Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograaf voor huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
    Ik ben niet mee
    Jij bent toch ook een "pro" - in bijberoep?



    EDIT: dit net gezien op je site:


    ---> Hoe kun je dan de diensten aanbieden die bij "MORE" staan op je website?
    Bij "INFO" staat er onder "faq" een duidelijke verwijzing naar een "prijs" nochtans.
    Ik ben in onder geen enkele voorwaarde een fotograaf in bijberoep, ik zou niet weten
    hoe je daaraan komt . Maar goed tof als je dat denkt, dan heeft het allemaal toch een
    beetje een "pro" uitzicht.

    Voor alle duidelijkheid, ik ben dus ook geen Firma of Bedrijf. Heb geen Btw nummer en heb geen winstgevende doelen. Voor mij is het enkel een mooie en fel uit de hand gelopen hobby!
    ---> Hoe kun je dan de diensten aanbieden die bij "MORE" staan op je website?
    Bij "INFO" staat er onder "faq" een duidelijke verwijzing naar een "prijs" nochtans.


    Dat is wel iets wat 200% klopt, ik heb dus ook helemaal geen btw nummer en heb al
    helemaal in de verste verte geen bedrijf . Was het maar waar !

    Hoe kan ik die diensten dan aanbieden? Gewoon heel erg simpel, als ik dat graag doe
    dan doe ik dat toch, niet dan? Zoals daar dan ook staat "een uit de hand gelopen hobby"
    dat is ook alles.

    Bij more staat
    Events: Is heel leuk af en toe concertje, festival of eventje meepikken is altijd leuk om
    te doen. In ruil voor de gratis toegang en wat te drinken enz maak ik foto's die ze dan
    nadien gewoon op een cd krijgen. Niets geld mee gemoeit en toch bied ik het aan.

    Companies: Vind het leuk om nieuwe uitdagingen te doen en dat kan zeker ook een
    bedrijf zijn die foto's willen voor hun website ofzo. Inplaats daarvan krijg ik weer een
    mooie fotoreeks en hier en daar eens een korting ofzo. Niets geld mee gemoeit maar
    toch bied ik het aan.

    Weddings: Als ik daar familie, vrienden en kennissen een plezier mee kan doen om dat
    voor hun te doen... Weer een uitdaging, een dagje foto's maken en weer een mooie
    reeks erbij. Daarbij, meestal als ik de mensen ken is het dan ook nog van mij naar hun
    toe de huwelijkscadeau. Weer niets geld mee gemoeit en ook dat bied ik aan !

    Dan nog het laatste wat je zegt dat er duidelijk iets van "prijs" in de "FAQ" staat op
    mijn website.
    Daarmee bedoel je -> Is visagie ook inbegrepen? Nee, dat is niet bij de prijs inbegrepen.
    Ik kan er wel voor zorgen. ???

    Daar staat dan enkel dat visagie zelf te betalen is hoor... Misschien wat onduidelijk
    vermeld, maar dat is wat er staat hoor.

    Dus bij al die diensten daar is buiten een hele leuke hobby net veel meer te vinden...
    Zijn er mensen die mij dan toch iets willen toesteken, dat gaat dan integraal het potje
    in voor de fotografie spullen. Zo kan ik mijn spullen ook eens vernieuwen of is een keer
    iets bijkopen.

    Hoop dat dit wat duidelijk is, of toch verduidelijkt waar je niet in mee was ...

    Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

    Comment


    • #62
      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

      Toch even dit aanpassen dan:

      Is visagie ook inbegrepen?

      Nee, dat is niet bij de prijs inbegrepen. Ik kan er wel voor zorgen.
      Dus ... visagie is niet in de prijs inbegrepen ... welke prijs dan?
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #63
        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

        Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
        Ik ben in onder geen enkele voorwaarde een fotograaf in bijberoep, ik zou niet weten
        hoe je daaraan komt . Maar goed tof als je dat denkt, dan heeft het allemaal toch een
        beetje een "pro" uitzicht.

        Voor alle duidelijkheid, ik ben dus ook geen Firma of Bedrijf. Heb geen Btw nummer en heb geen winstgevende doelen. Voor mij is het enkel een mooie en fel uit de hand gelopen hobby!
        ---> Hoe kun je dan de diensten aanbieden die bij "MORE" staan op je website?
        Bij "INFO" staat er onder "faq" een duidelijke verwijzing naar een "prijs" nochtans.


        Dat is wel iets wat 200% klopt, ik heb dus ook helemaal geen btw nummer en heb al
        helemaal in de verste verte geen bedrijf . Was het maar waar !

