Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naampjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Naampjes

Wij hebben het bij 2 eenvoudige Vlaamse namen gehouden : Wouter en Ellen
    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Krisvdg Bekijk bericht
      Site van "Kind en Gezin" heeft ook statistieken van voornamen opgenomen (per jaar en landsgedeelte).

Thnx had ik nog niet naar gekeken Nu weet ik dat ons Gerlinde, de enige is in vlaanderen tussen 10 september 2006 en 10 september 2007
      To make your dreams come true, wake up

Comment

hier ook maar gewone simpele vlaamse namen genomen:

dochter: Hanne
        zonen: Wannes en Jasper

grtz

Alex
        Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dippie Bekijk bericht
          Mijn dochters heten Arwen en Fenne.
          Arwen, dat is pas een mooie naam zeg!

Comment

8 van de 10 keer moet ik zelfs mijn naam 'Ken' nog spellen omdat ze denken dat het 'Kim' moet zijn... Verschrikkelijk. Ik ga volgende keer gewoon refereren naar Barbie, dan zal hun frank wel vallen zeker?
            Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

Comment

Zijn er nog bepaalde regels van kracht betreffende de naamkeuze of is tegenwoordig zowat alles toegelaten?
              Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                Zijn er nog bepaalde regels van kracht betreffende de naamkeuze of is tegenwoordig zowat alles toegelaten?
                Een fatsoenlijke naam is toegestaan. Namen die het kind of een derde schaden, zijn uit den boze. Vandaar dat je je kind ook niet Hitler mag noemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                  Een fatsoenlijke naam is toegestaan. Namen die het kind of een derde schaden, zijn uit den boze. Vandaar dat je je kind ook niet Hitler mag noemen.
                  Dolf, mag dat...?....
                  (was de voornaam mijn vroegere buurman)
                  Last edited by theokus; 11 september 2007, 18:54.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Dolf, mag dat...?....
                    (was de voornaam mijn mijn vroegere buurman)
                    Dolf dat mag nog, daar ben ik zeker van. Bij ons op de hondenschool loopt er nog nen dolf rond, die geen 60 jaar isz
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Wij hebben een Delphine en Julie.

Als we een jongen hadden gehad had ik hem Kamiel genoemd...

Wat ik belangrijk vind is dat een naam ook internationaal makkelijk uit te spreken is. Ik heb een job waarbij ik veel moet reizen en collega's en klanten heb in de hele wereld. Wel, Miet is dan niet echt een handige naam. Ik zeg hen telkens maar dat je Miet moet uitspreken zoals "meat" in het engels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                        Dolf dat mag nog, daar ben ik zeker van. Bij ons op de hondenschool loopt er nog nen dolf rond, die geen 60 jaar isz
                        Blaft die ook...?...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Blaft die ook...?...
                          wahahahaaahahaaaaaa.........
                          ik moest er ff smakelijk om lachen....
                          Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

Kan er een boek over schrijven.
                            - oudste dochter (Katlien) is een naam die ik ergens opgepikt heb minstens 10 jaar voor ze geboren was. Sinds haar geboorte uniek.
                            - onze zoon (Floran) is het resultaat van spelen met de letters van de voornaam van mijn grootvader (Florent)
                            - jongste dochter (Birgit) heeft haar naam te danken aan een trouwfeest. Toen we even hopeloos waren als TS waren we tijdens een bruiloftfeest aan tafel met een vrouw die Birgit als voornaam gekregen had. We keken naar elkaar en de beslissing was gevallen.

Verder hadden ze elk een codenaam (voor hun geboorte). Bij de laatste hadden we emanuel genoemd om versprekingen te vermijden ... (heel frustrerend voor de geslachtsvissers )

Als tip aan TS zou ik zeggen raadpleeg de naamlijsten (van bijvoorbeeld Emma van Nifterick) en speel eventueel met de letters.

Interessante websites zijn:

Veel plezier ermee en laat ons weten wat het geworden is.

Gerard
                            Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door watertoren Bekijk bericht
                              Kan er een boek over schrijven.
                              - oudste dochter (Katlien) is een naam die ik ergens opgepikt heb minstens 10 jaar voor ze geboren was. Sinds haar geboorte uniek.
                              - onze zoon (Floran) is het resultaat van spelen met de letters van de voornaam van mijn grootvader (Florent)
                              - jongste dochter (Birgit) heeft haar naam te danken aan een trouwfeest. Toen we even hopeloos waren als TS waren we tijdens een bruiloftfeest aan tafel met een vrouw die Birgit als voornaam gekregen had. We keken naar elkaar en de beslissing was gevallen.

Verder hadden ze elk een codenaam (voor hun geboorte). Bij de laatste hadden we emanuel genoemd om versprekingen te vermijden ... (heel frustrerend voor de geslachtsvissers )

Als tip aan TS zou ik zeggen raadpleeg de naamlijsten (van bijvoorbeeld Emma van Nifterick) en speel eventueel met de letters.

Interessante websites zijn:

Veel plezier ermee en laat ons weten wat het geworden is.

Gerard
                              Dank je wel voor de links! Morgen dagje vrij, dus ik weet wat doen

En ik laat zeker weten welke naam hij/zij gekregen heeft
                              Mvg Tim

Comment

Dolf, mag dat...?....
                                (was de voornaam mijn vroegere buurman)
                                Niet elke Dolf komt van Adolf, er is ook nog Rudolf met "f of ph"
                                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                                George Orwell

Comment

Working...
                                X