Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotograaf voor huwelijksreportage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Ik vraag me af of TS iets aan deze discussie heeft en al iemand heeft gevonden die foto's wil maken...
    tja.....#20.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #47
      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Ik vraag me af of TS iets aan deze discussie heeft en al iemand heeft gevonden die foto's wil maken...
      ik heb al lang niet meer de indruk dat er ooit iemand iets heeft aan een discussie op een internetforum.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #48
        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

        Oorspronkelijk geplaatst door saintlambert Bekijk bericht
        Voel mij hier wel beledigd, ik ben namelijk nonkel Bob
        (en al enkele huwelijken gedaan, gratis... maar enkel voor vrienden en familie.)
        niet persoonlijk naar jou hoor, ik ben ook begonnen als een BoBette, maar dan verder gegroeid... en nu kan ik toch wel zeggen dat ik een mooi portfolio heb (enja, ook dat btw nummertje...)

        het is gewoon de alom gekende discussie: mensen willen heel pro foto's tegen heel weinig geld...

        ik vind dit artikel ook overdreven in sommige facetten, en hoewel ik me nu toch wel een beetje 'pro' mag noemen, voldoe ik ook niet aan àlle punten in het rechter kolommetje, maar toch, er ZIJN versschillen, en hoewel met een grote korrel zout, probeert dit artikel ze enigszins op te noemen..

        maar idd, de TS heeft hier wss niets aan

        Amen en Uit.
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

        Comment


        • #49
          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          ik vind het erg dat net die mensen hier de amateurfotografen oneerbiedig als een nonkel bob bestempelen.

          Vandaag zou ik dus voor sommige geen goede fotograaf zijn (een nonkel bob),als ik dan morgen een btw nummer aanvraag ben ik opeens pro en dan zou ik ineens kwalitatief werk afleveren

          Ik beoordeel nooit iemand op het wel of niet hebben van een btw nummer maar wel op hun portfolio
          Absoluut waarheid!!!

          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

          Comment


          • #50
            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

            Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
            Absoluut waarheid!!!

            Inderdaad!!!

            Niet iedere fotograaf slaagt erin om een bruidskleed in 3 verschillende tinten weer te geven op dezelfde pagina in een album
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #51
              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Inderdaad!!!

              Niet iedere fotograaf slaagt erin om een bruidskleed in 3 verschillende tinten weer te geven op dezelfde pagina in een album
              Waar moet dat op slaan?

              Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
              Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

              Comment


              • #52
                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                Waar moet dat op slaan?
                dat sommige fotografen er niet in slagen continuiteit in hun shoots te krijgen.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #53
                  Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  dat sommige fotografen er niet in slagen continuiteit in hun shoots te krijgen.
                  Als de foto's goed zijn en de "klant" of je vrienden er heel erg blij mee zijn. Daarbij dan
                  ook nog is voor een goede en niet torenhoge prijs hun foto's hebben. Dan denk ik wel dat
                  dat wel hetgeen is wat het meest belangrijk is en wat dan telt.
                  Daar zullen de "pro" fotografen niet blij mee zijn. Dat maakt voor hun veel kapot, maar
                  tja dan had je maar een ander beroep moeten kiezen. In alle beroepen zijn er dan ook
                  hopen mensen die in het zwart werken of tot zelf dingen voor niets doen omdat ze het
                  leuk vinden of het als hobby doen.

                  Tja dat is dan jammer, dan hadden ze chirurg moeten worden. Daar heb ik tot nu toe nog
                  nog geen hobbyisten in geweten !

                  Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                  Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                  Comment


                  • #54
                    Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                    Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                    ..........

                    Tja dat is dan jammer, dan hadden ze chirurg moeten worden. Daar heb ik tot nu toe nog
                    nog geen hobbyisten in geweten !
                    In 'De Chirurgen' volgt Vitaya 6 Vlaamse chirurgen in verschillende disciplines. We volgen hen in het operatiekwartier en hun leven buiten het ziekenhuis. Een boeiend menselijk portret van de chirurg en de man of vrouw achter dit veeleisende beroep is het resultaat.

