Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gratis Liveview

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gratis Liveview

Je hebt een A200 gevraagt en je hebt een A200 betaald.
    Je hebt een A300 gekregen , niet wat je hebt gevraagd maar als je er tevreden mee bent waarom hem dan terugdoen. Het is de taak van de verkoper om zijn producten te kennen niet de jouwe en jij hebt niemand bedrogen!

Ps : ik wou (jaar 2002) een canon powershot G4 kopen en toen kwam de G5 uit, maar ik vond de G5 een beetje véél te duur. Ik volgde alles op de voet en toen ik in een grootwarenhuis rondliep zag ik plots de G5 tegen de prijs van de G4 staan.
    Ik heb deze gekocht en betaalde dus een héél lage prijs voor de G5, een week later stond dit toestel daar 250€ duurder. Ze zullen hun fout dus wel ingezien hebben, ze hadden mijn gegevens en ze hebben mij nooit hierover gecontacteerd. Ik heb het toestel 6 maand later is moeten binnendoen omdat de liveview niet meer werkte, alles mooi binnen garantie.

Ik denk dat ze de klant nooit kunnen afrekenen voor fouten die ze zelf maken niet ?
    En zoals al gezegd, wie zegt er dat jij het verschil kent tussen een A200 en een A300?

Succes ermee zou ik zeggen en geniet ervan!
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Eerlijkheid is tegenwoordig een eigenschap geworden die blijkbaar niet zo evident meer is.
      Ergens heb je gelijk, maar gaat de verkoper eerlijk zijn tegenover jou als hij een fout maakt in zijn voordeel?

Nee, wees daar maar zeker van.

En geloof me vrij: ze maken genoeg winst op een toestel om zo'n fouten op te vangen. Ze zullen die A300 niet met verlies verkopen aan de prijs van een A200. Daar verdienen ze nog steeds op.
      - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
        Eerlijkheid is tegenwoordig een eigenschap geworden die blijkbaar niet zo evident meer is.
        je hebt eerlijkheid en eerlijkheid hé.

kan mij niet schelen wat je ervan denkt, maar ik vind van mij dat ik een eerlijk persoon ben, ook al zou ik die A300 houden
        5DmkIII en wat glas

Comment

En als je een 300 zou gekocht hebben, en je komt met een 200 thuis?
          Denk dat je dan snel terug in de winkel zou staan hé?

Nu ja, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook niet weet of ik zelf zou teruggaan in jouw geval.
          Als je er nog ooit iets van zou horen, kan je idd nog zeggen dat je het niet wist.
          Fuji FinePix S100fs

Comment

Als je een Alpha 200 wou kopen ga ik er vanuit dat je live-view niet zo belangrijk vindt. Dan zou ik er mee terug gaan naar de winkel, en misschien doen ze wel een geste .
            about.me/stijnv

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              je hebt eerlijkheid en eerlijkheid hé.

kan mij niet schelen wat je ervan denkt, maar ik vind van mij dat ik een eerlijk persoon ben, ook al zou ik die A300 houden
              Mooie contradictio in terminis ... nieuwe definitie van "eerlijk"? ... practice what you preach dude ..

Vooral leuk voor je volgende aankoop als je naar dezelfde shop gaat ... tenzij men er voetstoots van uit gaat dat die winkelier een volslagen idioot is

.. en in verbaas mij idd ook over de eerlijkheidsgraad van "fotografen" ! lijkt mij een bijzonder goed argument om de rubriek "aangeboden" te mijden als de zwarte pest !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                .. en in verbaas mij idd ook over de eerlijkheidsgraad van "fotografen" ! lijkt mij een bijzonder goed argument om de rubriek "aangeboden" te mijden als de zwarte pest !
                Dat is wel wat kort door de bocht vind ik zelf ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                  En als je een 300 zou gekocht hebben, en je komt met een 200 thuis?
                  Denk dat je dan snel terug in de winkel zou staan hé?

