Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WAAROM maken we foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: WAAROM maken we foto's?

    Om iets te doen te hebben op (saaie) familie-feestjes?
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #77
      Re: WAAROM maken we foto's?

      om het verleden vast te leggen, vanaf het moment dat je de opname maakt is het al verledentijd.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #78
        Re: WAAROM maken we foto's?

        In feite is het simpel en hard in uitdrukking voor sommigen maar ik durf het toe te geven
        In eerste instantie start je meestal met foto's nemen voor herrinneringen.
        In tweede instantie om je zelf waar te maken vanaf het ogenblik dat je foto's publiceer

        Comment


        • #79
          Re: WAAROM maken we foto's?

          Omdat ik dan altijd langs de veilige kant van het fototoestel sta !
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #80
            Re: WAAROM maken we foto's?

            Om anderen te laten zien hoe ik een situatie of persoon zie.

            will

            Comment


            • #81
              Re: WAAROM maken we foto's?

              Oude post herzien, goed idee

              Wel ik doe dat foto's maken als en soort therapie.
              Ben een pijnpatient en daar mij op iets te concentreren vergeet ik de pijn soms.
              Zo ook dit forum, ik zie dat als en helpende hand om mij zo een beetje af te reageren en mij te helpen mijn gedachten te verplaatsen naar andere dingen.
              Ga zelden buitens huis, probeer dat toch 1 x per week te doen maar lukt niet altijd.
              En door de late lente is er in mijn tuin nog niet veel in bloei, maar beterschap in zicht
              En dan kan ik op en tuinstoel de bloemen en bijtjes fotograferen als en soort anti depresie remedie

              Grts
              Formatje

              Comment


              • #82
                Re: WAAROM maken we foto's?

                Om mooie momenten te bevriezen en vast te leggen.
                Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
                Sigma 18mm - 125mm

                Comment


                • #83
                  Re: WAAROM maken we foto's?

                  Voor de kick die het geeft om iets te kunnen fotograferen dat rapper is dan jezelf, om van de pc weg te blijven, om uren en uren te kunnen kijken naar je foto's, om een bruin kleurtje te krijgen op dagen zoals vandaag (waarom moet ik nu verdorie altijd werken ), om te genieten van de natuur, om kilometers te wandelen, om .... omdat het een liefde is als geen ander !!!
                  Hilde

                  Comment


                  • #84
                    Re: WAAROM maken we foto's?

                    Oorspronkelijk geplaatst door iedel
                    Voor de kick die het geeft om iets te kunnen fotograferen dat rapper is dan jezelf, om van de pc weg te blijven, om uren en uren te kunnen kijken naar je foto's, om een bruin kleurtje te krijgen op dagen zoals vandaag (waarom moet ik nu verdorie altijd werken ), om te genieten van de natuur, om kilometers te wandelen, om .... omdat het een liefde is als geen ander !!!
                    vooral de eerste zin valt mij op:
                    waarom wil men een auto zo scherp mogelijk vastleggen, terwijl het 200km per uur rijd, er is toch wel een makkelijker manier om een auto haarscherp op je kaartje te krijgen???.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #85
                      Re: WAAROM maken we foto's?

                      Dit was niet wat ik bedoelde. Wat ik wel bedoelde : bvb een vogel die je ziet, maar hij is zo snel weer weg dat je geen kans krijgt om hem te fotograferen. Of een vlinder, of een hagedis zoals ik gisteren probeerde.... Snelle auto's laat ik gewoon rijden hoor !
                      Hilde

                      Comment


                      • #86
                        Re: WAAROM maken we foto's?

                        aha ik heb hem hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #87
                          Re: WAAROM maken we foto's?

                          - 's morgens heel vroeg opstaan;
                          - zware rugzak (15 à 20 kg) + statief;
                          - vogel gezien: materiaal uitpakken en opstellen, klaar... vogel is vertrokken;
                          - honger en dorst (kon niet meer in de rugzak; water past trouwens niet goed bij het fotomateriaal);
                          - in het slijk liggen om een vlinder te fotograferen;
                          - met je schoenen het water in om een waterjuffer te portretteren;
                          - 'k sta vol muggenbeten
                          - uitslag op mijn gezicht (is gevolg van de combinatie zon en muggenmelk)
                          - s'avonds doodop, 's morgens niet uitgerust;
                          - ....

                          waarom maken we foto's? Ik denk omdat we graag afzien
                          vriendelijke groet
                          jocab

                          Comment


                          • #88
                            Re: WAAROM maken we foto's?

                            Ik maak foto's om ze te bewerken... want ik ben verzot op Photoshop... en je kan niet met Photoshop spelen zonder foto's... Daarom maak ik foto's...

                            Comment


                            • #89
                              Re: WAAROM maken we foto's?

                              Het is voor mij niet meer of minder dan het vastleggen van een tijdseenheid, waardoor het mogelijk wordt om terug te kunnen kijken in de tijd(verleden). Daardoor wordt elke foto uniek.
                              De uitoefening kan op vele manieren gebeuren, en is net zo groot als het aantal fotografen.

                              Grt,
                              Hexagon
                              Grt,
                              Hexagon

                              Comment


                              • #90
                                Re: WAAROM maken we foto's?

                                Voor mijn jachtinstinct te bevredigen

                                De sport van de jacht (zoeken naar een onderwerp)
                                Door de vizier kijken (zoeker)
                                Het schieten (van de foto)
                                Het opzetten van de trofee (photoshop)
                                En het pronken met de jachttrofee bij vrienden (BD)


                                Mij is het ook voornamelijk om de jacht te doen (het fotograferen zelf)
                                Last edited by zunoel; 11 mei 2006, 22:46. Reden: naar aanleiding van recente gebeurtenissen aangepast
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                                Comment

                                Working...
                                X