Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chitchat wordt vzw-leden-only

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Chitchat wordt vzw-leden-only

Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
    Ik had zo'n beetje tussen de regels gelezen en had al zo'n vermoeden: het verplaatsen van ChitChat gebeurt voornamelijk om te voorkomen dat betalende leden zich meer BD verwant voelen......
    Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
    ... Het besluit is niet eens zo zeer genomen om betalende of niet betalende leden te voorzien, wij (ik zat ook in de commissie ) hebben gedacht dat, betalende leden een bepaalde band hebben met BD en daardoor niet de behoefte hebben om rotzooi te trappen...

Volgens mij ga je hier even de fout in, zelfs als je had neer willen zetten "NIET betalende leden "

Het is gewoon uit de praktijk gebleken dat chit chat een bron van onrust is op Bd , ook hier zie je weer mensen die zich niet normaal kunnen gedragen omdat er een beslissing is genomen die hun niet aanstaat, als je chit chat laat staan krijg je de anderen weer over je heen, die vinden dat de door hun genomen beslissing niet gerespecteerd wordt zo kun je altijd klagen en is er altijd iets te zeggen en maak je nooit iedereen tevreden.
    ik heb ze niet geteld , maar de negatieve reacties over dit probleem zijn gemaakt door misschien 100 niet betalende leden, kun je dit representatief noemen voor de andere 10000 niet betalende leden ? Als het blijft staan beslist ook hier de grote MINDERHEID over een beslissing.

Kortom.......... wat je ook doet ........je doet het nooit goed.

Ik ben zo gek geweest om eens te gaan tellen ..........ongeveer 40 niet leden die het er niet mee eens zijn...........??????? blijkbaar is het meerendeel het er dus mee eens of heeft er geen interesse in. Goed besluit dus.
    Last edited by Wim1960; 8 december 2007, 01:32. Reden: Tellen
    Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
    Canon eos 7D Mijn site

Comment

ik heb ze niet geteld , maar de negatieve reacties over dit probleem zijn gemaakt door misschien 100 niet betalende leden, kun je dit representatief noemen voor de andere 10000 niet betalende leden ? Als het blijft staan beslist ook hier de grote MINDERHEID over een beslissing.

Kortom.......... wat je ook doet ........je doet het nooit goed.
      Ik heb ze ook niet geteld, maar één ding valt mij toch op ... deze beslissing wordt zowel bij de betalende als bij de niet-betalende op weinig applaus onthaald!

PS.Ik heb hier vooral ontgoochelde i.p.v. "negatieve" reacties van "niet betalende leden" gelezen, maar dat is wellicht een kwestie van perceptie.

Comment

Een topic dat vooruitgaat moet'k zeggen, pfiew eer ik dat allemaal had doorgelezen.

Zelf heb ik BD weten uitgroeien van een kleine groep enthousiastelingen tot wat het nu is. Ben er ondertussen ook al 5,5j bij (wat vliegt de tijd). Samen met vele anderen heb ik mijn steentje bijgedragen tot wat het nu is.

Toen mocht alles, kon alles. Naarmate het forum groter werd moest er ingegrepen worden. Structuur & organisatie drongen zich op. En die is er gekomen, een goede zaak.
        Groeien gaat gepaard met groeipijnen. En een steeds oplopende kost om de hele handel draaiende te houden. De mensen die betalend lid zijn van de vzw en die naar de AV gaan zullen wel weten wat het kostenplaatje is, de jaarrekening zou te zien moeten zijn op de AV.

Zelf heb ik 1 maal betaald, en kreeg toen een mooie badgehouder! Gelukkig was ik!
        Nu "profiteer" ik alleen maar mee, zoals we blijkbaar wel eens worden genoemd, de niet-betalende mensen. Waarom betaal ik niet? Gaat je geen snars aan (aan de mensen die zich deze bedenking mochten maken), dat maak ik zelf wel uit.

Maar ik vraag dan ook geen voordelen, ik eigen mezelf geen rechten toe, of het is hier af en toe gebruik maken van de mogelijkheid om te posten.