        Hoe kan ik die diensten dan aanbieden? Gewoon heel erg simpel, als ik dat graag doe
        dan doe ik dat toch, niet dan? Zoals daar dan ook staat "een uit de hand gelopen hobby"
        dat is ook alles.



        Hoop dat dit wat duidelijk is, of toch verduidelijkt waar je niet in mee was ...
        Is het niet zo dat:
        als jij gratis toegang en drank krijgt,
        dat je dus iets krijgt voor je verleende dienst,
        dat dat een vergoeding is,
        en dat dat dus telt als betaling...

        dus ok je krijgt geen geld, maar wel andere compensatie...
        Ook al bedoel je het goed: kzou er toch mee opletten dat belastingscontroleurs/whatever daar niet lastig over gaan doen?

        (ben geen kenner, enkel vage kennis over sommige dingen, dus zeker niet aanvallend/negatief/pestend/ofzo bedoeld)
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #64
          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Toch even dit aanpassen dan:



          Dus ... visagie is niet in de prijs inbegrepen ... welke prijs dan?
          Ik denk wel dat mijn vorige post over prijzen en geld heel erg duidelijk was. Dus ik ga in
          de discussie of ik nu geld vraag/krijg niet veel meer moeite steken .

          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

          Comment


          • #65
            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Is het niet zo dat:
            als jij gratis toegang en drank krijgt,
            dat je dus iets krijgt voor je verleende dienst,
            dat dat een vergoeding is,
            en dat dat dus telt als betaling...

            dus ok je krijgt geen geld, maar wel andere compensatie...
            Ook al bedoel je het goed: kzou er toch mee opletten dat belastingscontroleurs/whatever daar niet lastig over gaan doen?

            (ben geen kenner, enkel vage kennis over sommige dingen, dus zeker niet aanvallend/negatief/pestend/ofzo bedoeld)
            Tja daar zit waarheid in in wat je zegt. En of dat dan al dan niet ver gezocht is weet ik
            persoonlijk ook niet hoor. In zoverre ben ik daar ook niet in thuis eigenlijk.
            Maar dan is het ook zo dat de mensen die op festivals/evenementen gaan flyeren voor
            enkel de inkom en een paar gratis drank bonnen net hetzelfde doen denk ik dan. Dan
            denk ik wel dat er heeeeel veel mensen al dan niet helemaal onbewust dezelfde fout
            maken in heel veel andere dingen dan fotograferen alleen. In hoeverre de belastingen en
            weet ik veel wat nog allemaal zouden gaan hierin? Daar heb ik geen enkel idee van hoor.

            Maar zoals ik al heb gezegd, er zit inderdaad misschien wel waarheid in jou stelling
            hoor. Maar in hoeverre dat allemaal gaat enz weet ik eigenlijk niet...

            Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
            Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

            Comment


            • #66
              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

              Wel, ik ga er ook niet verder op in,
              ik weet niet 100% hoe het zit...

              en je maakt alleszins duidelijk genoeg dat je geen geld ontvangt,
              dus ik denk dat we op zelfde denklijn zitten hoor ;-)
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #67
                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                en je maakt alleszins duidelijk genoeg dat je geen geld ontvangt,
                dus ik denk dat we op zelfde denklijn zitten hoor ;-)
                Voila, zo is dat...

                Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                Comment


                • #68
                  Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                  hier overlaatst ook nog zo iemand gehad!

                  had een brief gekregen van onze vrienden van FOD financiën met de vraag of hij zich in regel kon stellen (PH56 ofzo) TFCD/TFP is volgens hen ook betalen! (toch uit de brief die hij had gehad (er worden goederen uitgewisseld ofzo iets)

                  dus jij maakt hier wel echt een mooi pleidooi voor zwartwerk!
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #69
                    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                    Achja ieder zo zijn gedacht erover zeker...

                    Ik vind en ben er van overtuigd dat je een hobby mag hebben die uitoefenen en daarbij
                    een leuke website op poten zetten om alles te laten zijn. Ik verdien er niets mee en als
                    tfcd ook al geld verdienen is dan zijn 90% van de fotografen in fout die met modellen
                    werken en er (beiden) niets voor betaald krijgen.

                    Als jij dat dan allemaal een pleidooi vind voor zwart werkt... Dat is dan jou gedacht zeker...

                    Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                    Comment


                    • #70
                      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                      Ik weet niet of je de discussie hebt gelezen op modellennet, over degene die gratis fotografie aanbieden.

