Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WAAROM maken we foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: WAAROM maken we foto's?

    Wat is dat PM?

    Met vriendelijke groeten
    Walter Dedoncker

    Comment


    • #47
      Re: WAAROM maken we foto's?

      Nog een reden, die ik niet direct heb gelezen in de bovenstaande replies: "om tot rust te komen"...

      Natuurlijk ook de andere redenen: voor mezelf, om mee uit te pakken (ja, eigenlijk ben ik wel een beetje "aandachtsgeil", wie is dat niet?), om andere mensen de schoonheid van de natuur te tonen (die ze zelf niet meer zien) (ik ben hoofdzakelijk met natuurfotografie bezig)

      Het fotograferen op zich is leuk, dat de resultaten achteraf nog goed zijn, is mooi meegenomen...
      "A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)

      Comment


      • #48
        Re: WAAROM maken we foto's?

        Om de door mij opgemerkte beelden te tonen aan anderen en als je dan al reeds een uitgewerkt beeld in gedachte hebt is het dan nog een uitdaging om deze dan met enkele technieken op papier te laten verschijnen.
        Website: www.digitimm.be
        Camera: Nikon D700 - Bronica SQ-i 6x6
        De enige constante is de verandering.

        Comment


        • #49
          Re: WAAROM maken we foto's?

          Als starter van dit Topic wil ik iedereen bedanken voor de verhelderende (en minder heldere) posts. Ik wil, zoals beloofd, hierbij ook mijn reden geven.

          Als herinnering aan mooie momenten en voor de eer doe ik het ook wel een beetje. Maar, in de eerste plaats voor het plezier, en misschien vreemd, het meeste plezier beleef ik aan de momenten vóór dat ik op "het knopje" druk. Of het uiteindelijk een prachtige, goed-kommentaar-opleverende foto zal worden vind ik mooi meegenomen maar vind ikzelf zeker niet het belangrijkste. Het "zoeken naar" en "vinden van" een mooi of interessant onderwerp; het bedenken en samenstellen van een stilleven; het praten met de persoon die ik fotografeer; het bestuderen van een onderwerp, landschap, ding, compositie etc. Daarom fotografeer ik graag.
          Nog veel fotoplezier ,
          Benny
          Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

          Comment


          • #50
            Re: WAAROM maken we foto's?

            Misschien ligt er ten diepste wel achter dat alles vervliegt, voorbij gaat en ik zo nu dan toch graag iets zo mooi en treffend mogelijk wilt vastleggen of weergeven en vervolgens (soms) wil delen met anderen.

            Ook kan het een manier zijn om anders naar iets te kijken dan doorgaans het geval is, of om mensen op een andere manier te laten kijken naar alledaagse zaken. Juist datgene vastleggen waar anders waarschijnlijk aan voorbij gegaan zou zijn.

            Dat het vaak een vertekend beeld oplevert is weer een ander verhaal.

            Soms heb ik ook wel de indruk dat de camera het gezichtsveld belemmerd en de beste plaatjes waarschijnlijk in m'n geheugen worden vastgelegd. Daar staat tegenover dat ik wel bewuster kijk sinds ik fotografeer, maar ook minder onbevangen, omdat ik al snel ergens een foto inzie.

            Comment


            • #51
              Re: WAAROM maken we foto's?

              Ik vind het een heel boeiende vraag
              sommigen durven er over na te denken
              zoals altijd zijn er ook veel die gewoon antwoorden om zichzelf bezig te houden meer dan om anderen iets interessant te vertellen.

              Ik denk dat je veel verschillende soorten fotografen hebt, en dus ook verschillende redenen.
              we kunnen misschien een poll houden
              wie herkent zich in wat?
              wie durft ook eerlijk te zijn?

              * voor het imago, fotograaf zijn klinkt nu eenmaal sexy
              * voor het technische: dure toestellen, ...
              * omdat ze iets in de kunst wouden doen, en foto's maken is nu eenmaal makelijkere dan schilderen
              * om zich bezig te houden, tegen de vervelling (mens moet iets doen, dus waarom niet dat- had evengoed breienn kueen zijn)
              * als job

              er zijn naturlijk veel meer redenen
              possitievere

              ik hield nogal van:
              *als manier van leven, om te herinneren
              *misschien ook om ding te tonen, ipv te vertellen, dus als communicatievorm
              *om te beleven, om mensen te ontmoeten en op plaatsten te komen waar je andersni et zou komen
              * als derde oog?