Helaas zal ik mijn bijdragen in Chit-Chat achterwege moeten laten, want dat was nog de enige plaats waar ik iets postte. Ik kijk wel overal op het forum, maar lever geen commentaar meer op foto's. Een beslissing die ik lange tijd terug heb genomen.Waarom? Zelfde antwoord als 2 alinea's terug.

Mijn bijdrage tot het forum beperkt zich nog enkel tot het helpen van mensen met bepaalde vragen/problemen. Die vragen/problemen kregen enkel hun plaatsje in chit-chat, dus daar vertoef ik het meest.

Om dit nog te kunnen doen kan ik wel niks anders dan 30€ te betalen. Ja ik weet het, er zullen er wel weer zijn die vinden dat ik moet bijdragen omdat ik het wil, niet omdat ik wens gebruik te kunnen maken van Chit-Chat.
        Let op, verdraai mijn woorden niet: ik gun het bestaan van BD, ik zou hier anders niet vertoeven. Maar mocht mijn bijdrage enkel gebruikt worden om het forum draaiende te houden, direct. Maar er wordt meer mee gefinancieerd dan het voortbestaan van BD, en daarvoor heb ik indertijd bedankt door niet meer financieel bij te dragen. Een keuze die men mij liet en die ik ook gemaakt heb. Alleen is het voor mij en vele anderen jammer, dat de niet betalende leden minder en minder toegang (gaan) krijgen.

Er zullen nu ook betalende leden zijn die gaan zeggen:"het is maar normaal dat betalende leden meer krijgen". Mijn antwoord: u bent toch belangeloos lid van BD, in de eerste plaats uit sympathie? Waarom dan iets WILLEN voor uw lidgeld?

Enfin, enige wat mij rest is de vraag, wat is de timing voor het members-only maken van Chit-Chat?
        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Er is voornalelijk kritiek op iets dat zelfs nog niet in voege is of uitgetest geweest is.
          Mocht er nu een testperiode komen met bijvoorbeeld een evaluatie binnen een maand of twee ... dan konden alle partijen zien wat het gaf en of er wel een nut/nadeel aan is.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
            Er zullen nu ook betalende leden zijn die gaan zeggen:"het is maar normaal dat betalende leden meer krijgen". Mijn antwoord: u bent toch belangeloos lid van BD, in de eerste plaats uit sympathie? Waarom dan iets WILLEN voor uw lidgeld?
            Straf ... het wordt nu gewoon omgedraaid.
            Het zijn net die dat niet betalen die hetzelfde willen als de anderen ... maar allé.
            En belangloos ... waar haal je dat? Het heeft wel degelijk een reden ... een goed initiatief steunen en bijdragen om het verder bestaan ervan te financieren en garanderen.
            En nu de vraag omgekeerd ... waarom als niet-betalend lid ook alles willen?
            Niet dat ik er last van heb maar als het nu zo zou zijn ...

Nog een beetje geduld ... het is bijna Kerst ... misschien krijg je een chitchat kadeau.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Had toch wel die reaktie verwacht.

Ik had misschien beter gezet: Waarom dan iets MEER WILLEN DAN HET DRAAIENDE HOUDEN VAN BD voor uw lidgeld? Of ga je dit ook uitrekken en zeggen: "jamaar die beslissing is genomen om BD draaiende te houden, zonder die afzondering van chitchat gedeelte komt het voortbestaan van BD in gedrang. En dus wordt mijn bijdrage niet gebruikt waarvoor ik ze gedaan heb?"

Ik wil niks, nergens in mijn post staat dat ik iets WIL. Enige wat ik doe is vaststellen dat niet-betalende leden minder toegang gaan krijgen, wat ik betreur. Zeg ik daarmee dat ik verder WIL toegang krijgen, neen! Als jij opmaakt uit mijn tekst dat ik wel iets wil, dan kan ik alleen maar zeggen: bij mij moet je zelden of nooit tussen de regels zoeken/lezen, doe het dan ook niet. Als ik A zeg dan zeg ik A, en bedoel ik niet ook B en C.

