Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat me stoort op Belgium Digital

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

    Met dank aan Franciskine
    Mij hebben er mensen moeten overhalen om in BD iets te durven posten. Ik had het moeilijk met sommige gegeven kritieken op foto's die naar mijn normen toch heel wat beter waren dan wat ik reeds gemaakt had. Ik heb dan ook met een bang hartje een eerste foto geplaatst waarvan ik dacht dat het toonbaar was. Ook met de gegeven kritiek moet je leren omgaan. Dit is ook een leerschool, net als het geven van respons op anderen hun foto's om actief deel te nemen. Niet gemakkelijk als je zelf nog zo veel te leren hebt. Maar zo werkt een forum nu eenmaal. Iemand met een foto-opleiding of ervaring heeft die problemen waarschijnlijk niet of in veel mindere mate. Hij/zij kan ook veel gerichter hulp aanbieden waar nodig. Ik hoop toch al iets opgestoken te hebben van de raad die ik kreeg. Of ik echt al aan een vaste overstap naar beoordeling toe ben betwijfel ik wel, al doe ik mijn best. Ook om anderen respons te geven waar ik denk iets van op te steken door naar de foto te kijken en de reactie's die er op volgen te lezen. Telkens ik een andere soort van fotografie probeer ga ik in dit forum onderdeel kijken en meegeven wat ik mooi vind of minder goed naar mijn beperkt inzicht. In de beginnershoek krijg je ook meer respons waar je nood aan hebt dan in beoordeling waar er post zijn met 0 reactie's wat ook niet stimulerend is om daar iets bij te zetten.
    Last edited by Anaisje; 25 april 2011, 19:32.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

      Oorspronkelijk geplaatst door Wabber Bekijk bericht
      Zo blijft dit forum enkel achter met de stomme vragen en zit het talent op een ander.
      al eens in de HoF gekeken? Er zit hier echt wel wat talent bij elkaar. kijk maar eens in de statistieken van de mensen die regelmatig in de HoF voorkomen. Die houden zich zeer in het algemeen weinig bezig met discussies over materiaal of techniek.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Wabber

        Ja inderdaad dat is ook wat ik bedoel met dat dit forum voorbij gestreefd is. Je zal hier nooit meer tot echt constructieve discussies komen omdat nieuwelingen na die eerste vragen niet veel meer zullen terug komen en op communities als flickr terecht komen wanneer ze de fase van domme vragen voorbij zijn. Zo blijft dit forum enkel achter met de stomme vragen en zit het talent op een ander.
        Ja, toevallig is een topic van u uit 2009 opnieuw naar boven gekomen deze week: Titel: "mijn eerste opdracht".
        Genoeg gezegd zeker?

        Sent from my iPad using Forum Runner
        --
        Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

        Comment


        • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

          Beelden die in de Hof komen, zijn dat beelden van de week die gepasseerd is?
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment


          • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

            Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
            Beelden die in de Hof komen, zijn dat beelden van de week die gepasseerd is?
            Zo ongeveer!

            Comment


            • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

              Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
              Zo ongeveer!
              Tiens... "ongeveer"... dan is er geen duidelijk reglement !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Grupello
                Tiens... "ongeveer"... dan is er geen duidelijk reglement !
                Toch wel, maar er kan al eens een uitzondering zijn.....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Toch wel, maar er kan al eens een uitzondering zijn.....
                  Om een bevriend lid een dienst te bewijzen.. zo zou je het kunnen interpreteren. Maar dat zullen we dan niet doen maar zo zou het kunnen geïnterpreteerd worden. Sans racune...

