Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

argh verseg was me voor en moest'k wel quoten

Mag ik de mod een extra werkje geven en vragen of hij't wil verwijderen?

Met dank
    Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
      Je kan het fruit ook in de koelkast zetten, dan blijft het langer vers.
      Er zijn er hier zelfs die tegen het rotte fruit gaan trappen zodat het nog sneller rot
      Niet tegen trappen, gewoon er uit gooien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
        Mag ik de mod een extra werkje geven en vragen of hij't wil verwijderen?
        Doe het dan volgens de regeltjes hé ... klik op het uitroepteken naast de reactie dat je verwijderd wil zien ... alleen moet je wel goed uitmaken welke van de 423 dit is.

Grapje hé.

Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Doe het dan volgens de regeltjes hé ... klik op het uitroepteken naast de reactie dat je verwijderd wil zien ... alleen moet je wel goed uitmaken welke van de 423 dit is.

Grapje hé.

Elaba gij

Ik doe het volgens de regels want als ik op het uitroepteken druk staat er:

Let op: deze optie mag ALLEEN worden gebruikt voor het rapporteren van spam, commerciële reclame en ongeoorloofde berichten, zoals beledigingen, ruzies of grofheden.

Was dus niet van tel voor mijn foutje

Comment

Was dus niet van tel voor mijn foutje
            Ja se, ne mens wil dan al eens helpen ... stuur dan een mailtje naar de mod om al uw berichten te verwijderen hé.
            PS Ook grapje hé.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
              Hier verwar je twee dingen, Purlut.
              Een verslag goedkeuren heeft niets met goedkeuring van de voorstellen en agendapunten te maken. Ik kan perfect een verslag goedkeuren van een vergadering waarin ik op alle voorstellen tegengestemd heb.

De forumstructuur is tijdens de AV goedgekeurd op enkele leden na, maar alle vzw-leden weten dat daar geen discussie geweest is over de chit-chat (en daarvoor had niemand hoeven te wachten tot de varia). Ook het voorafgaande topic met bespreking van de voorstellen van de nieuwe forumstructuur kende weinig animo: de wijziging van chit-chat is maar enkele keren vernoemd in de reacties, zonder verdere discussie. Ook geen discussie merkbaar van diegenen die zich nu blijkbaar willen opwerpen als redders van de chit-chat voor de niet-vzw-leden. Maar goed, een mens mag van gedacht veranderen, zolang ze dat dan ook willen toegeven.

Groetjes
              K@rel
              K@rel
              Neen, ik denk dat ik het wel juist schrijf en chreef.
              Niemand, buiten de gekende "zeveraars", waaronder mezelf heeft ergens tegengestemd ook niet tegen de nieuwe structuur.
              Dus, als ik schrijf over goedkeuren bedoel ik wel degelijk dat iedereen akkoord gaat met het verslag maar ook met de inhoud, namelijk de aangekondigde wijzigingen, want daar staat toch in dat naast een viertal personen alles unaniem werd goedgekeurd.
              Het is inderdaad eerbiedig fouten te kunnen toegeven.
              En ja, de lijn is wazig maar de feiten van de stemming zelf betekenen voldoende.
              EN inderdaad, dat heb ik ook al geschreven, de bol-mensen hebben tijd zat gehad om de structuur te beoordelen, dus,..., alhoewel ?
              Zoals ik het als meermaals schreef. Iedereen zal uiteindelijk het gelijke hebben of willen hebben.
              Dus, als nederig dienaar zal ik buigen en zeggen sorry, maar ik was altijd fout en ik zal het nooit meer doen en ik vermoed dat ook dit weer racties losmaakt en uitspraken van zeveraar ... zal uitlokken.
              We zitten nu blijkbaar zo in elkaar. Kan er ook niet aan doen, 't is mijn schuld.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Wat ik vooral spijtig vind is dat er altijd wel iemand topics als dit wil aangrijpen om te trollen en proberen een lont in het vat te steken

Omdat dit soms zelfs gerespecteerde leden zijn die hier al lang vertoeven vinden ze het soms nodig om een kloonaccount aan te maken om zo de boel kunnen op te jutte.

Daarom:
                [Mod] @ HAMC: Gelieve hier in dit topic met je officiële account (niet met deze kloon) motivatie en verontschuldigingen te willen posten.
                Indien je verzaakt hieraan gevolg te geven ben ik verplicht om de forumregels toe te passen en beide accounts voor onbepaalde duur te sluiten.

Extract uit het forumreglement:
                Aangezien HAMC niet op mijn verzoek wenst in te gaan (ook niet na verschillende pm wisselingen) werd het account definitief geschorst.
                Het hoofdaccount welke deze deze kloon heeft aangemaakt werd geschorst voor 1 week.
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Consequent zijn en blijven. En als de moderators in hun recht waren/zijn, dan moeten ze zich van diverse uitlatingen niks aantrekken. Als je dan maar de rotte appels blijft verwijderen, zal het op den duur een mooie fruitmand worden.