Ik zeg daarmee dat ik het betreur, ik druk geen wensen uit.

En je begrijpt maar al te goed wat ik bedoel met belangeloos, zo intelligent ben je wel! Daarmee bedoel ik dus idd niks meer en niks minder dan het voortbestaan van BD, wist je maar al te goed. (ik verwacht mij wel aan een dikke van daele uitleg van belangeloos)...
              Alleen merk ik op dat voor velen dit niet voldoende is, ze willen ook MEER dan alleen het rondkrijgen van het kostenplaatje. Ze willen incentives/exclusives. En dat is een jammerlijke zaak.
              Kan je volgen?

En wat een lading crap is uw laatste zin? Ik moet niks, ik wil niks, ik stel alleen maar vast.

Sluit men chitchat af, jammer voor mij, maar het is zo, tenslotte hebben de mensen met recht van beslissen die beslissing genomen. Blijft het open? Mij ook goed, dan kan ik misschien nog mensen van dienst zijn.

Tot nader bericht/order staat het mij vrij mijn mening/gedacht/whatever te uiten/ventileren. Wat mijn post dan ook was, even wat in me omging neerschrijven.

En wat uw eerdere post betreft, als ik me niet vergis heeft men indertijd ook een evaluatieperiode ingelast mbt geen reacties meer kunnen zetten in Aangeboden & Gezocht. Die evaluatieperiode/test loopt ook al een serieuze tijd, of is die toch al afgerond? Gaat men de chitchat ook in een eeuwige testfase plaatsen? Of was die evaluatieperiode een sussertje?
              Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
                Sommige mensen komen hier al vele jaren over "de vloer", zonder dat ze ooit lid zijn geworden, naast anderen die ooit lid waren maar daar intussen geen middelen/behoefte meer aan hebben.
                In eer en geweten kan ik voor mezelf zeggen dat ik nooit het gevoel heb gehad dat ik in een "BD-vakje" te klasseren was. Dat was geen subjectief gevoel, het uitblijven van reacties op mijn foto's gaven dat ook duidelijk aan. Het zij zo, maar om die reden heb ik nooit de behoefte gehad om lid te worden.... Ik heb evenmin ook nooit de nood gevoeld om affectie "te kopen".

Van Juli 2003 tot vandaag heb ik geprobeerd om een positieve, zij het soms kritische, bijdrage te leveren aan dit forum. Ik vind het jammer dat dit niet langer genoeg blijkt te zijn om hier volwaardig forumlid te mogen functioneren.
                doe me best hoor, hoe ist met je oog trouwens, alles nog goed gekomen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  doe me best hoor, hoe ist met je oog trouwens, alles nog goed gekomen.
                  grt,bouk.
                  Haaaa! Was het niet zoiets als "kijken door een spleetje"?
                  Daags nadien was daarvan niets meer te zien. Het had een hoog "tegen de deur gelopen"-gehalte, maar zonder de paars-blauwe kleurvertoning.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Er is voornalelijk kritiek op iets dat zelfs nog niet in voege is of uitgetest geweest is.
                    Mocht er nu een testperiode komen met bijvoorbeeld een evaluatie binnen een maand of twee ... dan konden alle partijen zien wat het gaf en of er wel een nut/nadeel aan is.
                    Kritiek kan er van niet-leden niet gekomen zijn omdat we het nu pas weten! Je vergeet dat niet-leden het vzw gedeelte niet kunnen lezen?

