Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat me stoort op Belgium Digital

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

    Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
    dat moet dan toch een heel brave mens zijn...
    Allez, als ik de situatie goed begrijp !
    ja, ‘t is zeker nen braven mens... maar blijkbaar mag je niet te vriendelijk zijn volgens sommigen..
    enfin, speelt niet zoveel rol eigenlijk

    Comment


    • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

      Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
      zouden ze dan op BD geen systeem kunnen maken dat het topic waarvan de foto is verwijderd gewoon verdwijnt?
      Als je zulke topics ziet kun je die altijd aan ons doorgeven, wij kunnen ze desnoods dan naar "Test forum" verplaatsen.
      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
      500px

      Comment


      • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

        Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
        Het ergste is als men 'n bevriende fotograaf helpt en samen een shoot organiseert..
        dat hij dan in de HOF geraakt en dan nog proficiat gewenst wordt ook door z'n medefotograaf (!)
        ergerlijk !
        beetje uitleg graag. Ik zie niet in wat er ergerlijk is.
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

          Oorspronkelijk geplaatst door Nick- Bekijk bericht
          Als je zulke topics ziet kun je die altijd aan ons doorgeven, wij kunnen ze desnoods dan naar "Test forum" verplaatsen.
          Ik vind dat je nu wel heel straf uit de hoek komt... (zie Quinto)

          Primo : Wanneer men zich registreert moet men akkoord zijn met de voorwaarden zoals die normaal door het bestuur van de VZW zijn goedgekeurd. Staat dat daar gestipuleerd wat er gebeurd als de foto's niet meer zichtbaar zijn ?
          Secundo : de foto's kunnen ook tijdelijk niet beschikbaar zijn omwille van het feit bv. dat men van hostingplaats verandert.
          Tertio : De foto's kunnen niet eeuwig blijven staan omdat de ter beschikking gestelde ruimte bij hosting over 't algemeen gelimiteerd is.
          Quatro : Ik vind dat men alvorens het topic verwijdert of verplaatst men het lid moet verwittigen en hem toch alsnog de mogelijkheid moet geven om de foto terug te plaatsen.
          Quinto : "Als je zulke topics ziet kun je die altijd aan ons doorgeven" U promoot dus het klikken... De BD'er als klikspaan ? Dat vind ik er nu echt over.

          Tot slot wil ik er de nadruk opleggen dat een fantastische site als BD niet kan gerund worden zonder reglementen, maar die moeten wel democratisch zijn ttz. gedragen worden door gehele VZW. Dit kan probleemloos.

          Comment


          • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

            Primo: in 2.10 wordt gevraagd de foto's te laten staan. Forumreglement
            Secundo: da's altijd mogelijk. Het gebeurt zelfs dat de eigenaar er zich niet van bewust is dat zijn foto's niet te zien zijn.
            Tertio: niemand spreekt van eeuwig... in een vroegere discussie over hetzelfde onderwerp, meen ik gelezen te hebben "geruime tijd", 2-3 jaar...
            Quatro: zie Quinto
            Quinto: dit is geen klikken. Wij rekenen op de hulp van iedereen om bepaalde onregelmatigheden te melden. B.v. als foto's niet zichtbaar zijn. Als Mod zal ik alleszins de poster contacteren, tenminste als het om een actief lid gaat, met de vraag of opmerking "misschien ben je er zelf niet eens bewust van..."
            D'er zijn er hier wel een aantal gepasseerd, die op een bepaald moment doelbewust hun foto's beginnen weg te nemen. En dan spreken we niet over zeer oude topics, maar om recente. In zo'n geval wordt de poster zeker gecontacteerd, met de vraag de foto's terug te plaatsen. Maar als je dan een negatief antwoord krijgt, tja...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

            Comment


            • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

              Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
              Ik vind dat je nu wel heel straf uit de hoek komt... (zie Quinto)
              Quinto : "Als je zulke topics ziet kun je die altijd aan ons doorgeven" U promoot dus het klikken... De BD'er als klikspaan ? Dat vind ik er nu echt over.
              Samen met het verplaatsen komt een PM met de melding dat dit gedaan is omdat de foto niet meer zichtbaar is. Sommige gebruikers weten dit zelfs niet en worden op deze manier op de hoogte gebracht worden.

              Maar dan over kort uit de hoek komen gesproken; over het klikken... Vele gebruikers ergeren er zich aan dat er vele topics zijn waar geen foto meer te zien is; soms komt dit door hostingproblemen, soms door gebruikers die geen kritiek kunnen verdragen... Als we al deze topics verzamelen in het "Test forum", wordt het volgens mij toch iets overzichtelijker, volgens mij.

              We hebben die "!" knop toch voor een reden? Of zijn mensen die spammers via die manier reporten ook "klikkers"?
              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
              500px

              Comment


              • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                ik kan met het initiatief van Nick leven en zie dit zeker niet als een vorm van klikken
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

                Comment


                • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                  Ik ga de discussie(s) hier stoppen. Misschien gaat het over nuances die een woord dragen. Mijn bedoeling is wel het welzijn van de site hier. Maar soms kan het verkeerd geďnterpreteerd worden. Het kan ook aan mij liggen.