Uiteindelijk wordt je maar verlost van die stokers/onrustzaaiers door de lijn te blijven doortrekken.
                  Door de lijn te blijven doortrekken was het einde van BD bijna in het zicht.
                  Daarom werden drastische maatregelen getroffen (BD werd zelfs een tijdje uit de lucht gehaald).
                  Een nieuwe Chit-chat werd geopend met nog strengere regels, maar deze regels worden nog dagelijks met de voeten getreden (wat heel veel werk voor de mods met zich meebrengt).
                  Dagelijks dienen er hier topics te worden verwijderd omdat ze in strijd zijn met de forumregels.
                  En de mods hebben zo al werk genoeg.

Even een paar cijfertjes op een rij
                  Gemiddeld verschijnen er op BD:
                  1330 nieuwe posts per dag
                  140 nieuwe topics per dag
                  17 nieuwe leden per dag

Elke moderator is per dag gemiddeld 3 tot 4 uur bezig enkel met te modereren.
                  daarbovenop komen nog de PM's en mails die dagelijks binnenkomen met vragen (en soms ook verwijten) die moeten gelezen en beantwoord worden.
                  En dit moet je elke dag (ook in de weekends) volhouden want BD never sleeps

Als moderator moet BD je hobby worden (fotografie komt dan op de tweede plaats wegens tijdgebrek).
                  Vele willen het wel proberen maar weinigen houden dit vol.

Van de meest populaire forums komt chit-chat pas op de 8e plaats van de dagelijkse bezoeken maar de meeste topic en spam welke dient verwijderd te worden komen wel uit chit-chat.

Door het invoeren van de nieuwe forumstructuur en in navolging de nieuwe site komt er héél veel werk op ons af, dit en het verleden heeft ons doen beslissen om het chit-chat forum (al dan niet tijdelijk) op te schorten.

Eigenlijk wordt chit-chat niet verplaats maar je kunt niet meer posten of reageren.
                  VZW leden krijgen wel een mogelijkheid in het vzw gedeelte van het forum om te chit-chatten (waar een nieuw forum voor zal worden voorzien).
                  Omdat dit kleinschaliger is wordt het werk hier geminimaliseerd en aangezien de vzw leden met naam en gegevens bekent zijn heerst er hier ook een andere sfeer en is er meer sociale controle.

Na de invoering van de nieuwe forumstructuur en website kan de herindeling geëvalueerd worden en indien nodig herzien worden.

Of er al dan niet een chit-chat forum heropend zal worden voor het grote publiek hangt volledig af van het algemeen gedrag vande forumbezoekers.

Uiteindelijk hebben we enkel maar het beste met BD en hun leden voor, maar soms moeten onpopulaire maategelen genomen worden en daarvoor vragen we begrip op te brengen (Rome werd ook niet op 1 dag gebouwd)
                  Last edited by zunoel; 10 december 2007, 08:29.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Dit is tenminste een uitleg, veel dank zunoel. Wordt van mijn kant sterk gewaardeerd.

Comment

Mijn weinige vrije tijd gaat naar een beetje sport en dan fotografie. Ik probeer zoveel mogelijk te lezen over fotografie.

Als ik dan deze oeverloze discussies lees dan denk ik het volgende daarrond.
                      Sluit deze topic en neem zo vlug mogelijk een eindbeslissing rond de chit-chat i.p.v. rond de pot te blijven draaien.

Veel succes,
                      TijsM

Comment

Dit is tenminste een uitleg, veel dank zunoel. Wordt van mijn kant sterk gewaardeerd.
                        Idem door mij.
                        Het stelt jullie beslissing in een veel klaarder daglicht.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Door de lijn te blijven doortrekken was het einde van BD bijna in het zicht.
                          Daarom werden drastische maatregelen getroffen (BD werd zelfs een tijdje uit de lucht gehaald).
                          Een nieuwe Chit-chat werd geopend met nog strengere regels, maar deze regels worden nog dagelijks met de voeten getreden (wat heel veel werk voor de mods met zich meebrengt).
                          Dagelijks dienen er hier topics te worden verwijderd omdat ze in strijd zijn met de forumregels.
                          En de mods hebben zo al werk genoeg.