                      Er was namelijk iemand die het aan de belastingen kon gaan uitleggen, "tfcd" shoots. Volgens de belastingen werkt niemand gratis voor niets. Doe je een shoot met een model, en betaalt het model niets maar ze gebruikt de foto's wel in haar portfolio, dan zou dit "sluikwerk" zijn.

                      Ik weet er het fijne niet van hoor, maar ik zou toch oppassen, omdat er zoveel op je site staat. (ook voor bedrijven enz)

                      Groetjes,
                      Nicky

                      Comment


                      • #71
                        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                        Oorspronkelijk geplaatst door nickyj Bekijk bericht
                        Ik weet niet of je de discussie hebt gelezen op modellennet, over degene die gratis fotografie aanbieden.

                        Er was namelijk iemand die het aan de belastingen kon gaan uitleggen, "tfcd" shoots. Volgens de belastingen werkt niemand gratis voor niets. Doe je een shoot met een model, en betaalt het model niets maar ze gebruikt de foto's wel in haar portfolio, dan zou dit "sluikwerk" zijn.

                        Ik weet er het fijne niet van hoor, maar ik zou toch oppassen, omdat er zoveel op je site staat. (ook voor bedrijven enz)

                        Groetjes,
                        Nicky
                        Nee heb ik niet gelezen hoor... Maar in jou uitleg zit ook wel wat in. Maar dat wil niet
                        zeggen dat ik het daarom niet even grote zever vind wat er door de betreffende
                        belastingen word beweerd of word gezegd. Als ze maar geld kunnen vangen is het goed
                        voor hun. Maar goed daar gaat het hier niet om. Hoe dan ook ik heb nou ook niet elke
                        week een nieuwe shoot erop staan ofzo. Ik shoot helemaal niet zoveel, dus als pro of
                        iemand die er geld voor ontvangt word ik denk ik niet meteen gezien.

                        Maar toch klopt het wat je zegt over er mee op te passen...

                        Alvast bedankt.

                        Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                        Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                        Comment


                        • #72
                          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                          Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                          Maar toch klopt het wat je zegt over er mee op te passen...

                          Ik denk dat dit een wijze samenvatting is, doe ermee wat je wil natuurlijk.
                          www.fotofolio.be

                          Comment


                          • #73
                            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                            @TheArtOfSilence

                            Ik zie dat je het aangepast hebt op je site
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #74
                              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              @TheArtOfSilence

                              Ik zie dat je het aangepast hebt op je site
                              Ik heb inderdaad een paar dingen anders geformuleerd op mijn website. Zoals ik eerder al
                              had gezegd, ben ik me er ook van bewust dat je met alles goed moet oppassen hoor .
                              Maar de uiteindelijke bedoeling en de dingen die ik doe en graag doe blijven eigenlijk dan
                              wel helemaal hetzelfde. Enkel ietsje amateuristisch geformuleerd dan !

                              Maar daarmee wil het niet zeggen dat ik het eens ben met sommige stellingen hierboven hoor.
                              Zoals dat je nog geen hobby gratis kan uitvoeren? Ook voor wat drankbonnen en dan de
                              toegang tot iets, dat is bij mij ook gratis fotograferen. Net als TFCD, dat vind ik dan al
                              helemaal gratis. Daar word veel tijd en moeite ingestoken en soms ook nog kosten voor
                              verplaatsingen. Dus ik denk niet dat de TFCD fotografen er iets aan verdienen, als ze
                              het natuurlijk ook echt op TFCD bassis doen... Dat natuurlijk ter zijde.

                              Maar goed dat waren dan de stellingen van de prachtige Belgische wetgeving natuurlijk .

                              Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                              Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                              Comment


                              • #75
                                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                                Wetgeving is zeker niet altijd logisch en duidelijk.
                                Anders zouden advocaten minder werk hebben en de rechtbanken niet overstelpt met werk.

                                Maar sommige controles gaan inderdaad er van uit dat 'gratis' niet bestaat.
                                (tenzij binnen bepaalde wettelijke normen).
                                Dikwijls wordt het begrip economisch verkeer gehanteerd. maw als je iets doet waar een 'beroeps' zijn brood mee verdient, kan het niet gratis zijn. En drankbonnen e.d. vallen evengoed onder de bezoldiging. Is een voordeel in natura.

                                Een ex-(inter)nationale doelman J.M. P uit B heeft zich ook laten betalen in natura....
                                Maar wat je nu gedaan hebt aan de site is beter.
                                [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                                Comment

                                Working...
                                X