Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WAAROM maken we foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: WAAROM maken we foto's?

    In de gedachte van Kariboe ga ik helemaal mee, heel elegant verwoordt. Maar verteld op mijn manier:

    Het kijken is zo leuk en spannend. Daarna de uitdaging om wat je ziet in een frame te gieten en nog op het juiste moment ook. Een schier onmogelijk taak dus de uitdaging blijft. Bovendien: de zoektocht naar leuke, mooie, vreemde dingen en situaties in het saaie of gewone; het anderen over je schouder mee laten kijken, het scheppen toch ook.... van een foto, jouw foto.

    Maar uiteindelijk toch weer het kijken. Ik liep laatst over het strand en zag de schoonheid van het zich terugtrekkende water, de reflectie van de wolken, het licht en de zijdeachtige structuur. Daar sta je dan toch wel even bij stil als fotograaf (en maak je wellicht een foto)....

    Op een meer basaal niveau zou je kunnen zeggen dat het jacht instinct en de scheppingdrang geprikkeld worden. De jacht naar - de - foto en het herscheppen van de wereld om je heen. Het bundelen van gevoel zodat ook de kijker even stil blijft staan bij je foto's.
    Last edited by maturin; 1 september 2004, 06:38.
    Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

    Comment


    • #17
      Re: WAAROM maken we foto's?

      In mijn geval; omdat ik hier voor meer dan duizend euro fotomateriaal heb en het zou toch zonde zijn om dit niet te gebruiken. Waarom heb ik in godsnaam een toestel gekocht?
      http://www.vannecke.be
      Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
      Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

      Comment


      • #18
        Re: WAAROM maken we foto's?

        Voor mij is het simpel.

        Ik vind het gewoon plezant. Zelfs super idiote foto's maken vind ik leuk.
        Ben wel iemand voor de digitale generatie want vroeger met filmpjes was het minder plezant voor mij want tijd tussen foto en resultaat was te lang. Maar ook dat is voor iedereen anders. Ik moet nogal snel de resultaten hebben en daarna die resultaten afwerken vind ik ook weer plezant.

        Dat ik het dan af en toe voor mij werk kan gebruiken maakt mijn werk ook nog plezanter.

        Dus het is voor het plezier.

        PS: Ik wou wel dat ik er beter in was want af en toe wat erkenning van dit is een goede foto zou ook plezant zijn.

        Comment


        • #19
          Re: WAAROM maken we foto's?

          omdat er 'n gezegde bestaat:

          "1 foto spreekt duizend woorden" (of zo iets )

          sterk medium om te argumenteren, als je toevallig geen pen en papier bij hebt...

          Comment


          • #20
            Re: WAAROM maken we foto's?

            Euhhhhh , omdat we niet kunnen schilderen ? ( ikke dan toch niet )
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #21
              Re: WAAROM maken we foto's?

              Om na te kunnen genieten...

              Een goeie foto is voor mij dan ook eentje die de hele sfeer van het moment terugbrengt en me terugvoert naar die plaats, dàt moment, die mensen, .... Foto's vullen m'n geheugen aan, stimuleren de herinnering en wat is een mens anders dan een verzameling van herinneringen ? (oei, ik word filosofisch...)

              Of nee... gewoon omdat het ongelofelijk plezant is, omdat er geen inspiratieloos moment is (alles is immers fotografeerbaar) en omdat m'n huisgenoten en vrienden er ook van genieten (ja, een klein beetje waardering kan ook deugd doen...).

              Maar geld wil ik er principieel niet mee verdienen; ik streef ernaar een goeie amateur te worden; veel liever dat dan een middelmatig professioneel...
              Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

              Comment


              • #22
                Re: WAAROM maken we foto's?

                Waarom?
                Eh...

                42

                Daarom dus
                Op serieuzere voet: wat Peter zegt (kijk maar naar mijn signature, dan begrijp je 't misschien).

                Comment


                • #23
                  Re: WAAROM maken we foto's?

                  Een waarom-vraag is een filosofische vraag. Tijdens de cursussen pedagogie, antwoorde de prof altijd met 'omdat de regen niet past om mijn voeten'. Dit was dan ook als een correct antwoord te nemen.
                  Dus, waarom ? Omdat groene bananen niet bruikbaar zijn tijdens de ruitijd van de paarswitte zuidpoolse olifant met de blauwgroene maanse walvis

                  Hoe komt het dat ik aan fotografie doe ?
                  1) gezien van mijnen pa
                  2) verbeten door alles wat fysica was en is
                  3) een aandenken
                  4) een betere en diepere observatie mogelijk omdat het beeld blijvend is, het gefotografeerde voorwerp niet altijd.
                  5) om op vragen als deze te kunnen antwoorden
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #24
                    Re: WAAROM maken we foto's?

                    omdat je dat wat gebeurt op 1 moment vast legt voor eeuwig (of toch voor een tijdje).
                    een digitale foto heeft een hoge resolutie en je kan nadien bestuderen wat er op dat ene moment gebeurde... het is alsof je zolang je maar wil naar een fractie van een sec kan kijken.

                    zeg maar: een moment voor altijd :-)

                    ook kun je dingen laten zien wat je nooit in het echt zult zien: macros, fotos met lange sluitingstijd, zoom ...
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #25
                      Re: WAAROM maken we foto's?

                      Een waarom-vraag is een filosofische vraag. Tijdens de cursussen pedagogie, antwoorde de prof altijd met 'omdat de regen niet past om mijn voeten'. Dit was dan ook als een correct antwoord te nemen.
                      Dus, waarom ? Omdat groene bananen niet bruikbaar zijn tijdens de ruitijd van de paarswitte zuidpoolse olifant met de blauwgroene maanse walvis

                      Hoe komt het dat ik aan fotografie doe ?
                      1) gezien van mijnen pa
                      2) verbeten door alles wat fysica was en is
                      3) een aandenken
                      4) een betere en diepere observatie mogelijk omdat het beeld blijvend is, het gefotografeerde voorwerp niet altijd.
                      5) om op vragen als deze te kunnen antwoorden
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #26
                        Re: WAAROM maken we foto's?

                        tis eens wat anders dan aan mn aap sleuren
                        jongens wat een vraag

                        Comment


                        • #27
                          Re: WAAROM maken we foto's?

                          "aan mijn aap sleuren" ??????????????????????????????????????????????
                          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                          Comment


                          • #28
                            Re: WAAROM maken we foto's?

                            aan de "pierewiet" sleuren

                            Ik fotografeer omdat dit me leert kijken naar zaken waar ik anders nooit zou naar kijken .. en nadien geven die foto's mij soms nog eens een andere kijk .. verder vind ik fotografie een verlengstuk van mezelf, een stuk creativiteit dat zijn weg heeft gevonden !!


                            Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                            "aan mijn aap sleuren" ??????????????????????????????????????????????
                            Albums : http://fotografiepeterderycke.be
                            Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

                            Comment


                            • #29
                              Re: WAAROM maken we foto's?

                              LOL !
                              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                              Comment


                              • #30
                                Re: WAAROM maken we foto's?

                                Een vraagje aan al diegenen die het voor het plezier, de kunst, het mooie enz doen...

                                Zou je er ook nog plezier aan beleven indien de foto's die je nam alleen voor uzelf zichtbaar zouden zijn?
                                m.a.w. Doe je het echt alleen voor uzelf omdat ge het prettig of mooi vindt, of is het belangrijk dat je ermee kan uitpakken en kijkt ge toch wel uit naar een compliment?

                                Ik ben benieuwd,

                                Jos
                                http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                                Comment

                                Working...
                                X