Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Familie op BD plaatsen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by tilde
    als je een foto post van iemand, en die persoon heeft dat niet graag, dan haal je de foto er toch gewoon terug af, zeker. probleem opgelost.
    Duh, hoe groot acht je de kans dat die persoon weet dat zijn/haar foto gepubliceerd wordt en dat die de foto ook nog vindt op internet of in een of ander magazine of noem maar op zodat die misschien kan achterhalen wie die moet contacteren ? Je bent toch niet van mening dat wat niet weet niet deert zekers ? Volgens het zelfde principe is stelen ok, zolang je niet gepakt wordt.
    ik bedoelde natuurlijk een foto van iemand die je kent hee.

    ik vraag me trouwens altijd af wat de mensen er zo verschrikkelijk aan vinden om gefotografeerd te worden. ik heb op fotoshoots al meegemaakt dat ik in een studio een hele groep mensen 1 voor 1 mocht portretteren. er waren twee meisjes bij die dat niet durfden. ze vonden dat ze niet fotogeniek waren en waren te verlegen om voor de ogen van de hele groep te poseren. ok, geen probleem voor mij hoor. 's avonds tijdens een gesprek aan tafel heb die twee kunnen overhalen om toch nog te poseren. ik heb ze toen meegenomen naar de lege studio, en heb die daar in alle rust uitgebreid zitten portetteren. twee films heb ik volgekiekt (eigenlijk was het er maar eentje hoor, bij de eerste film had ik maar gedaan alsof, omdat ik wist dat ze toch te gespannen zouden zijn om er naturel op te staan). tegen dat ik aan de "tweede" film begon waren ze het geflits al lang gewoon en na een paar glazen witte wijn hadden ze al hun schroom en vooroordelen overwonnen.

    ik kan u vertellen dames, het waren de beste foto's van de hele dag, de hele middagsessie inbegrepen. zelf vonden ze dat ook en waren heel blij dat ze het toch gedurfd hadden. sindsdien gaan ze zelfs met iets meer zelfvertouwen door het leven.

    i rest my case

    Comment


    • #32
      ah zo... meneer neemt twee meisjes mee naar een verlaten studio, giet ze op met wat wijn.. tzal wel zijn dat die foto's goe waren

      ik zie het al voor mij...: "Wil je mijn lens eens zien ?"



      Goed idee trouwens om eerst een rolletje "alsof" te trekken
      Simkin.

      portfolio: http://www.megapixel.tk

      Comment


      • #33
        beste mijheer simkin, een gezellige sfeer scheppen in een studio is zeer bevorderlijk voor de kwaliteit van de portretfoto's. ik ben daar dus wel beleefd gebleven hee. maar ok, ik geef eerlijk toe, als het niet zo'n sympathieke meisjes waren geweest was ik natuurlijk niet meer zo laat naar de studio getrokken.

        Comment


        • #34
          Het is echt heel simpel. als je je (vrijwillig) op een openbare plaats bevindt, dus niet thuis, een winkelcentrum, het postkantoor enzo, maar gewoon de openbare weg mag ik van iedereen fotos maken én publiceren. Hier neerzetten is ook publiceren.

          Als iemand vrijwillig naakt op de weg loopt mag je daar een foto van nemen. Simpel.

          In Wassenaar heeft de burgermeester een fotografie verbod bij de woning van Alexander en maxima afgekondigt. Enkele fotografen hebben zich laten arresteren om een proefproces uit te lokken.

          Industriele gebouwen zijn ook gewoon te fotograferen hier in Nerderland althans.
          Groeten,
          Ronald
          http://fotografie.jouwweb.nl/

          Comment


          • #35
            ik trek me daar persoonlijk weinig van aan, het feit dat je foto ergens op het net staat speelt nu toch geen rol, als je gewoon op straat loopt zien de mensen je ook hoor.
            Natuurlijk telt ook de context, als ik bv een foto van mezelf zou zien staan op een of andere site met daarbij de tekst dat ik een pedo of wat dan ook zou zijn wel dan zit je natuurlijk met een heel ander geval.
            fredericrom, met 'een andere context' bedoel ik niet zoiets hé.

            de context is een internet-site en niet de straat waar je woont. meer niet. lees mijn vorige post en probeer te begrijpen waarom sommige mensen er wel een probleem mee hebben.

