Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograaf voor huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

    Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
    Maar sommige controles gaan inderdaad er van uit dat 'gratis' niet bestaat.
    (tenzij binnen bepaalde wettelijke normen).
    Dikwijls wordt het begrip economisch verkeer gehanteerd. maw als je iets doet waar een 'beroeps' zijn brood mee verdient, kan het niet gratis zijn. En drankbonnen e.d. vallen evengoed onder de bezoldiging. Is een voordeel in natura.
    Daarvoor zijn er LETS groepen (Local Exchange and Trade of Services, of zoiets). Principe is simpel: buurvrouw stemt mijn piano, mijn vrouw bakt voor jou een taart, de buurman ververst de olie en ik maak de huwelijksreportages en geef pianoles aan beginners (bvb).

    Daar zijn systemen voor met een weging voor verschillende diensten (niet elke dienst is evenveel waard). Iedereen helpt iedereen met wat hij kan en ergens wordt bijgehouden wie bij wie in welke kleur krijt staat. Daar komt geen enkele belasting aan te pas. Klinkt heel hippie-achtig, maar hier en daar werkt het. Ik heb tijdens mijn opleiding een spreker gezien die de LETS groep in Antwerpen al meer dan 15 jaar organiseerde.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #77
      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

      Oorspronkelijk geplaatst door w&j Bekijk bericht
      Hoi

      4 mei 2012 trouwen wij; 't wordt een trouw in beperkte kring, wegens beperkt budget, maar wel op een schitterende locatie: kasteel Oudeberg te Geraardsbergen.
      We zijn dus op zoek naar een amateur (of professionele) fotograaf die onze dag op een ludieke, alternatieve, kortom niet klassieke manier kan vastleggen voor een reasonale price, waarbij de foto's ons digitaal aangeleverd worden.
      Indien geïnteresseerd of u kent iemand die dit mogelijk kan doen, graag de coördinaten.

      Alvast bedankt!!
      even een update.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #78
        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        even een update.
        grt,bouk.
        Die update kan tellen Bouk
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #79
          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

          Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
          Als de foto's goed zijn en de "klant" of je vrienden er heel erg blij mee zijn. Daarbij dan
          ook nog is voor een goede en niet torenhoge prijs hun foto's hebben. Dan denk ik wel dat
          dat wel hetgeen is wat het meest belangrijk is en wat dan telt.
          Daar zullen de "pro" fotografen niet blij mee zijn. Dat maakt voor hun veel kapot, maar
          tja dan had je maar een ander beroep moeten kiezen. In alle beroepen zijn er dan ook
          hopen mensen die in het zwart werken of tot zelf dingen voor niets doen omdat ze het
          leuk vinden of het als hobby doen.


          Tja dat is dan jammer, dan hadden ze chirurg moeten worden. Daar heb ik tot nu toe nog
          nog geen hobbyisten in geweten !
          Dat zijn politiekers.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #80
            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

            De professionele fotografen zijn duur omdat ze na het huwelijk nog veel tijd nodig hebben voor nabewerking (dat lees ik hier).
            Ik heb onlangs een DSLR gekocht en de verkoper bevestigde me dat de foto's die hieruit komen geen nabewerking meer nodig hebben, tenminste wanneer ik de techniek van het fotograferen goed zou kennen.
            Nu, van professionele huwelijksfotografen mag ik toch veronderstellen dat ze de nodige diploma's hebben en een fototoestel dat toch wel een stuk beter is dan datgene dat ik gekocht heb. Waarom hebben zij dan nog nabewerking nodig?

            Ik begrijp hier totaal niets van.

            Comment


            • #81
              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

              Oorspronkelijk geplaatst door CindyL Bekijk bericht
              De professionele fotografen zijn duur omdat ze na het huwelijk nog veel tijd nodig hebben voor nabewerking (dat lees ik hier).
              Ik heb onlangs een DSLR gekocht en de verkoper bevestigde me dat de foto's die hieruit komen geen nabewerking meer nodig hebben, tenminste wanneer ik de techniek van het fotograferen goed zou kennen.
              Nu, van professionele huwelijksfotografen mag ik toch veronderstellen dat ze de nodige diploma's hebben en een fototoestel dat toch wel een stuk beter is dan datgene dat ik gekocht heb. Waarom hebben zij dan nog nabewerking nodig?

