Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naampjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Naampjes

Pot vol koffie, het is niet makkelijk om met enkele namen voor de dag te komen voor ons kleine mensje dat binnenkort ons leven zal verrijken.

Ik zit hier (nog maar eens) te denken en te zoeken...met weinig resultaat.
    Soms denken we een mooie naam gevonden te hebben, maar altijd komt ofwel ik ofwel 't vrouwtje met tegenargumenten.
    En aangezien we niet wensen te weten wat het geslacht zal zijn, zoeken we dus zowel jongens- als meisjesnamen...

Waar hebben jullie de inspiratie vandaan gehaald?

Met dank aan Fotofolio's modelletje staat er toch al één naam op het lijstje
    Mvg Tim

Re: Naampjes

Hey juppekes

De namen van onze kids, maar hoe we er aangekomen zijn dat weet iik niet meer

Jongen : Arne

Meisje : Amber, Rena, Rubie,
    Bootjes

Comment

Is hier ook een moeilijke bevalling, en dan een paar dagen voor de eigenlijke bevalling tijdens een discussie in de wagen zijn er ineens 2 namen gevallen
      To make your dreams come true, wake up

Comment

Bij ons was de keuze niet zo moeilijk, wij hadden al 3 jaar voor ons eerste kindje geboren werd 2 jongensnamen en 1 meisjesnaam. Mijn zoontje heet Brent en mijn dochter Stien. Wij vonden, en vinden dat nog altijd twee mooie en eenvoudige namen.
        Veel succes nog met de zoektocht
        canon Eos 400D; canon efs 18-55 f3.5-5.6; Sigma dc18-200 f3.5-6.3
        mijn fotosite

Comment

Voor een meisje vond ik het destijds juist veel eenvoudiger dan voor een jongen. Omdat die van ons toch echt tot het mannelijk geslacht bleek te behoren op het allerlaatste moment een leuke naam uit een namenboekje in de wachtkamer van de verloskundige gekozen. Op internet zijn tegenwoordig ook oneindig veel databases met namen te vinden trouwens

Comment

Bij ons is het Emma & Nelle (nee niet Nele)
            Mvg. Renzowoef
            Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

hou er in iedergeval rekening mee: dat het kind er het hele leven aan vast zit, kies dus een naam voor het kind en niet omdat je het zelf zo,n bijzondere naam vind.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Onze dochter noemt Pleunie, en voor een jongen hadden we Rinnie voorzien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  hou er in iedergeval rekening mee: dat het kind er het hele leven aan vast zit, kies dus een naam voor het kind en niet omdat je het zelf zo'n bijzondere naam vind.
                  grt,bouk.
                  Dit vind ik verstandige praat
                  Ik ken geen typsche Belgische voornamen, wat zou er dan mis zijn
                  met een goede, leuke Vlaamse voornaam
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Zowel mijn vrouw als ik hebben geen alledaagse naam en weten dus uit ervaring hoe vervelend het is om iedere keer weer je naam te moeten spellen of zelfs onuitspreekbaar is in sommige talen. Vandaar dat wij ervoor hebben gekozen om onze kinderen korte en internationale namen te geven.

We hebben twee zoontjes: Alex en Dean

Comment

hou er in iedergeval rekening mee: dat het kind er het hele leven aan vast zit, kies dus een naam voor het kind en niet omdat je het zelf zo,n bijzondere naam vind.
                      grt,bouk.
                      Daar houden we zeker rekening mee.
                      Wij hebben beide nogal 'simpele' namen, Tim en Sophie, en voor ons kindje zal dat ook zo worden.

Wat ze ons wel hebben aangeraden is geen naam te nemen die begint met een W. De achternaam is Corbeel en dat zou nogal bizare initialen geven

We blijven zoeken...
                      Voor meisjesnamen hebben we al 2 namen op het lijstje: Ella en Lauren.
                      Voor jongensnamen: 0
                      Mvg Tim

Comment

hier: Simon, Elke, Lennert en Liesa.

groetjes
                        Caroline
                        www.myspace.com/photocaroline

Comment

Namen van de kids hier in huis :

Laura, Sarah, Jason, Jamie (James), Thomas....
                          Grtz, Tigra-Boy
                          ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

Comment

Onze dochters heten Luka ( is Iers en geen italiaans, dat is de jongens versie) En de tweede heet Dide..eenvoudige te roepen , bijna niet af te korten..en bijna niet met "je" aan te vullen..
                            Voor een jongen hadden we toen Daan, Niek, Funs.

Ik vond ook leuk toen,
                            voor een meisje Mex,Janne,Elke.
                            Voor een jongen Lex,Ziggy..
                            Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

Comment

grt,bouk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Dit vind ik verstandige praat
                              Ik ken geen typsche Belgische voornamen, wat zou er dan mis zijn
                              met een goede, leuke Vlaamse voornaam
                              Euh Theo: Wat denk je van een Streuvels-fan die Vranken heet?

(Voor degene die de Vlaamse schrijver niet kennen, hij noemde Stijn, in combinatie met de naam Vranken geeft dat.... juist)

Comment

Working...