            Ik denk dat het voorbeeld van de man-met-andere-vrouw in park er al één is, en van iemand die het gewoon niet wil, ook. Mij maakt het ook niet uit, maar daar gaat het net niet om hé.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #36
              da's juist tom, soms kan het, soms kan het niet. het is niet omdat het een gewoonte geworden is dat alles zomaar zonder slag of stoot toegestaan is hee. of kom je mij eens graag tegen op het verkeerde moment

              overlaatst heeft de een of andere nationaal gewaardeerde kwibus het gepresteerd om niet alleen mij de verkeerde vraag te stellen op een verkeerd moment,(zo'n reporter van de VRT, die van man bijt hond, door middel van een knoert van een microfoon onder mijn neus te duwen op een zeldzaam moment dat ik al eens een fotoke durf trekken, daarbij vergezeld van nog twee kwibussen met een TVcamera en nog meer technische rotzooi) en dan verschieten ze dat ik mijn "beleefd" bakkes al eens opentrek en die mensen verzoek om vriendelijk niet in mijne weg te komen staan. dat hebben ze toch wel uitgezonden in "de laatste show" zeker. gelukkig heb ik dat toen niet gezien, later ook niet op video, maar het schijnt dat er nogal een rilling door de zaal ging toen. om over de impact op de kijkers nog maar te zwijgen. dat komt ervan hee, als ik eerst niet verwittigd wordt.

              Comment


              • #37
                Er is ook nog het recht op privacy. Houdt dit op buiten uw 4 muren? Ik denk het niet. Zelfs op het werk heb je recht op privacy. Er is een hele regelementering over verwerking van persoonlijke gegevens. Of de wetgever slim genoeg was om daar een foto bij te rekenen ?
                Ander voorbeeld. Camera's in publieke ruimtes, mogen die registreren zonder melding aan degene die geregistreerd wordt? Ik dacht van niet. Als het recht om eenderwie te fotograferen primeert op mijn recht op privacy ook buiten mijn vier muren en mij aantast in mijn eigen rechten omdat ik niet geportretteerd wil worden, dan is er iets heel fouts aan de hand en misschien wil ik dan mijn 4 muren niet meer verlaten in de toekomst.

                Comment


                • #38
                  tilde, laat u eens eens fotograferen door een goeie fotograaf, geen geperverteerde idioot hee. het is niet de eerste keer dat zowel mannen als vrouwen mij komen vragen om zichzelf te laten fotograferen, op een manier waardoor ze zich eindelijk eens durven laten zien zoals ze echt zijn, op een manier waarvoor ze zich zelfs tegenover hun eigen lief schamen, maar nooit durven zeggen hebben. voor mij bestaan er alleen maar lieve meisjes hoor, gebrek aan zelfvertrouwen is een niet meer dan tijdelijk gemis door een gebrek aan liefde en genegenheid.

                  of denk je nu echt dat er niemand is die van je houdt, dat geloof ik niet hoor, waarschijnlijk durven jullie het gewoon niet toegeven tegenover elkaar. kus uw lief! vergeet de scherven uit het verleden. heb ik trouwens al eens gezegd dat de lieve glimlach in uw ogen niet fotografeerbaar is, wegens dat doet zoveel deugd dat foto's mij op zo'n momenten waardeloos lijken?

                  ik ga u mijn leven niet vertellen, maar een hustler moet je geen blaasjes wijsmaken hoor.

