Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat me stoort op Belgium Digital

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Wat me stoort op Belgium Digital

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    da's niet waar. Een forum was in de romeinse tijd een (markt)plein waar mensen elkaar ontmoeten.
    Ik denk dat ge wel begrijpt wat ik bedoel. Als die mensen elkaar ontmoeten wat doen die dan? Elkaar aanstaren?
    Ze komen bijeen om te praten.
    Ik denk niet dat een van de romeinen tegen een andere zei: zoek het op in één van de perkamenten.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

    Comment


    • #32
      Re: Wat me stoort op Belgium Digital

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Ik ben tevreden over dit forum. Er kan al eens iets gevraagd worden. Er kan als eens
      naast de pot gepist worden. Alles ziet er netjes en verzorgd uit. De meeste mensen
      hebben goede manieren. De moderators zijn vriendelijk en discreet. En als het me al-
      lemaal al eens te veel wordt, trek ik me gewoon eventjes terug. Daags nadien is het
      dan weer veel leuker.
      Daar ben ik het 100% mee eens.
      Je hebt het niet altijd zoals je het wil en ik erger me ook wel eens aan de vage "de compo zit niet goed" terwijl er niemand "de compo" kan definiëren.
      Aan de andere kant doen de mods echt wel fantastisch werk waar ze niet altijd voor worden beloond, dat weet ik uit eerste hand.
      Het niveau hier is kwalitatief gewoon heel erg hoog en dat is te danken aan de symbiose tussen mods en leden.
      Op Usenet is er al jaren een niet-gemodereerde groep foto.nl waar tot voor een paar jaar nog mensen actief waren die zeer erg bezeten waren van hun fotohobby of beroep en die ik doodgraag hier zou willen zien opduiken. Leon Obers, Johan Elzenga om maar iemand te noemen zijn mensen die verschrikkelijk erg veel weten over de dingen waar we hier mee bezig zijn.
      Op foto.nl wordt tegenwoordig meer gescholden dan gefotografeerd en deze experts zijn weg. Je wil echt niet dat zoiets hier ooit gebeurt

      Ik wilde dus gewoon ook eens vermelden dat het vele werk dat de moderatoren doen niet altijd naar waarde geschat wordt en ik sta erop om ze hierbij toch even te zeggen : dank je.
      Dat kost niks en ik weet dat het deugd doet.

      Ik heb gezegd, ugh

      PaulM

      Comment


      • #33
        Re: Wat me stoort op Belgium Digital

        Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
        Het stoort me dat hier nog niemand heeft komen zeggen dat dit topic niet mag en dit staaft met een uittreksel uit de regels
        Tis nie dat mensen de boel affbreken maar een discussie willen starten om het forum BETER te maken... Dat kun je zowel positief als negatief bekijken.
        Niemand heeft kent de absolute oplossing en naar je "leden" luisteren kan nooot kwaad.
        Wie het hier niks vindt kan het nog altijd afbollen, of niet soms? BD is geen verplichting hé. Ik ga me trouwens terug lid maken, ik heb het steeds uitgesteld maar ik vind het hier top ook al kan alles beter.

        Grtz.
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #34
          Re: Wat me stoort op Belgium Digital

          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
          Ik vrees dat je het punt van Teun -zoals enkele anderen- niet goed begrepen hebt.



          Niet dat ik het met je oneens ben, maar deze discussie (over regels) mag volgens het reglement strikt gezien niet. Het zou zonde zijn als deze (tot nu toe constructieve) discussie daardoor gesloten wordt.
          Wij zitten duidelijk op dezelfde lijn

          Google en de forumsearch vind ik voor bepaalde simpel te antwoorden vragen een goed plan, maar uiteraard niet voor alles. Vind je niet meteen wat je moet weten, kan je hier nog altijd een topic openen, of een topic als aanvulling naar wat persoonlijke ervaringen. Zeker voor wat betreft technieken en ervaringen is een forum veel geschikter. Op google is niet alles te vinden en je hebt ook geen forumsfeer die discussies toelaat. Voor feitelijke informatie (dingen die letterlijk in de handleiding staan) zou ik google gebruiken. Mensen die dat hier toch vragen, negeer ik, dat komt wel lui over.

          Voor degenen die denken dat de 1 topic per camera/lens niet kan werken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/103 bewijst het tegendeel. Het fotografieonderdeel op tweakers is heel wat kleiner dan BD, dus uiteraard kunnen die topics worden opgesplitst en moet niet exact dezelfde structuur worden overgenomen.

          Comment


          • #35
            Re: Wat me stoort op Belgium Digital

            Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
            Voor degenen die denken dat de 1 topic per camera/lens niet kan werken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/103 bewijst het tegendeel. Het fotografieonderdeel op tweakers is heel wat kleiner dan BD, dus uiteraard kunnen die topics worden opgesplitst en moet niet exact dezelfde structuur worden overgenomen.
            Ik volg ook enkele topics op tweakers (read-only, via RSS), maar ook daar valt me op dat dezelfde onderwerpen vaak terugkomen, net zoals hier. Bvb. Het Grote Nikonmount Objectieven Topic: hoe vaak ik daar niet al heb gezien 'Moet ik nu de sigma of de nikon 70-200 f2.8 kopen'...

