    en/of is je bijdrage enkel een
    7) sympathie-bijdrage.
    Gezien ikzelf niet van chitchat houd, zoals allen die dit lezen, vind ik dit een spijtige keuze.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Mensen, laat ons asjeblief niet hervallen in dezelfde discussie: ik heb begin dit jaar eens een thread gestart met de titel "30 euro" en het waarom dat ik die som wilde betalen voor BD. Die thread heeft bijna het einde betekend voor BD.
      En deze hier begint ook al heel lanzaam te "verhitten".
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Geen betalend lid, maar wel 2 BD neckstraps gekocht.

Geeft dat dan geen recht op 1 post per dag of week of zoiets?

Jo.
        A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
        Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Als je dan toch iets exclusief voor leden wil sluit dan alle andere onderdelen voor niet leden en laat eventueel enkel chit-chat open staan.
          Dat zou pas een ramp zijn... belgiumchitchatal.com
          En terloops hebben we het ook over fotografie... maar daarvoor moet je wel betalen.

Ik kom hier reeds van 2001,heb hier veel mensen zien komen en gaan.Sommige zijn hier nog maar enkele maanden en hebben het al tot moderator of iets dergelijk geschopt.Deze gaan hier nu eens even beslissen hoe het verder moet met BD. Wij als oude bezoekers hebben geen recht tot spreken want we zijn geen betalend lid.
          Keer het eens om... het bewijs dat een "ancien" ook eens niet het beste idee heeft heb ik hierboven gequote. Of je nu ancien bent of pas sinds pakweg een maand forumlid bent, dat heeft er helemaal niets mee te maken... behalve een beter beeld van de historiek.

Comment

't Is toch simpel:
            Niemand MOET betalen.
            Iedereen mag het forum GRATIS gebruiken.

Wie van die vzw-leden heeft nu betaald omdat er een chit-chat bij BD is?
            Ik denk dat de zeer overgrote meerderheid toch om andere redenen betaalt.
            En al die andere redenen blijven bestaan hoor!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Met alle beste wil van de wereld .. maar ik vraag mij af wat het zootje ongeregelde postings dat in chit-chat opduikt nog te zien heeft met fotografie ? voor mij is die waarde nihil ... ik kijk er soms naar als ik mijn verstand op nul wil zetten

heck als je je werkelijk wil wentelen in de onderwerpen die hier aan bod komen installeer dan een news reader en volg een paar duizend usenet news groepen je kan je leute niet meer op ..

.. en wat dat "completer beeld" of "relativering" betreft .. ik moet hier nog het eerste relevant commentaar tegen komen over wat dan ook dat ter discussie staat in een van de andere segmenten van BD .. ..
              Om te beginnen is de essentie van chitchat dat het niet over fotografie gaat. Anders zou het wel in een andere thread aan bod komen. Het gaat 'm daar ook niet zozeer over de onderwerpen an sich, maar ook over wie bepaalde dingen zegt en hoe die dat zegt. Ik kan een reactie van Theokus—om maar iemand te noemen—makkelijker plaatsen op basis van wat ik in de chitchat van 'm lees. Het vermindert de anonimiteit. Aan usenet heb ik dus absoluut niks.

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              het enige wat ik vind is de ventilatie, in diverse gradaties, van mensen hun persoonlijke frustraties op alle nivos .. jongens geef de prozac eens door ?
              Als regelmatige bezoeker en poster in chitchat vind ik dat een kortzichtige belediging.
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Sommige zijn hier nog maar enkele maanden en hebben het al tot moderator of iets dergelijk geschopt.Deze gaan hier nu eens even beslissen hoe het verder moet met BD.
                Wij als oude bezoekers hebben geen recht tot spreken want we zijn geen betalend lid.We kunnen dan niet anders dan ons neerleggen bij die beslissingen.Nu er is nog leven na BD,maar ik vind het een jammere zaak.
                Veel werk om te modereren op chit-chat,dat is volgens mij niet de echte reden van de sluiting,en gaat het modereer werk niet minderen.Het is de manier van modereren op BD die verkeerd loopt.
                mir
                daar sta ik 100 % achter....en vooral dat laatste

Comment

Mag men dan wel over politiek praten, als je betaald?
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                    Mag men dan wel over politiek praten, als je betaald?