                  Comment


                  • #39
                    Laten we hier geen persoonlijke kwestie van maken, dat doet het principe geen goed. Ik wil NIET gefotografeerd worden. PUNT. Ik ben niet de enige (wuif naar Marjo en Tinne and al die andere vrouwen/echtgenotes van de BD-members blijkbaar) en de reden waarom doet er eigenlijk in het geheel niet toe. Het Atomium heeft precies meer rechten dan een mens die zegt dat hij/zij niet wil gefotografeerd worden.
                    In elk geval is het te hopen dat een aantal mensen begrijpen dat vele mensen, zoniet de meesten (vooral vrouwen blijkbaar) het niet vanzelfsprekend vinden om gefotografeerd te worden zonder toestemming. Vraag dus toestemming als iemand zeer herkenbaar op foto komt en bij weigering respecteer dat en verwijder dan ook de gemaakte foto's, uit respect voor uw medemens - wet of geen wet.

                    Comment


                    • #40
                      ik begrijp je standpunt tilde, maar ik weet zeker dat je daar zelf niet 100% achterstaat. eerst zien, dan oordelen.

                      en nog iets, mag ik je trouwens even vragen waarom? ik heb volgens mij niets meer verteld dan een verhaaltje over een vroegere fotosessie van mij hoor, waarvan ik zelf veel geleerd heb, of ben ik verkeerd? het is mij een volkomen raadsel waarom je daar ineens tinne en marjo bij betrekt en je jezelf buitengesloten voelt. heb ik namen genoemd? ik dacht toch wel dat dat het nogal duidelijk was dat mijn repliekje persoonlijk voor u bedoeld was hoor. anders had ik uw quote niet aangehaald.

                      Comment


                      • #41
                        Tilde, iedere keer dat je geld uit de pinautomaat haalt wordt je gefilmt.... In jouw redenering kan je nergens meer fotograferen, overal lopen wel mensen rond. Moet je die allemaal om toestemming vragen?

                        Al die oude en nieuwe fotoboeken met straatbeelden, alle reportages uit oorlogsgebieden, alle nieuwsfotos roddelbladen noem het maar op, het zou niet meer kunnen...

                        Ik fotografeer veel in de stad, zonder mensen op m'n fotos wordt het een dooie boel, toch? Zie het als een compliment als mensen je fotograferen want dat is het! Dan ben je interessant, mooi of lelijk, doet niet ter zake. Mensen die mensen fotograferen houden van mensen net zoals mensen die natuurfotos maken van de natuur houden, enz.

                        Jij wilt een foto en filmverbod, overal .
                        Groeten,
                        Ronald
                        http://fotografie.jouwweb.nl/

                        Comment


                        • #42
                          We zijn wel een beetje van het oorspronkelijke onderwerp afgedwaald (doe ik ook zeer regelmatig geef ik meteen toe ) en nu weer bij de algemene discussie over fotograferen zonder toestemming beland die regelmatig plaats vindt hier . Het ging Passero om foto s van familie en vrienden.

                          Comment


                          • #43
                            da's juist marjo , maar mijn scanner is kapot en daardoor wordt mijn gebrek aan ernstige reply's met de minuut onduidelijker. ik dacht eerst nog die fout van mij te kunnen afschuiven op onze roadrunner, maar het wordt stilaan tijd voor een nieuwe scanner denk ik. vooral omdat ik dringend mijn grote mond eens moet leren houden, tenminste, op de zeldzame juiste momenten dat zelfs een idioot als ik de hint begrijp

                            Comment


                            • #44
                              ik dacht eerst nog die fout van mij te kunnen afschuiven op onze roadrunner,
                              Hela,dat heb ik toch weer gezien hé
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • #45
                                hey roadrunner, volgens mij zijn we hier aan een wedstrijdje bezig om levenslang en zo snel mogelijk van dit forum verbannen te worden, wegens totaal gebrek aan ernst en misplaatst gevoel voor humor. volgens mij is de kans momenteel iets groter dat ik ga winnen, vooral door het niet na te kunnen laten om al eens een scheve situatie te bekritiseren ondanks mijn overigens meestal zeer beleefd en welopgevoed commentaar, ook al omdat duidelijk geen enkel forumlid storende of hielenlikkende kwaliteiten heeft. ik mag nu wel verdwijnen, zeker

                                Comment

                                Working...
                                X