                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #55
                      Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      Haha ok, zelfs dat bestaat... Dus er is geen enkel beroep meer veilig voor de "Pro" mensen
                      blijkbaar . Tje niets aan te doen dan, ieder zo zijn hobby zou ik zeggen .
                      Ben blij dat ik fotografie als uit de hand gelopen hobby kan doen. Doe het graag en wat je
                      er dan kan uithalen is meegenomen natuurlijk.

                      Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                      Comment


                      • #56
                        Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                        Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                        Daar zullen de "pro" fotografen niet blij mee zijn. Dat maakt voor hun veel kapot, maar
                        tja dan had je maar een ander beroep moeten kiezen.
                        Ik denk dat dat wel meevalt. Ik ken een aantal aannemers en die klagen ook niet dat iedereen zelf in zijn huis zit te prutsen ipv het professioneel te laten doen.

                        Heel dat gedoe met foto's maken voor vrienden op hun trouw heeft mij ook al wel eens zuur opgebroken. Een vriend van mij wil ALLE foto's die ik daar gemaakt heb. Ook de occasionele onscherpe, die waar de tante met haar ogen dicht en haar muil wagenwijd open op staat, de paar testopnamen om flits/omgeving in balans te krijgen,... Van mij krijgt hij die niet en hij blijft erover zagen. "Misschien zijn onze standaarden anders dan de jouwe" is zijn uitleg, terwijl die foto's gewoon slecht zijn. Hij heeft een 40 tal geslaagde foto's van zijn avondfeest (het dagdeel was door een pro gedaan) en daar moet hij maar content mee zijn.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #57
                          Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          Heel dat gedoe met foto's maken voor vrienden op hun trouw heeft mij ook al wel eens zuur opgebroken. Een vriend van mij wil ALLE foto's die ik daar gemaakt heb. Ook de occasionele onscherpe, die waar de tante met haar ogen dicht en haar muil wagenwijd open op staat, de paar testopnamen om flits/omgeving in balans te krijgen,... Van mij krijgt hij die niet en hij blijft erover zagen. "Misschien zijn onze standaarden anders dan de jouwe" is zijn uitleg, terwijl die foto's gewoon slecht zijn. Hij heeft een 40 tal geslaagde foto's van zijn avondfeest (het dagdeel was door een pro gedaan) en daar moet hij maar content mee zijn.
                          Daarmee ben ik het 200% eens, die krijgen ze bij mij ook niet. Die opmerkingen heb ik
                          ook al geregeld gehad. "Ja maar ik vind die wel goed, dat is voor mij ook een leuke".
                          Tja bij mij krijgen ze de "afgewerkte" en goeie beelden. Hetgeen wat ik niet goed vind
                          of niet naar mijn standaarden is. Dat gaat gewoon weg en geraakt nooit bij de klant en
                          dus ook niet bij vrienden. Daar houd ik mij altijd aan... Het heeft geen zin om in mijn
                          ogen slechte foto's toch te geven. Om te weten dat er altijd wel zal gevraagd worden
                          wie die heeft gemaakt. Jou naam plakt dan op slechte of ondermaatse foto's die je dan
                          eigenlijk zelf al niet wilde afgeven.

                          Ik heb al een paar huwelijke gedaan, daar waren alle koppels even content mee. Of het
                          zo goed is als een "pro"? Dat weet ik niet, maakt mij ook niet uit. Ieder heeft zijn stijl
                          en het gaat er bij mij om dat alles mooi in beeld komt. Dat de koppels er na een paar
                          jaar nog eens naar kijken en denken " Goh wat was dan een leuke dag met mooie foto's
                          om dat te bewijzen".

                          Hoe je het ook draait of keert ik vind absoluut niet dat de stelling het is een pro dus hij
                          of zij zal dan ook wel beter zijn. Of die is duurder dus die moet dan ook wel beter zijn.
                          Nee hoor er zijn genoeg amateurs waar sommige pro's nog niet bij in de buurt komen.

