Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
    Ik dacht dat het hier in CHIT-CHAT nog rustig aan toe gaat of mis ik iets

maar ja ik zit teveel op digif de laatste tijd ...oeps
    't Is overal rustig Fabbe.
    En we hebben nog de donkere dagen voor Kerstmis
    En vooral met vrede op aarde voor alle mensen van goede wil
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Misschien dat het gebruik van het '!' rechts boven elke post soelaas kan brengen.
      Een beetje meer sociale controle?
      Hihihi
      Ticor, in '40-'45 had men daar een naam voor (donker van kleur dus).

Mijn fantasie kent weer geen grenzen vandaag...pfff
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Om te chit chatten zit je daar inderdaad goed
        Juist en voor goed eten moet je in dat restaurant op de maan zijn....
        Geweldig eten maar geen atmosfeer
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Hihihi
          Ticor, in '40-'45 had men daar een naam voor (donker van kleur dus).

Mijn fantasie kent weer geen grenzen vandaag...pfff
          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Juist en voor goed eten moet je in dat restaurant op de maan zijn....
          Geweldig eten maar geen atmosfeer
          Inderdaad...fantasie zonder grenzen. En dat voor een lazy sunday
          Mvg Tim

Comment

Kort op de bal spelen met trollen/stokers/amokmakers in chitchat.

Ik dacht dat het met deze forumsoftware perfect mogelijk is iemand toegang te ontzeggen van een subforum, maar niet van het gehele forum?

Je hebt altijd personen die zo'n chitchat-gedeelte gaan (ge)(mis)bruiken op allerlei wijze.

Tijdelijke ban op het forumonderdeel als waarschuwing, permanent bij herhaaldelijk schenden van regels of het op de man spelen. Met of zonder toelichting bij een maatregel, de boosdoener zou toch wel moeten weten wanneer hij/zij te ver is gegaan.

Ik ken fora waar men veel strikter en harder is dan hier op BD. Zeker in een off-topic gedeelte, om escalaties te voorkomen. Net daar treed men vaak het strengst op. Ik zou er echt geen problemen mee hebben. Een post die echt niet door de beugel kan? Verwijderen maar.

Als het een kwestie is van mankracht te kort te komen, dan zullen er onder de duizenden bezoekers hier wel enkele bereidwillige en capabele personen zitten om een handje te helpen bij het modereren.

Bereidwillig ben ik wel. Of ik de capaciteiten heb, ik denk het wel, maar da's aan de supervisors om te oordelen. Mocht de vraag komen, ik kan me zeker en vast enkele uren per dag vrijmaken. Enige belang dat ik er bij zou hebben/willen is een happy community.
            Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
              Carola je overdrijft nu echt, het gaat hier niet om geld maar het ons besparen van een hele hoop modereer werk en een hoop ellende door steeds weer op laaiende ruzies in dit onderdeel.

Zoveel laaiende ruzies zijn er op chit-chat nu ook weer niet geweest, is dat niet een beetje overdreven ?????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                Zoveel laaiende ruzies zijn er op chit-chat nu ook weer niet geweest, is dat niet een beetje overdreven ?????
                Ben ik het mee eens Wimpy.
                Meestal twee zaken die aanleiding gaven tot verdere discussies:
                - de reacties op het foute gebeuren in het topic met nog meer heibel als gevolg.
                - discussies over de beslissing van de mods.

Mijn voorstel (of suggestie) staat te lezen in dit topic.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                  Kort op de bal spelen met trollen/stokers/amokmakers in chitchat.

Ik dacht dat het met deze forumsoftware perfect mogelijk is iemand toegang te ontzeggen van een subforum, maar niet van het gehele forum?

Je hebt altijd personen die zo'n chitchat-gedeelte gaan (ge)(mis)bruiken op allerlei wijze.

Tijdelijke ban op het forumonderdeel als waarschuwing, permanent bij herhaaldelijk schenden van regels of het op de man spelen. Met of zonder toelichting bij een maatregel, de boosdoener zou toch wel moeten weten wanneer hij/zij te ver is gegaan.

Ik ken fora waar men veel strikter en harder is dan hier op BD. Zeker in een off-topic gedeelte, om escalaties te voorkomen. Net daar treed men vaak het strengst op. Ik zou er echt geen problemen mee hebben. Een post die echt niet door de beugel kan? Verwijderen maar.

