Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom Engels???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom Engels???

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Spijtig genoeg "denken" veel mensen dat iets beter of mooier is in het Engels maar het Nederlands is anders wel een mooie taal ... onze eigen taal verdorie.
    Honderd jaar geleden dachten ze ook dat Frans chieker was ... nu is dit te saai of te gewoon en herhaalt de geschiedenis zich met het Engels.
    .
    De taal van Molière is niet saai, integendeel, het is romantisch en zeer populair in de hele wereld. Vraag het aan iedereen en je zal als antwoord krijgen:' Frans is wel mooi, maar wel moeilijk'.

Natuurlijk is Frans geen wereldtaal meer, maar dat heeft dan ook te maken met de economische overdracht naar de Verenigde Staten, en niet zo zeer met het saai zijn van het Frans.

de helft weet niet eens wat lazy betekent ...
    De helft van wat? De helft van jongeren? Nee, bijna alle jongeren spreken en verstaan heel goed Engels. Als je nu zegt de helft van +60 dan geef ik je wel gelijk. Maar laten wij eerlijk zijn, oudere mensen hebben problemen met van alles.

Comment

Maar laten wij eerlijk zijn, oudere mensen hebben problemen met van alles.
      Daarom doe ik hard m'n best om niet oud te worden maar 't wil niet lukken

@topic: Engels of Nederlands op BD ... not a hot topic imho
      Last edited by t.billy; 24 november 2007, 10:09.
      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
        @topic: Engels of Nederlands op BD ... not a hot topic imho

Comment

Website: http://www.d-eye.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
            Daarom doe ik hard m'n best om niet oud te worden maar 't wil niet lukken
            Maar laten wij eerlijk zijn, oudere mensen hebben problemen met van alles.
            Maar laten we eerlijk zijn, jongere mensen hebben meer problemen met van alles,
            wel problemen van een andere soort.
            Jongere mensen hebben nog een hele weg te gaan eer ze oud zijn en op
            voorwaarde dat ze het halen
            Ik betwijfel het ook dat het vlekkeloos zal verlopen tussen nu en dan.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Maar laten we eerlijk zijn, jongere mensen hebben meer problemen met van alles,
              wel problemen van een andere soort.
              Jongere mensen hebben nog een hele weg te gaan eer ze oud zijn en op
              voorwaarde dat ze het halen
              Ik betwijfel het ook dat het vlekkeloos zal verlopen tussen nu en dan.
              Natuurlijk zullen jongere mensen ook geconfronteerd worden met verscheidene obstakels, maar daarover gaat het niet. Het gaat hem over dat jongeren zich heel snel kunnen aanpassen aan de plotse veranderingen. Zo is een nieuwe verandering -relatief gezien-dat Engels een opmars kent, idem voor de snelle vooruitgang van High Tech. Deze samenleving eist bepaalde kundes die iedereen moet bezitten. Het is een evidentie op zich.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                Natuurlijk zullen jongere mensen ook geconfronteerd worden met verscheidene obstakels, maar daarover gaat het niet. Het gaat hem over dat jongeren zich heel snel kunnen aanpassen aan de plotse veranderingen. Zo is een nieuwe verandering -relatief gezien-dat Engels een opmars kent, idem voor de snelle vooruitgang van High Tech. Deze samenleving eist bepaalde kundes die iedereen moet bezitten. Het is een evidentie op zich.
                Thesis, ik doen niets anders
                Mijn zorg is dat er veel naar de kl**en zal gaan waar de ouderen van nu
                voor gezorgd hebben en waarvan de jongeren nu hun voordeel aan hebben.

En ja, je zegt het zelf, deze samenleving eist kundes.
                Begin daarom met de kunde van het Nederlands.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

High Tech… hoogtechnologie dus? Oh kijk, daar bestaat ook een Nederlands woord voor, dat nog eens vloeiender klinkt dan haitek, dat even goed Japans zou kunnen zijn. Frans, Duits en Engels (in die volgorde) zijn natuurlijk standaard als Vlaming voor voornamelijk gebruik op het werk, niet in de omgang met andere Nederlandstaligen (d'uh).
                  Gaan we binnen 10 jaar ook allemaal vloeiend Chinees spreken? Ik ben in ieder geval niet direct van plan het te leren. Misschien ben ik daar met mijn 22 jaar al te oud voor (qua mentaliteit).