Testperiode van 2 maanden? Dan zijn de niet-leden ofwel weg (en komen niet terug hoor na 2 maanden) ofwel zijn ze betalend lid geworden (wat ik sterk betwijfel). Maar wees gerust, je zal een mooi éénzijdig antwoord krijgen na 2 maanden van... de betalende leden in het vzw forum... heel democratisch hoor, de niet-leden kunnen vanaf de verhuis nergens nog hun mening ventileren, dat is het privilege voor de betalenden. Of moet het 'testforum' daarvoor misbruikt worden? Wordt dat de nieuwe chitchat voor niet-vzw-leden? Veel regels zijn er daar niet, buiten dat je maar 1 post per dag mag maken...
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Wel als de niet-leden bij wijze van protest een paar weken wegblijven op het forum is het zo goed als dood, het bezoeken niet meer waard, test het maar eens uit ...

Comment

Ik ben zo gek geweest om eens te gaan tellen ..........ongeveer 40 niet leden die het er niet mee eens zijn...........??????? blijkbaar is het meerendeel het er dus mee eens of heeft er geen interesse in. Goed besluit dus.
                        Wat mij opvalt dat er hier veel chitchat gebruikers niet "negatief" zelfs helemaal niet reageren,mischien heeft dit iets te maken met "ik zal de kat maar uit de boom kijken dan wordt ik niet in een slecht dachtlicht gesteld".
                        mij kan het geen barst schelen hoe je mij bekijkt,dus durf ik ook m'n zegje te doen,persoonlijk hou ik zelfs niet veel van al die woordspellekes,sommige andere daarintegen ... heb ik in deze topic ook nog niet veel gezien

Comment

Heeft iemand de vraag gesteld aan de niet-leden of ze chit-chat graag willen behouden? Zo maar zeggen 40 hebben gereageerd is gemakkelijk. misschien waren de anderen het gewoon eens met de meningen van deze 40 en hebben ze daarom geen reactie gepost.
                          mvg
                          W.L.
                          "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

Comment

Ik zou het doodjammer vinden moest de chit-chat effectief een exclusief VZW-ledenclubje worden. Wat een verarming zeg....

Comment

Het is gewoon uit de praktijk gebleken dat chit chat een bron van onrust is op Bd , ook hier zie je weer mensen die zich niet normaal kunnen gedragen omdat er een beslissing is genomen die hun niet aanstaat, als je chit chat laat staan krijg je de anderen weer over je heen, die vinden dat de door hun genomen beslissing niet gerespecteerd wordt zo kun je altijd klagen en is er altijd iets te zeggen en maak je nooit iedereen tevreden.
                              Waarom niet gewoon minder laks modereren in chitchat?
                              Naar mij opviel is/was trouwens een gedeelte van de rotzooi soms te wijten aan welles-nietes discussies tussen mondige posters (waaronder ook VZW-leden) en (ex-)bestuursleden met héél lange tenen.
                              Last edited by pol parasol; 8 december 2007, 11:39. Reden: nuanceke...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                                Wat mij opvalt dat er hier veel chitchat gebruikers niet "negatief" zelfs helemaal niet reageren,mischien heeft dit iets te maken met "ik zal de kat maar uit de boom kijken dan wordt ik niet in een slecht dachtlicht gesteld".
                                mij kan het geen barst schelen hoe je mij bekijkt,dus durf ik ook m'n zegje te doen,persoonlijk hou ik zelfs niet veel van al die woordspellekes,sommige andere daarintegen ... heb ik in deze topic ook nog niet veel gezien

Ik vind het gewoon een foute, jammerlijke beslissing !!
                                Als iedereen nu eens niet reageert op de negatieve commentaren die soms op het forum verschijnen en het daarbij laat, dan krijgt de persoon geen feedback en is het meteen opgelost. Als telkens dezelfde persoon met negatieve reacties komt zullen de moderators wel ingrijpen. (Welke ik ook eens wil bedanken voor het vele werk dat zij verichten).
                                In alle groepen zitten nu eenmaal onruststokers. Maar om dit op te lossen met enkel de niet-leden uit te sluiten (lijkt mij een beetje kortzichtig) Dit is eigenlijk toegeven aan chantage (voor enkele onruststokers) waardoor een grote vriendenkring uit elkaar wordt getrokken.
                                mvg,
                                Geert

Comment

Working...
                                X