Nu ja, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik ook niet weet of ik zelf zou teruggaan in jouw geval.
                  Als je er nog ooit iets van zou horen, kan je idd nog zeggen dat je het niet wist.
                  Tja dat beslist ieder voor zich hé.
                  Ik had 2 jaar geleden een canon-KIT 400D +17-85 lens gereserveerd in Wilrijk. Was op de laatste dag van Canon-cashback actie. (250€ terug). Bleek plots dat ze de kit niet meer hadden. Ze hadden body en lens opzij gelegd en voor 100 € meer kon ik die kopen.
                  Ik vond het toen ook niet echt eerlijk, maar heb toch maar gekocht.

Sometimes you win, sometime you lose!
                  Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

Comment

Lijkt mij toch best om gewoon te kijken wat op de factuur staat, indien serienummers overeenkomen dan is er toch geen enkel probleem, anders..... doen waar je je goed bij voelt... en dat is blijkbaar anders voor iedereen.

Comment

Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                        Dat is wel wat kort door de bocht vind ik zelf ...
                        Welk argument heb je anders dan "twee maten, twee gewichten" om te staven dat het er daar anders aan toe gaat na de grote ontboezemingen hier ? dat geloof je toch zelf niet ? Wegens het kaf is het koren niet meer te zien ? (vrije variant)

Comment

Er is een verschil tussen handelen met zaken en handelen als mensen onder elkaar.

Ik ben altijd eerlijk als ik iets door verkoop en zal ook zeggen waar de gebreken zitten, omdat ik zelf ook niet anders behandeld wil worden.

Maar als ze in een winkel een fout maken, en het is in mijn voordeel, dan ga ik ze er niet op wijzen. Ze hebben een grote marge op die toestellen, dus ze zullen er niet slechter door worden.

Het is trouwens aan de verkoper om te zorgen dat hij je de juiste goederen meegeeft en dat alles volledig is.

Tegenover een winkel ben ik dan ook soms wat minder eerlijk, maar ik heb ook al genoeg meegemaakt dat ze een reeds gebruikt product terug in de doos stoppen en verder verkopen als nieuw. Is dat dan eerlijk van hen? Ik ben eerlijk tegen mensen die ook eerlijk zijn tegen mij.

Ik let daarom sindsdien ook steeds dat als het een verzegelde doos is, het zegel pas verbroken wordt als ik er bij sta. Als ze met een doos afkomen waar dit al verbroken is, mogen ze direct een andere gaan halen.
                          - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Welk argument heb je anders dan "twee maten, twee gewichten" om te staven dat het er daar anders aan toe gaat na de grote ontboezemingen hier ? dat geloof je toch zelf niet ? Wegens het kaf is het koren niet meer te zien ? (vrije variant)

Alles is niet zo zwart/wit in het leven, mijn gedacht ...

Comment

Ik zou het toch melden en zeggen dat ik hem zal terugbrengen, als ze de vervoerkosten terug betalen of komen verwisselen op hun kosten(het is jou fout niet).
                              Misschien zeggen ze dan om het zo te laten en heb je toch een A300 zonder gewetensproblemen.
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                                Ik zou het toch melden en zeggen dat ik hem zal terugbrengen, als ze de vervoerkosten terug betalen of komen verwisselen op hun kosten(het is jou fout niet).
                                Misschien zeggen ze dan om het zo te laten en heb je toch een A300 zonder gewetensproblemen.
                                Precies zoals ik het zou doen!
                                Telkens je dat toestel in je handen gaat nemen, ga je daar toch aan denken?
                                Een gerust geweten is imo onbetaalbaar...
                                Canon 50D ~ Canon 50mm F1,8 ~ Canon EF 24-105mm F4 L ~ Canon EF 100mm 2.8 Macro ~ Canon EF 70-200mm F4 L ~ 580 EX II ~ PEN E-P3 ~ Olympus 14-42 mm ~ Olympus 40-150 mm
                                Flickr

Comment

Working...
                                X