Wie weet als het cordon sanitair (mag ook sanitaire zijn) maar behouden blijft.

En anders is er steeds http://forum.politics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      De nieuwe forumstructuur werd op de AV te Ieper door de aanwezige vzw-leden unaniem goedgekeurd.
                      Het is en blijft een fotografieforum en geen chatbox. Daarvoor zijn andere kanalen beter geëigend. En zeg nu zelf 30 euro is een zeer laag bedrag voor 1 jaar.

Hans
                      In de chat(-box) van BD zie ik zelden volk
                      Bijna hetzelfde als MSN: meestal dezelfde mensen.

Je zou het aantal berichten eens moeten optellen die chit chat had
                      vanaf het prille begin tot nu, dan moet je toch iets opvallen.
                      Het is en blijft een populaire stek.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                        on the other hand, non VZW people are free of all that 'chit-chat' and can enjoy the photography.
                        Ik "enjoy" alles trebs
                        Je bent tot niets verplicht, enkel de regels volgen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                          Hey juppekes

Laten we het simpel houden

Als je over een of ander onderwerp wil babbelen, neem er een fotoke van en plaats hem in een of ander topic en we zijn vertrokken voor een blad of vijf
                          Hahaha, is een leuke maar ik vrees dat dit niet zal pakken.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                            En zeg nu zelf 30 euro is een zeer laag bedrag voor 1 jaar.
                            Maar als je als koppel beiden op BD wil vertoeven en alles kunnen volgen is het wel al 60€. En ik kan best begrijpen dat die 30€ voor sommigen wel veel geld is ... er zijn ook mensen die het niet zo breed hebben.
                            Zelf zal ik chitchat niet moeten missen want ik ben betalend lid en dat betalende leden iets meer kunnen dan niet-betalende leden is ook vrij logisch.
                            Ik was op de AV aanwezig en heb ook niet tegen gestemd.

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
                            Ja, ik ben lid, ja ik zal nog kunnen en mogen chitchatten, maar voor mij maakt het weinig verschil...
                            Laat het ons zo stellen: ik kan gerust zonder.

Voor zij die graag chitchatten, er zijn nog altijd regelmatig de SD's...
                            Daar kan het live met tal van voordelen, je hebt er bijvoorbeeld geen emoticons nodig.
                            ...
                            Wat ik bedoel : ik geef niet om chitchat en zou er niet rouwig om zijn mocht het volledig afgeschaft worden.
                            Maar toch eens een andere kijk aan het licht brengen.
                            Ik zie hier verschillende mensen schrijven dat chitchat zelfs volledig mag verdwijnen.
                            Ik heb dit forum leren kennen door bezig te zijn met fotografie, je leert iets bij en je kan je werk aanbieden ter beoordeling. Buiten reacties (positief of negatief) op je foto's en eens een shooting day is het gedaan.
                            Zelf zit ik redelijk veel op chitchat en daar ben ik zelf blij om, je leest er soms wel zever maar ook goede dingen. Niettegenstaande dit heeft chitchat mij de kans gegeven mensen beter te leren kennen, mensen met dezelfde hobby die buiten fotografie nog andere gezamenlijke interesses hebben.
                            Ik reageer bijvoorbeeld veel op topics van Theokus en hij op de mijne. Soms iets serieus, soms iets om te zeveren en soms eens een andere mening ... maar het geheel heeft mij de kans geboden deze mens ook anders te leren kennen. Had het enkel bij beoordelen van foto's gebleven, dan had ik nooit zo'n contact gehad met hem ook als is het maar een beetje getyp.
                            Zijn naam is puur als voorbeeld gekozen, er zijn er natuurlijk nog.
                            Maar waar het op neer komt is dat je automatisch meer contact hebt met mensen die je van een paar foto's leren kennen hebt en die je bij toeval anders ooit eens op een shooting day zou kunnen tegenkomen.
                            Chitchat is niet echt fotografie, dat klopt volledig maar chitchat draagt toe tot het onderlinge contact. Ja ... er zijn er altijd die er misbruik van maken maar die zoeken gegarandeerd een andere manier om dit te doen.
                            Er zijn buiten BD natuurlijk andere forums waar je deze zever kwijt kan maar waarom zou je het doen met vreemden als je hier je kennissen hebt?
                            Dat chitchat nu voor leden alleen zal zijn ... misschien een aanzet voor sommigen om ook te gaan betalen en misschien een goede zet voor BD maar het idee chitchat volledig te laten verdwijnen zou mijn inziens eerder een slechte zaak zijn. En als chitchat iemand niet interesseert ... ga er dan niet kijken.
                            Last edited by VerSeg; 5 december 2007, 13:47.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

