Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=191594

Perfect reason to close chitchat.
    1st post on a photography forum....
    Dit kon hij dan evengoed in andere fora gezet hebben, flauw argument trebs, ben beter van je gewoon
    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Een beetje meer sociale controle?
      Tim,

Sociale controle krijg je niet zolang mensen zich kunnen verschuilen achter een nickname. Zorg dat iedereen zich moet bekendmaken met hun volledige naam & woonplaats en een hoop onruststokers vallen er al af.

Comment

Gratis is leuk , ik wil graag mijn duitje in het zakje doen maar geen 30 euro ,waarom niet ;?
        geen nood aan een flitsset (trouwens ook te ver)
        geen interesse in SD 's maaltijden en /of verzekeringen
        geen interesse me te moeien of te mogen stemmen in de lopende zaken van dit (voorlopig nog toffe forum)

Veel betalende leden vinden dat ze recht hebben op meer dan de niet betalende leden begrijpelijk maar toch ;geef ons de kans om steunend lid te worden bv.10euro zonder allle bovenstaande privileges ,zuiver en alleen om bij BD te horen en te steunen ,natuurlijk om chit chat voor iedereen open te houden en voornamelijk om geen kaste systeem op te zetten (ik hoef geen groen of ander bolleke dat is bull sh*t.)
        Mijn bescheiden voorstel ;
        bv. tot 1 maand na inschrijving schrijfverbod op chit chat (ruziestokers hebben niet zoveel geduld)
        Wie de boel verziekt, een waarschuwing ,iedereen is wel eens slecht gezind.Ik ook

Aanhoudende ruziemakers ;weg ermee.

Renzowoef vroeg het al "wat met posts die volgens de mod van dienst niet aan de regels voldoet " ,ik stelde zelf ooit de vraag in algemeen "welke fotobewerkingsprogrammas zijn nu compatibel voor vista "een volgens mij fotogerelateerde vraag ,niet dus volgens de mod van dienst die me naar chit chat verzette (ik woedend ) de mod bleek gelijk te hebben aangezien daar meer volk over de vloer komt dat kan helpen dank U Zunoel.

En net nu ik verzoend ben gaan ze de boel mss sluiten ,naar welk subforum gaan ze deze toch gerichte vraag dan wel verplaatsen?

Wat ik nog steeds niet snap is dat uitroepteken om wat te doen

Ik zit hier als af en toe chit chatter nu al enkele dagen over te denken en denk dat er een meer gematigde oplossing moet zijn dan de boel te sluiten .

Enfin ik heb mijn zegje gedaan ,groetjes G.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rept Bekijk bericht
          Inderdaad, BD is en blijft gratis is dus niet meer het geval, een forum waarin we jarenlang hebben kunnen in lezen en schrijven is nu enkel voor leden toegankelijk, maw: het gratis is niet meer!
          De dag dat er nog normale reacties kwamen op BD is ook al lang gedaan.
          BD is gratis en blijft gratis, je kan nog altijd foto's plaatsen en laten bespreken, foto's zelf bespreken en aan de challenge deelnemen. Ook alles wat met fotografie te maken heeft is en blijft toegankelijk. Wat is er dan aan de hoofdzaak van BD veranderd?
          En dat chitchat enkel voor betalende leden toegankelijk zal zijn is tot nu toe nog maar een aangekondigde beslissing maar nog geen feit.
          Uw tekst klopt dus (nog) niet!
          Misschien moet u ook mee komen stemmen op een AV, dan kan je ook je eigen mening laten kennen wanneer het er op aankomt.
          Last edited by VerSeg; 9 december 2007, 22:44.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            BD is gratis en blijft gratis, je kan nog altijd foto's plaatsen en laten bespreken, foto's zelf bespreken en aan de challenge deelnemen. Ook alles wat met fotografie te maken heeft is en blijft toegankelijk. Wat is er dan aan de hoofdzaak van BD veranderd?
            En dat chitchat enkel voor betalende leden toegankelijk zal zijn is tot nu toe nog maar een aangekondigde beslissing maar nog geen feit.
            Uw tekst klopt dus (nog) niet!
            Euh chit chat, wat jaren door iedereen toegankelijk was, zal dat in de toekomst niet meer zijn, enkel nog voor betalende leden. Toen BD begon met registrerende leden is er gezegd: 'BD is en blijft gratis, registreren MAG'. Voor mij is chit chat een essentieel deel van BD, en ik denk voor vele anderen ook'. Dus BD zal dus niet langer gratis zijn. Vandaag begint dit met chitchat, waar eindigt dit?

EDIT: Ik lees dat het nog niet zeker is, dus misschien paniek voor niets
            Last edited by rept; 9 december 2007, 22:52.
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

.............[knip] Voor mij is chit chat een essentieel deel van BD.............[knip] ............
              Dat is een nieuwe kijk op BD.

Ik zie het anders hoor. 'k Denk bvb. aan showcase , challenge e.d.
              Logisch toch ?

Groetjes
              Skitch
              "Perfectie wordt niet bereikt wanneer er niets meer valt toe te voegen, maar wanneer er niets meer valt weg te halen.."
              Antoine de Saint-Exupéry​​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Tim,

Sociale controle krijg je niet zolang mensen zich kunnen verschuilen achter een nickname. Zorg dat iedereen zich moet bekendmaken met hun volledige naam & woonplaats en een hoop onruststokers vallen er al af.
                Ja, daar heb je natuurlijk een punt.
                Mvg Tim

Comment

Hoe ik het zag om mee te stemmen op de AV voor de aanpassing.

