Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograaf voor huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

    Ik verdien per maand geen 5700 euro aan huwelijken hoor, je doet er 2 per maand, of 3 als je geluk hebt. Reken maar uit.

    Een huwelijksdag is trouwens meestal 10 à 12 uur, en geen 8 uur.

    En denkt u dat wij elke dag opdrachten hebben? Dat kan moeilijk, want alles wat je doet van opdrachten, daar heb je nog werk aan ivm afwerking enz.

    Zou u als fotograaf werken, u zou nogal verschieten!

    Comment


    • #17
      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

      Gelukkig moet je als werknemer niet investeren in
      -het materiaal en materieel dat je gebruikt
      -de verzekering
      -de software die je baas op z'n pc gebruikt
      -de bedrijfswagen die je van je baas krijgt
      -promotie voor de zaak van je baas
      -de hoofdpijn die je van dit topic krijgt
      -....

      D'r zijn dingen bij die je in kosten kan steken...maar daarvoor moet je toch eerst de centen binnen gekregen hebben.
      Last edited by paly; 9 november 2011, 10:27.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #18
        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

        Ja, materiaal, en niet te vergeten: genoeg extra backup materiaal!

        't is trouwens moeilijk om 11 huwelijken per maand te doen hoor (150 uur werken aan huwelijk van elk 13 uur = 11,5 huwelijken)

        Bovendien heb je je agenda niet zelf te plannen.

        Comment


        • #19
          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

          Oorspronkelijk geplaatst door nickyj Bekijk bericht
          Ik verdien per maand geen 5700 euro aan huwelijken hoor, je doet er 2 per maand, of 3 als je geluk hebt. Reken maar uit.

          Een huwelijksdag is trouwens meestal 10 à 12 uur, en geen 8 uur.

          En denkt u dat wij elke dag opdrachten hebben? Dat kan moeilijk, want alles wat je doet van opdrachten, daar heb je nog werk aan ivm afwerking enz.

          Zou u als fotograaf werken, u zou nogal verschieten!
          Mijn post was zeker niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon uit nieuwsgierigheid.
          Mja ik begrijp da wel hoor dat je niet elke dag een huwelijk hebt, maar eigenlijk betekent dit dat de mensen meer betalen omdat je er maar 3 op een maand hebt.
          Of is dit echt het maximum dat je kan afwerken op 1 maand ? (serieuze vraag, ik weet het niet dus vraag ik het maar)

          'k wil maar zeggen, als je maar 3 huwelijken per maand hebt en je tijd is daar niet volledig mee gevuld wat doe je dan voor de rest nog ? Ok je moet klanten zoeken en daar kruipt waarschijnlijk ook heel veel tijd in, en ook niet iedere potentiele klant wordt er eentje waarschijnlijk.

          Persoonlijk vind ik 1500 euro voor een volledige dag veel geld, ook al ben je daar nog 3 dagen mee bezig achteraf. (ook weer niet aanvallend, gewoon een vaststelling en ja ik weet dat dit de prijzen zijn)

          Comment


          • #20
            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

            wat heeft TS nou aan al die "bekende" verhalen.....
            je doet het voor die prijs of niet.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              wat heeft TS nou aan al die "bekende" verhalen.....
              je doet het voor die prijs of niet.
              grt,bouk.
              Dat was ook mijn punt bij mijn eerste reactie hier, maar blijkbaar werd het niet goed of niet begrepen. Of wil men toch nog eens uitleggen hoe weinig men maar verdient...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #22
                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                Conclusie van dit topic:

                Een fotograaf kost veel geld, hebt ge't niet vraag het dan aan nonkel Frans/Jef/Fillemon/...


                En vraag vooral niet om uitleg over uw factuur

                Comment


                • #23
                  Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                  ....vraag gewoon uit nieuwsgierigheid aan je baas hoeveel je hem werkelijk per uur kost.
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #24
                    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                    Waar is de tijd dat sommige die toen nog geen BTW nummer hadden, gesprongen zouden hebben voor dit aanbod

                    En er zijn op dit forum (naast de Pro's die altijd op topics als dit springen zelfs al weten ze dat net niet voor hun is) genoeg nonkels Frans/Jef/Fillemon/... die kwaliteitswerk kunnen afleveren tegen die (onkostenvergoeding).