De moderatoren hebben niets te maken met de verandering van de forumstructuur. We hebben ze wel mee goedgekeurd, net zoals alle aanwezige leden op de AV te Ieper.
                              Dat er leden reeds na enkele maanden moderator kunnen worden komt omdat die zich hebben aangeboden als "VRIJWILLIGER" en dit om actief mee te werken aan BD. Is daar iets mis mee? De beste stuurlui staan zoals altijd aan wal.

Hans
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Maar als je als koppel beiden op BD wil vertoeven en alles kunnen volgen is het wel al 60€. En ik kan best begrijpen dat die 30€ voor sommigen wel veel geld is ... er zijn ook mensen die het niet zo breed hebben.
                                Zelf zal ik chitchat niet moeten missen want ik ben betalend lid en dat betalende leden iets meer kunnen dan niet-betalende leden is ook vrij logisch.
                                Ik was op de AV aanwezig en heb ook niet tegen gestemd.

Maar toch eens een andere kijk aan het licht brengen.
                                Ik zie hier verschillende mensen schrijven dat chitchat zelfs volledig mag verdwijnen.
                                Ik heb dit forum leren kennen door bezig te zijn met fotografie, je leert iets bij en je kan je werk aanbieden ter beoordeling. Buiten reacties (positief of negatief) op je foto's en eens een shooting day is het gedaan.
                                Zelf zit ik redelijk veel op chitchat en daar ben ik zelf blij om, je leest er soms wel zever maar ook goede dingen. Niettegenstaande dit heeft chitchat mij de kans gegeven mensen beter te leren kennen, mensen met dezelfde hobby die buiten fotografie nog andere gezamenlijke interesses hebben.
                                Ik reageer bijvoorbeeld veel op topics van Theokus en hij op de mijne. Soms iets serieus, soms iets om te zeveren en soms eens een andere mening ... maar het geheel heeft mij de kans geboden deze mens ook anders te leren kennen. Had het enkel bij beoordelen van foto's gebleven, dan had ik nooit zo'n contact gehad met hem ook als is het maar een beetje getyp.
                                Zijn naam is puur als voorbeeld gekozen, er zijn er natuurlijk nog.
                                Maar waar het op neer komt is dat je automatisch meer contact hebt met mensen die je van een paar foto's leren kennen hebt en die je bij toeval anders ooit eens op een shooting day zou kunnen tegenkomen.
                                Chitchat is niet echt fotografie, dat klopt volledig maar chitchat draagt toe tot het onderlinge contact. Ja ... er zijn er altijd die er misbruik van maken maar die zoeken gegarandeerd een andere manier om dit te doen.
                                Er zijn buiten BD natuurlijk andere forums waar je deze zever kwijt kan maar waarom zou je het doen met vreemden als je hier je kennissen hebt?
                                Dat chitchat nu voor leden alleen zal zijn ... misschien een aanzet voor sommigen om ook te gaan betalen en misschien een goede zet voor BD maar het idee chitchat volledig te laten verdwijnen zou mijn inziens eerder een slechte zaak zijn. En als chitchat iemand niet interesseert ... ga er dan niet kijken.
                                Hierin kan ik mij grotendeels terugvinden.
                                Het Bestuur zou ook moeten beseffen dat een al dan niet verantwoorde "afsplitsing" altijd voor spanningen zorgt. In ChitChat kon je de 'mens' achter de foto's beter leren kennen. Je hoeft er niet boven te staan of het te kunnen missen of ertegen of ervoor... het feit dat het beschikbaar is voor iedereen is meer dan genoeg.

Ik vrees dat de discussies die nu gecentraliseerd konden worden in ChitChat, voortaan over het hele forum zullen uitzwerven. Nog meer werk voor de Moderators en waarschijnlijk (hopelijk niet natuurlijk) een regelrechte bedreiging voor het voortbestaan van BelgiumDigital in het algemeen.

Comment

Working...
                                X