Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows opstartprobleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Windows opstartprobleem

Ik probeer vanmorgen mij pc aan te zetten en nadat hij checkdisk om een of andere reden had uitgevoerd en windows wilde opstarten startte de pc na het windows logo (met de lopende blokjes) weer gewoon opnieuw op (zonder checkdisk dan). Deze lus ging oneindig door . Opstarten in veilige mode resulteerde in hetzelfde evenals het teruggaan naar de laatst werkende modus. Ik heb zo'n beetje alle opties die je krijgt door F8 in te typen tijdens de opstart al geprobeerd, maar telkens komt Windows dus niet door z'n eigen opstart heen :twisted: .

Opstart vanaf de Windows CD met de optie "Repareer" resulteert in het vragen van het wachtwoord voor de systeembeheerder (dat er niet is) en daarna een DOS scherm waar ik m.b.v. exit wel uit kan komen maar verder kan ik daar weinig mee.

Wie o wie weet hoe ik hier uit kan komen of is het echt opnieuw Windows installeren met alle nare gevolgen van verloren programma's en wellicht 50 Gb aan foto's (waarvan het grootste deel nog wel op DVD staat gelukkig) van dien.

Mijn dank is op voorhand verpletterend. Gr. Eric
    Groeten, Eric

Nikon Coolpix 8800
    Fuji S602 Zoom

Re: Windows opstartprobleem

uw schijf is nog leesbaar, dus uw gegevens zijn nog niet verloren. Ik zou eerst die hd in/aan een andere pc hangen, en een backup van de gegevens maken.

En daarna zou ik gewoon windows installeren, op een bepaald moment gaat hij uw vragen bestaande installatie repareren, of nieuwe installatie en ik zou voor die bestaande installatie repareren kiezen.

maar eerst uw hd zonder nog aan te foefelen aan / in een andere pc hangen om de foto's te backuppen
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      uw schijf is nog leesbaar, dus uw gegevens zijn nog niet verloren. Ik zou eerst die hd in/aan een andere pc hangen, en een backup van de gegevens maken.

En daarna zou ik gewoon windows installeren, op een bepaald moment gaat hij uw vragen bestaande installatie repareren, of nieuwe installatie en ik zou voor die bestaande installatie repareren kiezen.

maar eerst uw hd zonder nog aan te foefelen aan / in een andere pc hangen om de foto's te backuppen
      Het is misschien niet slecht om toch te opteren voor een nieuwe installatie, zo heb je een "proper" systeem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

Deze optie werkte Hartelijk dank
        Hopelijk gaat het nu zonder problemen verder anders komt die schone installatie er wel een keer. Gr. Eric
        Groeten, Eric

Nikon Coolpix 8800
        Fuji S602 Zoom

Comment

Uw data "altijd" op een andere partitie of schijf zetten, zo kunt ge zelfs volledig herinstalleren zonder uw data kwijt te zijn.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X