                          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                          Comment


                          • #58
                            Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                            Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                            Nee hoor er zijn genoeg amateurs waar sommige pro's nog niet bij in de buurt komen.
                            Als het om huwelijken gaat vind ik dat toch een iets te brute uitdrukking. Mijn pa in zijn tijd deed 25-35 huwelijk per jaar. Die wist wat er ging gebeuren, kende de stijl van bijna alle gemeentehuizen en pastoors in de buurt, wist waar de moeilijke lichtsituaties waren en had daarvoor de juiste film op het juiste moment op zijn camera's ('t gaat om 15 jaar geleden). Dat betekent niet dat pro's op routine schieten, maar wel dat ze de ervaring hebben om vooruit te denken en rustig positie in te nemen, waar amateurs (zoals ik) die af en toe eens een huwelijk doen een beetje achter de feiten aan hollen en moeten vliegen en springen om geen shots te missen.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #59
                              Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                              Als het om huwelijken gaat vind ik dat toch een iets te brute uitdrukking. Mijn pa in zijn tijd deed 25-35 huwelijk per jaar. Die wist wat er ging gebeuren, kende de stijl van bijna alle gemeentehuizen en pastoors in de buurt, wist waar de moeilijke lichtsituaties waren en had daarvoor de juiste film op het juiste moment op zijn camera's ('t gaat om 15 jaar geleden). Dat betekent niet dat pro's op routine schieten, maar wel dat ze de ervaring hebben om vooruit te denken en rustig positie in te nemen, waar amateurs (zoals ik) die af en toe eens een huwelijk doen een beetje achter de feiten aan hollen en moeten vliegen en springen om geen shots te missen.
                              Bedoelde dat dan eerder in het algemeen en niet meteen bindend op huwelijke. Want ook
                              dat klopt inderdaad wel hoor. Ik heb er ook al een paar gedaan en inderdaad het is ooit
                              behoorlijk zoeken, jagen en rennen bij wijze van, om de beste foto te pakken te krijgen.
                              Daar dat de mensen die dit wekelijks doen er veel relaxer bij zijn en weten wat ze dan
                              in welke situatie moeten gaan doen en mogen verwachten. Maar dat is bij elke vorm
                              van fotografie die niet echt stilstaat vind ik . Mensen die al zoveel ervaring hebben en
                              bij wijze van spreken 25 tot 35 outaraces of rallys fotograferen. Die zullen er dan ook
                              waarschijnlijk en hopelijk ook meer van bakken als de gemiddelde amateur of hobby
                              fotograaf.

                              Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                              Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                              Comment


                              • #60
                                Re: fotograaf voor huwelijksreportage

                                Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                                Daar zullen de "pro" fotografen niet blij mee zijn. Dat maakt voor hun veel kapot, maar
                                tja dan had je maar een ander beroep moeten kiezen. In alle beroepen zijn er dan ook
                                hopen mensen die in het zwart werken of tot zelf dingen voor niets doen omdat ze het
                                leuk vinden of het als hobby doen.

                                Tja dat is dan jammer, dan hadden ze chirurg moeten worden. Daar heb ik tot nu toe nog
                                nog geen hobbyisten in geweten !

                                Ik ben niet mee
                                Jij bent toch ook een "pro" - in bijberoep?



                                EDIT: dit net gezien op je site:
                                Voor alle duidelijkheid, ik ben dus ook geen Firma of Bedrijf. Heb geen Btw nummer en heb geen winstgevende doelen. Voor mij is het enkel een mooie en fel uit de hand gelopen hobby!
                                ---> Hoe kun je dan de diensten aanbieden die bij "MORE" staan op je website?
                                Bij "INFO" staat er onder "faq" een duidelijke verwijzing naar een "prijs" nochtans.
                                Last edited by Fotofolio; 16 november 2011, 12:47.
                                www.fotofolio.be

                                Comment

                                Working...
                                X