                  Comment


                  • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                    Ik vind het idee van Nick- goed. Hij spreekt daarbij van 'desnoods naar het Testforum verplaatsen' en niet zomaar zonder boe of ba.
                    Daarbij zie ik dit nu ook al regelmatig door andere moderatoren gebeuren op het forum. Als een beginner er niet in slaagt z'n foto zichtbaar de maken in een regulier forum wordt de topic ook verplaatst naar het testforum. Das toch zowat hetzelfde.
                    De uitleg van LesC geeft me voldoening en vertrouwen dat de moderatoren naar best vermogen het forum leiden en ervoor zorgen dat het geen zottekeskot wordt.
                    Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                      Zonder emoticons....

                      iemand schreef:
                      Wat doet dit in de beginnershoek ?
                      Wat doet iemand die actief foto's bepreekt in SC met zo'n foto in beginnershoek ?
                      Werkt het systeem van BD dan niet ?
                      iemand citeerde:
                      Wil je een grondigere bespreking van je foto, dan kun je beter je foto in de betreffende fotobeoordelingsforums in de fotohoek plaatsen.
                      klik
                      klik
                      klik
                      klik
                      klik
                      klik
                      klik
                      klik

                      Zou zo nog een eindje kunnen doorgaan (ook in andere subfora)...maar zoek de gelijkenissen en ik denk dat bovenstaande vragen beantwoord zijn...

                      Dit zijn volgens mijn bescheiden mening zaken die je niet kunt afschuiven op het forum noch op de mod's...
                      Zijn deze foto's dan allemaal zó slecht...of genieten de posters niet genoeg naambekendheid...Of zou je dan toch deel moeten uitmaken van een kliekje???

                      Wil gewoon nog even die paar "grumpy old men" bedanken die wel hun uiterste best doen...maar het ook niet allemaal alleen aan kunnen. Bouk...jou wil ik als enige bij naam vernoemen wegens je "jubileum" (er zijn er nog hoor)...voor mij hoef je geen "volzinnen" te schrijven en proficiat met je 100.000ste post. Bedankt daar voor.
                      En ook bedankt aan de "jonge garde/harde kern"...of moet ik schrijven het kliekske in de beginnershoek die hun best doen om iets zinnigs te schrijven en net zoals ikzelf soms eens de bal totaal misslaan...?
                      En sommigen in het bovenstaande wens ik nog een lang en vooral "gelukkig" leven in harmonie met henzelf en hun omgeving...Ik weet het...is niet zo simpel in huidige maatschappij...Anderzijds...denk ik...maken we die maatschappij voor een heel klein stukje zelf...
                      Wie het schoentje past....enzoverder...
                      De energie aan dit topic gewijd tot op heden had volgens mij op andere wijze aangewend al heel wat leuke momenten kunnen opleveren.
                      Dit is dan ook echt het enige dat ik in dit topic kwijt wilde...

                      Groetjes
                      Marc - brombeer
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                        Ik mis soms een beetje 'echte' kritiek, leuk dat je positieve reactie's krijgt, maar geef mij liever de keiharde waarheid waarvan ik kan verbeteren. Verder goed forum!
                        (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

                        Comment


                        • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                          Oorspronkelijk geplaatst door Swisi Bekijk bericht
                          Ik mis soms een beetje 'echte' kritiek, leuk dat je positieve reactie's krijgt, maar geef mij liever de keiharde waarheid waarvan ik kan verbeteren. Verder goed forum!
                          Als je dat mist, ga dan eens plaatsen in Beginnershoek.
                          Ondanks dat ook daar het klapvee zich begint te roeren, wordt er nog wel serieus en vriendelijk commentaar gegeven.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                            Zonder emoticons....

                            iemand schreef:



                            Zou zo nog een eindje kunnen doorgaan (ook in andere subfora)...maar zoek de gelijkenissen en ik denk dat bovenstaande vragen beantwoord zijn...

                            Dit zijn volgens mijn bescheiden mening zaken die je niet kunt afschuiven op het forum noch op de mod's...
                            Zijn deze foto's dan allemaal zó slecht...of genieten de posters niet genoeg naambekendheid...Of zou je dan toch deel moeten uitmaken van een kliekje???
                            Die eerste 'iemand' was ik, en ik blijf daar bij, en ja, er zijn kliekjes, so what. En ja, sommige van mijn foto's krijgen weinig respons, so what. Frustrerend, natuurlijk, we willen allemaal populair zijn. (en dat bouk nooit op mijn foto's commentaar geeft kan me geen barst schelen, geef mij maar commentaar met inhoud, wat is trouwens een reactie waard van iemand die duizenden keer ik volg schrijft).
                            Oplossing door in beginnershoek als senior member te posten ? Ik denk het niet.
                            Volharden en steeds beter proberen te doen, ik denk het wel.
                            De competitie is bikkelhard.(Dama in landschappen, ThierryM in macro en dan noem ik er veel te weinig, maar ik buig wel het hoofd)
                            Deal with it.
                            Dat er te weinig respons is ligt aan iedereen, ook aan de veelposters.
                            De energie die in dit topic zit bewijst juist dat er WEL wat leeft en dat er wel wat verandert, en zo hoort het.

                            Comment


                            • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                              Ondanks dat ook daar het klapvee zich begint te roeren
                              Verklaar 'klapvee' eens ?

                              Comment


                              • Re: Wat me stoort op Belgium Digital

                                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                                Verklaar 'klapvee' eens ?
                                Nee.
                                Ik acht u intelligent genoeg om mij te begrepen te hebben.
                                Van waardering geniet ik.
                                Van kritiek leer ik.

                                Comment

                                Working...
                                X