                  Comment


                  • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                    Om een bevriend lid een dienst te bewijzen.. zo zou je het kunnen interpreteren. Maar dat zullen we dan niet doen maar zo zou het kunnen geïnterpreteerd worden. Sans racune...
                    Iemand die steeds het slechtste denkt en abnormaal achterdochtig is, zou inderdaad zo kunnen reageren, maar de uitleg is vrij eenvoudig waarom er soms een uitzondering is . . . af en toe ontsnapt er wel eens een prachtige foto aan de aandacht van de mensen die nomineren, wanneer door één of andere reden een foto van een week ervoor niet werd gezien en de week daarop wel wordt opgemerkt, gebeurt het wel eens dat de foto van de weer daarvoor wordt genomineerd..... meer moet je er niet achter zoeken.
                    Twee jaar geleden kwam een foto van mij in de HOF terecht, dus normaal zou die ook in het BOF moeten komen . . . wel omdat er al teveel gelijkaardige foto's waren is mijn foto geweigerd, ik was toen RVB lid en moderator . . . over vriendjespolitiek kan je dus moeilijk gaan spreken, integendeel, medewerkers worden meestal zelfs strenger beoordeeld, juist om bepaalde situaties te vermijden waardoor andere leden iets verkeerd zouden kunnen denken.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Dat zou ik zo sterk niet stellen, H bedoelt eerder dat het nu een allegaartje is van seniors juniors en echte beginners, en dat is nooit de bedoeling geweest........
                      vind dat toch niet juist... stel:
                      men is meestal actief in Landschap en wil wel eens wat anders bv Macro proberen.
                      dan plaats je toch je eerste probeersel in beginnershoek en niet meteen in Showcase, zeker als je er zelf niet echt tevreden over bent?
                      ook al heb je al bewezen dat je in Landschap Showcase waardige opnamen maakt?
                      je begint dan toch in Beginners.
                      Senior/Junior heeft toch niets te maken met je ervaring als fotograaf hier op BD.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        Senior/Junior heeft toch niets te maken met je ervaring als fotograaf hier op BD.
                        grt,bouk.
                        Hier heb je 100% gelijk Bouk, het heeft enkel te maken met het aantal posts die je hebt gemaakt ( chitchat wordt niet meegerekend )
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Iemand die steeds het slechtste denkt en abnormaal achterdochtig is, zou inderdaad zo kunnen reageren, maar de uitleg is vrij eenvoudig waarom er soms een uitzondering is . . . af en toe ontsnapt er wel eens een prachtige foto aan de aandacht van de mensen die nomineren, wanneer door één of andere reden een foto van een week ervoor niet werd gezien en de week daarop wel wordt opgemerkt, gebeurt het wel eens dat de foto van de weer daarvoor wordt genomineerd..... meer moet je er niet achter zoeken.
                          Twee jaar geleden kwam een foto van mij in de HOF terecht, dus normaal zou die ook in het BOF moeten komen . . . wel omdat er al teveel gelijkaardige foto's waren is mijn foto geweigerd, ik was toen RVB lid en moderator . . . over vriendjespolitiek kan je dus moeilijk gaan spreken, integendeel, medewerkers worden meestal zelfs strenger beoordeeld, juist om bepaalde situaties te vermijden waardoor andere leden iets verkeerd zouden kunnen denken.
                          Je moet niet pathologisch achterdochtig zijn om empirisch vast te stellen dat er toch wat vragen gesteld kunnen worden rond de criteria van de HOF-selectie vooral wanneer deze niet publiek gemaakt worden. Dat doe ik, voorlopig, dus niet. Maar als je een antwoord leest van "maar er kan al eens een uitzondering zijn....." dan versterkt dat mijn vaststelling. Maar een vaststelling is maar juist wanneer ze bewezen wordt. Later meer hierover. Nog een prettige en zonnige dag toegewenst.

                          Comment


                          • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                            Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
                            Om een bevriend lid een dienst te bewijzen.. zo zou je het kunnen interpreteren. Maar dat zullen we dan niet doen maar zo zou het kunnen geïnterpreteerd worden. Sans racune...

                            redenering slaat nergens op ... dat "bevriend" lid zet je dan toch gewoon in de betrokken week in HoF i.p.v. de week erna bijv.. Dan zou het meer opvallen!

                            HoF is en zal jammer genoeg altijd een gevoelig onderwerp zijn

                            @ Grupello: je comm. zou ook op een minder fraaie manier geïnterpreteerd kunnen worden
                            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                            Comment


                            • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                              Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                              @ Grupello: je comm. zou ook op een minder fraaie manier geïnterpreteerd kunnen worden
                              Dan is dat echt niet de bedoeling.

                              Comment


                              • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                                Dan is dat echt niet de bedoeling
                                ... maar HoF-topics durven nogal vlug hier op BD te ontaarden. Daarom moeten foute hypothesen over HoF vlug ontkracht worden imho
                                The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                                Comment

                                Working...
                                X