              Comment


              • #52
                Re: WAAROM maken we foto's?

                Benny (BVPST),

                In het jaar dat ik hier al geregeld topics volgde vind ik je vraag één van de meest zinvolle al gelezen.
                Nog meer van zulks.
                Waarom houden al die BD'ers hier er zich in godsnaam mee bezig?


                Kan er voor mezelf ook wel niet direct een antwoord op geven.

                Ik voel er nogal veel voor om te stellen dat het een vorm van communiceren is, dingen willen, proberen uit te drukken. En toch hou je een grote slag om de arm: je kiest zelf welke foto's je wanneer aan wie wil tonen.
                Ik voel anderzijds ook iets voor het nostalgische. Dingen vast willen houden nu alles vlug voorbijgaat en er zeer veel gebeurt.


                Er zullen zoals @nneke stelt, veel verschillende types fotografen (en foto's) zijn.
                Voor wie er zin in heeft:
                misschien inderdaad es een poll houden: Voor wie zich geroepen voelt een aantal clusters in alle al gegeven antwoorden te herkennen en neer te pennen.
                En dan iedereen laten stemmen in welke types hij zichzelf het meest terugvindt.

                Comment


                • #53
                  Re: WAAROM maken we foto's?

                  omdat ik het zeg. duhhhhhhhhhhhhhh
                  FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
                  Canon EOS600d

                  Comment


                  • #54
                    Re: WAAROM maken we foto's?

                    goed marijnissen
                    heel boeiend vor de andere lezers

                    Comment


                    • #55
                      Re: WAAROM maken we foto's?

                      Omdat iedereen recht heeft op zijn afwijking . Of niet soms
                      Albums
                      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                      Comment


                      • #56
                        Re: WAAROM maken we foto's?

                        fotografie is voor persoonlijke expressie en .... het is gewoon heel plezant.

                        Hierop heb ik trouwens mijn website gebaseerd...

                        erwin
                        (www.photo-erwin.com)

                        Comment


                        • #57
                          Re: WAAROM maken we foto's?

                          omdat ik spijtig genoeg niet kan schilderen...
                          Mac

                          Comment


                          • #58
                            Re: WAAROM maken we foto's?

                            Volg reeds sedert ongeveer een jaar de activiteiten op het forum en heb hier enorm veel opgestoken.
                            Heb mij eerst een kleine P&S gekocht waarna ik iets gesofistikeerder ben gaan werken. Ikzelf neem foto's om te trachten te bewijzen dat ik het ook een beetje kan. Waar voorheen een filmpje van 24 of 36 afdrukken na het ontwikkelen slechts enkele goede exemplaren vertoonde is het momenteel ook door het ontdekken van Photoshop veel eenvoudiger om mindere exemplaren onmiddellijk te deleten.
                            Het voornaamste echter is dat ik begonnen ben met de wereld door een andere bril te bekijken. Door voortdurend oog te hebben voor bijzondere invalshoeken en aparte lichtinvallen begin ik pas echt de schoonheid van de natuur te ervaren en terwijl vroeger een kleine slak of een vlieg gewoon een minuskuul dingetje waren heb ik door de macro fotografie ook veel meer oog gekregen voor het detail. Ik ben er dus rijker door geworden en voel mij daar dankbaar voor.
                            D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                            Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                            en ewa flitsspeelgoed

                            Comment


                            • #59
                              Re: WAAROM maken we foto's?

                              Om herinneringen vast te leggen, omdat ik het graag doe, omdat iedereen graag foto's ziet.

                              Het is gewoon supertof! En met een digi en een pc is het best betaalbaar!

                              Lorie

                              Comment


                              • #60
                                Re: WAAROM maken we foto's?

                                waarom ik foto's trek ... wel sommige vinden het leuk om een hele dag zich uit te leven in een pretpark tegen 100 per uur rondvliegen in die tuigen...

                                heb het idee dat mijn fotos voor mijn hetzelfde doen ... ok noem mijn dan een adrenaline junkie mij best dat ding geeft mij een kick als ik mijn fotos kan uploaden en dan lekker genieten van de dingen die ik heb kunnen vastleggen...
                                misschien beetje in bloed, pa heeft kilo's vergeelde fotos liggen van de jaren stillekes van toen ik nog een snotpietjes groot was (lang geleden) ...
                                ach en gelukkig dat pa zo "bezeten" was .. ander had ik waarschijnlijk nooit geweten hoe ma er uitzag

                                Comment

                                Working...
                                X