Als het een kwestie is van mankracht te kort te komen, dan zullen er onder de duizenden bezoekers hier wel enkele bereidwillige en capabele personen zitten om een handje te helpen bij het modereren.

Bereidwillig ben ik wel. Of ik de capaciteiten heb, ik denk het wel, maar da's aan de supervisors om te oordelen. Mocht de vraag komen, ik kan me zeker en vast enkele uren per dag vrijmaken. Enige belang dat ik er bij zou hebben/willen is een happy community.
                  Deze werkwijze hebben we in het verleden al toegepast met heel veel heibel (in chit-chat) en een crisis als gevolg
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                    ....knip....

Wat mij betreft ben je welkom , maar je kunt het beste een pm naar Lut, Zunoel of Franciskine sturen hierover.
                    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                    --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                      Als er nu eens iemand reageert die een goede oplossing weet voor deze problemen, en als iedereen zich nu eens aan de opgestelde regels (waar dan ook ) zou houden. Zou het voor iedereen een stuk prettiger zijn en hebben wij als moderatoren ook veel minder te doen. Ik heb nl GEEN zin meer om na zo'n 3 uur modereer werk per dag, ook nog eens naar chit chat te gaan om te constateren dat er weer een stel kinderen bezig zijn elkaar met woorden te bestoken.
                      Kent er iemand het moderatie systeem van op Tweakers.net.
                      Daar kan door de geregistreerde bezoekers een quotering gegeven worden per reactie (zowel in positieve als in negatieve richting ), en als het quota onder een bepaald niveau zakt, wordt je reactie gewoon onzichtbaar.
                      Dit bespaart de echte forum moderators een hoop werk, en het werkt zelfregulerend.
                      Ook Off-Topic comments kunnen zo verborgen worden, wat meestal aan de essentie van het topic ten goede komt.

Quoteringen van mensen die regelmatig en consequent quoteringen uitdelen zullen ook zwaarder doorwegen dan qouteringen van beginners.

Het is een hoop software werk, en ik weet dat het niet zo makkelijk (als het uberhaupt mogelijk is) toe te passen is in de huidige forum software.
                      Maar het zou de polarisering wat er nu bezig is een beetje tegen kunnen gaan omdat een mod van de medegebruikers komt, en niet noodzakelijk van "de politie mods" (niet negatief bedoeld hoor )

Grtz.
                      LimBo

ModFAQ
                      Last edited by LimBo; 9 december 2007, 18:39. Reden: URL Toegevoegd
                      Presumption is the mother of all cock-ups

Comment

Perfect reason to close chitchat.
                        1st post on a photography forum....

Comment

Ja zoiets zie ik ook niet graag als eerste post... maar daarvoor iedereen 'straffen' en chitchat sluiten?
                          Mogelijke oplossing voor zo'n probleem is misschien ervoor zorgen dat je pas in chitchat kan posten na een bepaalde periode? De motivatie om forumlid te worden van dit forum mag inderdaad niet zijn om op chitchat te kunnen posten...
                          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=191594

Perfect reason to close chitchat.
                            1st post on a photography forum....
                            In chit-chat kan iedereen converseren over alles wat niets met fotografie te maken heeft.

Maar toch geef ik jou hier gelijk.
                            (Joe aar kwaait raait )
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                              "BD is en blijft gratis" dit was toch jarenlang de slogan....?
                              Inderdaad, BD is en blijft gratis is dus niet meer het geval, een forum waarin we jarenlang hebben kunnen in lezen en schrijven is nu enkel voor leden toegankelijk, maw: het gratis is niet meer!
                              Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                                Deze werkwijze hebben we in het verleden al toegepast met heel veel heibel (in chit-chat) en een crisis als gevolg
                                Consequent zijn en blijven. En als de moderators in hun recht waren/zijn, dan moeten ze zich van diverse uitlatingen niks aantrekken. Als je dan maar de rotte appels blijft verwijderen, zal het op den duur een mooie fruitmand worden.

Uiteindelijk wordt je maar verlost van die stokers/onrustzaaiers door de lijn te blijven doortrekken.
                                Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Working...
                                X