Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Engels???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom Engels???

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
    Nederlands is een strakke en vrij gevoelloze taal. Het is wat minder poëtisch. Ik noem het een boerentaal. Wellicht daarom dat het zich niet zo gemakkelijk leent voor bepaalde titels he?
    Hier is duidelijk een kenner aan 't woord
    (excuseer me voor deze opmerking)

Nederlands is geen gemakkelijke taal, dat geef ik grif toe.
    Maar het probleem hier is niet de moeilijkheidsgraad eerder
    het niet willen denken, nadenken of een andere inspanning leveren.

Waarom het moeilijk maken niet?

En ik geef ook toe dat taal voor mij meer is dan woordenschat en
    grammatica.

Lees eens een goed Nederlands boek.
    Of is dit soms een belediging?

En voor mensen die de kans kregen: zes jaar lager onderwijs plus
    zes jaar middelbaar onderwijs....(oud systeem ik weet het).
    Mag ik het onbeleefd zeggen: ik heb er iets meer gedaan dan mijn
    broeken versleten
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
      Ja, wat dacht je waarom ik niet veel meer doe posten ?
      Ik durf niet meer omdat ik bang ben voor fouten.
      Ocharm toch
      Pintje Jan?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Misschien een goede vraag waarom in het engels ,we moeten al nederlands ,frans, engels ,en misschien moeten we het arabische ook nog bijpakken ,mensen mensen ,waar zijn we toch over bezig ,we verloochen allemaal onze moedertaal ,we zijn goed bezig ,en als we nu nog ondermekaar gaan redetwisten over hoe we een titel en of andere zaak schrijven ,dan misschien maar beter dat we het internet buiten gooien ,en al de andere moderne dingen ,want als je een handleiding open doet sta op de eerste bladzijde waarschijnlijk alles in het engels uitgelegd en vindt je onze moedertaal ergens op de 50ste bldz van de handleiding .

Voor mij stoort het niet of ze hier in het engels of iets anders schrijven ,maar bedenk wel dat er wel iets oudere personen ook de weg naar het internet gevonden hebben en die verstaan soms moeilijk een andere taal .

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign
        Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Zie ook hier...

Caesar zei het al (of was het Napoleon?): "ieder volk krijgt de tiran die het verdient..."

Waarmee ik maar wil zeggen: kleine inspanning hoeft echt niet veel te kosten... Snappie?
          http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
            Misschien een goede vraag waarom in het engels ,we moeten al nederlands ,frans, engels ,en misschien moeten we het arabische ook nog bijpakken ,mensen mensen ,waar zijn we toch over bezig ,we verloochen allemaal onze moedertaal ,we zijn goed bezig ,en als we nu nog ondermekaar gaan redetwisten over hoe we een titel en of andere zaak schrijven ,dan misschien maar beter dat we het internet buiten gooien ,en al de andere moderne dingen ,want als je een handleiding open doet sta op de eerste bladzijde waarschijnlijk alles in het engels uitgelegd en vindt je onze moedertaal ergens op de 50ste bldz van de handleiding .

Voor mij stoort het niet of ze hier in het engels of iets anders schrijven ,maar bedenk wel dat er wel iets oudere personen ook de weg naar het internet gevonden hebben en die verstaan soms moeilijk een andere taal .

Met vriendelijke groeten ,

Ardesign

Juist, toch ook mijn mening.
            "we verloochen onze moedertaal", spreekt me aan
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              Zie ook hier...

Caesar zei het al (of was het Napoleon?): "ieder volk krijgt de tiran die het verdient..."

Waarmee ik maar wil zeggen: kleine inspanning hoeft echt niet veel te kosten... Snappie?
              Yep; gesniept, gesnapt en zelfs gesnopen

Het begint ergens en ik geeft toe dat het soms ook niet meer te stoppen is
              maar stel nu eens dat de KUL of de VUB eentalig Engels zou worden... ik zeg maar iets.
              Omdat het modern is, eigentijds zou zijn en nog van die argumenten.

Bekijk het ook eens praktisch.
              Sommigen vinden wiskunde dikke zever of: "Het interesseert mij niet".
              Weet wel dat als je de zaken zou "snappie" dat het tij helemaal zou kunnen keren
              Het onderwijs staat voor mij niet als een plaats waar je punten kan verdienen
              maar wel een plaats waar je bijv. kan leren nadenken en redeneren.
              Een plaats waar je méér mens wordt.
              En dat zei Caesar niet maar Karel de Grote
              Toch ongeveer, omdat Karel het had over het kennen van meerdere talen.

Ik zei ooit dat het leven zelf geen zin heeft, wel als je er zelf iets van maakt.
              En dat kost een inspanning.
              Kiest u maar.

Voilà (oei), ik ga nu nog wat lasagna eten
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

zo maar een paar:
                Airport Castle.
                Early morning walk at Kruger.
                From the Forrest.
                Big Blue.
                Autumn.
                Misty Dreams of distant shores.
                She Plays The Sax.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Er is de laatste tijd nogal wat te doen over het taalgebruik hier op BD. Ik lees dat mensen zich (mateloos) ergeren aan andere mensen—of toch wat andere mensen doen/schrijven. Nu heeft iedereen uiteraard het recht om zich te ergeren. Maar weet vooral dat wie zich ergert, er erger aan toe is dan wie zich niet ergert. Of zoals men in de dertiende eeuw in de Wu-men Kuan al optekende:

"Wie zich afvraagt of het zo is of anders, is de slaaf van zo of anders"
                  Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    www.boukcoriensgallery.fotopic.net
                    Waarom 'gallery' en niet galerij?

Zoals iemand anders onlangs zei : Foto's zeggen meer dan woorden.
                    Het kan wel zijn dat het in het Engels was
                    Last edited by Inge1902; 21 november 2007, 21:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Inge1902 Bekijk bericht
                      Waarom 'gallery' en niet gallerij?
                      Omdat het dan galerij is (met 1 L)
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                        Omdat het dan galerij is (met 1 L)
                        Je hebt gelijk, in het Engels zou me dat niet overkomen zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          "we verloochen onze moedertaal", spreekt me aan
                          De taal van mijn moeder is Brugs. Wil het feit dat ik me hier in het AN uitdruk dan zeggen dat ik mijn moedertaal verloochen?
                          Meer foto's op mijn website

Comment

We verloochen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                              Als je ondertiteling ziet op TV of je leest kranten, tijdschriften of die handleiding die je noemt, zie je dan ooit spatie vóór een komma of punt? Je maakt het lezen van je tekst zo onnodig moeilijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                                Als je ondertiteling ziet op TV of je leest kranten, tijdschriften of die handleiding die je noemt, zie je dan ooit spatie vóór een komma of punt? Je maakt het lezen van je tekst zo onnodig moeilijk.
                                De vraag is of je begrijpt wat Ardesign wil zeggen?
                                Ja toch?
                                So what's the problem?
                                Meer foto's op mijn website

Comment

Working...
                                X