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    waarom worden de titels steeds vaker in het Engels aangekondigd, wat is er mis met Nederlands!!!!.
                    tijdje terug is BD juist over gegaan om het meeste in het Nederlands om te zetten.
                    grt,bouk.
                    Als ik ga zien naar jou profiel Bouk woon jij in Netherlands en is je beroep barkeeper
                    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -ƒƒ- Bekijk bericht
                      High Tech… hoogtechnologie dus? Oh kijk, daar bestaat ook een Nederlands woord voor, dat nog eens vloeiender klinkt dan haitek, dat even goed Japans zou kunnen zijn. Frans, Duits en Engels (in die volgorde) zijn natuurlijk standaard als Vlaming voor voornamelijk gebruik op het werk, niet in de omgang met andere Nederlandstaligen (d'uh).
                      Gaan we binnen 10 jaar ook allemaal vloeiend Chinees spreken? Ik ben in ieder geval niet direct van plan het te leren. Misschien ben ik daar met mijn 22 jaar al te oud voor (qua mentaliteit).
                      Bij mij op het werk is de meest gesproken taal, na het Nederlands, Frans, Engels en dan pas Duits...
                      En dat Duits is vooral omdat er tegenwoordig veel rederijen Poolse en Tsjechische schippers/matrozen in dienst nemen. (Volgens de scheepvaartreglementen zou voor de communicatie tussen schip en vast walstation, gebruik gemaakt moeten worden van de taal van het land waar het vaste walstation zich bevindt...als dat niet lukt is het in het Engels te doen...)
                      Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -ƒƒ- Bekijk bericht
                        Met de mentaliteit van nu Chinees spreken binnen 10 jaar?
                        Engels is een vrij gemakkelijke taal om aan te leren.
                        Van Chinees kan ik dat moeilijk zeggen.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Niet erg dat je geen Chinees wil leren,

Chinezen passen zich aan als ze zaken kunnen doen.
                          De Chinese taal is een heel moeilijke taal (zoals het Nederlands) en het Engels is dan een weer een gemakkelijke taal voor de Chinezen.
                          Chinese zakenmensen, die buiten hun land zaken doen, spreken Engels , of Amerikaans Engels....

Dan is er dus weer de vraag : Waarom Engels???

Groetjes
                          Skitch
                          " Leven is slecht voor de gezondheid. " (Jacques Brel )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            ...
                            Dan is er dus weer de vraag : Waarom Engels???

Groetjes
                            Skitch
                            Wel, ik gebruik meer Engels als Nederlands door werkomstandigheden (ik ben 8-9 maanden per jaar in het buitenland) en kan nog steeds "Olsens" praten alsook AN maar persoonlijk kan ik me veel beter uitdrukken in het Engels en vind ik ook de uitdrukkingen die ze hebben fantastisch. Schrijven in het Engels probeer ik te doen volgens de Engelse en niet de Amerikaanse schrijfwijze.
                            Met het Frans heb ik geen voeling, totaal niet en ken hun uitdrukkingen niet.
                            Ik probeer me steeds mooi uit te drukken in het Nederlands want ik wil zeker mijn taal verloochenen maar ben niet vies van een mondje Engels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                              Ik probeer me steeds mooi uit te drukken in het Nederlands want ik wil zeker mijn taal verloochenen maar ben niet vies van een mondje Engels.
                              euh.....

Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Waarom Engels?

Persoonlijk stoort het mij niet, als het Engels zonder fouten is. Niet dat een fout me echt stoort, maar dan heb ik iets van 'probeer het dan niet in een andere taal'. Ik begrijp echter wel dat andere mensen zich er wel aan kunnen storen. Ik vind het ook niet onbelangrijk om af en toe onze taal te verdedigen, maar ik maak me hier niet echt illusies over. Daar mijn werktaal al meer dan 10 jaar Engels is, is de stap ook heel klein voor mij.

Maar waarom kiezen mensen voor Engelse titels? Soms verwijst die titel naar een term die vooral (of alleen) in het Engels gekend is (kent u de nieuwe volledig kader camera van Canon al?). Een titel kan verwijzen naar bv. een liedje en er is nogal veel kans dat dit dan in het Engels zal zijn. Zo zijn er wellicht nog andere goeie redenen.
                                Maar ik geef toe dat de logica soms ver te zoeken is en als er dan nog een goeie fout in staat...
                                "Night Shoot At Ghent "

Waar ik me wél aan erger is een soort sms taalgebruik, maar dat valt eigenlijk heel goed mee op dit forum.

Comment

Working...
                                X