              Ik begrijp hier totaal niets van.
              mijn eerste reactie zou zijn "don't feed the troll" maar het is wel een legitieme opmerking.

              De "professionele" fotograaf stelt zich niet zomaar tevreden met foto's recht uit de camera (JPEG). Het kan, maar dan zijn we beperkt door de instelmogelijkheden van de camera en dan is het niet/minder mogelijk om er middels nabewerking een persoonlijke touch aan te geven. Zo worden vandaag nog maar weinig creatieve voorzetfilters gebruikt omdat dit beter & gemakkelijker toe te passen is in nabewerking van de RAW-files.

              Vergelijk het met een fotograaf die zijn foto's laat ontwikkelen en afdrukken in een goedkope 1-uurs service tegenover iemand die zelf zijn foto's ontwikkelt en afdrukt of eventueel een goeie en creatieve samenwerking heeft met een vaklabo.

              G
              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

              Comment


              • #82
                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                Geert, je weet wellicht ook wel dat het hier niet om Cindy L gaat hé
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #83
                  Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                  Cindy L heeft zich vandaag geregistreerd speciaal om dit ene bericht te schrijven : )

                  Comment


                  • #84
                    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                    zo zo leuk, CindyL heeft duidelijk nog niet veel met haas DSLR gewerkt of is zeer rap tevreden!

                    ga het hierbij houden, anders gaan we trollen voederen
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #85
                      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht

                      ga het hierbij houden, anders gaan we trollen voederen
                      ik denk niet direct dat het met trollerij te maken heeft, maar met ten onrechte geloof hechten aan verkoperspraatjes. Een verkoper die zijn vak verstaat weet dat nabewerking, net als ontwikkelen en afdrukken voor wie analoog werkt, een essentieel onderdeel van fotografie is.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #86
                        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                        Het heeft alles met trolling te maken, dit is gewoon één van de vele spookaccounts die opduiken wanneer het over trouwfotografie gaat, telkens aangemaakt door dezelfde persoon. Ingewijden zullen wel weten over wie het gaat Moderatoren zijn ook wel op de hoogte.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #87
                          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                          Oorspronkelijk geplaatst door w&j Bekijk bericht
                          Hoi

                          4 mei 2012 trouwen wij; 't wordt een trouw in beperkte kring, wegens beperkt budget, maar wel op een schitterende locatie: kasteel Oudeberg te Geraardsbergen.
                          We zijn dus op zoek naar een amateur (of professionele) fotograaf die onze dag op een ludieke, alternatieve, kortom niet klassieke manier kan vastleggen voor een reasonale price, waarbij de foto's ons digitaal aangeleverd worden.
                          Indien geïnteresseerd of u kent iemand die dit mogelijk kan doen, graag de coördinaten.

                          Alvast bedankt!!
                          Hey ,

                          Wil deze dag wel vastleggen voor jullie.
                          Neem maar contact op :fotografie@alfafocus.be
                          Laat jullie dan wat vb zien en maak een offerte
                          Heb ervaring in spontane huwelijksfotografie.
                          Veerle
                          Last edited by veego; 28 november 2011, 16:09.

                          Comment


                          • #88
                            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                            Oorspronkelijk geplaatst door veego Bekijk bericht
                            Heb ervaring en spontane huwelijksfotografie.
                            Spontaan is het als je daar op de dag van het huwelijk spontaan en zonder enige vorm van afspraken aan komt en foto's begint te nemen. Anders is het geplande huwelijksfotografie .

                            zo nu zijn we weer op niveau
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #89
                              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                              dit is een L(aughing) O(ut) L(oad) draadje geworden :-)

                              altijd leuk, die fora
                              * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

                              Comment


                              • #90
                                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                                alternatief :

                                koop 10 wegwerptoestellen
                                zet op elke tafel eentje
                                scan de negatieven... en maak een fotoboek...

                                -500 euro

                                leuke, spontane foto's
                                geen fotograaf die 20 uur moet werken voor een hongerloontje
                                www.aeri-photography.be

                                Comment

                                Working...
                                X