Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Engels???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom Engels???

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    er zijn taalfouten en taalfouten...
    - als iemand schrijft "ik vindt..." dan stoort mij dat helemaal niet.
    ik maak hier van "hij vond...." ik sta daar geen seconde bij stil en lees gewoon verder.

- als iemand de interpunctie verkeerd gebruikt, dan is 't wel zeer vermoeiend om te lezen. Stel je voor dat je van zo iemand 'n A4tje moet lezen en je vrouw vraagt je iets, dan kan imo helemaal opnieuw beginnen....waar zat ik nu weer..?
    Wat nog erger is dat het 'n totaal andere betekenis kan hebben...bv:

Ik hou van je, lieve vriendin.
    Ik hou van je lieve vriendin.

of

Hang hem, niet wachten.
    Hang hem niet, wachten.

In het eerste geval figuurlijk, in het laatste geval letterlijk, 'tzal jouw nek maar wezen....
    -Kijk dit vind ik nu een fijne, manier om iets uit te leggen.
    -Dit is nu iets waar ik nog nooit heb bij stilgestaan, ik doe mijn best, de punten comma's en dergelijke, te plaatsen waar ik denk dat het nodig is.
    -Het is helemaal niet evident, voor iemand in mijn geval, en toch heb ik, zonder de schoollessen, gehad te hebben zo als de meeste mensen, het al ver kunnen schoppen.Anderzijds heeft dit al heel wat mogelijkheden in de weg gestaan, zoals promotie en dergelijke, belangrijke toekomst perspectieven die wegvallen. Hierin telt volgens mij, je persoonlijke inzet enorm mee, om toch iets trachten te bereiken in het leven, wat dan weer unfair is, ten opzichte van mensen die wel de mogelijkheden hebben/gehad hebben om te studeren !
    Ik mag me dan bezig houden met avondschool, bijscholing of dergelijke om ook iets te bereiken.
    Terwijl een ander met zijn lui gat in een zetel zit, hetzelfde verdiend als ik, ik heb 2 jobs, en dan nog avondschool volgen om hetzelfde te kunnen bereiken .
    En allemaal om mijn kinderen te laten meegenieten ,van de huidige samenleving, zoals het hoort en mijn madam eens een extra te kunnen geven.

Das dus de reden dat ik niet akkoord kan gaan, met die stomme redeneringen over een paar schrijffouten. Want er zit bij sommigen onder ons veeeeeel meer achter .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
      Terwijl een ander met zijn lui gat in een zetel zit, hetzelfde verdiend als ik, ik heb 2 jobs, en dan nog avondschool volgen om hetzelfde te kunnen bereiken .
      Wat een zielige reactie, ik ben ook een van diegene die met zijn lui gat in de zetel zit en ik heb niet te klagen over mijn uitkering maar ik zou toch liever mijn centen nog zelf kunnen verdienen. Ik ga nou hier niet aan jou vertellen waarom ik thuis zit want dat zul je wel niet willen begrijpen met zo'n kortzichtige denkwereld.
      Ik gun het niemand dat hij (zonder het te willen) thuis komt te zitten, maar jij bent er wel dicht bij.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
        Senior Member klinkt toch ook leuker als "Gepensioneerd Lid"
        Ja ... in ene zijn geval zou dit zijn "ouwen bouk"
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
          Wat een zielige reactie, ik ben ook een van diegene die met zijn lui gat in de zetel zit en ik heb niet te klagen over mijn uitkering maar ik zou toch liever mijn centen nog zelf kunnen verdienen. Ik ga nou hier niet aan jou vertellen waarom ik thuis zit want dat zul je wel niet willen begrijpen met zo'n kortzichtige denkwereld.
          Ik gun het niemand dat hij (zonder het te willen) thuis komt te zitten, maar jij bent er wel dicht bij.
          sorry, maar welk de reden ook moge zijn (in jou geval) is dit 'n totaal verkeerde reactie en ook totaal naast de kwestie...
          je hebt eigenlijk niet objectief geantwoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
            We verloochen?
            In het vervolg zal ik desavoueren gebruiken.
            Dit zal ik van harte doen, s.v.p. en graag gedaan.

Nu moet je niet gaan veronderstellen dat ik een conversatie prefereer
            die convenieert in een select milieu door mijn woordgebruik.
            Ik ga niet verder dan de Moerdijk.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
              De taal van mijn moeder is Brugs. Wil het feit dat ik me hier in het AN uitdruk dan zeggen dat ik mijn moedertaal verloochen?
              Ik zou het veel erger vinden als je jouw moeder zou verloochenen.

Je weet beter dan ik, dat je hier appelen met peren aan het vergelijken bent

Jouw verklaring is eerder een spitsvondigheid en dat is mijn eerste zin hier ook
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Zie je wel, je begrijpt mijn steling niet.
                lees het anders eens opnieuw,

Comment

-Kijk dit vind ik nu een fijne, manier om iets uit te leggen.
                  -Dit is nu iets waar ik nog nooit heb bij stilgestaan, ik doe mijn best, de punten comma's en dergelijke, te plaatsen waar ik denk dat het nodig is.
                  -Het is helemaal niet evident, voor iemand in mijn geval, en toch heb ik, zonder de schoollessen, gehad te hebben zo als de meeste mensen, het al ver kunnen schoppen.Anderzijds heeft dit al heel wat mogelijkheden in de weg gestaan, zoals promotie en dergelijke, belangrijke toekomst perspectieven die wegvallen. Hierin telt volgens mij, je persoonlijke inzet enorm mee, om toch iets trachten te bereiken in het leven, wat dan weer unfair is, ten opzichte van mensen die wel de mogelijkheden hebben/gehad hebben om te studeren !
                  Ik mag me dan bezig houden met avondschool, bijscholing of dergelijke om ook iets te bereiken.
                  En allemaal om mijn kinderen te laten meegenieten ,van de huidige samenleving, zoals het hoort en mijn madam eens een extra te kunnen geven.