                    Excuses hoor, af en toe moet ik dit gewoon even uitleggen : )
                    Ook mijn excuses maar af en toe moet het langs deze kant er ook eens uit

                    Wat win je ermee om hier een pleidooi te komen houden over kostprijsberekening en uurlonen ? Als je boven het budget van de vraagsteller zit gaat je deze op deze manier zeker niet over de brug halen, integendeel zelfs.

                    Er komt een vraag voor een fotograaf..
                    Je kan je diensten aanbieden..
                    Val je buiten de boot, dan is dat spijtig, misschien volgende keer beter.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #25
                      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                      ........

                      Wat win je ermee om hier een pleidooi te komen houden over kostprijsberekening en uurlonen ? Als je boven het budget van de vraagsteller zit gaat je deze op deze manier zeker niet over de brug halen, integendeel zelfs.
                      juist.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                        En er zijn op dit forum (naast de Pro's die altijd op topics als dit springen zelfs al weten ze dat net niet voor hun is) genoeg nonkels Frans/Jef/Fillemon/... die kwaliteitswerk kunnen afleveren tegen die (onkostenvergoeding).
                        LOL
                        Geen enkele BD-amateur kan leveren wat de betere Belgische huwelijksfotografen bieden.

                        Om on topic te blijven: als je dan toch het budget wil drukken kan je het beter aan gemotiveerde vrienden/familie vragen. Daar zit meestal toch iemand tussen die met een camera overweg kan. Op BD een hobbyist zoeken is echt wel het laatste dat ik zou doen.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #27
                          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                          ........
                          als je dan toch het budget wil drukken kan je het beter aan gemotiveerde vrienden/familie vragen. Daar zit meestal toch iemand tussen die met een camera overweg kan......
                          waarom denk je dat TS de toevlucht naar BD heeft gekozen.
                          als TS in de Familie iemand had......?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #28
                            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                            Dat weet enkel de TS Bouk, ik suggereer het maar.
                            Ik heb de indruk dat de meerwaarde van een "BD-fotograaf" tov een familielid met een camera schromelijk overschat wordt.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #29
                              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                              of wie weet kan je iemand (student) een kans geven om foto's te nemen als soort stage ..
                              misschien heb je niet de foto's van een pro ... maar misschien wel beter dan de doorsnee fotograaf met zijn compact toestel ...
                              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                              Comment


                              • #30
                                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                                LOL
                                Geen enkele BD-amateur kan leveren wat de betere Belgische huwelijksfotografen bieden.

                                Om on topic te blijven: als je dan toch het budget wil drukken kan je het beter aan gemotiveerde vrienden/familie vragen. Daar zit meestal toch iemand tussen die met een camera overweg kan. Op BD een hobbyist zoeken is echt wel het laatste dat ik zou doen.
                                Ik dacht niet, of ik moet er over gelezen hebben, dat TS vroeg naar een amateur die dezelfde kwaliteit als een prof levert...
                                Wat me er trouwens doet aan denken dat de grens tussen amateur en prof, net als de grens tussen de kwaliteit van hun foto's, flinterdun is. En zelfs niet echt te bepalen is. Ik zie profs die qua kwaliteit mindere foto's maken dan sommige amateurs.

                                Telkens iemand een dergelijke vraag komt stellen, dan vliegen de profs er hier op om hun hoge prijzen te verdedigen en de kwaliteiten van amateurs de grond in te boren. En die hoge prijzen zijn misschien ook wel te verdedigen, maar daar dienen dit soort topics niet voor. De topicstarters vragen een amateur die het wil doen tegen een bepaald budget. Soms wordt er vermeld dat de prijzen van profs hen te hoog zijn. SO what? Dat is hun goed recht. Ze vragen geen uitgebreide uitleg wààrom profs zo duur zijn, ze stellen gewoon vast dàt ze, naar hun budget, te duur zijn. C'est simple comme bonjour.

                                Of je prijst jezelf aan als je binnen dat budget kan/wil werken, of je beveelt iemand aan die je kent. Maar jezelf komen aanprijzen, terwijl je weet dat je 't eigenlijk niet kan/wil doen voor dat budget, en dan een ellenlange kostenberekening gaan geven... Not done.
                                Ik zou mijn kostbare tijd liever in andere publiciteit steken. Tenzij de tijd die op BD wordt gespendeerd in de prijs van de huwelijksreportages is verrekend, dan is het een andere zaak natuurlijk
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                                Comment

                                Working...
                                X