            Daarnaast ook het hiervoor al aangehaalde punt: verschillende discussies door elkaar in 1 topic veroorzaakt verwarring. De ene is nog bezig over de 70-200, de andere al over de sigma 10-20 (om maar iets te zeggen).

            Om toch ook iets positief te zeggen: de First Posts van de verschillende tweakers topics zijn wel de moeite en zeer informatief. Maar om deze nu in topics te plaatsen... Op BD lijkt me de rubriek In Focus hiervoor meer geschikt: http://www.belgiumdigital.com/infocus .

            Alleen nog volk vinden dat bereid is om hier werk in te steken...

            Comment


            • #36
              Re: Wat me stoort op Belgium Digital

              Oorspronkelijk geplaatst door zeekonijn Bekijk bericht
              Ik volg ook enkele topics op tweakers (read-only, via RSS), maar ook daar valt me op dat dezelfde onderwerpen vaak terugkomen, net zoals hier. Bvb. Het Grote Nikonmount Objectieven Topic: hoe vaak ik daar niet al heb gezien 'Moet ik nu de sigma of de nikon 70-200 f2.8 kopen'...

              Daarnaast ook het hiervoor al aangehaalde punt: verschillende discussies door elkaar in 1 topic veroorzaakt verwarring. De ene is nog bezig over de 70-200, de andere al over de sigma 10-20 (om maar iets te zeggen).

              Om toch ook iets positief te zeggen: de First Posts van de verschillende tweakers topics zijn wel de moeite en zeer informatief. Maar om deze nu in topics te plaatsen... Op BD lijkt me de rubriek In Focus hiervoor meer geschikt: http://www.belgiumdigital.com/infocus .

              Alleen nog volk vinden dat bereid is om hier werk in te steken...
              Ik ben gaan zien bij tweakers. 'k vind het niet beter
              Eén super lange topic. Hoe kunt ge daar nu uwe weg vinden. Dan nog liever 10 keer hetzelfde topic in verschillende threads. Dan kan ik tenminste de langste kiezen. Ervan uitgaand dat daar het meeste info zit.
              Zo één mega lange thread vind ik echt geen goede oplossing.

              Ik heb een ander idee. Iedereen die iets wil verkopen op BD moet lid zijn. Tis te zeggen de jaarlijkse bijdrage betalen. Ik zit al een tijdje op BD en het is sinds kort dat ik pas te weten ben gekomen dat je lid kan worden. Ik zie ook niet meteen het nut om lid te worden. Ik heb gewoon een reden nodig, en die kan ik niet meteen vinden. Ik vind het zeker geen probleem om een jaarlijkse bijdrage te betalen.
              BD zou gewoon jaarlijks een mail naar alle forumleden moeten sturen met de vraag als ze lid willen worden en wat de voordelen zijn.
              Of maak een subforum voor betalende leden: bottom line doe iets om mensen te overtuigen lid te worden.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #37
                Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                .......... Ik zit al een tijdje op BD en het is sinds kort dat ik pas te weten ben gekomen dat je lid kan worden. Ik heb gewoon een reden nodig, en die kan ik niet meteen vinden. Ik vind het zeker geen probleem om een jaarlijkse bijdrage te betalen.
                BD zou gewoon jaarlijks een mail naar alle forumleden moeten sturen met de vraag als ze lid willen worden en wat de voordelen zijn.

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Ik heb dit een tijdje geleden ontdekt. Maar ik heb dit lange tijd niet gezien. Ik ga er dus vanuit dat er nog heel veel mensen zijn die dit niet weten.
                  Ik denk dat BD honderden nieuwe betalende leden erbij kan hebben als ze het wat pushen. Is ook goed voor de magazine shoot.

                  Betaling via paypal ofzo zou echt ideaal zijn. Dan zou ik na een paar kliks meteen lid zijn.
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

                  Comment


                  • #39
                    Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                    Aangehaalde aanmerkingen zijn waar, maar: om een nieuwe forumstructuur te voorzien zou de website : forum een opfrisbeurt moeten krijgen, ook qua structuur en met duidelijk kleuren.

                    Probleem is dan wel: wat doe je met de oude post's? Je gaat dit niet met een lay-out of iets dergelijks kunnen realiseren.