Das dus de reden dat ik niet akkoord kan gaan, met die stomme redeneringen over een paar schrijffouten. Want er zit bij sommigen onder ons veeeeeel meer achter .
                  DES,

Betreft jouw laatste zin: ik veronderstel dat iedereen kan volgen en
                  goed begrijpt wat je ons wil duidelijk maken.
                  Jouw boodschap hier is goed aangekomen.

Ik veronderstel ook dat wij hier op BD er zijn voor elkaar.
                  Dus niet tegen elkaar.

Verder kan ik me zeer goed inleven. Ik bedoel dat ik weet wat je hebt
                  meegemaakt en doorstaan hebt.
                  Zo'n achterstand(?) inhalen op die leeftijd vraagt moed en karakter.

Ik vraag me ook soms af waar iedereen was op het moment dat
                  ik iemand nodig had.
                  En ik heb het ook wat moeilijk met mijn verleden
                  Kan dat moeilijk loslaten.

Zo heeft iedereen zijn verleden of zijn geschiedenis.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

uhhhh..... dit was echt niet de bedoeling van mijn topic hoor en zie de reden van het ontsporen al helemaal niet, maar ga maar lekker door.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      uhhhh..... dit was echt niet de bedoeling van mijn topic hoor en zie de reden van het ontsporen al helemaal niet, maar ga maar lekker door.
                      grt,bouk.
                      Sorry bouk.
                      Ik ging even door op:
                      "Want er zit bij sommigen onder ons veeeeeel meer achter"
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Zie je wel, je begrijpt mijn steling niet.
                        lees het anders eens opnieuw,
                        DES, ik heb je advies gevolgd en dit topic nog eens helemaal doorgelezen.

Omdat ik de draad in eerste instantie niet goed door had, (omdat ik het wat te snel wilde doornemen) begrijp ik nu dus wel waar het om ging en wil bij deze mijn oprechte verontschuldigingen aanbieden, aan jou, maar ook aan anderen die zich door mijn tekst aangesproken voelen en/of tekort gedaan.

Ik zal in het vervolg dan ook alles nog een tweede keer lezen voor ik een reactie neerschrijf.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Ik vind het Engels gewoonweg veel mooier dan het Nederlands en gebruik het dan ook vaak in titels. Zoals een recent topic van me: "Lazy Sunday..."
                          Klinkt inhoudelijk veel mooier en romantischer dan "Luie zondag"... Dat klinkt namelijk boertig en saai. In het Engels stel ik mij daar veel meer bij voor...
                          Als ik me aan titels erger komt het wel DoOr HeT ZiNloOS GebRuiK vAn hOOfdLeTteRs...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            waarom worden de titels steeds vaker in het Engels aangekondigd, wat is er mis met Nederlands!!!!.
                            tijdje terug is BD juist over gegaan om het meeste in het Nederlands om te zetten.
                            grt,bouk.
                            Hé Bouk, er is helemaal niets mis met het Nederlands hoor, de enige reden dat ikzelf al een paar keer een Engelse titel koos was gewoon omdat er bv al heel wat topics waren met bv de titel : herfst, of herfstkleuren en dan geeft een andere taal gewoon aan dat het over een andere reeks foto's gaat. Zal volgende keer wat harder nadenken om toch een Nederlandse titel te zoeken.
                            Groetjes,Anita
                            Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
                            tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

DES, ik heb je advies gevolgd en dit topic nog eens helemaal doorgelezen.

Omdat ik de draad in eerste instantie niet goed door had, (omdat ik het wat te snel wilde doornemen) begrijp ik nu dus wel waar het om ging en wil bij deze mijn oprechte verontschuldigingen aanbieden, aan jou, maar ook aan anderen die zich door mijn tekst aangesproken voelen en/of tekort gedaan.

Ik zal in het vervolg dan ook alles nog een tweede keer lezen voor ik een reactie neerschrijf.
                              Jan,

Bedankt om de moeite, te nemen om nog eens de draad weer op tepakken,
                              Het getuigd van een welgemanierd persoon, achter uw schrijven, je excuus is meer dan aanvaard.
                              Mochten we allemaal zo reageren na een klein misverstand, het zou toch, leuk en aangenaam zijn voor iedereen.

Mvg. Daniel.

Comment

Spijtig genoeg "denken" veel mensen dat iets beter of mooier is in het Engels maar het Nederlands is anders wel een mooie taal ... onze eigen taal verdorie.
                                Honderd jaar geleden dachten ze ook dat Frans chieker was ... nu is dit te saai of te gewoon en herhaalt de geschiedenis zich met het Engels.
                                Ook op het nieuws hoor je niets anders meer ... waar het vroeger over Amerika werd gesproken is het nu de United States, waar het vroeger IBM was is het nu eiii bieeeee emmmmmm. Ook de reklame volgt ... vroeger hoorde je spreken van HP (hash pee) printers en nu is het eitch pie.
                                Zelfde met Nikon ... vroeger nikkon en nu neiiiikon.
                                Ja, moeilijk te schrijven maar jullie snappen het wel.
                                En om het aangehaalde voorbeeld van Lazy Sunday er eens bij te halen, de helft weet niet eens wat lazy betekent ... wat zou het dan meer betekenis hebben dan in het Nederlands? Je moet tegenwoordig bijna beter een andere taal kennen om zinnen in je eigen moedertaal te verstaan.
                                Ik heb niets tegen een leuke uispraak of titel in een andere taal maar er wordt op vele plaatsen ook veel mee overdreven. Ik heb het niet specifiek over dit forum hé.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X