Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograaf voor huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: fotograaf voor huwelijksreportage

    Oorspronkelijk geplaatst door marc-cr Bekijk bericht
    De kerkgemeenschap besliste om een amateur in dienst te nemen. Met als gevolg dat :

    Groepsfoto's met veel omgeving en weinig groep.
    Kinderen die er niet gelukkig uit zagen.
    eerder een point en shoot reportage dan een sfeervol gebeuren.
    Veel bewogen en onscherpe foto's. Belichting was fout bij veel foto's.
    Een CD'ke van 40 Euro met veel foto's Maar geen enkele goede foto.

    Wil je op een belangrijke dag dit risico lopen, dan ben je goed bezig.
    Dus jij wil zeggen als er een amateur/hobbyfotograaf in verwerkt zit dat er dus geen
    afspraken nagekomen worden en dat de foto op niet veel lijken?
    Wilt niet zeggen omdat jij dit hebt meegemaakt, dat het is tegengevallen en dingen die
    jij misschien beter had kunnen doen niet goed waren, dat iedereen zo is. Ik ken genoeg
    amateurs/hobbyfotografen (waaronder ik) die er al hun werk insteken en ZEKER hun
    afspraken nakomen. Of het nu een huwelijk is of een plaatselijke bejaarde party bij
    wijze van spreken, wilt het net zeggen dat je als amateur geen afspraken moet nakomen
    vind ik dan.

    Ik weet niet of je een pro of een amateur/hobbyfotograaf bent. Aangezien je hier
    nergens een website hebt staan en dat ik nergens in je al 17 geposte berichte kan zien
    wat voor werk je leverde. Behalve dan in Macro & Close-Up en Dieren, wat denk in niet
    al teveel te maken heeft met Communie Diensten, laat staan "Huwelijken".

    Beetje jammer en vooral onterecht om "Amateurs" over 1 kam te scheren hoor...
    Ken genoeg "Amateurs" die het voor dat geld doen en er dan ook nog heel veel werk en
    tijd insteken om de mensen heel mooie resultaten te bezorgen. Maar een PRO die dit
    dan wekelijks doet en daar even een reportage afgeeft waar je stil van word. Tja die
    zal dan ook wel DIK moeten betalen, wat heel logisch is.

    Maar de vergelijking Amateurs - > of iedereen kan dat wel even fixen op een cdke dat is onzin hoor ...

    Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

    Comment


    • Re: fotograaf voor huwelijksreportage

      Zelf ben ik een amateur die weet wat er mag gebeuren als amateur. Je hebt zelf geen verplichtingen. Contract opstellen gebeurd nu eenmaal niet bij een amateur. Als klant loop je dus een risico. Ik bedoel hier niet mee dat alle amateurs zo zijn. Maar als klant loop je een risico
      Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

      Comment


      • Re: fotograaf voor huwelijksreportage

        Eigenlijk is het toch zeer eenvoudig. Er zijn liefhebbers (vind amateur nogal negatief) die goed en slecht zijn. Dit geldt ook voor de pro's. Aan de klant om uit te vissen wie voor hem goed of slecht is. Ook dit is weer zeer persoonlijk. De ene mens is al tevreden met wat voor een ander absoluut ondermaats is. Aan de TS dus om zijn keuze te maken in prijs/kwaliteit.
        Steven

        Comment


        • Re: fotograaf voor huwelijksreportage

          Liefhebber is inderdaad het juiste woord, Maar TS haalde zelfs vandaag het woord amateur in de mond. Een fotograaf op loon basis zal nooit een CD met onbewerkte plaatjes afgeven, en de TS met de eer gaan laten lopen. Iemand op loonbasis zal enkel de vooraf afgesproken aantal foto's afleveren en nadien bijverdienen bij de extra aantallen.
          Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

          Comment


          • Re: fotograaf voor huwelijksreportage

            Oorspronkelijk geplaatst door marc-cr Bekijk bericht
            Maar als klant loop je een risico
            Da is waarheid, geen discussie mogelijk. Maar voor de zeker heid weet je dan ook wel welk
            budget je moet gaan vrijmaken. Heb je dit niet, tja dan moet je ietsje meer risico gaan
            nemen. Maar desalniettemin, foto's zijn op zo een dag ECHT wel belangrijk!

            Dus begrijp ik wel dat er word aangeraden een Pro te nemen die alles ervan weet en die
            ook op bijna ieder moment weet wat te doen en te verwachten. Ben ik zeker mee eens...
            Maar als dat niet gaat wegens budget, dan zijn er zeker ook gedreven amateurs die
            ook wel echt knap werk leveren en dit met duidelijke afspraken. Zelfs Pro's kunnen soms
            hun afspraken niet gaan nakomen, zelfs al is er een contract. Dat contract is bindend en je
            hebt ietsje meer achter de hand. Maar uiteindelijk, hij komt niet opdagen en je hebt een contract...
            En dan? Dan kan je gaan klagen van je oren maken en met een contract staan zwaaien.
            Maar hoe dan ook hij is er niet en jij hebt een probleem!
            Hij komt wel opdagen hij is betaald, allemaal dik inorde. Nadien krijg je foto en of het album
            of wat dan ook. Probleem, die zien er niet uit en je bent echt niet content, maar je hebt een
            contact... Ook hier weer pech, met een contract.

            Dusje, een eeuwige discussie tussen pro en "liefhebbers" vrees ik !


            Oorspronkelijk geplaatst door Steven Crabbé Bekijk bericht
            Er zijn liefhebbers (vind amateur nogal negatief) die goed en slecht zijn. Dit geldt ook voor de pro's.
            Inderdaad, ook bij pro zullen er bij zijn die hun werk niet naar behoren gaan doen! Maar
            die heb je dan wel jammer genoeg een PAK meer moeten betalen als de Liefhebber.

            Zoals je zegt, gewoon goed zoek en optijd eraan beginnen. Foto's en voorbeelden van
            die persoon zeggen zoveel meer dan een knappe site met tekst uitleg en mooie contractjes...

            Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
            Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

            Comment


            • Re: fotograaf voor huwelijksreportage

              Oorspronkelijk geplaatst door Steven Crabbé Bekijk bericht
              Eigenlijk is het toch zeer eenvoudig. Er zijn liefhebbers (vind amateur nogal negatief) die goed en slecht zijn. Dit geldt ook voor de pro's. Aan de klant om uit te vissen wie voor hem goed of slecht is. Ook dit is weer zeer persoonlijk. De ene mens is al tevreden met wat voor een ander absoluut ondermaats is. Aan de TS dus om zijn keuze te maken in prijs/kwaliteit.
              amateur is latijn voor liefhebber.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door putor

                amateur is latijn voor liefhebber.
                Inderdaad, en in het Frans is het ook gewoon normaal om mensen als amateur te bestempelen.
                Hier krijgt de term een negatieve weerklank omdat men het zo wìl interpreteren.
                Ik vind het in elk geval geen belediging om amateur genoemd te worden.

                Zie putor, ik ben het met u eens...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment

                Working...
                X