Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naampjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Naampjes

Oorspronkelijk geplaatst door watertoren Bekijk bericht
    - oudste dochter (Katlien) is een naam die ik ergens opgepikt heb minstens 10 jaar voor ze geboren was. Sinds haar geboorte uniek.
    hihi, precies 'Katrien' met een splaakgeblek

Trekt een beetje op het Engelse 'Katelin'.

Comment

Voor mij is de origineelste jongensnaam (en tevens mijn mooiste foto) toch nog steeds deze : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/33102367

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        Voor mij is de origineelste jongensnaam (en tevens mijn mooiste foto) toch nog steeds deze : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/33102367
        Wat een prachtige foto
        Mvg Tim

Comment

Bij mijn kids heb ik vooral gekeken dat de namen internationaal zijn.
          Je weet nooit waar ze later terecht komen hé.

Laura: Ja, was in de tijd van Laura Pausini maar daar komt de naam toch niet van. Ze heeft deze naam te danken aan 'n vriendinnetje van mijn kleutertijd.
          Sarah: Was 'n goede vriendin van me op de middelbare school, en heb de naam altijd al mooi gevonden. Dit was soswieso de favoriete meisjesvoornaam van haar papa.
          Jason: Eigenlijk hadden we als jongensnaam Jonathan, maar iemand in de buurt had die naam al ingepalmd. Volgens zijn papa heeft ie z'n naam te danken aan 'n rocker.
          Jamie (officieel James): Ook hij zou z'n naam te danken hebben aan 'n rocker...maar omdat James mij altijd doet denken aan 'n Engelse buttler, noemen we hem dus Jamie.
          Thomas: het moest vooral 'n naam zijn die èn pastte bij z'n Franse familienaam èn tegelijkertijd ook klonk bij de andere namen.

En eventjes de namen geven die de kids hadden gekregen als ze van 't andere geslacht geweest waren.
          Laura & Sarah waren dus Jonathan geweest indien ze jongens waren...omdat we beiden 'n tof iemand gekend hebben met deze voornaam.
          Jason & Jamie waren Lisa geweest, mochten ze als meisje op de wereld gekomen zijn...eigenlijk vond ik zelf vooral Elise héél mooi, maar de meisjesnamen moesten en zouden op 'n -a eindigen...dus werd 't Lisa, mede dankzij The Simpsons.
          Thomas was als meisje 'n Alyssa geweest...ja, dankzij de actrice.

3 v.d. 5 voornamen staan dus in de top 10 van voornamen in Vlaanderen (of hebben der gestaan)...toch hebben mijn kids nog nooit met 'n naamgenootje in de klas gezeten.
          ~Lieve groetjes, Saskia~
          Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
          Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
            hihi, precies 'Katrien' met een splaakgeblek

Trekt een beetje op het Engelse 'Katelin'.
            Inderdaad, heel veel mensen zeggen Katrien of gewoon op zijn Engels 'Katelin'. Dat laatste is wel eigenaardig waarom mag een naam niet Vlaams(Nederlands) klinken?
            Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Comment

wij hebben ook heel lang gezocht, lijstjes gemaakt, terug doorstrepen, nieuwe lijstjes, weer ...

Uiteindelijk kwamen we de eerste keer uit op:
              - Lynn (meisje, is het ook geworden)
              - Jo (jongen)

Tweede keer:
              - Sara (meisje, is het ook geworden)
              - Jens (jongen)

Korte namen bewust gekozen, dan ben je niet vergeten waarom je er weer kwaad op was tegen dat je heel de naam uitgesproken hebt

Comment

Als we hier namen bespreken, valt het mij ook op dat één van ons beide vaak zegt: "...oh nee, ik heb vroeger nog met een ... in de klas gezeten en dat was een ***..."

Is dat alleen hier het geval?
                Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Als we hier namen bespreken, valt het mij ook op dat één van ons beide vaak zegt: "...oh nee, ik heb vroeger nog met een ... in de klas gezeten en dat was een ***..."

Hehe, nee hoor. Dat was hier ook het geval!
                  ~Lieve groetjes, Saskia~
                  Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
                  Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pruedence Bekijk bericht
                    Hehe, nee hoor. Dat was hier ook het geval!
                    Hier ook ...
                    Canon 50D & 350D, 10-22, 17-85 USM IS, 50 USM, Sigma 70-300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht

Bij ons is dat eerder: ik heb daar nog les aan gegeven en dat was een ... (nadeel van een vrouwke in 't onderwijs)

Comment

Working...
                      X