Het probleem van niet betalende leden zie ik misschien anders dan sommigen van jullie maar er zijn daar twee soorten mensen tussen.
                  Er zijn die dat hier vaste bezoeker zijn of nieuw lid en vlot meedraaien met de groep van (betalende) leden. Met vlot meedraaien bedoel ik gewoon dat zij zich min of meer aan de regeltjes kunnen houden en geen ambras komen zoeken of misbruik maken van de diensten. Langs de andere kant heb je die eenmalige bezoekers die wat keet komen schoppen of iets komen verkopen en voor de rest nooit meer te bespeuren vallen. Ook in deze groep heb je deze die snel een dubbele account aanmaken om niet in eigen naam een zeverantwoord te komen posten.

Als je dan moet gaan beslissen welke groep je zekers moet kunnen uitsluiten, dan zitten die bijna allemaal in de niet betalende groep. (Ook een betalend lid met een dubbelaccount om te zeveren zit daar dan tussen).

Maar dan komt het probleem ... je sluit dan ook de goedbedoelende niet-betalende leden uit en ik durf toegeven dat daar misschien wel het grote knelpunt zit, ook voor mij want waar trek je de lijn.
                  Er zijn inderdaad ook niet-betalende leden die ik graag help in chitchat, het maakt mij niet uit of die betalend lid is of niet, ik let daar zelfs niet op.
                  Iemand dat eenmaal wil komen zeveren gaat daar nooit 30€ voor betalen want automatisch kent ook BD zijn persoonlijke gegevens en zeveraars blijven graag anoniem.

Mocht iedereen steeds een beetje eerlijk zijn met zichzelf, dan zou er zelfs nooit over zo'n beslissing moeten nagedacht worden.
                  Last edited by VerSeg; 10 december 2007, 00:45.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Vandaag begint dit met chitchat, waar eindigt dit?
                    Stel de vraag eens omgekeerd ...

Een paar mensen richten een forum op en dit op eigen kosten, hetgeen ze gratis aanbieden aan de ganse wereld (zo is BD begonnen). En dan komen er daar een paar zeggen van "jullie hebben het recht niet ons iets te ontnemen".
                    BD is een nog steeds een voorrecht, geen verworven recht.

Think about it!
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                      Dat is een nieuwe kijk op BD.

Ik zie het anders hoor. 'k Denk bvb. aan showcase , challenge e.d.
                      Logisch toch ?
                      Zijn inderdaad ook delen van BD. Maar dat is chitchat voor mij ook Voor jou misschien niet? Daar kan ik niet over oordelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Stel de vraag eens omgekeerd ...

Een paar mensen richten een forum op en dit op eigen kosten, hetgeen ze gratis aanbieden aan de ganse wereld (zo is BD begonnen). En dan komen er daar een paar zeggen van "jullie hebben het recht niet ons iets te ontnemen".
                        BD is een nog steeds een voorrecht, geen verworven recht.

Think about it!
                        Ik weet hoe BD is begonnen en ik denk dat de hele 'voorrecht' discussie al ettelijke keren gevoerd is en absoluut, ze doen wat ze willen. Ik zeg gewoon wat er een aantal jaar geleden gezegd is geweest bij de start van het registeren. Ik schrijf nergens: 'jullie hebben het recht niet'...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Even kort.
                          Leuk om lezen.
                          Het verslag van de AV in Ieper staat op het vzw-only-forum.
                          Leuk is daar te lezen dat wie daar volmondig zijn "gelezen en goedgekeurd" geeft, hier nu plots komt memmeren over de chitchat.
                          Had ginder gereageerd en niet hier. De nieuwe forumindeling is daar heel duidelijk in uitgelegd.
                          Hier verwar je twee dingen, Purlut.
                          Een verslag goedkeuren heeft niets met goedkeuring van de voorstellen en agendapunten te maken. Ik kan perfect een verslag goedkeuren van een vergadering waarin ik op alle voorstellen tegengestemd heb.

De forumstructuur is tijdens de AV goedgekeurd op enkele leden na, maar alle vzw-leden weten dat daar geen discussie geweest is over de chit-chat (en daarvoor had niemand hoeven te wachten tot de varia). Ook het voorafgaande topic met bespreking van de voorstellen van de nieuwe forumstructuur kende weinig animo: de wijziging van chit-chat is maar enkele keren vernoemd in de reacties, zonder verdere discussie. Ook geen discussie merkbaar van diegenen die zich nu blijkbaar willen opwerpen als redders van de chit-chat voor de niet-vzw-leden. Maar goed, een mens mag van gedacht veranderen, zolang ze dat dan ook willen toegeven.

Groetjes
                          K@rel
                          Last edited by k@rel; 9 december 2007, 23:34. Reden: taalfoutje
                          Is this the real life? Is this just fantasy?
                          Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                            En waarom moet er zo streng gemodereerd worden in chit-chat?
                            Als je dan toch wil blijven modereren zoals je bezig bent,kijk dan uit naar enkele nieuwe moderatoren,denk dat hier wel mensen genoeg te vinden zijn...

mir
                            Helaas mir , als dat zo was hoefde ik niet iedere dag zo veel tijd er in stoppen. Moderatoren zijn schaars hier.
                            Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                            Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                              Consequent zijn en blijven. En als de moderators in hun recht waren/zijn, dan moeten ze zich van diverse uitlatingen niks aantrekken. Als je dan maar de rotte appels blijft verwijderen, zal het op den duur een mooie fruitmand worden.

Uiteindelijk wordt je maar verlost van die stokers/onrustzaaiers door de lijn te blijven doortrekken.
                              Je kan het fruit ook in de koelkast zetten, dan blijft het langer vers.
                              Er zijn er hier zelfs die tegen het rotte fruit gaan trappen zodat het nog sneller rot
                              Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
                              Canon eos 7D Mijn site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                                Moderatoren zijn schaars hier.
                                Of worden misschien schaars geselecteerd.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X