                    Verder is dit mss. een goed idee: een video waar alles duidelijk wordt uitgelegd, zonder dat het afgezaagd is. Het is de bedoeling dat je iets bijleert.
                    (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                      Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                      Ik ben gaan zien bij tweakers. 'k vind het niet beter
                      Eén super lange topic. Hoe kunt ge daar nu uwe weg vinden. Dan nog liever 10 keer hetzelfde topic in verschillende threads. Dan kan ik tenminste de langste kiezen. Ervan uitgaand dat daar het meeste info zit.
                      Zo één mega lange thread vind ik echt geen goede oplossing.
                      Je hebt de beginpost zeker nie gezien, daar staat bijna alle info al.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                        Ik zie ook niet meteen het nut om lid te worden. Ik heb gewoon een reden nodig, en die kan ik niet meteen vinden. Ik vind het zeker geen probleem om een jaarlijkse bijdrage te betalen.
                        De eerste 2 jaar dat ik lid was betaalde ik gewoon om BD te steunen ... zo simpel is dat

                        Nu krijg je (als je tijdig betaalt tenminste) een jaarabonnement van Shoot er boven op (+ nog andere voordelen/kortingen die je wel ergens anders op dit forum terug vindt).

                        Kortom: ik zie ook niet meteen de reden om GEEN lid te worden van BD
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                        Comment


                        • #42
                          Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                          Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                          De eerste 2 jaar dat ik lid was betaalde ik gewoon om BD te steunen ... zo simpel is dat

                          Nu krijg je (als je tijdig betaalt tenminste) een jaarabonnement van Shoot er boven op (+ nog andere voordelen/kortingen die je wel ergens anders op dit forum terug vindt).

                          Kortom: ik zie ook niet meteen de reden om GEEN lid te worden van BD
                          cool, 'k heb nu zo'n bd logo'ke naast mijn naam.
                          Da alleen al is het lidgeld waard haha
                          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                          website: http://www.hung.be
                          facebook - Instagram

                          Comment


                          • #43
                            Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                            Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                            cool, 'k heb nu zo'n bd logo'ke naast mijn naam.
                            Da alleen al is het lidgeld waard haha
                            Helaba, ge vergeet nog dat mooi plakaatje om op uwen fiere borst te dragen.
                            En eigenlijk krijgt men meer terug dan dat men lidgeld betaalt ook nog.
                            Maar daarvoor doen we het zeker niet, we doen het om BD in de ether te houden.


                            Grtz, RF
                            Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              ........ we doen het om BD in de ether te houden.
                              BD..de etherpiraat)(.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #45
                                Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                                Het hoofddoel van de bijdrage die je als VZW lid betaalt, is nog altijd het in de lucht houden van dit forum, niet meer niet minder, in de loop der jaren hebben we geprobeerd om toch wat meer voordelen aan deze formule toe te voegen, en ik denk dat we daar toch vrij behoorlijk in gelukt zijn.

                                Ook de moderatoren en de mensen van de Raad Van Bestuur betalen deze bijdrage, en eigenlijk nog iets meer omdat er ook maandelijkse vergaderingen zijn naar alle delen van het land ( geen verplaatsingsonkosten hoor ). En al deze mensen doen dit eigenlijk belangeloos, ik ben al enkele jaren bij Belgium Digital en betaal mijn bijdrage nog altijd met veel plezier en nog steeds met hetzelfde doel : op die manier er voor te zorgen dat dit forum kan blijven bestaan. Velen onder jullie hebben ( denk ik toch ) totaal geen besef wat het jaarlijks kost om dit forum te laten voortbestaan, ikzelf was ook totaal verrast hierdoor.

                                Dan zwijg ik nog over de gedrevenheid van mensen zoals Lut, Jaja, Baloo, James, Zunoel, Peter, Sven, Bacchus die er alles aan doen om dit forum zo gesmeerd mogelijk te laten werken, de mensen die achter het BOF boek staan, de moderatoren en nog een deel anderen die ik ben vergeten te vernoemen.

                                Voor iedereen het perfecte forum maken kunnen we helaas niet, sommige ideeën zijn zeker goed maar dikwijls niet uitvoerbaar door gebrek aan mensen en middelen. Daarom proberen we gewoon de kerk in het midden te houden, het zo goed mogelijk te doen, met vallen en opstaan. Maar als je de eindbalans bekijkt zijn we, denk ik toch, niet zo slecht bezig. BD is een forum voor iedereen, maar zeker voor beginnende fotografen want zij zijn de profs van de toekomst, dat is ook de reden waarom ik er totaal geen probleem over maak als dezelfde vraag voor de 100ste keer wordt gesteld, iedereen die een ernstig antwoord krijgt, heeft een basis om verder op te werken, schrik liever geen beginnelingen af, en verwijs op een vriendelijke manier naar de mogelijkheden die het forum biedt om die persoon verder te helpen.
                                Als je als beginneling het volgend antwoord krijgt op een vraag welke camera het best in aanmerking komt : Een grote zwarte met grote zwarte lens . . . . . . . .dan jeuken mijn vingers om de persoon die degelijke antwoorden geeft direct van het forum te bannen omdat deze totaal geen meerwaarde heeft . . .
                                Last edited by Franciskine; 2 april 2011, 09:16.
                                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                                Comment

                                Working...
                                X