Even een paar cijfertjes op een rij
                          Gemiddeld verschijnen er op BD:
                          1330 nieuwe posts per dag
                          140 nieuwe topics per dag
                          17 nieuwe leden per dag

Elke moderator is per dag gemiddeld 3 tot 4 uur bezig enkel met te modereren.
                          daarbovenop komen nog de PM's en mails die dagelijks binnenkomen met vragen (en soms ook verwijten) die moeten gelezen en beantwoord worden.
                          En dit moet je elke dag (ook in de weekends) volhouden want BD never sleeps

Als moderator moet BD je hobby worden (fotografie komt dan op de tweede plaats wegens tijdgebrek).
                          Vele willen het wel proberen maar weinigen houden dit vol.

Van de meest populaire forums komt chit-chat pas op de 8e plaats van de dagelijkse bezoeken maar de meeste topic en spam welke dient verwijderd te worden komen wel uit chit-chat.

Door het invoeren van de nieuwe forumstructuur en in navolging de nieuwe site komt er héél veel werk op ons af, dit en het verleden heeft ons doen beslissen om het chit-chat forum (al dan niet tijdelijk) op te schorten.

Eigenlijk wordt chit-chat niet verplaats maar je kunt niet meer posten of reageren.
                          VZW leden krijgen wel een mogelijkheid in het vzw gedeelte van het forum om te chit-chatten (waar een nieuw forum voor zal worden voorzien).
                          Omdat dit kleinschaliger is wordt het werk hier geminimaliseerd en aangezien de vzw leden met naam en gegevens bekent zijn heerst er hier ook een andere sfeer en is er meer sociale controle.

Na de invoering van de nieuwe forumstructuur en website kan de herindeling geëvalueerd worden en indien nodig herzien worden.

Of er al dan niet een chit-chat forum heropend zal worden voor het grote publiek hangt volledig af van het algemeen gedrag vande forumbezoekers.

Uiteindelijk hebben we enkel maar het beste met BD en hun leden voor, maar soms moeten onpopulaire maategelen genomen worden en daarvoor vragen we begrip op te brengen (Rome werd ook niet op 1 dag gebouwd)
                          Wel, dit is iets waar ik met Skitch een poos terug heb over gesproken.
                          BD heeft die allures aangemeten dat het geen vrijwilligersgroep meer kan zijn, hoe graag jullie dat ook willen hebben.
                          Een dergelijke groep die staat en valt met vrijwilligers is in de tijd gedoemd om te vallen. Immers het woordje "vrij" is allesbetekenend. Inderdaad, vrij zijn om enkel nog te modderen, te lijden, ueh leiden ...
                          Het is een droom, maar in feite zijn we op een punt gekomen dar RvB en moddering een full-time-taak wordt, maar dan is gratis een fantasme.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                            Tim,

Zorg dat iedereen zich moet bekendmaken met hun volledige naam & woonplaats en een hoop onruststokers vallen er al af.
                            Sta ik ook achter Hans.
                            Was trouwens ook mijn argumentatie bij een vorige "crisis".
                            Last edited by theokus; 10 december 2007, 17:19.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                              Zorg dat iedereen zich moet bekendmaken met hun volledige naam & woonplaats en een hoop onruststokers vallen er al af.
                              Daar zijn maar twee manieren toe ...
                              Ofwel de mensen doen betalen omdat je dan ook de betalingsgegevens hebt van de bank ofwel de mensen laten inschrijven en een activeringscode opsturen naar hun privé-adres. Dit laatste is wel moeilijk haalbaar met veel leden. Ik heb het ooit een paar jaar geleden eens gehad dat ze zo werkten maar begin daar nu nog eens mee.
                              Op eender welke andere manier kan je nog altijd héél simpel valse gegevens invullen.
                              Vul jij altijd overal al je correcte gegevens in? De meeste mensen hebben uit schrik van misbruik (spam o.a.) al een gmail aangemaakt om niet hun eigen emailadres te moeten gebruiken ... laat staan dat ze hun persoonlijke gegevens zomaar zullen geven als ze niet zekers zijn dat het anders toch niet zal lukken. Er gewoon om vragen volstaat niet meer hoor, zekers niet bij foeffelaars.
                              Of zie je nog een andere simpele mogelijkheid misschien?
                              Mocht het simpel zijn, dan was dit vermoedelijk al lang toegepast.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Sta ik ook achter Hans.
                                Was trouwens ook mijn argumetatie bij een vorige "crisis".
                                Jij noemt hem Hans omdat hij zich zo laat voordoen maar weet jij zeker dat dit correct is? Misschien noemt hij wel Jacques ... wie weet.

Nu even serieus, het is maar als voorbeeld hé, maar zolang hij geen enkel officiëel document voorlegt weet je dit niet. Als hij betalend lid is en de naam op de overschrijving komt overeen met zijn opgegeven naam of het adres klopt, dan kan je daar inderdaad zeker van zijn ... allé, de administratie van BD toch.

Er is dikwijls een groot verschil tussen wat je wil bekomen en wat je krijgt hoor.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X